Lappen moet je!!!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:28 schreef Plots het volgende:
13 augustus kreeg ik een boete voor fietsen zonder licht. Oke, ik accepteer het, werk mee en ga niet in discussie.
Ik krijg een bonnetje mee waarop staat dat ik 20 euro moet betalen.
Het vakje van beschikking is niet ingevuld. Ik kan dus geen toelichting op de achterkant lezen.
Na 3 weken geen acceptgiro ontvangen, dus gooide ik mijn bonnetje weg.
Na 2 maanden krijg ik alsnog de acceptgiro hierop staat dat de boete 35 euro bedraagt, excl. ¤ 6 ,- administratie kosten
Ik vraag om een kopie van de PV bij de politie en krijg deze toegestuurd.
Op deze kopie is het vakje van beschikking nu wel ingevuld. En er staat een opmerking bij dat de boete 35 euro moest zijn. De politieman in kwestie heeft een fout gemaakt.
Ik vind dat ik niet moet betalen, omdat het inclompeet was en fouten zijn gemaakt + het duurde lang alvorens ik de acceptgiro ontving. De tijd en aandacht die ik eraan kwijt ben staat gelijk aan de geldboete als straf.
Wat denken jullie? Maak ik kans?
Voor de duidelijkheid, nee.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:50 schreef Plots het volgende:
Voor de duidelijkheid, mijn gele bonnetje heb ik weggegooid, maar de kopie ervan heb ik weer gekregen.
Zou ik ook niet 20 euro mogen betalen ipv 35?
Nee, je bent niet op de markt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:50 schreef Plots het volgende:
Voor de duidelijkheid, mijn gele bonnetje heb ik weggegooid, maar de kopie ervan heb ik weer gekregen.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, je bent niet op de markt.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, je bent niet op de markt.
Ze hoeven je überhaupt niet zo'n geel bonnetje mee te geven. Dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:50 schreef Plots het volgende:
Ja, leuk. Kansloze actie, kans op slagen 0%, maar wel bekostigd uit gemeenschapsgeld.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:34 schreef Joe-Momma het volgende:
Jammer dat je de bon hebt weggegooit, en daarmee het bewijs..
Wat je sowieso kan doen is een bezwaarschrift indienen dan zet je de boel daar in ieder geval aan het werk en die kosten bedragen waarschijnlijk meer dan die ¤35,-- die jij moet betalen.
Wordt het kwijtgescholden dan heb je geluk zo niet heb je ze toch lekker aan het werk gezet enne nog een tip moet je nou toch betalen maak dan ¤36,-- ipv ¤35,-- over. Ze zijn nl verplicht die euro terug te storten en daarmee jaag je hun meteen weer op meer kosten.
Zal ze leren de boeven!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |