mooie serie, ik heb 'm ook gekeken met m'n vriendin, gauw achter elkaar. Ik was wel verbaasd dat er nog meer mensen wakker waren buiten de persoon op de video (waarvan we nu weten wie 't is) en de persoon waarmee hij aan de telefoon was, want zijn oom en die 2 handlangers waren ook wakker.
Wat ik trouwens ook erg mooi vond, was het feit dat die oom op een gegeven moment Lloyd Simcoe ondervraagd in die kelder van die diner. Lloyd is nog helemaal in de veronderstelling dat hij met zijn bedrijf de blackout heeft veroorzaakt, maar die oom zegt vervolgens dat hij hem niet veroorzaakt heeft, maar 'alleen maar versterkt'. Dat vond ik wel heel erg apart.
Overigens, Simcoe en die andere gast (ben zn naam even kwijt, dat 'neefje' zeg maar) werken dus voor hetzelfde bedrijf. Van dat neefje wordt die vinger afgeknipt, maar later wordt dus duidelijk dat die gast zijn oom is. Hij wordt min of meer gechanteerd door zijn oom, maar het is mij wel duidelijk dat hij meer weet dan hij met zijn partner Simcoe deelt.
Vanaf het begin wilde hij niet dat Simcoe bekend maakte dat zij de veroorzaker waren van de blackout. Nu is me duidelijk dat hij dat niet wilde, omdat ze dat ook echt niet waren, en hij wist dat. Die oom heeft 't op een gegeven moment over zijn 'opdrachtgevers' maar hij weet zelf ook heel erg veel, veel meer dan hij blijkbaar laat merken. Maar hij wordt dus afgemaakt door zijn neefje.
Ik vind het toch wel heel erg mooi hoor, die serie. Ik vind 'm top.
Breitling - Instruments for Professionals