Ow, een topic over bejaarden die iets gestolen hadden in NWS. Ik zo van:quote:
Beetje als absurd comentaar op non-oplossingingen en dom geroep in NWS en op het internet in het algemeen. Niet eens echt grappig, maar note-waardig blijkbaar.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
Bejaarden moeten terug jong worden...terug waar ze vandaan komen...hun moeder in.![]()
Tja, is mijn eerste note sinds 2006. Beetje vreemd vind ik het ook wel.quote:
Mmm, zal vast een waarschuwing aan voorafgegaan zijn?quote:Heb er eentje staan van ToT, iets met lambiekje en gesticht geloof ik.
quote:Op maandag 16 november 2009 21:00 schreef Cerbie het volgende:net als je denkt dat je alles wel gezien hebt rond de mexicaanse horror spuit
Ze komen ook allemaal samen op het internet he...quote:Op maandag 16 november 2009 21:00 schreef Cerbie het volgende:
net als je denkt dat je alles wel gezien hebt rond de mexicaanse horror spuit
Dat begrijp ik dus ook helemaal niet.quote:Op maandag 16 november 2009 22:48 schreef Terecht het volgende:
Wat is het dat zoveel mensen bevattelijk zijn voor de spookverhalen rondom de Mexicaanse griep en de vaccinatie?
Wordt het officiele verhaal wel in voldoende en duidelijke mate gecommuniceerd naar de burgers toe?quote:Op maandag 16 november 2009 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus ook helemaal niet.
Het is alsof ze liever wildwestverhalen horen dan de officiele versie.
Ik vind van wel.quote:Op maandag 16 november 2009 22:54 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wordt het officiele verhaal wel in voldoende en duidelijke mate gecommuniceerd naar de burgers toe?
Onze levensstandaard zorgt dat levensbedreigende situaties voor de meeste van ons altijd nihil zijn geweest. De slechte informatievoorziening en onwetendheid van officieel sprekers begint wellicht wat meer te knagen aan ons als het plots over schijnbaar onontkoombaar "gevaar" gaat.quote:Op maandag 16 november 2009 22:48 schreef Terecht het volgende:
Wat is het dat zoveel mensen bevattelijk zijn voor de spookverhalen rondom de Mexicaanse griep en de vaccinatie?
Maw, we zijn decadent geworden. Zit op zich wel wat in.quote:Op maandag 16 november 2009 23:25 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Onze levensstandaard zorgt dat levensbedreigende situaties voor de meeste van ons altijd nihil zijn geweest. De slechte informatievoorziening en onwetendheid van officieel sprekers begint wellicht wat meer te knagen aan ons als het plots over schijnbaar onontkoombaar "gevaar" gaat.
Het is iets dat een deel van ons aanspreekt dat, door ons luxe leven, niet vaak wordt aangesproken. En vandaar dat de onbekwaamheid van onze hoeders meer mensen opvalt en verontrust.
Tel daarbij op het gebrek aan een zondebok en natuurlijk de anti spuitjes lobby die al jaren aan de weg timmert.
Zoiets?
Edit*
hehe, ben mijn note al kwijt.
Lang verhaal kort, ik denk door de media.quote:Op maandag 16 november 2009 22:48 schreef Terecht het volgende:
En dan heb je nog het feit dat wilde indianenverhalen veel sneller via internet een veel groter publiek vinden. En we hebben een overheid uit het pre-internet tijdperk die de ballen verstand heeft van digitale media.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lang verhaal kort, ik denk door de media.
Onderzoekers waarschuwen voor een potentieel zeer gevaarlijk virus, media springt er op en roept dingen over een zeer gevaarlijk virus.
Onderzoekers worden later gevraagt, hoe staat het er nu mee met het virus? Antwoord, het is op het moment redelijk mild. Media springt daar op en roept "het blijkt een mild virus te zijn!".
Mensen snappen het niet meer en beginnen alternatieve verhalen te geloven.
In de praktijk komt het er op neer dat het gevaar nog steeds bestaat. Waar het bijvoorbeeld erg mis kan gaan is als het virus terugkomt als mengvorm met een seizoensgriep. Maarja, dat zijn behoorlijk complexe zaken die de gemiddelde mens niet zomaar kan bevatten (en de media al helemaal niet).
Dat is mijn mening iig
Dat denk ik ook ja. De dorpsgek op de zeepkist weet nu opeens een complete natie (of meer) te beinvloeden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:36 schreef switchboy het volgende:
[..]
En dan heb je nog het feit dat wilde indianenverhalen veel sneller via internet een veel groter publiek vinden. En we hebben een overheid uit het pre-internet tijdperk die de ballen verstand heeft van digitale media.
Zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lang verhaal kort, ik denk door de media.
Onderzoekers waarschuwen voor een potentieel zeer gevaarlijk virus, media springt er op en roept dingen over een zeer gevaarlijk virus.
Onderzoekers worden later gevraagt, hoe staat het er nu mee met het virus? Antwoord, het is op het moment redelijk mild. Media springt daar op en roept "het blijkt een mild virus te zijn!".
Mensen snappen het niet meer en beginnen alternatieve verhalen te geloven.
In de praktijk komt het er op neer dat het gevaar nog steeds bestaat. Waar het bijvoorbeeld erg mis kan gaan is als het virus terugkomt als mengvorm met een seizoensgriep. Maarja, dat zijn behoorlijk complexe zaken die de gemiddelde mens niet zomaar kan bevatten (en de media al helemaal niet).
Dat is mijn mening iig
Precies.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:
Ik heb ook van die mooie reactis op de frontpage gezien als "Nou de overheid doet expres niks aan voorlichting, ze hebben iets te verbergen !!!! Zo is het mij helemaal niet duidelijk wat een vaccin nou eigelijk is !".
De overheid doet niet te weinig aan voorlichting, je bent zelf te beroerd om Google te gebruiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |