http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20091027_034&word=Avigdor+Liebermanquote:BRUSSEL - De ultrarechtse Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, heeft ermee gedreigd een kernbom op Gaza te gooien. Dat verklaarde de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan in een interview met The Guardian.
De media-adviseur van Lieberman deed de uitspraak van Erdogan af als 'nonsens'. Nochtans heeft Lieberman al, voordat hij tot de regering- Netanyahu toetrad, gelijkaardige uitspraken over de 'Palestijnse kwestie' gedaan.
Hoewel Erdogan in het vraaggesprek met de Britse krant claimt dat de Turks-Israëlische betrekkingen nog steeds goed zijn, dreigt zijn onthulling de al verzuurde relaties tussen Ankara en Tel Aviv nog verder te kelderen.
De diplomatieke 'crisis' brak begin oktober uit toen Turkije Israël geen toelating gaf om deel te nemen aan Navo-manoeuvres op Turks grondgebied. Twee weken geleden weigerde Ankara een tv-drama te bannen dat toonde hoe Israëlische soldaten Palestijnse kinderen doden.
Als klap op de vuurpijl betuigde Erdogan maandag zijn 'vriendschap' voor Iran en de Iraanse president Mahmud Ahmadinejad. Zijn recente houding is Ankara al op een vingerwijzing van Washington te staan gekomen. De VS vreest aantasting van de 'Amerikaanse belangen' in de regio.
Dus? Als wilders zegt dat hij alle marokkanen wil deporteren moeten we onze gehele regering daar dan ook maar op aanspreken? of hooguit een enkele radicaal?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef DelBosque het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20091027_034&word=Avigdor+Lieberman
Tot zover het sprookje dat Israël niet dreigt met het wegvagen van andere steden/landen.
[ afbeelding ]
'Lieberman dreigde met kernbom op Gaza'
Als Wilders de minister van BuZa is dan de gehele regering.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dus? Als wilders zegt dat hij alle marokkanen wil deporteren moeten we onze gehele regering daar dan ook maar op aanspreken? of hooguit een enkele radicaal?
Dan wil ik toch wel even een bron zien waaruit blijkt dat hij die uitspraken heeft gedaan terwijl hij minister van buza was. Ik zie hierin hooguit beschuldigingen van Erdogan (die ik niet bepaald hoog heb zitten) aan het adres van een Israëlische minister (deze heb ik overigens ook niet bepaald hoog zitten) die bepaalde uitspraken zou hebben gedaan, maar nergens dat hij ze tijdens zijn huidige ambtstermijn heeft gedaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:02 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Als Wilders de minister van BuZa is dan de gehele regering.
Dus hij heeft die uitspraken gedaan en is daarna min. van BuZa geworden... ziek.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:04 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dan wil ik toch wel even een bron zien waaruit blijkt dat hij die uitspraken heeft gedaan terwijl hij minister van buza was. Ik zie hierin hooguit beschuldigingen van Erdogan (die ik niet bepaald hoog heb zitten) aan het adres van een Israëlische minister (deze heb ik overigens ook niet bepaald hoog zitten) die bepaalde uitspraken zou hebben gedaan, maar nergens dat hij ze tijdens zijn huidige ambtstermijn heeft gedaan.
Erdogan beweert dat hij gedreigd heeft de Gaza te bestoken met een atoomwapen, Liederman ontkent. Turkije en Israel liggen elkaar niet echt op dit moment en verder heeft niemand blijkbaar ook gehoord dat Lieberman dit echt gezegd zou hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef DelBosque het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20091027_034&word=Avigdor+Lieberman
Tot zover het sprookje dat Israël niet dreigt met het wegvagen van andere steden/landen.
[ afbeelding ]
Jij gelooft Lieberman?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:07 schreef zomaareennaam het volgende:
tja - en je gelooft die Erdogan natuurlijk op zijn woord.... en politicus geloven en dan nog wel een Turk ook nog.... - ik denk dat je niet te redden bent.
Ik geloof helemaal niemand van die politici - dat heb je me toch ook niet horen zeggen?quote:
Misschien wil die geloofswaanzinnige de komst van de messias bespoedigen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:10 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En wat er ontbreekt: WAAROM zou Israel een atoomwapen op de Gaza gooien? Israel zal zelf last hebben van de fallout, ze winnen er helemaal niets mee omdat ze het hele Midden Oosten
En misschien hoopt hij dat de wereld gered wordt door roze konijntjes op rolschaatsen....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Misschien wil die geloofswaanzinnige de komst van de messias bespoedigen?
Behalve de tientallen miljoenen mensen wereldwijd die het waarderen dat ie zich niet als de schoothond van Israël opstelt, niemand nee.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:25 schreef Linkse_Rakker het volgende:
oooo die Recep Tayyip Erdogan, die neemt toch niemand serieus.
Je hebt 2 keuzes: welvaart op de lange termijn, of op de zeer korte termijn dat warme gevoel dat die erdogan amerika toch effe een poepie heeft laten ruiken en wanneer de overwinningsroes weggetrokken is weer in armoede leven.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:28 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Behalve de tientallen miljoenen mensen wereldwijd die het waarderen dat ie zich niet als de schoothond van Israël opstelt, niemand nee.
Wat een duivelse barbaar is die Liebermanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef DelBosque het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En Verhagen gaat met deze duivelse barbaar om.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:09 schreef OldJeller het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Die extremist, Avigdor Lieberman, maakt wel vaker van die gestoorde uitspraken, leert de ervaring.
Dat hij nu in de regering daar zit is verwerpelijk.
Als je, inderdaad, alles wat Erdogan loopt te beweren voor waar aanneemt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef DelBosque het volgende:
[..]
het is waar wat hij zegt hij is een turk en die liegen niet , niet een ' moslim lieg . zij zijn vredelievend en aardig tegen medemensen en anderen geloofsovertuigingen ., de vrouwen en kinderenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:26 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Als je, inderdaad, alles wat Erdogan loopt te beweren voor waar aanneemt.
Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat Lieberman er een een stuk lekkerder uitziet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:25 schreef Linkse_Rakker het volgende:
oooo die Recep Tayyip Erdogan, die neemt toch niemand serieus.
Een leider van een middeleeuws land zonder vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting.
oh en laat de bron eens zien waar lieberman dit gezegt heeft.
of moet ik Recep Tayyip Erdogan op zijn lelijke bruine ogen en vieze glimlach geloven?
bronquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Hoor je me dat zeggen? Maar joden blijven wat mij betreft groter schijtvolk. Woon je in Israel, dan ben je a) moordenaar, b) drugsgebruiker, c) fascist, d) homohater of e) een combinatie van het voorgaande.
Lol.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef DelBosque het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nu kan dit wel weer een goede rede zijn eigenlijk .is weer beter voor de ..elec billquote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
En als de wind verkeerd staat hoef je geen straatverlichting meer te plaatsen bij de klaagmuur!![]()
jij kan hetzelfde linkje gebruiken ...van je voorgangerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:46 schreef uiterstaardig het volgende:
Je moet natuurlijk niet de fout maken om joden te verwarren met Israeliërs, ook al staat dat stoer. Maar je ventileert daarmee je eigen domheid.
omdat jij eenig denkend vermogen heb.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:11 schreef Karrs het volgende:
Een kernbom gooien op het land naast je. Uhhuh.
Waarom geloof ik dit niet?
Heel Nederland gaat ook met duivelse moslims om. Sterker, we bieden ze woonruimte, werk en subsidies.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:12 schreef Meki het volgende:
[..]
En Verhagen gaat met deze duivelse barbaar om.
Zit wat in...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:52 schreef LXIV het volgende:
Als de Israelis ten tijde van de afgelopen oorlog de hele bevolking hadden opgejaagd naar Gaza-stad en er vervolgens een kernbom op hadden gegooid dan zouden ze de hele wereld tegen zich in het harnas hebben gejaagd.
En na drie jaar was iedereen het weer vergeten maar het probleem wel opgelost.
En jij gelooft Lieberman omdat je anti-moslim bent. Ik hoef je postgeschiedenis niet door te nemen, 1 reactie uit dit topic is al genoeg:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lol.
De media adviseur van Lieberman ontkent het.
Dan zit je dus met 2 beweringen. De een zegt wellus, de andere nietus.
En wat doe jij? Klakkeloos aannemen dat die Turk gelijk heeft. En waarom? Waarschijnlijk omdat je anti-Israël bent.
Zal ff je post geschiedenis nakijken. Dan zijn we er zo achter.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:22 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Heel Nederland gaat ook met duivelse moslims om. Sterker, we bieden ze woonruimte, werk en subsidies.
Ik denk dat je niks te klagen hebt knul.
Als dat zo was geweest bestond Israel daarna niet meer en alle zionisten van de wereld waren verdreven.!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:52 schreef LXIV het volgende:
Als de Israelis ten tijde van de afgelopen oorlog de hele bevolking hadden opgejaagd naar Gaza-stad en er vervolgens een kernbom op hadden gegooid dan zouden ze de hele wereld tegen zich in het harnas hebben gejaagd.
En na drie jaar was iedereen het weer vergeten maar het probleem wel opgelost.
Zoiets heet "een gewapend conflict beëindigen". Of dacht je dat de bombardementen op Nagisaki, Hiroshima en Dresden een ander doel hadden dan mensen te doden om de vijand te demoraliseren?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je moet willen dat er tienduizenden onschuldige doden vallen, dat moet je willen?
Redelijk gestoord.
(Even om dit topic wat luchtiger te houden, mijn god wat een woede en onderhuids geweld zit er in dit topicquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Als dat zo was geweest bestond Israel daarna niet meer en alle zionisten van de wereld waren verdreven.!
Nee, zoiets heet "genocide".quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zoiets heet "een gewapend conflict beëindigen". Of dacht je dat de bombardementen op Nagisaki, Hiroshima en Dresden een ander doel hadden dan mensen te doden om de vijand te demoraliseren?
De palestijnen streven naar dat andere nazi gedachten goed, uitroeiing van alle joden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:17 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat Lieberman er een een stuk lekkerder uitziet.
En hij heeft daarbij ook nog gezonde nazi-denkbeelden (deportaties, hij kent zijn klassiekers).
Zat historische werken o.a. daarover, maar niet van Creveld.. verandert echter niets aan de zaak; onnodige bombardementen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Okay, nooit iets van Creveld gelezen dus.
Ja, zeker de eerste 2 steden, maar iets zegt me dat het geen zin heeft dat uit te leggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zoiets heet "een gewapend conflict beëindigen". Of dacht je dat de bombardementen op Nagisaki, Hiroshima en Dresden een ander doel hadden dan mensen te doden om de vijand te demoraliseren?
Precies. En alle burgers die dan omkomen zijn doodgegaan doordat de terroristen zich verschuilden achter de onschuldige burgers. De burgerdoden zijn altijd de schuld van de terroristen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarom niet een enorme ondergrondse tunnel graven onder Gaza stad, daar de kernbom plaatsen en tot ontploffing brengen? Dat brengt een aardbeving van jewelste waarbij de meesten toch wel omkomen (de grond schiet een tiental meters de lucht in) en daarna stort alles weer in. Dan heb je ook maar weinig fallout, en het is eigenlijk te doen met een relatief kleine kernbom.
C'est ca.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:25 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar een kernbom op de Gaza is natuurlijk strategisch te rechtvaardigen. Dat de terroristen die stenen gooien richting Israël zich achter burgers verschuilen als de kernbom valt is de schuld van die terroristen, niet van Israël.
En iedereen die het niet eens is met het bovenstaande is een anti-Semiet en ontkent de Holocaust.
Mwah ik ga niet in op de ethiek, er werd hier door andere users gepraat over "zelfmoord" van Israël, maar het is wel degelijk te doen hoor zonder Israël al te veel te schaden. Je kan Gaza op duizenden manieren opblazen zonder dat Israël (internationale betrekkingen uitgezonderd) er aan te lijden heeft.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Precies. En alle burgers die dan omkomen zijn doodgegaan doordat de terroristen zich verschuilden achter de onschuldige burgers. De burgerdoden zijn altijd de schuld van de terroristen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |