quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:49 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Snij het paard doormidden en verkoop jouw 60%.
Dan staat de oplossing voor verkoop er dus ook in.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:48 schreef Rob2205 het volgende:
In een schriftelijke overeenkomst hebben we met de andere eigenaar alles netjes vastgelegd
Mja, dan heeft de ander nog steeds 10% van TS.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:49 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Verkopen kan niet, maar leveren wel?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:58 schreef karr-1 het volgende:
Ik denk niet dat je kunt verkopen als een van beide het er niet mee eens is. Eventueel kun je wel jou deel overdragen aan iemand anders, maar geen idee of de tegenpartij daar mee in moet stemmen of niet.
Wiskundeles gemist?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:49 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Verkopen kan niet, maar leveren wel?
Als iemand jou betaald en jij geeft het eigendomsbewijs weg, dan is de 60% van het paard van iemand anders.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik vraag het jou aangezien jij daar over begint.
En dat weet ik dus niet. Het lijkt mij van wel, maar ik heb geen bewijs.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:48 schreef Rob2205 het volgende:
Maar heb je dan toestemming van de andere eigenaar nodig, dat was mijn vraag.
De persoon die voor 40% eigenaar is moet natuurlijk wel bij zijn paard kunnen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Verkopen kan niet, maar leveren wel?
Ik wil er vanafquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:54 schreef HarryP het volgende:
[..]
De persoon die voor 40% eigenaar is moet natuurlijk wel bij zijn paard kunnen.
En als afgesproken is dat TS het paard stalt dan zal de plaats ook wel overeengekomen zijn.
Waarom koop je de overige 40% niet van de andere eigenaar dan kun je met het paard doen wat je wil.
De hoofdregel is dat je mag beschikken over je aandeel in een gemeenschappelijk goed. Tenzij er sprake is van een persoonlijke band tussen de deelgenoten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als iemand jou betaald en jij geeft het eigendomsbewijs weg, dan is de 60% van het paard van iemand anders.
Maar dat gaat makkelijker wanneer je het hele paard kunt verkopen ipv alleen de voor- of achterkant.quote:
Dat kan niet, want als je het door midden snijdt zit nog 10 procent aan het stuk van die andere eigenaar vast!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:49 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:14 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
en dan moeilijk gaan doen over eigendom?
Wat waren dan, volgens het JL, de argumenten die voor een toestemming pleiten?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:23 schreef Rob2205 het volgende:
Het juridisch loket geeft als antwoord dat in beginsel toestemming van de andere eigenaar benodigd is... dus helaas, dat wordt vechten...
Een doos frikandellen..?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:10 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik ben 1x een half paard tegengekomen op een balans bij een bedrijf.... Was apart om dat terug te vinden in de afschrijvingsstaten.
Aan onderbouwingen doen ze daar schijnbaar niet... dus veel wijzer wordt je er niet van.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Wat waren dan, volgens het JL, de argumenten die voor een toestemming pleiten?
Hebben ze wel de schriftelijke overeenkomst doorgekeken dan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:16 schreef Rob2205 het volgende:
[..]
Aan onderbouwingen doen ze daar schijnbaar niet... dus veel wijzer wordt je er niet van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |