abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74154954
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de luchtmacht.

Heb veel uitgezocht en ben van veel op de hoogte.
Alleen staat er op de site van defensie zelf dat vliegers geen dyslectie mogen hebben.

Zelf merk ik totaal niks van me dyslectie, alleen een test wees uit dat ik het had(8 jaar geleden).

Hoe zit dat met vliegers en dyslectie ?

Hoop dat jullie mijn kunnen helpen met deze vraag.
pi_74155127
Nou, wij merken wel dat jij dyslexie hebt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74155358
Lijkt me lullig als je fire voor fuel aanziet.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74155500
Wees gerust, vliegers mogen, mits voorzien van deugdelijk vliegertouw, gewoon dyslectisch zijn!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:50:50 #5
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74157123
Er staat niet voor niets op die site dat je geen dyslexie mag hebben.
pi_74158543
Dyslexie is inderdaad een no-go, helaas.
pi_74392778
Om je vaderland goed te kunnen verdedigen moet je deze tekst kunnen lezen en begrijpen:


Looks, and the Sunday's operation.
They uiTpver or the builFal HannKRigar. Age calOahm , dynas Mr. Clarlingen billion procesUOake up and oAINGv!' whide nX.H about you cannot.
Ausruhave shooken. MonautsGord, which I'd rather studustry.' But whoed, addit! . In & Weia, rathequadalway to her, fluding to design planoccific or comes of sicker the made outside ofQ?'CrTCome, because tunies that this means
  woensdag 4 november 2009 @ 21:58:40 #8
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74402302
waar slaat die op? :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 8 november 2009 @ 08:25:50 #9
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_74500159
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:45 schreef impact010 het volgende:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de luchtmacht.

Heb veel uitgezocht en ben van veel op de hoogte.
Alleen staat er op de site van defensie zelf dat vliegers geen dyslectie mogen hebben.

Zelf merk ik totaal niks van me dyslectie, alleen een test wees uit dat ik het had(8 jaar geleden).

Hoe zit dat met vliegers en dyslectie ?

Hoop dat jullie mijn kunnen helpen met deze vraag.
Ze zoeken de beste van het beste als je in alles perfect in bent maar een klein lullig eigenschapje zit je tegen vergeet het maar. Only the best of the best of the best en daar weer het beste van. Ik ken iemand die de selectie heeft doorgelopen en was best ver gekomen slechts 1 op 1000 komt er door voor de pilotenopleiding en daar vallen dan ook weer mensen af.. Ik werk zelf ook bij de luchtmacht btw.
pi_74501404
quote:
Op zondag 8 november 2009 08:25 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

Ze zoeken de beste van het beste als je in alles perfect in bent maar een klein lullig eigenschapje zit je tegen vergeet het maar. Only the best of the best of the best en daar weer het beste van. Ik ken iemand die de selectie heeft doorgelopen en was best ver gekomen slechts 1 op 1000 komt er door voor de pilotenopleiding en daar vallen dan ook weer mensen af.. Ik werk zelf ook bij de luchtmacht btw.
Beetje overtrokken dit. Je moet inderdaad over heel veel capaciteiten en eigenschappen bezitten en ook een beetje geluk hebben. Ongeveer 0,6% van de sollicitanten belandt ook daadwerkelijk in een cockpit, geloof ik
pi_74531181
Impact010, ik zelf heb de gehele selectie procedure voor vlieger bij de KLu doorlopen, en ze 'straffen je overal op af'. Het aanbod aan potentiële vliegers is zo hoog, dat de KLu de mogelijkheid heeft de lat ontzettend hoog de leggen. En haal je de eisen, maar doen 40 andere kandidaten dat ook en zijn er maar 20 plaatsen in een bepaalde klas dan is het alsnog pech hebben voor de 21 "slechtsten" van de besten.

Kortom: hoop er niet teveel op, maar proberen kan altijd natuurlijk. Even op het forum op http://www.airwork.nl rondkijken is ook héél erg handig, succes!
pi_74532643
quote:
Op maandag 9 november 2009 05:01 schreef vannilesoep het volgende:
Impact010, ik zelf heb de gehele selectie procedure voor vlieger bij de KLu doorlopen, en ze 'straffen je overal op af'. Het aanbod aan potentiële vliegers is zo hoog, dat de KLu de mogelijkheid heeft de lat ontzettend hoog de leggen. En haal je de eisen, maar doen 40 andere kandidaten dat ook en zijn er maar 20 plaatsen in een bepaalde klas dan is het alsnog pech hebben voor de 21 "slechtsten" van de besten.

Kortom: hoop er niet teveel op, maar proberen kan altijd natuurlijk. Even op het forum op http://www.airwork.nl rondkijken is ook héél erg handig, succes!
Het eerder zo dat er te weinig geschikte kandidaten zijn, waardoor de selectie procedure zelfs een beetje soepeler is geworden de afgelopen tijd geloof ik. De besten worden uit de selectie gefilterd om de kans te minimaliseren dat ze later tijdens de opleiding alsnog afvallen. Desondanks valt nog steeds bijna de helft af.
pi_74543801
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:43 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het eerder zo dat er te weinig geschikte kandidaten zijn, waardoor de selectie procedure zelfs een beetje soepeler is geworden de afgelopen tijd geloof ik. De besten worden uit de selectie gefilterd om de kans te minimaliseren dat ze later tijdens de opleiding alsnog afvallen. Desondanks valt nog steeds bijna de helft af.
Absoluut niet waar, de selectie is er natuurlijk wel voor om het risico tot afvallers zo klein mogelijk te maken. Maar er is zo ontzettend veel animo voor de functie vlieger en er zijn zo ontzettend veel kandidaten dat de KLu de mogelijkheid heeft om heel, heel kritisch te zijn.

Alle klassen tot begin volgend jaar zitten zelfs al een poosje vol. Er worden ook meer mensen goedgekeurd dan er plaatsen zijn, dan word je als "vermindert geschikt" gelabeled geloof ik. Kortom: Je hebt wel aan de eisen voldaan, maar anderen deden dat beter.


En ja, dat is zuur
pi_74547895
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:58 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Absoluut niet waar, de selectie is er natuurlijk wel voor om het risico tot afvallers zo klein mogelijk te maken. Maar er is zo ontzettend veel animo voor de functie vlieger en er zijn zo ontzettend veel kandidaten dat de KLu de mogelijkheid heeft om heel, heel kritisch te zijn.

Alle klassen tot begin volgend jaar zitten zelfs al een poosje vol. Er worden ook meer mensen goedgekeurd dan er plaatsen zijn, dan word je als "vermindert geschikt" gelabeled geloof ik. Kortom: Je hebt wel aan de eisen voldaan, maar anderen deden dat beter.


En ja, dat is zuur
Waarom wordt er dan zoveel reclame gemaakt voor het vliegen? Waarom is dan bij sommige vliegende squadrons niet eens de helft van het aantal plaatsen gevuld? En natuurlijk moet de KLu kritisch zijn, er vallen namelijk heel veel mensen alsnog af, ook al hebben ze de selecties gehaald. Bij sommige mensen vraag ik me dan echt af hoe ze door de selectie gekomen zijn.
pi_74559956
Een reden heeft dat:
Zo veel mogelijk aanbod hebben zodat je de beste van de beste kan kiezen. Zelf sta ik op de "minder geschikten" lijst. Het is even niet anders maar kan het zeker nog wel veranderen de komende jaren. Als ik het nog ga doen.

Dyslexie verder is echt een no-go, het snelle aflezen van je HUD is van groot belang en ook tijdens de selecties moet je je tijd-tabel goed aflezen wil je de manoeuvres voor een bepaalde vlucht correct uit kunnen voeren.
pi_74560866
Laat ik het dan anders zeggen: Er is een tekort aan GESCHIKTE kandidaten. De opleidingscapaciteiten zijn de laatste jaren vergroot, maar er blijven ook mensen afvallen en er blijven veel vacatures bestaan. Het is tegenwoordig gewoon moeilijker om een potentiele militaire vlieger te vinden, schijnt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 03:23:23 #17
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_74562333
Mwah, niet op alle gebieden. Ik weet niet hoe het op de heli's is, maar op Sheppard hebben we sinds tijden weer een Nederlandse FAIP en worden er een aantal mensen in Ohio in de hold gezet omdat er op de squadrons toch geen plekken zijn. Ook hebben ze het aantal plekken van 6 naar 4 terug geschroefd per half jaar.
Nee echt niet.
pi_74567467
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Laat ik het dan anders zeggen: Er is een tekort aan GESCHIKTE kandidaten. De opleidingscapaciteiten zijn de laatste jaren vergroot, maar er blijven ook mensen afvallen en er blijven veel vacatures bestaan. Het is tegenwoordig gewoon moeilijker om een potentiele militaire vlieger te vinden, schijnt.
Ik weet niet waar je je info vandaan haalt maar ze hebben de laatste tijd een overschot aan geschikte kandidaten. Ik ben gewoon de keuringen doorgekomen succesvol. En als ik een jaar eerder niet ziek was geweest was ik allang aan het vliegen geweest. Dus ik zou je bronnen even nagaan voordat je zulke onzin neer gaat zetten. Ook zijn de klassen op de KMA verkleint van +-15 naar 10.
pi_74589906
Bij de F16s is het wellicht anders, die worden allemaal verkocht en er komen veel minder JSFs voor in de plaats, als die uberhaupt al komen. Bij de heli's echter, gaan er alleen maar meer van komen en gaan de ambitie niveaus alleen maar omhoog. Ook is er een enorme uitstroom van personeel.

Maarruh, je gaat me toch niet vertellen dat je geen vlieger bent geworden omdat je effe ziek was op een bepaald moment?
pi_74590947
Oh dat niet, maar het heeft wel bijgedragen, in de klas waar ik voor zou gaan was nog een plaats over... en nu heb je een overschot. Go figure Maar voor de rest mja, wat minder geluk wat je zeker wel moet hebben. Maar we zullen zien wat er gebeurd.
Verder is er op het moment bijna geen uitstroom door de economische crisis... En ze selecteren niet op f-16 of heli vlieger maar gewoon op vlieger en ze kijken pas in de opleiding (EMVO om precies te zijn) waar je op gaat vliegen.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:23:41 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74593127
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Bij de F16s is het wellicht anders, die worden allemaal verkocht en er komen veel minder JSFs voor in de plaats, als die uberhaupt al komen. Bij de heli's echter, gaan er alleen maar meer van komen en gaan de ambitie niveaus alleen maar omhoog. Ook is er een enorme uitstroom van personeel.

Maarruh, je gaat me toch niet vertellen dat je geen vlieger bent geworden omdat je effe ziek was op een bepaald moment?

ach, 85 jsf's..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 11 november 2009 @ 01:59:01 #22
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_74593433
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:23 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ach, 85 jsf's..
Veel meer F-16's hebben we op dit moment ook niet meer. Ach, is er weer eens een reden om de beste te willen zijn Keuze is altijd beter dan tekort.
Maar Lightning_NL, hoe zit dat met het mission qual krijgen van de nieuwe vliegers? Ik hoorde dat ze (op de cougar) nauwelijks aan hun uren komen, al dragen daar de uitzendingen ook lekker aan bij natuurlijk met de beschikbare kisten.
Nee echt niet.
pi_74593992
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:59 schreef Okeuj het volgende:

[..]

Veel meer F-16's hebben we op dit moment ook niet meer. Ach, is er weer eens een reden om de beste te willen zijn Keuze is altijd beter dan tekort.
Maar Lightning_NL, hoe zit dat met het mission qual krijgen van de nieuwe vliegers? Ik hoorde dat ze (op de cougar) nauwelijks aan hun uren komen, al dragen daar de uitzendingen ook lekker aan bij natuurlijk met de beschikbare kisten.
De Cougar vliegers vliegen de ballen uit de broek, Chinook vliegers komen al jaren niet meer aan het vereiste minimum. In de media staan een hele hoop onwaarheden
pi_74594004
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:35 schreef YorZor het volgende:
Verder is er op het moment bijna geen uitstroom door de economische crisis... En ze selecteren niet op f-16 of heli vlieger maar gewoon op vlieger en ze kijken pas in de opleiding (EMVO om precies te zijn) waar je op gaat vliegen.
Pure onzin. De uitstroom is gigantisch. De KLu doet ook letterlijk NIKS om vliegers te behouden op dit moment.
pi_74596861
Alvast bedankt voor jullie leerzame discussie.
Ik ga maar eens een test doen of ik uberhaupt nog dyslexie heb.
En dan veder kijken of ik ga solliciteren.

En dat de kans dat je f16 vlieger word heel klein is snap ik nu ook wel.
Maar ik zou heli vlieger ook een zeer mooie baan vinden.

En wat is ongeveer de salaris indicatie van een vlieger (f16/heli)
Want ik neem aan dat je wel veel uur maakt, of heb ik het dan goed mis ?
pi_74597104
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:23 schreef impact010 het volgende:
En wat is ongeveer de salaris indicatie van een vlieger (f16/heli)
Want ik neem aan dat je wel veel uur maakt, of heb ik het dan goed mis ?
Gewoon het zelfde als een officier. Maar als je nu al druk maakt over salaris? Lijkt me geen goede insteek.
pi_74597237
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:23 schreef impact010 het volgende:
Alvast bedankt voor jullie leerzame discussie.
Ik ga maar eens een test doen of ik uberhaupt nog dyslexie heb.
En dan veder kijken of ik ga solliciteren.

En dat de kans dat je f16 vlieger word heel klein is snap ik nu ook wel.
Maar ik zou heli vlieger ook een zeer mooie baan vinden.

En wat is ongeveer de salaris indicatie van een vlieger (f16/heli)
Want ik neem aan dat je wel veel uur maakt, of heb ik het dan goed mis ?
Heli vliegen is zelfs leuker, veelzijdiger en uitdagender dan F16 vliegen
Je maakt niet superveel uurtjes, daar zijn te weinig kisten inzetbaar voor.
Je verdient je standaard salaris afhankelijk van je rang, plus een aanzienlijke vliegtoelage. Al met al zeker geen vetpot en eigenlijk gewoon een te laag salaris.
  woensdag 11 november 2009 @ 11:30:08 #28
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_74598903
quote:
Op woensdag 11 november 2009 07:13 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

De Cougar vliegers vliegen de ballen uit de broek, Chinook vliegers komen al jaren niet meer aan het vereiste minimum. In de media staan een hele hoop onwaarheden
Naja media kijk/luister ik niet eens meer naar; kwam van een duo cougar vliegers met wie ik de votc deed. En pas d'r op he... veelzijdiger mag je hebben; maar leuker... oeh!
Nee echt niet.
pi_74599285
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:30 schreef Okeuj het volgende:

[..]

Naja media kijk/luister ik niet eens meer naar; kwam van een duo cougar vliegers met wie ik de votc deed. En pas d'r op he... veelzijdiger mag je hebben; maar leuker... oeh!
Ok, laten we zeggen dat beide andere leuke aspecten hebben, maar er gaat niks boven de kick die je krijgt van op 10 voet links en rechts tussen de bomen door te hakken met 120 knots (lijkt langzaam, maar is tyfushard als je de grond knuffelt en constant het terrein volgt en bomen ontwijkt) en alle mensen die met open hangende mond naar je kijken hoe je voorbij komt knallen of zich simpelweg kapot schrikken en bijvoorbeeld van hun fiets af vallen

Anyway, beetje offtopic eigenlijk.
pi_74599378
quote:
Op woensdag 11 november 2009 07:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Pure onzin. De uitstroom is gigantisch. De KLu doet ook letterlijk NIKS om vliegers te behouden op dit moment.
Mag ik je vragen wat je bronnen zijn?! Want wat ik te horen krijg op het moment is dat ze voor het eerst in jaren eigenlijk voldoende vliegers hebben....?!
pi_74600885
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:43 schreef YorZor het volgende:

[..]

Mag ik je vragen wat je bronnen zijn?! Want wat ik te horen krijg op het moment is dat ze voor het eerst in jaren eigenlijk voldoende vliegers hebben....?!
Misschien dat de huidige aanwas momenteel voldoende is, maar met de crappy opleidingscapaciteit duurt het op z'n snelst 4 jaar voordat een vlieger is opgeleid. Bij de vliegers waarbij het contract afloopt wordt er zo goed als niks gedaan om ze nog wat langer te binden en dus stroomt het 'bovenaan' leeg.

Bron: werk
pi_74642742
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Misschien dat de huidige aanwas momenteel voldoende is, maar met de crappy opleidingscapaciteit duurt het op z'n snelst 4 jaar voordat een vlieger is opgeleid. Bij de vliegers waarbij het contract afloopt wordt er zo goed als niks gedaan om ze nog wat langer te binden en dus stroomt het 'bovenaan' leeg.

Bron: werk
Maar ze hebben de capaciteit juist teruggedraaid sinds een paar maanden?
pi_74654782
De capaciteit is laag door gebrek aan personeel en goed werkend materieel.
pi_74659704
Dat grapje zetten ze er nu weer niet bij. Ik denk die lui kunnen het gewoon niet betalen en de aantal kisten die ze operationeel hebben zullen ze wel tekorten voor zien de komende jaren maar kunnen niet gevuld worden. Maar dank u voor het antwoord
pi_74661347
Tsja, dat wat de luchtmacht nu een beetje begint te merken is waar de KL al jaren mee zit. namenlijk gebrek aan geld en te zware taken/doelstellingen.
pi_74665942
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:50 schreef Bouke-p het volgende:
Tsja, dat wat de luchtmacht nu een beetje begint te merken is waar de KL al jaren mee zit. namenlijk gebrek aan geld en te zware taken/doelstellingen.
De KLu heeft het ook al een dikke 5 jaar, alleen nu begint het zeer schrijnend te worden. Op sommige momenten is het gewoon een lachertje en kun je het bijna niet meer serieus nemen, terwijl het wel de realiteit is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')