Ze zoeken de beste van het beste als je in alles perfect in bent maar een klein lullig eigenschapje zit je tegen vergeet het maar. Only the best of the best of the best en daar weer het beste van. Ik ken iemand die de selectie heeft doorgelopen en was best ver gekomen slechts 1 op 1000 komt er door voor de pilotenopleiding en daar vallen dan ook weer mensen af.. Ik werk zelf ook bij de luchtmacht btw.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:45 schreef impact010 het volgende:
Goedemiddag,
Ik heb een vraag over de luchtmacht.
Heb veel uitgezocht en ben van veel op de hoogte.
Alleen staat er op de site van defensie zelf dat vliegers geen dyslectie mogen hebben.
Zelf merk ik totaal niks van me dyslectie, alleen een test wees uit dat ik het had(8 jaar geleden).
Hoe zit dat met vliegers en dyslectie ?
Hoop dat jullie mijn kunnen helpen met deze vraag.
Beetje overtrokken dit. Je moet inderdaad over heel veel capaciteiten en eigenschappen bezitten en ook een beetje geluk hebben. Ongeveer 0,6% van de sollicitanten belandt ook daadwerkelijk in een cockpit, geloof ikquote:Op zondag 8 november 2009 08:25 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Ze zoeken de beste van het beste als je in alles perfect in bent maar een klein lullig eigenschapje zit je tegen vergeet het maar. Only the best of the best of the best en daar weer het beste van. Ik ken iemand die de selectie heeft doorgelopen en was best ver gekomen slechts 1 op 1000 komt er door voor de pilotenopleiding en daar vallen dan ook weer mensen af.. Ik werk zelf ook bij de luchtmacht btw.
Het eerder zo dat er te weinig geschikte kandidaten zijn, waardoor de selectie procedure zelfs een beetje soepeler is geworden de afgelopen tijd geloof ik. De besten worden uit de selectie gefilterd om de kans te minimaliseren dat ze later tijdens de opleiding alsnog afvallen. Desondanks valt nog steeds bijna de helft af.quote:Op maandag 9 november 2009 05:01 schreef vannilesoep het volgende:
Impact010, ik zelf heb de gehele selectie procedure voor vlieger bij de KLu doorlopen, en ze 'straffen je overal op af'. Het aanbod aan potentiële vliegers is zo hoog, dat de KLu de mogelijkheid heeft de lat ontzettend hoog de leggen. En haal je de eisen, maar doen 40 andere kandidaten dat ook en zijn er maar 20 plaatsen in een bepaalde klas dan is het alsnog pech hebben voor de 21 "slechtsten" van de besten.
Kortom: hoop er niet teveel op, maar proberen kan altijd natuurlijk. Even op het forum op http://www.airwork.nl rondkijken is ook héél erg handig, succes!
Absoluut niet waar, de selectie is er natuurlijk wel voor om het risico tot afvallers zo klein mogelijk te maken. Maar er is zo ontzettend veel animo voor de functie vlieger en er zijn zo ontzettend veel kandidaten dat de KLu de mogelijkheid heeft om heel, heel kritisch te zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 09:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het eerder zo dat er te weinig geschikte kandidaten zijn, waardoor de selectie procedure zelfs een beetje soepeler is geworden de afgelopen tijd geloof ik. De besten worden uit de selectie gefilterd om de kans te minimaliseren dat ze later tijdens de opleiding alsnog afvallen. Desondanks valt nog steeds bijna de helft af.
Waarom wordt er dan zoveel reclame gemaakt voor het vliegen? Waarom is dan bij sommige vliegende squadrons niet eens de helft van het aantal plaatsen gevuld? En natuurlijk moet de KLu kritisch zijn, er vallen namelijk heel veel mensen alsnog af, ook al hebben ze de selecties gehaald. Bij sommige mensen vraag ik me dan echt af hoe ze door de selectie gekomen zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 15:58 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Absoluut niet waar, de selectie is er natuurlijk wel voor om het risico tot afvallers zo klein mogelijk te maken. Maar er is zo ontzettend veel animo voor de functie vlieger en er zijn zo ontzettend veel kandidaten dat de KLu de mogelijkheid heeft om heel, heel kritisch te zijn.
Alle klassen tot begin volgend jaar zitten zelfs al een poosje vol. Er worden ook meer mensen goedgekeurd dan er plaatsen zijn, dan word je als "vermindert geschikt" gelabeled geloof ik. Kortom: Je hebt wel aan de eisen voldaan, maar anderen deden dat beter.
En ja, dat is zuur![]()
Ik weet niet waar je je info vandaan haalt maar ze hebben de laatste tijd een overschot aan geschikte kandidaten. Ik ben gewoon de keuringen doorgekomen succesvol. En als ik een jaar eerder niet ziek was geweest was ik allang aan het vliegen geweest. Dus ik zou je bronnen even nagaan voordat je zulke onzin neer gaat zetten. Ook zijn de klassen op de KMA verkleint van +-15 naar 10.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Laat ik het dan anders zeggen: Er is een tekort aan GESCHIKTE kandidaten. De opleidingscapaciteiten zijn de laatste jaren vergroot, maar er blijven ook mensen afvallen en er blijven veel vacatures bestaan. Het is tegenwoordig gewoon moeilijker om een potentiele militaire vlieger te vinden, schijnt.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Bij de F16s is het wellicht anders, die worden allemaal verkocht en er komen veel minder JSFs voor in de plaats, als die uberhaupt al komen. Bij de heli's echter, gaan er alleen maar meer van komen en gaan de ambitie niveaus alleen maar omhoog. Ook is er een enorme uitstroom van personeel.
Maarruh, je gaat me toch niet vertellen dat je geen vlieger bent geworden omdat je effe ziek was op een bepaald moment?
Veel meer F-16's hebben we op dit moment ook niet meer. Ach, is er weer eens een reden om de beste te willen zijnquote:
De Cougar vliegers vliegen de ballen uit de broek, Chinook vliegers komen al jaren niet meer aan het vereiste minimum. In de media staan een hele hoop onwaarhedenquote:Op woensdag 11 november 2009 01:59 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Veel meer F-16's hebben we op dit moment ook niet meer. Ach, is er weer eens een reden om de beste te willen zijnKeuze is altijd beter dan tekort.
Maar Lightning_NL, hoe zit dat met het mission qual krijgen van de nieuwe vliegers? Ik hoorde dat ze (op de cougar) nauwelijks aan hun uren komen, al dragen daar de uitzendingen ook lekker aan bij natuurlijk met de beschikbare kisten.
Pure onzin. De uitstroom is gigantisch. De KLu doet ook letterlijk NIKS om vliegers te behouden op dit moment.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:35 schreef YorZor het volgende:
Verder is er op het moment bijna geen uitstroom door de economische crisis... En ze selecteren niet op f-16 of heli vlieger maar gewoon op vlieger en ze kijken pas in de opleiding (EMVO om precies te zijn) waar je op gaat vliegen.
Gewoon het zelfde als een officier. Maar als je nu al druk maakt over salaris? Lijkt me geen goede insteek.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:23 schreef impact010 het volgende:
En wat is ongeveer de salaris indicatie van een vlieger (f16/heli)
Want ik neem aan dat je wel veel uur maakt, of heb ik het dan goed mis ?
Heli vliegen is zelfs leuker, veelzijdiger en uitdagender dan F16 vliegenquote:Op woensdag 11 november 2009 10:23 schreef impact010 het volgende:
Alvast bedankt voor jullie leerzame discussie.
Ik ga maar eens een test doen of ik uberhaupt nog dyslexie heb.
En dan veder kijken of ik ga solliciteren.
En dat de kans dat je f16 vlieger word heel klein is snap ik nu ook wel.
Maar ik zou heli vlieger ook een zeer mooie baan vinden.
En wat is ongeveer de salaris indicatie van een vlieger (f16/heli)
Want ik neem aan dat je wel veel uur maakt, of heb ik het dan goed mis ?
Naja media kijk/luister ik niet eens meer naar; kwam van een duo cougar vliegers met wie ik de votc deed. En pas d'r op he... veelzijdiger mag je hebben; maar leuker... oeh!quote:Op woensdag 11 november 2009 07:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De Cougar vliegers vliegen de ballen uit de broek, Chinook vliegers komen al jaren niet meer aan het vereiste minimum. In de media staan een hele hoop onwaarheden
Ok, laten we zeggen dat beide andere leuke aspecten hebben, maar er gaat niks boven de kick die je krijgt van op 10 voet links en rechts tussen de bomen door te hakken met 120 knots (lijkt langzaam, maar is tyfushard als je de grond knuffelt en constant het terrein volgt en bomen ontwijkt) en alle mensen die met open hangende mond naar je kijken hoe je voorbij komt knallenquote:Op woensdag 11 november 2009 11:30 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Naja media kijk/luister ik niet eens meer naar; kwam van een duo cougar vliegers met wie ik de votc deed. En pas d'r op he... veelzijdiger mag je hebben; maar leuker... oeh!
Mag ik je vragen wat je bronnen zijn?! Want wat ik te horen krijg op het moment is dat ze voor het eerst in jaren eigenlijk voldoende vliegers hebben....?!quote:Op woensdag 11 november 2009 07:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Pure onzin. De uitstroom is gigantisch. De KLu doet ook letterlijk NIKS om vliegers te behouden op dit moment.
Misschien dat de huidige aanwas momenteel voldoende is, maar met de crappy opleidingscapaciteit duurt het op z'n snelst 4 jaar voordat een vlieger is opgeleid. Bij de vliegers waarbij het contract afloopt wordt er zo goed als niks gedaan om ze nog wat langer te binden en dus stroomt het 'bovenaan' leeg.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:43 schreef YorZor het volgende:
[..]
Mag ik je vragen wat je bronnen zijn?! Want wat ik te horen krijg op het moment is dat ze voor het eerst in jaren eigenlijk voldoende vliegers hebben....?!
Maar ze hebben de capaciteit juist teruggedraaid sinds een paar maanden?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:29 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Misschien dat de huidige aanwas momenteel voldoende is, maar met de crappy opleidingscapaciteit duurt het op z'n snelst 4 jaar voordat een vlieger is opgeleid. Bij de vliegers waarbij het contract afloopt wordt er zo goed als niks gedaan om ze nog wat langer te binden en dus stroomt het 'bovenaan' leeg.
Bron: werk
De KLu heeft het ook al een dikke 5 jaar, alleen nu begint het zeer schrijnend te worden. Op sommige momenten is het gewoon een lachertje en kun je het bijna niet meer serieus nemen, terwijl het wel de realiteit is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:50 schreef Bouke-p het volgende:
Tsja, dat wat de luchtmacht nu een beetje begint te merken is waar de KL al jaren mee zit. namenlijk gebrek aan geld en te zware taken/doelstellingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |