Zucht…
Ok het volgende:
Eind augustus is er een vertegenwoordiger van een bedrijf langs geweest die is gespecialiseerd in (kunststof) kozijnen. We hebben 3 bedrijven langs laten komen en uiteindelijk dit bedrijf gekozen. Het gaat om plaatsing van openslaande deuren en een raam. De openslaande deuren komen in plaats van bestaand raam en het raam in plaats van de achterdeur. Allen kunststof en voorzien van HR ++ glas.
Levering zou ongeveer 6 tot 8 weken duren. Op 31 augustus offerte gehad, na wat heen en weer gebel nog een leuk bedrag eraf gekregen. Vervolgens verzoek tot aanbetaling gekregen van 30%, eigenlijk niet bij nagedacht (stom dus…) en aanbetaald. Na de aanbetaling zouden de kozijnen besteld worden, verwachting was toen levering in week 43/44.
In week 42 heb ik contact opgenomen via de mail, de vraag of levering als bekend was aangezien we container moesten bestellen en verwarming moesten verhangen.
Er werd aangegeven plaatsing in week 43 of 44. Ik heb toen gemaild dat week 44 de voorkeur heeft aangezien mijn vriendin die hele week vrij was. Dat was akkoord, levering en plaatsing zou in week 44 plaatsvinden. Container besteld, afspraak gemaakt om verwarming te laten verhangen.
Einde van week 43 toch maar even gebeld, helaas kozijnen zouden pas dinsdag 20 oktober binnenkomen waardoor plaatsing pas in week 45 kon. (deze week dus) Ok geen probleem, container zou 1 dag later geplaatst worden maar mag 3 weken kostenloos blijven staan. Afspraak gemaakt dat kozijnen donderdag 29 oktober geplaatst zouden worden.
Vandaag dacht ik: ik bel even om te vragen hoe laat ze komen donderdag, wel zo handig…stond de afspraak niet in de planning. Werd ik een uur later teruggebeld, kozijnen zijn er nog niet, worden pas na 23 november geleverd.
Container moet eind volgende week terug…weg ¤ 289 voor de container.
Flink balen maar ik dacht nou ja als ze die container compenseren kan ik ermee leven. MAAR ik bel ze niet meer, nu alles via de mail. Krijg ik net een mail dat het allemaal onzin is en dat de container wel kan blijven staan tot eind november dat dit niets extra’s kost. Zij bestellen er 30 per maand. (container is door ons besteld en dus betaald, zoals overeen gekomen in de offerte, zij gaven namelijk aan dat zij nooit containers bestellen…) Geen excuses of uitleg…
Tevens lees ik op verschillende sites dat bij het plaatsen van kozijnen een verlaging van het BTW tarief van 6% in gang is gezet vanaf 1 oktober. Ook dat voorgelegd (op onze offerte staat 19%), krijg ik als antwoord dat het alleen voor dubbel glas is bij 5 vierkante meter en dat wij op 4,9 zit. Ten eerste zitten wij op 7,3 vierkante meter en ten tweede geldt die 5 vierkante meter eis voor subsidie en niet voor de 6% BTW verlaging.
Ik wordt er moedeloos van…maar wat kan ik doen? Als de kozijnen al in fabricage zijn (wat ik betwijfel, 3 maanden levertijd…) dan krijgen we de aanbetaling niet meer terug. Ik moet ook eerlijk zeggen als ze meteen ‘schuld hadden bekend’ en gezegd hadden: laat die container maar zitten, wij voeren het 23 november wel af, was het voor mij goed geweest. Nog steeds balen maar ach…