abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74161812
quote:
BRUSSEL - De ultrarechtse Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, heeft ermee gedreigd een kernbom op Gaza te gooien. Dat verklaarde de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan in een interview met The Guardian.

De media-adviseur van Lieberman deed de uitspraak van Erdogan af als 'nonsens'. Nochtans heeft Lieberman al, voordat hij tot de regering- Netanyahu toetrad, gelijkaardige uitspraken over de 'Palestijnse kwestie' gedaan.

Hoewel Erdogan in het vraaggesprek met de Britse krant claimt dat de Turks-Israëlische betrekkingen nog steeds goed zijn, dreigt zijn onthulling de al verzuurde relaties tussen Ankara en Tel Aviv nog verder te kelderen.

De diplomatieke 'crisis' brak begin oktober uit toen Turkije Israël geen toelating gaf om deel te nemen aan Navo-manoeuvres op Turks grondgebied. Twee weken geleden weigerde Ankara een tv-drama te bannen dat toonde hoe Israëlische soldaten Palestijnse kinderen doden.

Als klap op de vuurpijl betuigde Erdogan maandag zijn 'vriendschap' voor Iran en de Iraanse president Mahmud Ahmadinejad. Zijn recente houding is Ankara al op een vingerwijzing van Washington te staan gekomen. De VS vreest aantasting van de 'Amerikaanse belangen' in de regio.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20091027_034&word=Avigdor+Lieberman

Tot zover het sprookje dat Israël niet dreigt met het wegvagen van andere steden/landen.

'Lieberman dreigde met kernbom op Gaza'
pi_74161891
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef DelBosque het volgende:

[..]

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20091027_034&word=Avigdor+Lieberman

Tot zover het sprookje dat Israël niet dreigt met het wegvagen van andere steden/landen.

[ afbeelding ]
Dus? Als wilders zegt dat hij alle marokkanen wil deporteren moeten we onze gehele regering daar dan ook maar op aanspreken? of hooguit een enkele radicaal?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_74161921
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:02 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dus? Als wilders zegt dat hij alle marokkanen wil deporteren moeten we onze gehele regering daar dan ook maar op aanspreken? of hooguit een enkele radicaal?
Als Wilders de minister van BuZa is dan de gehele regering.
pi_74161998
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:02 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Als Wilders de minister van BuZa is dan de gehele regering.
Dan wil ik toch wel even een bron zien waaruit blijkt dat hij die uitspraken heeft gedaan terwijl hij minister van buza was. Ik zie hierin hooguit beschuldigingen van Erdogan (die ik niet bepaald hoog heb zitten) aan het adres van een Israëlische minister (deze heb ik overigens ook niet bepaald hoog zitten) die bepaalde uitspraken zou hebben gedaan, maar nergens dat hij ze tijdens zijn huidige ambtstermijn heeft gedaan.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:07:19 #5
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_74162100
*knip*

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 29-10-2009 08:38:37 (nee dus) ]
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_74162258
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:04 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dan wil ik toch wel even een bron zien waaruit blijkt dat hij die uitspraken heeft gedaan terwijl hij minister van buza was. Ik zie hierin hooguit beschuldigingen van Erdogan (die ik niet bepaald hoog heb zitten) aan het adres van een Israëlische minister (deze heb ik overigens ook niet bepaald hoog zitten) die bepaalde uitspraken zou hebben gedaan, maar nergens dat hij ze tijdens zijn huidige ambtstermijn heeft gedaan.
Dus hij heeft die uitspraken gedaan en is daarna min. van BuZa geworden... ziek.
pi_74162275
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Erdogan beweert dat hij gedreigd heeft de Gaza te bestoken met een atoomwapen, Liederman ontkent. Turkije en Israel liggen elkaar niet echt op dit moment en verder heeft niemand blijkbaar ook gehoord dat Lieberman dit echt gezegd zou hebben.

En wat er ontbreekt: WAAROM zou Israel een atoomwapen op de Gaza gooien? Israel zal zelf last hebben van de fallout, ze winnen er helemaal niets mee omdat ze het hele Midden Oosten (en waarschijnlijk de rest van de wereld ook) tegen zich in het harnas jagen en hoeven niet meer te rekenen op steun van de VS.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_74162306
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:07 schreef zomaareennaam het volgende:
tja - en je gelooft die Erdogan natuurlijk op zijn woord.... en politicus geloven en dan nog wel een Turk ook nog.... - ik denk dat je niet te redden bent.
Jij gelooft Lieberman?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:12:04 #9
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_74162334
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:11 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Jij gelooft Lieberman?
Ik geloof helemaal niemand van die politici - dat heb je me toch ook niet horen zeggen?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_74162379
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:10 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En wat er ontbreekt: WAAROM zou Israel een atoomwapen op de Gaza gooien? Israel zal zelf last hebben van de fallout, ze winnen er helemaal niets mee omdat ze het hele Midden Oosten
Misschien wil die geloofswaanzinnige de komst van de messias bespoedigen?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:13:07 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74162391
Ik geloof er niks van, zo'n bom vlak ik de buurt wil echt niemand hebben hoor. Klinkklare onzin !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_74162463
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Misschien wil die geloofswaanzinnige de komst van de messias bespoedigen?
En misschien hoopt hij dat de wereld gered wordt door roze konijntjes op rolschaatsen....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_74162660
Ik geloof het wel. Dat hij het gezegd heeft. (of hij het echt zou doen is een tweede)
Lieberman is een extreem-rechts randfiguur. Niet verwonderlijk dat de Turks-Israëlische verhoudingen wat moeizamer verlopen.

De toenadering tot het Iraanse regime vind ik dan wel jammer.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:23:04 #14
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74162796
Ik geloof het wel. Die Lieberman is de grootste schurk die er op dit moment rondloopt in de politiek. Knettergek en een gevaar voor de wereld.
batman!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:25:42 #15
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_74162902
oooo die Recep Tayyip Erdogan, die neemt toch niemand serieus.
Een leider van een middeleeuws land zonder vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting.

oh en laat de bron eens zien waar lieberman dit gezegt heeft.
of moet ik Recep Tayyip Erdogan op zijn lelijke bruine ogen en vieze glimlach geloven?
Jezus zij met ons!
pi_74163031
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:25 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Behalve de tientallen miljoenen mensen wereldwijd die het waarderen dat ie zich niet als de schoothond van Israël opstelt, niemand nee.
pi_74163919
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:28 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Behalve de tientallen miljoenen mensen wereldwijd die het waarderen dat ie zich niet als de schoothond van Israël opstelt, niemand nee.
Je hebt 2 keuzes: welvaart op de lange termijn, of op de zeer korte termijn dat warme gevoel dat die erdogan amerika toch effe een poepie heeft laten ruiken en wanneer de overwinningsroes weggetrokken is weer in armoede leven.

Was het een lekker gevoel?

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 29-10-2009 08:39:58 ]
Seculier-Fundamentalistisch
pi_74164594
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een duivelse barbaar is die Lieberman
duivels zijn tot alles in staat, Lieberman is in deze rijtje niet weg te krijgen/
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74164801
Niets nieuws onder de zon. Die extremist, Avigdor Lieberman, maakt wel vaker van die gestoorde uitspraken, leert de ervaring.
Dat hij nu in de regering daar zit is verwerpelijk.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:12:20 #20
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74164939
ow wat een topic weer whahahahahahahahahha
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74164947
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:09 schreef OldJeller het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Die extremist, Avigdor Lieberman, maakt wel vaker van die gestoorde uitspraken, leert de ervaring.
Dat hij nu in de regering daar zit is verwerpelijk.
En Verhagen gaat met deze duivelse barbaar om.
pi_74175387
quote:

[..]

Als je, inderdaad, alles wat Erdogan loopt te beweren voor waar aanneemt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 07:34:13 #23
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74175423
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 07:26 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Als je, inderdaad, alles wat Erdogan loopt te beweren voor waar aanneemt.
het is waar wat hij zegt hij is een turk en die liegen niet , niet een ' moslim lieg . zij zijn vredelievend en aardig tegen medemensen en anderen geloofsovertuigingen ., de vrouwen en kinderen
pi_74175742
Verhagen krijgt deze misdadiger in november op bezoek.
pi_74175755
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:25 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Een leider van een middeleeuws land zonder vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting.

oh en laat de bron eens zien waar lieberman dit gezegt heeft.
of moet ik Recep Tayyip Erdogan op zijn lelijke bruine ogen en vieze glimlach geloven?
Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat Lieberman er een een stuk lekkerder uitziet.
En hij heeft daarbij ook nog gezonde nazi-denkbeelden (deportaties, hij kent zijn klassiekers).
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:19:17 #26
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74175778
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Hoor je me dat zeggen? Maar joden blijven wat mij betreft groter schijtvolk. Woon je in Israel, dan ben je a) moordenaar, b) drugsgebruiker, c) fascist, d) homohater of e) een combinatie van het voorgaande.
bron
hier ook een linkje voor jou

http://www.dse.nl/~zvg/frustraties.htm

of ben je ook een parttimer ? 'Veel islamieten leiden seksueel dubbelleven'

AMSTERDAM - Veel islamieten leiden een dubbelleven. Overdag zijn ze getrouwd en bijvoorbeeld vader, en 's avonds, in een café, laten ze pas hun homoseksualiteit zien.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_dubbelleven___.html

[ Bericht 13% gewijzigd door telavivnick op 29-10-2009 08:34:29 ]
pi_74176135
Je moet natuurlijk niet de fout maken om joden te verwarren met Israeliërs, ook al staat dat stoer. Maar je ventileert daarmee je eigen domheid.
pi_74176412
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Lol.

De media adviseur van Lieberman ontkent het.
Dan zit je dus met 2 beweringen. De een zegt wellus, de andere nietus.

En wat doe jij? Klakkeloos aannemen dat die Turk gelijk heeft. En waarom? Waarschijnlijk omdat je anti-Israël bent.

Zal ff je post geschiedenis nakijken. Dan zijn we er zo achter.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:04:12 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74176413
Ja, natuurlijk! Een kernbom op Gaza. En als de wind verkeerd staat hoef je geen straatverlichting meer te plaatsen bij de klaagmuur!

En alsof Lieberman 'clearance' heeft op dat niveau!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:08:15 #30
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74176483
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
En als de wind verkeerd staat hoef je geen straatverlichting meer te plaatsen bij de klaagmuur!
nu kan dit wel weer een goede rede zijn eigenlijk .is weer beter voor de ..elec bill
die lieberman is zo gek nog niet .
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:11:07 #31
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74176541
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:46 schreef uiterstaardig het volgende:
Je moet natuurlijk niet de fout maken om joden te verwarren met Israeliërs, ook al staat dat stoer. Maar je ventileert daarmee je eigen domheid.
jij kan hetzelfde linkje gebruiken ...van je voorganger
pi_74176542
Een kernbom gooien op het land naast je. Uhhuh.

Waarom geloof ik dit niet?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:13:06 #33
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74176588
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:11 schreef Karrs het volgende:
Een kernbom gooien op het land naast je. Uhhuh.

Waarom geloof ik dit niet?
omdat jij eenig denkend vermogen heb.
en niet als een schaap achter iedereen aanloop
pi_74176793
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:12 schreef Meki het volgende:

[..]

En Verhagen gaat met deze duivelse barbaar om.
Heel Nederland gaat ook met duivelse moslims om. Sterker, we bieden ze woonruimte, werk en subsidies.
Ik denk dat je niks te klagen hebt knul.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:52:18 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74177537
Als de Israelis ten tijde van de afgelopen oorlog de hele bevolking hadden opgejaagd naar Gaza-stad en er vervolgens een kernbom op hadden gegooid dan zouden ze de hele wereld tegen zich in het harnas hebben gejaagd.

En na drie jaar was iedereen het weer vergeten maar het probleem wel opgelost.
The End Times are wild
pi_74177564
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:52 schreef LXIV het volgende:
Als de Israelis ten tijde van de afgelopen oorlog de hele bevolking hadden opgejaagd naar Gaza-stad en er vervolgens een kernbom op hadden gegooid dan zouden ze de hele wereld tegen zich in het harnas hebben gejaagd.

Zit wat in...
pi_74178099
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:04 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Lol.

De media adviseur van Lieberman ontkent het.
Dan zit je dus met 2 beweringen. De een zegt wellus, de andere nietus.

En wat doe jij? Klakkeloos aannemen dat die Turk gelijk heeft. En waarom? Waarschijnlijk omdat je anti-Israël bent.

Zal ff je post geschiedenis nakijken. Dan zijn we er zo achter.
En jij gelooft Lieberman omdat je anti-moslim bent. Ik hoef je postgeschiedenis niet door te nemen, 1 reactie uit dit topic is al genoeg:
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:22 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Heel Nederland gaat ook met duivelse moslims om. Sterker, we bieden ze woonruimte, werk en subsidies.
Ik denk dat je niks te klagen hebt knul.
pi_74178290
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:52 schreef LXIV het volgende:

Als dat zo was geweest bestond Israel daarna niet meer en alle zionisten van de wereld waren verdreven.!
pi_74178303
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je moet willen dat er tienduizenden onschuldige doden vallen, dat moet je willen?
Redelijk gestoord.
Zoiets heet "een gewapend conflict beëindigen". Of dacht je dat de bombardementen op Nagisaki, Hiroshima en Dresden een ander doel hadden dan mensen te doden om de vijand te demoraliseren?
pi_74178312
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Als dat zo was geweest bestond Israel daarna niet meer en alle zionisten van de wereld waren verdreven.!
(Even om dit topic wat luchtiger te houden, mijn god wat een woede en onderhuids geweld zit er in dit topic )

Als je mensen van de aarde verdrijft, waar heb je ze dan naartoe verdreven? De aarde is rond
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74178464
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:22 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Zoiets heet "een gewapend conflict beëindigen". Of dacht je dat de bombardementen op Nagisaki, Hiroshima en Dresden een ander doel hadden dan mensen te doden om de vijand te demoraliseren?
Nee, zoiets heet "genocide".
Die conflicten die je nu aanhaalt zijn niet vergelijkbaar, maar inderdaad: vóór die bombardementen plaatsvonden (in zowel Nagasaki, Hiroshima als Dresden) was de strijd zo goed als gestreden. Het was absoluut geen noodzaak. Mosterd na de maaltijd.
pi_74179635
Okay, nooit iets van Creveld gelezen dus.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:19:12 #43
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_74179979
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:17 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat Lieberman er een een stuk lekkerder uitziet.
En hij heeft daarbij ook nog gezonde nazi-denkbeelden (deportaties, hij kent zijn klassiekers).
De palestijnen streven naar dat andere nazi gedachten goed, uitroeiing van alle joden.
Jezus zij met ons!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:25:51 #44
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74180202
Maar een kernbom op de Gaza is natuurlijk strategisch te rechtvaardigen. Dat de terroristen die stenen gooien richting Israël zich achter burgers verschuilen als de kernbom valt is de schuld van die terroristen, niet van Israël.

En iedereen die het niet eens is met het bovenstaande is een anti-Semiet en ontkent de Holocaust.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74180218
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Okay, nooit iets van Creveld gelezen dus.
Zat historische werken o.a. daarover, maar niet van Creveld.. verandert echter niets aan de zaak; onnodige bombardementen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:26:33 #46
248844 Bowlingbal
pi_74180246
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:22 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, zeker de eerste 2 steden, maar iets zegt me dat het geen zin heeft dat uit te leggen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:27:41 #47
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_74180293
Waarom niet een enorme ondergrondse tunnel graven onder Gaza stad, daar de kernbom plaatsen en tot ontploffing brengen? Dat brengt een aardbeving van jewelste waarbij de meesten toch wel omkomen (de grond schiet een tiental meters de lucht in) en daarna stort alles weer in. Dan heb je ook maar weinig fallout, en het is eigenlijk te doen met een relatief kleine kernbom.

C'est ca.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:29:00 #48
248844 Bowlingbal
pi_74180348
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarom niet een enorme ondergrondse tunnel graven onder Gaza stad, daar de kernbom plaatsen en tot ontploffing brengen? Dat brengt een aardbeving van jewelste waarbij de meesten toch wel omkomen (de grond schiet een tiental meters de lucht in) en daarna stort alles weer in. Dan heb je ook maar weinig fallout, en het is eigenlijk te doen met een relatief kleine kernbom.

C'est ca.
Precies. En alle burgers die dan omkomen zijn doodgegaan doordat de terroristen zich verschuilden achter de onschuldige burgers. De burgerdoden zijn altijd de schuld van de terroristen.
- Donald Love
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:29:17 #49
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74180356
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:25 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar een kernbom op de Gaza is natuurlijk strategisch te rechtvaardigen. Dat de terroristen die stenen gooien richting Israël zich achter burgers verschuilen als de kernbom valt is de schuld van die terroristen, niet van Israël.

En iedereen die het niet eens is met het bovenstaande is een anti-Semiet en ontkent de Holocaust.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:30:56 #50
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_74180419
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:29 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Precies. En alle burgers die dan omkomen zijn doodgegaan doordat de terroristen zich verschuilden achter de onschuldige burgers. De burgerdoden zijn altijd de schuld van de terroristen.
Mwah ik ga niet in op de ethiek, er werd hier door andere users gepraat over "zelfmoord" van Israël, maar het is wel degelijk te doen hoor zonder Israël al te veel te schaden. Je kan Gaza op duizenden manieren opblazen zonder dat Israël (internationale betrekkingen uitgezonderd) er aan te lijden heeft.

Een paar tunnelnetwerken en iets van 3 tactical nukes moeten genoeg zijn om die hele strook onder zeeniveau te brengen, thats all.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')