abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:35:55 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74240019
He bah Faja, dat zijn de mindere berichten. Hopelijk is het geen mexicaanse griep en mag hij snel weer naar huis!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:42:44 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74240246
Mijn neefje ( 3 jaar) heeft ook de mexicaanse griep. Dat smsde mijn schoonmoeder me.
Maar ik vond het smsje een beetje naar. Maar volgens mijn man ligt het aan mij.

Hai, S. heeft de mexicaanse griep.... 99,9% overleeft gewoon... Als situatie erger wordt moet ie naar t ziekenhuis.

Dat stukje dat vetgedrukt is vond ik een beetje raar om erbij te zetten. Weet niet waarom. Maar vond het echt vervelend dat dat erbij stond. Kan het niet onder woorden brengen. Alsof het arme schaap op sterven zou liggen ofzo. Maar mijn man vond het normaal dat dat er bij stond en vind dat ik me aanstel.
pi_74240976
goede avond dames,

voor de mijlpijl van happy

ha leonieke verrassing it's me , maar zoals alle anderen ook al zeiden wel jezelf in de gaten en in acht houden hoor!

becky1983 tis ook allemaal spannend en onzeker en van internet wordt je ook niet altijd wijzer omdat er zoveel nare en/of spook verhalen op staan! Hoop dat de tijd snel voorbij vliegt en je volgende week op de echo ziet dat je je voor niks zorgen zit te maken

ik voel me trouwens qua werk niet echt schuldig maar ik werk ook maar 4 uur per week en dan nog vooral thuis, voel me vooral meer schuldig dat ik door de zwangerschap pas in augustus volgend jaar mn herkeuring krijg en ik voor nu nog steeds 80 - 100% ben afgekeurd niet dat dat waarschijnlijk volgend jaar veranderd maar toch

goede avond incantrix hoest met skippybal?

clovertje ook hier gefeliciteerd en welkom hier

davina fijn hoor dat de fysio tevreden was en het bij jezelf ook mee viel

voor ymme gewoon even een

luna je geduld wordt dus nog even op de proef gesteld, wel fijn om te weten dat alles goed gaat lijkt me

he beessie - jen wat vervelend die migraine, je lijkt me ook totaal niet het type om zich ziek te melden, beterschap

shandaly ook gefeliciteerd en welkom hier

guess ook al ziekjes, ook jij moet gewoon snel weer opknappen hoor dan kunnen we weer een bakkie doen

vlindur leuheuk dat het kamertje er nu is en een babywasje op zolder dat lijkt me ook zoooo leuk

wupwup gefeli met je diploma

ayniur klinkt idd als een heel leuk uitjes en ook dat je leuke / lieve collega's hebt

meimeltje een fijne verloftijd gewenst

faja wat schrikken, beterschap voor het kleine mannetje en sterkte daar

borra dat klinkt als een leuke viering samen

amaranta misschien dacht je schoonmoeder dat je meteen in de stress zou schieten? Al zou ik het er zelf ook anders neerzetten (en nu heb ik even echt geen idee wat voor smiley ik hier kan zetten )

en dan nu nog even hoe het met mezelf gaat, sinds ik maar luister en alleen maar eet wat erin blijft heb ik vandaag nog maar 1x gespuugd. Maar heb eigenlijk wel een beetje genoeg van de volkoren biscuitjes en de appelmoes...
Hoop dat de homeopatische pilletjes die ik ervoor heb gehad snel gaan werken, anders neem ik toch maar de "normale" medicatie.
Vanavond wel nog even naar een kinderwagen gekeken, ik ging helemaal voor de stokke, maar die kan ik zelf niet inklappen, twijfelen nu tussen 2, maar daar verhuis ik wel mee naar het juiste topic.

er was toch een welke kinderwagen topic? of kijk ik er gewoon overheen
pi_74242218
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:42 schreef amaranta het volgende:
Mijn neefje ( 3 jaar) heeft ook de mexicaanse griep. Dat smsde mijn schoonmoeder me.
Maar ik vond het smsje een beetje naar. Maar volgens mijn man ligt het aan mij.

Hai, S. heeft de mexicaanse griep.... 99,9% overleeft gewoon... Als situatie erger wordt moet ie naar t ziekenhuis.

Dat stukje dat vetgedrukt is vond ik een beetje raar om erbij te zetten. Weet niet waarom. Maar vond het echt vervelend dat dat erbij stond. Kan het niet onder woorden brengen. Alsof het arme schaap op sterven zou liggen ofzo. Maar mijn man vond het normaal dat dat er bij stond en vind dat ik me aanstel.
Misschien juist als geruststelling bedoeld ( ik kan dat ook.... Iets wat juist met de beste bedoelingen neerzetten, maar dat komt dan vaak nét tegenovergesteld over)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_74242634
Een dag week vol nieuwe zwangeren, wat leuk! Welkom allemaal..
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
DJrandall,hoe gaat het met de schilderwerkzaamheden? Ben je al klaar?

....de rest van de megapost......
Ja, vandaag weer druk bezig geweest. Het ledikantje staat nu helemaal in de grondverf (3 lagen). De commode moeten we nog doen, maar dat is wel minder werk. Is wel al helemaal geschuurd en ontvet, dus klaar om te schilderen. Het is stiekum allemaal veel werk, maar dat wist ik van te voren natuurlijk.
Hoop wel dat ik het nu af kan met 1 laag zijdeglans....
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:55 schreef clovertje het volgende:
Faja wat naar zeg! Hopelijk knapt ie gauw weer op!

Even een stomme vraag he, mag je als je zwanger ben gewoon blijven tennissen?? Maandag begint mijn wintertraining en weet t eigenlijk niet. Misschien dat iemand t hier weet?
Stomme vragen bestaan niet, zeker hier niet...
Ik heb getennisd tot ongeveer 22 weken. Heb van de zomer niet veel op de baan gestaan en ik merkte wel dat mijn conditie ver achteruit was gegaan. In principe kun je wel blijven spelen, maar probeer niet langer de onmogelijke ballen te halen. En echt, je voelt het zelf als je beter kan stoppen. Ik stond op een gegeven moment op de training dat een uur me veel te lang duurde. Bovendien kon ik gewoon niet meer bij de ballen en zat mijn buik in de weg. Luister naar je lichaam. Mijn trainer zei dat je het meestal merkt, omdat het serveren niet lekker meer gaat.

Faja: dat is schrikken. Heel veel beterschap voor jou en je kleine man!

Leo: Een uurtje eerder stoppen, goed idee! Was het nog gezellig in de kroeg?

Ow, en ik ben lekker uit eten geweest bij de Mexicaan. Niet normaal wat ik naar binnen kan werken de laatste tijd zeg. Maar het was dan ook wel errug lekker.....
pi_74242687
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:02 schreef draculettetje het volgende:

en dan nu nog even hoe het met mezelf gaat, sinds ik maar luister en alleen maar eet wat erin blijft heb ik vandaag nog maar 1x gespuugd. Maar heb eigenlijk wel een beetje genoeg van de volkoren biscuitjes en de appelmoes...
Hoop dat de homeopatische pilletjes die ik ervoor heb gehad snel gaan werken, anders neem ik toch maar de "normale" medicatie.
Vanavond wel nog even naar een kinderwagen gekeken, ik ging helemaal voor de stokke, maar die kan ik zelf niet inklappen, twijfelen nu tussen 2, maar daar verhuis ik wel mee naar het juiste topic.

er was toch een welke kinderwagen topic? of kijk ik er gewoon overheen
Voor het maar 1 x spugen.

Wat voor soort kinderwagen deel 10!
Die misschien?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_74242732
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Voor het maar 1 x spugen.

Wat voor soort kinderwagen deel 10!
Die misschien?
ja die bedoelde ik! ga ik ff rond neuzen
pi_74244737
Tis nacht en ik heb hier nog geen dames gezien die niet kunnen slapen. Ik hoop echt dat jullie allemaal lekker liggen te snurken.
Hier liggen mijn hittezakjes in de magnetron, dus hoogste tijd om ook eens onder de dekens te kruipen.
pi_74245566
Bedankt allemaal voor het antwoord op mijn vraag Dan ga ik gewoon maandag lekker trainen haha. Ik kon me ook niet voorstellen dat het niet zou mogen maar toch!
En tis geen risicosport zoals lijnloos zegt bij hockey (kan gelukkig wel een beetje tennissen )
Borra kan me voorstellen dat je volgend jaar geen competitie gaan spelen *lol* Nou ik kreeg een mailtje dat ik omdat ik gewonnen had met wat dingetjes in de zomer gratis mee mocht doen aan t indoortoernooi op 12 december. Dan kan ik niet vanwege verjaardagen, maar er was er ook 1 in februari, vraag me af of dat nog haalbaar is dan Ach ja zien we dan wel weer.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:54:31 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74245687
Ik wa sme gisteravond een partij moe!
Ik ben om 20:15u naar bed gegaan en ik werd vanmorgen om 6:45u wakker
alleen om 23:00u nog even wakker geweest om te plassen en omdat naar bed kwam

Ik had even een vraagje:
ik voel Harry de afgelopen dagen beduidend minder vaak maar ook minder goed. Toch maar even VK bellen of is het gewoon voldoende als ik hem voel (ongeacht of dat hetzelfde is als voorheen)?
pi_74245794
Asy: volgensmij is 'voelen' op zich voldoende hoor. Wanneer moet je weer naar de vlos toe?

Als je je zorgen maakt moet je trouwens altijd even bellen vind ik
pi_74245810
goede morgen

asyniur ik heb er allemaal nog geen verstand van, maar kan het zo zijn dat harry gedraaid is en je hem daardoor minder voelt?
Ben het wel met freecell eens dat als je ongerust bent je altijd even kan bellen, de vk kan je misschien gewoon zo ook geruststellen
pi_74245835
Ow, dat was hier gisteravond wel zo
Ineens lag beeb met de voeten beneden. Dat voelt echt anders dan ineens!
pi_74245852
lijkt me heel bijzonder om je kindje te kunnen voelen, maar idd ook wel apart als het dan weer anders ligt het hele gevoel ook anders is!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:36:23 #290
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74245912
goedemorgen dames; wel bijgelezen maar lang niet alles onthouden... sorry

@Faja, veel sterkte met je kleintje met de mex. griep... lijkt me toch ff flink schrikken

@Clovertje; ik heb tot 27 weken gewoon gevolleybald hoor... alleen geen competitie meer, maar heb gewoon met mijn eigen team getraind. Gewoon meedoen, maar niet meer duiken. Ging hartstikke lekker en voelde ook goed... denk dat je zelf je lichaam het beste aanvoelt.

en bleeegghh wat een rotnacht... ben echt elk uur uit bed geweest om te plassen en heb dus niet echt geslapen.. (steeds kleine dutjes...) Ga einde van de morgen wel een nieuwe poging doen...
Maar on te bright side; mijn hoofdpijn is zo goed als weg....

ennnuh Trixje is niet gesignaleerd! jeuj! die slaapt een keertje door denk ik!

en nog geen nieuws van Rubey inmiddels???
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74246173
hey bah beessie - jen voor de rotnacht
pi_74246257
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 07:54 schreef Asyniur het volgende:

Ik had even een vraagje:
ik voel Harry de afgelopen dagen beduidend minder vaak maar ook minder goed. Toch maar even VK bellen of is het gewoon voldoende als ik hem voel (ongeacht of dat hetzelfde is als voorheen)?
Mijn verloskundige heeft uitgelegd dat de baby op een gegeven moment zo groot wordt dat je minder de abrupte, spastische bewegingen voelt maar meer de gecontroleerde draaibewegingen. Het kan dus wel degelijk zijn dat de bewegingen anders aanvoelen. Ik weet niet precies wat 'minder' in jouw geval inhoudt, maar je hoeft de baby echt niet 20x per dag te voelen (en inderdaad, elke beweging 'telt').

Toch zou ik ook gewoon de verloskundige bellen, hoor! Het is voor haar weinig moeite om even naar het hartje te luisteren en je daarmee gerust te stellen. Zoals mijn verloskundige altijd zegt: "Daar zijn we voor!"

Ik heb vannacht echt zo zalig geslapen. De nacht ervoor moest ik weer voortdurend overgeven, en het zag ernaar uit dat deze nacht op dezelfde manier vorm zou krijgen. Maar ik werd gewoon pas om 7 uur vanochtend wakker en daarna heb ik nog 2 uur geslapen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74246305
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?

De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.

En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74246319
Asyniur , ik heb ook weleens dagen dat ik de kleine wat minder voel, maar dan voel ik nog steeds wel geschop gedurende de hele dag, alleen wel kortere/kleinere schopjes. Ik heb ook weleens het idee dat ik het bewegen dan wat vergeet overdag als ik druk ben op mijn werk. Dan ga ik 's avonds op de bank zitten en wordt de kleine ineens weer erg druk!
Als je er natuurlijk ongerust over bent zou ik het wel aangeven bij de VK!

BJ, fijn dat je hoofdpijn weer weg is!
pi_74246364
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?

De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.

En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.
Ik ben nu bijna 31 weken en heb om de 2 weken controle. Ze doen bij mij precies hetzelfde als jij aangeeft: bloeddruk, voelen hoe de baby ligt en hartje luisteren. Ik heb ook geen groeiecho gehad, volgens mij hebben ze aangegeven dat ze dit alleen doen als er aanleiding naar is bij het voelen naar de baarmoeder. Bij mij is alleen bij de intake naar urine gekeken en verder niet. Afgelopen keer moest ik nog wel even prikken op HB-gehalte. Verder zijn de controles altijd erg snel (gelukkig ook maar natuurlijk!!)!

En ik ben ook benieuwd naar je ontsluitingsvraag!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:10:27 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74246644
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:17 schreef freecell het volgende:
Asy: volgensmij is 'voelen' op zich voldoende hoor. Wanneer moet je weer naar de vlos toe?

Als je je zorgen maakt moet je trouwens altijd even bellen vind ik
Ik moet er dinsdag weer naar toe...

Nou ja, ik voel hem bijna altijd onderin en je kon er de klok op gelijk zetten. Hij trapte dan heel erg hard. Nu voel ik hem ook wel (soms) onderin, maar het voelt een beetje alsof ik terug in de tijd ben gegaan. Hij trapt veel minder hard, ik moet echt goed opletten. En 's avonds als ik naar bed ga of op de bank lig, dan is hij ook rustig terwijl ik echt al wéken juist op die momenten met een stuiterende baby zit...
misschien anders toch maar gewoon even bellen...
VK gaat vanmiddag visite rijden en dan komt ze even hier langs, gewoon 'omdat ik niet voor niks bel en me dus zorgen maak'...

[ Bericht 6% gewijzigd door Asyniur op 31-10-2009 10:16:50 ]
pi_74246825
fijn dat ze je toch ook even komt bezoeken asyniur!
pi_74246867
Asyniur, fijn dat de vk even langskomt.
Ik zou ook even gebeld hebben anders ga je toch niet lekker het weekend in.

Faja, sterkte met je zoon. Wel prettig dat ze hem goed in de gaten houden in het ziekenhuis! Het is en blijft een eng gedoe, vind ik..

Welkom en gefeliciteerd nieuwe zwangeren. Ik wens jullie een fijne zwangerschap toe
pi_74247810
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

Een groeiecho doen ze hier niet aan (of er moet een reden v zijn natuurlijk) helaas, had graag nog effe gespiekt naar de baby!
Verder precies hetzelfde zoals jij ook hebt bij je vk (ik moet nu nog 1x om de 2 weken en bij 37 weken iedere week komen), trouwens wel elke controle wordt hier bloeddruk gemeten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74247838
Rubey zich nog steeds niet gemeld? Die is hopelijk vast aan het bijkomen van alles en genieten van haar baby, hoop dat alles goed gegaan is
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')