abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74124158
.... en komen in de bijstand terecht.
Dus van 3000 bruto naar 2100 bruto naar 650 euro netto
quote:
Nieuwe golf werklozen in bijstand?

22 oktober 2009
Nieuwe golf werklozen in bijstand?

In 2010 zullen 150.000 werklozen geen recht meer hebben op hun WW-uitkering. Dat blijkt uit de arbeidsmarktprognose die het UWV gisteren publiceerde. Als deze groep niet op tijd nieuw werk vindt, belandt zij in de bijstand. Kunnen we een nieuwe golf bijstandsgerechtigden verwachten, zoals in de jaren ‘80? Een gesprek met hoogleraar Arbeids- en Emancipatie-economie Joop Schippers, de Rotterdamse wethouder Dominic Schrijer en de Eindhovense wethouder Hans-Martin Don.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:51:17 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_74124188
650 netto valt toch wel mee, ik las laatst iets van 1600 netto (wel met kids overigens)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74124458
Tsja. Da's meestal heh met oplopende werkloosheid. Dit is echt niet de eerste keer.
pi_74124848
Netto is maar relatief tegenwoordig. Je subsidie-grondslagen schieten naar beneden, dus hordes mensen hebben opeens recht op huursubsisie (om maar een voorbeeld te noemen). Het kost de overheid echt veel geld (ook indirect).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_74125194
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:56 schreef avantgarde het volgende:
Tsja. Da's meestal heh met oplopende werkloosheid. Dit is echt niet de eerste keer.
Maar toen was de WW veel langer tot vijf jaar toe, nu is het in de meeste gevallen zes maanden, die armoedeval gaat veel Nederlanders treffen

Is er sprake van een tweede inkomen in een gezin, dan gaat Jan modaal gelijk naar NUL inkomen
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:20:10 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74125556
Het is niet haalbaar om eeuwig door te blijven gaan met het betalen van WW. Dat zou ook niet rechtvaardig zijn en zeker niet motiveren om nieuw werk te zoeken.

Er is trouwens nog werk genoeg. Misschien wel een tandje lager tegen een lager salaris, maar je kunt nog altijd morgen werk hebben als je wil.
The End Times are wild
pi_74125911
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:20 schreef LXIV het volgende:
Het is niet haalbaar om eeuwig door te blijven gaan met het betalen van WW. Dat zou ook niet rechtvaardig zijn en zeker niet motiveren om nieuw werk te zoeken.

Er is trouwens nog werk genoeg. Misschien wel een tandje lager tegen een lager salaris, maar je kunt nog altijd morgen werk hebben als je wil.
Precies, ik word een beetje ziek van alle steuntrekkers in mijn straat. Buurman 32 jaar zit al drie jaar steun te trekken, buurvrouw 28 jaar zit ook al 2 jaar thuis. Reden, voel me niet lekker, heb last van dit en dat bla... bla... Maar wel de hele dag de hond uitlaten of onder de auto liggen te sleutelen. Waarom doet die gemeente ambtenaren daar nu niets aan?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:44:47 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74126660
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, ik word een beetje ziek van alle steuntrekkers in mijn straat. Buurman 32 jaar zit al drie jaar steun te trekken, buurvrouw 28 jaar zit ook al 2 jaar thuis. Reden, voel me niet lekker, heb last van dit en dat bla... bla... Maar wel de hele dag de hond uitlaten of onder de auto liggen te sleutelen. Waarom doet die gemeente ambtenaren daar nu niets aan?
WW-ers zijn in principe geen steuntrekkers. Dat zijn gewoon werkenden die tijdelijk zonder baan zitten en zich hiervoor (verplicht) verzekerd hebben via de WW.

Steuntrekken doe je zonder zelf ergens aan bijgedragen te hebben. Dat wordt gewoon uit de belastingpot betaald. Als ik werkeloos zou raken heb ik er geen enkele moeite mee om WW te accepteren. Het is mijn eigen geld!!

Die buurman en buurvrouw van jou zijn overigens niet fout. Mensen zoals zij verstoren het systeem tenminste nog! Het zijn mensen zoals jij die het in stand houden door iedere dag als een sufferd naar het werk te gaan, belasting te betalen en netto minder over te houden dan de overburen! Je bent zelf schuld.
The End Times are wild
pi_74128250
De mensen die WW krijgen hebben 1.5 jaar om een andere baan te vinden. Dat moet toch wel voldoende zijn.

Ik vind het prima om geen WW premie meer te hoeven betalen en dat wil ik wel graag zo houden.
pi_74128606
Tot zover de consumentenuitgaven voor 2010
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:38:53 #12
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_74129318
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:16 schreef HarryP het volgende:
De mensen die WW krijgen hebben 1.5 jaar om een andere baan te vinden. Dat moet toch wel voldoende zijn.

Ik vind het prima om geen WW premie meer te hoeven betalen en dat wil ik wel graag zo houden.
Je krijgt 1 maand per jaar arbeidsverleden tot inderdaad een max van 1,5 jaar ww. Genoeg mensen zullen het dus met minder dan 1,5 jaar moeten doen.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_74130801
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:16 schreef HarryP het volgende:

Ik ken mensen die al 20 jaar werken en ww premie hebben betaald en hem nu behoorlijk beginnen te knijpen. Het zijn nu heel rare tijden de arbeidsmarkt is nog nooit zo slecht geweest in 20 jaar.
pi_74158445
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:12 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Ik ken mensen die al 20 jaar werken en ww premie hebben betaald en hem nu behoorlijk beginnen te knijpen. Het zijn nu heel rare tijden de arbeidsmarkt is nog nooit zo slecht geweest in 20 jaar.
Ik was begin dit jaar even 6 weken werkeloos na 12 jaar gewerkt te hebben. Werk zat te vinden, maar ik nam even de tijd om een leuke baan te zoeken. Ik ben technieker en daar is nog zat werk in te krijgen. Misschien word het tijd voor een omscholing voor een hoop mensen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:11:14 #15
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74257088
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:33 schreef xenobinol het volgende:
Misschien word het tijd voor een omscholing voor een hoop mensen
Goed idee. Als de crisis voorbij is is er dan mooi een overschot aan techniekers waardoor werkgevers weer echt baas worden en mensen minder kunnen verdienen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_74257354
http://www.uwv.nl/particu(...)g-WW/duur/index.aspx
quote:
Uw arbeidsverleden voor de WW berekenen wij met 2 periodes: uw feitelijke en fictieve arbeidsverleden.

Feitelijk arbeidsverleden
Uw feitelijke arbeidsverleden bestaat uit de jaren vanaf 1998 waarin u ten minste 52 dagen per jaar in loondienst bent geweest. Het jaar waarin u werkloos werd, telt niet mee.

Fictief arbeidsverleden
Uw fictieve arbeidsverleden bestaat uit de jaren vanaf het jaar dat u 18 werd tot en met 1997. Het maakt daarbij niet uit of u in die periode wel of niet gewerkt heeft.

Totale arbeidsverleden
De optelsom van uw feitelijk en fictief arbeidsverleden is uw totale arbeidsverleden. Voor ieder jaar van uw totale arbeidsverleden krijgt u 1 maand WW-uitkering met een maximum van 38 maanden.

[ Bericht 72% gewijzigd door henkway op 31-10-2009 20:00:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')