Het Vaticaan is in overleg, maar het wil nog niet zo. Er werken namelijk vaak redelijk wat mensen van bijvoorbeeld de Filipijnen, die Christelijk zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:59 schreef cherrycoke het volgende:
is het mogelijk om in een moslim land zoals Saudi Arabië een kerk te bouwen?
Vaticaanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het Vaticaan is in overleg, maar het wil nog niet zo. Er werken namelijk vaak redelijk wat mensen van bijvoorbeeld de Filipijnen, die Christelijk zijn.
Zie b.v. Vatican-Saudi talks on churches
In andere landen in de Arabische wereld kan het (soms) wel.
is het niet een beetje belachelijk dat ze zelfs in rome een moskee mogen bouwen maar als christenen dan een kerk willen in Saudi Arabië dan kan dit niet omdat het verboden isquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het Vaticaan is in overleg, maar het wil nog niet zo. Er werken namelijk vaak redelijk wat mensen van bijvoorbeeld de Filipijnen, die Christelijk zijn.
Zie b.v. Vatican-Saudi talks on churches
In andere landen in de Arabische wereld kan het (soms) wel.
Die hebben wel wat meer in te brengen dan een losse mormoon die denkt dat het een goed idee is in Saudi-Arabië te gaan bekeren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:07 schreef error_404 het volgende:
[..]
VaticaanAls je daarop moet wachten om een kerk te stichten...
He, nu je het zegt....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
is het niet een beetje belachelijk dat ze zelfs in rome een moskee mogen bouwen maar als christenen dan een kerk willen in Saudi Arabië dan kan dit niet omdat het verboden is
Ik vind het belachelijk, maar niet raar, gezien de religieuze leer in Saudi-Arabië.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
is het niet een beetje belachelijk dat ze zelfs in rome een moskee mogen bouwen maar als christenen dan een kerk willen in Saudi Arabië dan kan dit niet omdat het verboden is
dat vind ik dan weer raar
rome had een religieuze leer van rooms-katholiek de afgelopen wat zal het zijn 1800 jaar?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk, maar niet raar, gezien de religieuze leer in Saudi-Arabië.
Dat komt omdat West-Europa godsdienstvrijheid, democratie en rechtsgelijkheid kent en Saoedi-Arabië niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dat vind ik dan weer raar
oog om oog tand om tand geen kerken in Arabië? dan geen moskeeën meer in europequote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat komt omdat West-Europa godsdienstvrijheid, democratie en rechtsgelijkheid kent en Saoedi-Arabië niet.
Ik denk dat ik wel begrijp waar je heen wilt met dit topic, namelijk dat als in SA geen kerken gebouwd mogen worden, we hier DUS geen moskeeën moeten toestaan, maar denk er nog maar eens over na.
Beetje tribale manier van denken, vind je niet?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
oog om oog tand om tand geen kerken in Arabië? dan geen moskeeën meer in europe
En wat wil je daarmee zeggen? Tegenwoordig is Italië een redelijk modern land met tamelijk volledige scheiding van kerk en staat en zulks.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
rome had een religieuze leer van rooms-katholiek de afgelopen wat zal het zijn 1800 jaar?
tribale nog nooit van gehoord maar goedquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Beetje tribale manier van denken, vind je niet?
leeft Saudi Arabië nog in 1500 dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee zeggen? Tegenwoordig is Italië een redelijk modern land met tamelijk volledige scheiding van kerk en staat en zulks.
Ja, dus? Als je op de noordpool loopt als kardinaal word je opgegeten door ijsberen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
tribale nog nooit van gehoord maar goed
nee vind ik niet
als ik nou als een cardinaal rond loop in arabië word ik dan afgemaakt door die radicale idioten?
Gek genoeg zijn er wel bijbels in Saoedi-Arabië....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:20 schreef speknek het volgende:
Je mag niet eens een Bijbel hebben in Saoedi Arabie, en volgens mij staat op het iets anders prediken dan Islamitische leer de doodstraf. Dus het lijkt me vrij lastig om een kerk te starten.
kijk das wat anders dat zijn dieren geen mensenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dus? Als je op de noordpool loopt als kardinaal word je opgegeten door ijsberen.
1430 meer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:21 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
leeft Saudi Arabië nog in 1500 dan?
Oh. Maar goed, ik snap niet wat je ermee wilt zeggen. Als je als kardinaal in de woestijn loopt kun je b.v. uitdrogen. Dat is allemaal waar, maar wat is het punt precies?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
kijk das wat anders dat zijn dieren geen mensen
dat dat niet mag in Arabië natuurlijk das toch te zot voor woordenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oh. Maar goed, ik snap niet wat je ermee wilt zeggen. Als je als kardinaal in de woestijn loopt kun je b.v. uitdrogen. Dat is allemaal waar, maar wat is het punt precies?
Ja, maar wat wilde je eraan doen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:27 schreef cherrycoke het volgende:
dat dat niet mag in Arabië natuurlijk das toch te zot voor woorden
het zelfde wat die moslims hier deden bij de VN gaan lopen zeuren om mening's vrijheidquote:
Zit mening gevangen dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:29 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
het zelfde wat die moslims hier deden bij de VN gaan lopen zeuren om mening's vrijheid
Goed zo. Het schaadt vast niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:28 schreef Frollo het volgende:
Ik ben lid van Amnesty, zou dat helpen?
wel als ik door me kop geschoten wordtquote:
Ah, dus eigenlijk wist je het antwoord op je eigen vraag in de OP:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:32 schreef cherrycoke het volgende:
http://www.jihadwatch.org(...)hurch-in-arabia.html
leuk maar wel oud artikel
Al?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:59 schreef cherrycoke het volgende:
is het mogelijk om in een moslim land zoals Saudi Arabië een kerk te bouwen?
nou eigenlijk niet er is niks gekomen van die orthodoxe kerk in Riyadquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ah, dus eigenlijk wist je het antwoord op je eigen vraag in de OP:
[..]
Al?
Dan kan het dus blijkbaar niet, en dan is dat het antwoord op je vraag.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:36 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
nou eigenlijk niet er is niks gekomen van die orthodoxe kerk in Riyad
kerk in mecca kan niet prima kan ik begrijpenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:12 schreef De.Joego het volgende:
Dit is net zoiets als vragen of er een moskee in het Vaticaan is..
Het Vaticaan is een staat. Weliswaar een kleine staat, maar toch.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:16 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
kerk in mecca kan niet prima kan ik begrijpen
moskee in het vaticaan kan niet prima kan ik begrijpen
maar heel saudi waarom?
Voor die honderdduizenden Filipijnen die daar als slaven worden gehouden?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:49 schreef Burakius het volgende:
1. Voor welke Christen wil je die kerk openen?![]()
In Saudi Arabië?? Is dat niet op Bahrain etc? Natuurlijk moet het kunnen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Voor die honderdduizenden Filipijnen die daar als slaven worden gehouden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Filipinos_in_Saudi_Arabiaquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:57 schreef Burakius het volgende:
In Saudi Arabië?? Is dat niet op Bahrain etc? Natuurlijk moet het kunnen.
Ik geloof dat King Abdullah Economic City ook aardig wat werkers trekt uit Zuid-Oost Azië, maar daarnaast heb je natuurlijk expats van oliebedrijven die daar zitten.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
In Saudi Arabië?? Is dat niet op Bahrain etc? Natuurlijk moet het kunnen.
Tja mogelijk en een wikipedia is natuurlijk niet echt iets. Maar stel dat het zo is, en die Filipinos geven aan dat ze dit willen zou het mogelijk moeten zijn. Islam schrijft voor dat er geen dwang is in geloof. Zo hebben de Osmanen bijvoorbeeld het goede voorbeeld gegeven. Maar sowieso is die koning niet helemaal 100.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:01 schreef speknek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Filipinos_in_Saudi_Arabia
Mogelijk zelfs 1.8 miljoen.
De koning is daar nog niet het grootste probleem. De religieuze autoriteiten meer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Tja mogelijk en een wikipedia is natuurlijk niet echt iets. Maar stel dat het zo is, en die Filipinos geven aan dat ze dit willen zou het mogelijk moeten zijn. Islam schrijft voor dat er geen dwang is in geloof. Zo hebben de Osmanen bijvoorbeeld het goede voorbeeld gegeven. Maar sowieso is die koning niet helemaal 100.
Nee de koning is het probleem daar. Vanuit hem zijn die religieue autoriteiten voortgevloeid. Hij is de machthebbende en heeft derhalve het Wahabisme de staatsstroming gemaakt. Nu kunnen we conspiricies in duiden natuurlijk, maar dat wil ik zeker niet doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
De koning is daar nog niet het grootste probleem. De religieuze autoriteiten meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |