abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74139449
Hoi, ik zal maar meteen me vraag stellen:

Mijn contract eindigt 20/04/2010 maar mijn werkgever heeft op dit moment tekort aan werk.
Nu kwam ie met het volgende voorstel:

Dat ik naar het uwv ga om te kijken hoelang ik 100% uitkering krijg en het tekort zou mijn werkgever dan opvangen tot mijn contract datum maar dan beeindigt mijn contract 31-12-2009

Nu is de vraag moet ik daar mee eens zijn en gewoon naar het uwv gaan en daar overleg plegen?
of rechtbijstand inschakelen? of iets heel anders doen?

alvast bedankt voor tips/hulp..
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:27:22 #2
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_74139502
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:24 schreef djmynt het volgende:

Mijn contract eindigt 20/04/2010 maar mijn werkgever heeft op dit moment tekort aan werk.

Dat ik naar het uwv ga om te kijken hoelang ik 100% uitkering krijg en het tekort zou mijn werkgever dan opvangen tot mijn contract datum maar dan beeindigt mijn contract 31-12-2009

Nu is de vraag moet ik daar mee eens zijn en gewoon naar het uwv gaan en daar overleg plegen?

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo nee, sluit die direct af. (je bent wel al te laat voor deze zaak, maar die verzekering is erg belangrijk!). Zo ja, ga naar het loket om hulp te vragen..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_74139560
ik woon nog bij m'n ouders en die hebben rechtbijstand verzekering
pi_74140057
Doe je werkgever een tegenvoorstel:

Hij betaald jou uit tot einde contract en jij hoeft niet meer te komen.

Met niets minder genoeg nemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74140581
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Doe je werkgever een tegenvoorstel:

Hij betaald jou uit tot einde contract en jij hoeft niet meer te komen.

Met niets minder genoeg nemen.
dat inderdaad, de werkgever probeert op slinkse wijze onder het contract uit te komen.

vooral niets tekenen TS!
pi_74141094
ik heb al contact opgenomen met rechtbijstandsverzekering en daar moest ik even me verhaal aan doormailen dus ga ik nu doen.

en zolang ik niet zeker ben van iets teken ik ook niet iig me werkgever vroeg me al of ik dat voor het einde van deze maand kon regelen...

iig bedankt voor de snelle reacties.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:52:34 #7
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_74141895
Formeel hoef je nergens mee akkoord te gaan. Dus zoals anderen al zeiden: Teken niets!
Je werkgever is hoe dan ook krachtens de wet verplicht! jouw contract na te leven. Alleen
bij hele hoge uitzonderingen(Faillisement) kan hij het contract voortijdig beeindigen.

Beste optie? Betaal mij tot einde contract uit en ik hoef niet meer te komen! Wel op papier
zetten anders kan hij natuurlijk als je weg blijft je van werkweigering oid beschuldigen en
evt voortijdig je contract beeindigen.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:56:28 #8
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_74142021
Een contract voor bepaalde tijd (dwz met een vaste einddatum) kan de werkgever in principe niet tussentijds beëindigen, tenzij daarover een bepaling in het contract is opgenomen. In dat laatste geval zal hij echter nog steeds (met een geldige reden) een ontslagvergunning aan moeten vragen. Je heb gewoon recht op betaling van je loon tot het contract afloopt. Dat je werkgever geen werk voor je heeft is zijn probleem.
Never explain, never apologize.
pi_74174788
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:24 schreef djmynt het volgende:

1. Je krijgt nooit 100% uitkering, WW is maar 70%
2. Misschien krijg je van het UWV zelfs ook nog een (maximale!) strafkorting als je meewerkt aan deze kromme constructie van vervroegde beëindiging.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_74174801
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:27 schreef Bootje84 het volgende:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo nee, sluit die direct af. (je bent wel al te laat voor deze zaak, maar die verzekering is erg belangrijk!). Zo ja, ga naar het loket om hulp te vragen..
*zucht

TS vroeg om een inhoudelijk antwoord
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:52:33 #11
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_74176216
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 02:18 schreef r_one het volgende:

[..]

*zucht

TS vroeg om een inhoudelijk antwoord
Welk beter antwoord kan je krijgen van een professioneel bedrijf ten opzichte van mensen op een forum..? Jij gaat toch ook niet naar jouw voetbalteam om te vragen of ze je willen helpen met het repareren van een computer.? dat laat je doen door mensen die er (meer) verstand van hebben..

Verder is jouw antwoord nou ook niet bepaald inhoudelijk
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:53:56 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74176234
ik zou ook even contact opnemen met het UWV voordat je iets doet wat conflicteert met de regels en je alle rechten op o.a. WW verliest.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74179276
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:52 schreef Bootje84 het volgende:
Welk beter antwoord kan je krijgen van een professioneel bedrijf ten opzichte van mensen op een forum..? Jij gaat toch ook niet naar jouw voetbalteam om te vragen of ze je willen helpen met het repareren van een computer.? dat laat je doen door mensen die er (meer) verstand van hebben..
Wat een vergelijking

Wat ik bedoel, dan kan je in elke fipo in WGR wel gaan lopen verwijzen naar RBV en/of JL, het draagt weinig tot niks bij aan het topic. TS zal wel niet voor niets zich tot ons wenden.
quote:
Verder is jouw antwoord nou ook niet bepaald inhoudelijk
Mijn inhoudelijke antwoord stond er al, eentje hoger.
.
pi_74198114
Die baas probeert jou er bij te naaien. Je hebt wel recht op WW ervanuitgaande dat je 26 weken hebt gewerkt. Als de baas jou ontslaat, dien jij een bezwaar aan te tekenen, anders heb je ook geen recht op uitkering. Een eventueel beroep tegen het ontslag zul jij winnen. Bij het akkoord gaan met een illegale constructie krijgt je werkgever een boete en kan jij naar je loon fluiten.

DUS: Niet akkoord gaan, tenzij je werkgever je loon uitbetaald tot 20/04/2010. Na deze datum heb je overigens wel recht op WW, omdat je contract niet verlengd is.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_74200569
Je zou als tegemoetkoming misschien kunnen voorstellen dat jij aan het solliciteren slaat en dat je je contract voor de einddatum kunt/wilt opzeggen als je iets nieuws hebt gevonden (maar niet eerder!). Op die manier kan hij toch eerder van je af, maar loop jij geen al te groot risico om in de ellende te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')