Misschien juist als geruststelling bedoeld ( ik kan dat ook.... Iets wat juist met de beste bedoelingen neerzetten, maar dat komt dan vaak nét tegenovergesteld over)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:42 schreef amaranta het volgende:
Mijn neefje ( 3 jaar) heeft ook de mexicaanse griep. Dat smsde mijn schoonmoeder me.
Maar ik vond het smsje een beetje naar. Maar volgens mijn man ligt het aan mij.
Hai, S. heeft de mexicaanse griep.... 99,9% overleeft gewoon... Als situatie erger wordt moet ie naar t ziekenhuis.
Dat stukje dat vetgedrukt is vond ik een beetje raar om erbij te zetten. Weet niet waarom. Maar vond het echt vervelend dat dat erbij stond. Kan het niet onder woorden brengen. Alsof het arme schaap op sterven zou liggen ofzo. Maar mijn man vond het normaal dat dat er bij stond en vind dat ik me aanstel.
Ja, vandaag weer druk bezig geweest. Het ledikantje staat nu helemaal in de grondverf (3 lagen). De commode moeten we nog doen, maar dat is wel minder werk. Is wel al helemaal geschuurd en ontvet, dus klaar om te schilderen. Het is stiekum allemaal veel werk, maar dat wist ik van te voren natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
DJrandall,hoe gaat het met de schilderwerkzaamheden? Ben je al klaar?
....de rest van de megapost......
Stomme vragen bestaan niet, zeker hier niet...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:55 schreef clovertje het volgende:
Faja wat naar zeg! Hopelijk knapt ie gauw weer op!
Even een stomme vraag he, mag je als je zwanger ben gewoon blijven tennissen?? Maandag begint mijn wintertraining en weet t eigenlijk niet. Misschien dat iemand t hier weet?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:02 schreef draculettetje het volgende:
en dan nu nog even hoe het met mezelf gaat, sinds ik maar luister en alleen maar eet wat erin blijft heb ik vandaag nog maar 1x gespuugd. Maar heb eigenlijk wel een beetje genoeg van de volkoren biscuitjes en de appelmoes...
Hoop dat de homeopatische pilletjes die ik ervoor heb gehad snel gaan werken, anders neem ik toch maar de "normale" medicatie.
Vanavond wel nog even naar een kinderwagen gekeken, ik ging helemaal voor de stokke, maar die kan ik zelf niet inklappen, twijfelen nu tussen 2, maar daar verhuis ik wel mee naar het juiste topic.
er was toch een welke kinderwagen topic? of kijk ik er gewoon overheen![]()
ja die bedoelde ik! ga ik ff rond neuzenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Voor het maar 1 x spugen.
Wat voor soort kinderwagen deel 10!
Die misschien?
Mijn verloskundige heeft uitgelegd dat de baby op een gegeven moment zo groot wordt dat je minder de abrupte, spastische bewegingen voelt maar meer de gecontroleerde draaibewegingen. Het kan dus wel degelijk zijn dat de bewegingen anders aanvoelen. Ik weet niet precies wat 'minder' in jouw geval inhoudt, maar je hoeft de baby echt niet 20x per dag te voelen (en inderdaad, elke beweging 'telt').quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 07:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had even een vraagje:
ik voel Harry de afgelopen dagen beduidend minder vaak maar ook minder goed. Toch maar even VK bellen of is het gewoon voldoende als ik hem voel (ongeacht of dat hetzelfde is als voorheen)?
Ik ben nu bijna 31 weken en heb om de 2 weken controle. Ze doen bij mij precies hetzelfde als jij aangeeft: bloeddruk, voelen hoe de baby ligt en hartje luisteren. Ik heb ook geen groeiecho gehad, volgens mij hebben ze aangegeven dat ze dit alleen doen als er aanleiding naar is bij het voelen naar de baarmoeder. Bij mij is alleen bij de intake naar urine gekeken en verder niet. Afgelopen keer moest ik nog wel even prikken op HB-gehalte. Verder zijn de controles altijd erg snel (gelukkig ook maar natuurlijk!!)!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?
De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.
En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.![]()
Ik moet er dinsdag weer naar toe...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:17 schreef freecell het volgende:
Asy: volgensmij is 'voelen' op zich voldoende hoor. Wanneer moet je weer naar de vlos toe?
Als je je zorgen maakt moet je trouwens altijd even bellen vind ik
Een groeiecho doen ze hier niet aan (of er moet een reden v zijn natuurlijk) helaas, had graag nog effe gespiekt naar de baby!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?
De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.
En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |