Zwart, of heel donkerbruin zonder opanca (imo)quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:20 schreef mezzy het volgende:
Wat is een geschikte Magnanni schoenstype voor sollicitatie/werken bij een bank?
moet het een Oxford zijn? kan je me ook vertellen wat opanca is en wat betekent patina?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zwart, of heel donkerbruin zonder opanca (imo)
quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:38 schreef mezzy het volgende:
[..]
moet het een Oxford zijn? kan je me ook vertellen wat opanca is en wat betekent patina?
ok dat is niet mijn ding.. maar wat moet ik nou kiezen voor een sollicitatie/werken bij een bank? een oxford type?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Opanca is het stukje leer aan de zijkant van de schoen vanaf de zool.
Daarom staat er ook ZONDER opancaquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:47 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Ik vind Opanca juist niet kunnen bij zakelijke gelegenheden. Wat mij betreft is dat net iets te casual.
kunnen jullie misschien hier ook antwoord op geven??quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:46 schreef mezzy het volgende:
[..]
ok dat is niet mijn ding.. maar wat moet ik nou kiezen voor een sollicitatie/werken bij een bank? een oxford type?
kan je misschien voorbeelden geven van hier (mijn voorkeur gaat uit naar zwart)
http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&merk=Magnanni&collectie=Heren&lang=
Zeg niet ongeduldig worden hèquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:51 schreef mezzy het volgende:
[..]
kunnen jullie misschien hier ook antwoord op geven??, forget opanca I dont want it anyway..
ik ben bang dat ik straks geld geef aan een informele schoen wat not done is..quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zeg niet ongeduldig worden hè, verder kies zelf een schoen die je lekker vindt zitten en goed vindt ogen
Excusez-moi. Niet goed gelezen.quote:
Not done, not done wie bepaalt dat dan? Presteer je er minder om?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:55 schreef mezzy het volgende:
[..]
ik ben bang dat ik straks geld geef aan een informele schoen wat not done is..vandaar dat ik vroeg of ik nou alleen oxford kon nemen.
Oh gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:04 schreef emmerhoofd het volgende:
* emmerhoofd zal *nooit* een pak dragen.
Fuck you stelletje yuppies!
Volgens mij weet je het zelf al vrij aardig, en met en zwarte schoenen zit je niet snel verkeerd. Gewoon iets zonder teveel franje en het liefst natuurlijk iets dat je zelf mooi vindt...quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:46 schreef mezzy het volgende:
[..]
ok dat is niet mijn ding.. maar wat moet ik nou kiezen voor een sollicitatie/werken bij een bank? een oxford type?
kan je misschien voorbeelden geven van hier (mijn voorkeur gaat uit naar zwart)
http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&merk=Magnanni&collectie=Heren&lang=
Ik denk zelfs dat niemand de Opanca ziet. Diegene die wel oog voor detail heeft zal het eerder waarderen dan afkeuren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:58 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Not done, not done wie bepaalt dat dan? Presteer je er minder om?
Zolang ik nog mannen bij banken en multinationals tegenkom met de bekende donald duck sokken, dito dassen of hemden waar 4 armen per mouw in passen, val je met een goede magnanni niet zo snel negatief op hoor, denk ik,
Dat dus. Het is niet mijn smaak, maar het zou me weinig boeien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat niemand de Opanca ziet. Diegene die wel oog voor detail heeft zal het eerder waarderen dan afkeuren.
Ik draag zelf 2 paar Magnanni's met opanca, krijg vaker complimenten over deze schoenen dan mijn Santoni's.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat niemand de Opanca ziet. Diegene die wel oog voor detail heeft zal het eerder waarderen dan afkeuren.
Ik heb ook één paar, maar dan wel met een gesp. Vind ze nog steeds het mooiste paar schoenen dat ik ooit gekocht heb. Santoni's liggen momenteel even ver buiten bereik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik draag zelf 2 paar Magnanni's met opanca, krijg vaker complimenten over deze schoenen dan mijn Santoni's.
(Niet dat nou uberhaupt iets zegt, maar de opanca is blijkbaar een opvallend verschijnsel voor sommige mensen)
My sympathiesquote:Op maandag 16 november 2009 04:40 schreef Rbhp het volgende:
Ik ben zo fucking verdrietig. Wat een lul ben ik. Vandaag in de regen geen taxi kunnen bemachtigen dus maar naar het metrostation gelopen. Met regenachtig weer draag ik altijd een oude paar schoenen en draag dan mijn 'echte' schoenen in een tasje bij me. Op de een of andere manier ben ik het tasje, al lopen kwijtgeraakt, ik had hem aan het handvat van mn plu gehangen en bij het card swipen ben ik hem denk ik kwijtgeraakt. Het zijn mijn favoriete monk strap schoenen, donkerbruin, in Tokyo gehaald afgelopen Kerst en hebben me 490 euro gekost. Ik kan wel janken.En ik heb ze nog wel in zo'n goede staat gehouden na 1 jaar dragen.
Zucht... en ik kan al niet eenvoudig aan mooie schoenen komen in Shanghai.
Ik ga aankomend weekend naar HK en ga dan een nieuwe tailor proberen die een collega heeft aangeraden. http://www.jantzentailor.com/ Schijnt heel erg goed te zijn.
Ik welquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:35 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik heb nog niets moois gezien in dit topic![]()
Een eigen bijdrage leveren staat uiteraard vrij, maar daar moet dit topic het wel van hebben. Voel je dus niet verplicht om alleen toe te kijken!quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:35 schreef Q.E.D. het volgende:
Ach, voor mij is het ook enkel werk kleding. En daarbij gaat het hier (gelukkig) steeds minder over persoonlijke smaak.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:35 schreef Q.E.D. het volgende:
Moet het per se Magnanni zijn? Ik vidn C&J wel beter qua leer. Een zwarte Monkton single strap is prima voor een baan bij de bank.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:20 schreef mezzy het volgende:
Wat is een geschikte Magnanni schoenstype voor sollicitatie/werken bij een bank?
Mooi prijsje voor een mooie schoenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:48 schreef PIB het volgende:
Ben al een tijdje op zoek naar een mooi paar schoenen, ben echter nogal kieskeurig. Nu zag ik bij Zwartjes' site het volgende model:
[ afbeelding ]
Het is de bedoeling om ze casual te dragen, alleen ik vind ze wel vrij prijzig: E239,95 voor een student is een aardige investering. Heeft iemand een idee of er binnen een niet al te lange tijd een uitverkoop start waar ze dit of een model wat hier op lijkt, hebben? BVD!![]()
Het leer van C&J is sowieso beter dan dat van Magnanniquote:Op woensdag 18 november 2009 03:35 schreef Rbhp het volgende:
[..]
Moet het per se Magnanni zijn? Ik vidn C&J wel beter qua leer. Een zwarte Monkton single strap is prima voor een baan bij de bank.
Dankjewelquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:41 schreef hatsjoe het volgende:
http://www.beurskens-schoenmode.nl/
http://www.stravers-shoes.com/
Weet er zelf helaas nog niet meer dan de 2 bovenstaande. Geen ervaring met beide
Die link werkt zo niet.quote:Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Bij van den Assem beginnen steeds meer schoenen in de sale te komen. Ik denk dat ik voor onderstaande Santoni's ga:
http://www.assem.nl/index.php?Artikelnummer=3210.31.360
Even FireFox of IE openen. De gehele website van van den Assem werkt bij mij ook niet in Chrome (pagina's blijven wit).quote:
Chrome inderdaad, website werkt hier verder wel. Inmiddels kunnen vindenquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:03 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Even FireFox of IE openen. De gehele website van van den Assem werkt bij mij ook niet in Chrome (pagina's blijven wit).
Ooit een vent daar gezien die kocht Santoni's van rond de 1500,-. Nu vind ik dat prima, maar niet als je maat 48+ hebt. Ze waren echt zo lelijkquote:Op zondag 6 december 2009 23:03 schreef Friso_v het volgende:
Klijsen in Den haag heeft ook een uitgebreide collectie aan schoenen, weet niet wat je precies zoekt.
http://www.sartorialguide(...)lijsen_Schoenen.html
Het was gewoon geen gezicht. Als je een punt schoen neemt in die maat worden het echt clownsschoenen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:35 schreef Rubstah het volgende:
Maar wellicht mooier dan enige andere nette schoen in die maat..?
Denk dat schoenen automatisch al heel snel lomp eruit zien in die maat.
Zoals daar al aangegeven, kalfsleren handschoenen met zijden voering. Simpel en goed voor werk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:44 schreef Mylene het volgende:
wat voor handschoenen draagt een fijnproever
Ikzelf heb een paartje handschoenen van Chester Jefferies. Ik heb het model 'man about town' uitgevoerd in hertenleer met een kasjmier voering. En ze bevallen uitstekend!quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:44 schreef Mylene het volgende:
wat voor handschoenen draagt een fijnproever
Nee, je kunt die Chester Jefferies al vrij goedkoop krijgen, ligt aan het model. Vanaf £30 per paar heb je al wat, hoef je niet enorm van te schrikken. Ach, en moeten ze matchen? Ik ken de regels daaromtrent niet, maar ik ga voor werk gekleed zoals het een heer in de City van Londen betaamt (quote:Op maandag 14 december 2009 17:13 schreef Mylene het volgende:
Op de maat gemaakt? Is dat niet duur? En moeten handschoenen matchen bij de rest van de outfit?
Probleem zit een beetje bij de pasvorm, ik heb geen idee of die een beetje werkt voor mij. Heb een hekel aan ruime leren handschoenen, lekkerste is juist als ze goed strak zitten. Maar goed, dat is vaak een kwestie van veel proberen en da's online toch lastig.quote:Op maandag 14 december 2009 17:53 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Nee, de handschoenen van Chest Jefferies zijn aangenaam geprijsd. Mijn paartje handschoenen kostte £ 46,00 exclusief de verzendkosten.
Ikzelf zorg er overigens altijd voor dat mijn handschoenen qua tint matchen bij mijn shawl.
Hoe omschrijf je je pasvorm, da's nogal lastig. Je kunt natuurlijk wel wat meten, maar net als een maatpak heeft elk maker zijn eigen 'fit'. Maar goed, ik kan het wel eens proberen, dingen zijn toch niet te duur.quote:Op maandag 14 december 2009 18:46 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Dat kan je toch aangeven bij je bestelling hoe je de pasvorm wilt, etc.? Je zou eventueel zelfs een omtrek van je hand mee kunnen sturen.
"The sky is the limit."
Ik heb deze twee winterjassen van Shanghai Tang.quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:42 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Voor welk model handschoenen kies jij, Mylene?
da's niet duur! waar heb je die gevonden?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:21 schreef Seam het volgende:
[ afbeelding ]
Barker Wallace gekocht voor 150 euro
Koopje voor zo'n mooie schoen.
Via internet. Ik had hem ergens in Tilburg gepast, maar ik vond hem te duur daar (zo'n 200 euro).quote:Op woensdag 16 december 2009 22:02 schreef Flurry het volgende:
[..]
da's niet duur! waar heb je die gevonden?
lol doe dan ook even de linkquote:
Ah, maar daar had ik al gekeken!quote:Op woensdag 16 december 2009 22:41 schreef Seam het volgende:
http://www.pediwear.co.uk/barker/products/2801.phpStaan aantal mooie schoenen op in mijn prijsklasse (100-200 euro)
Vooral nu de pond niet meer zo hoog staat.
Nee tijdje terug stond de pond nog lager en was iets van 156 euro ongeveer.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:43 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ah, maar daar had ik al gekeken!hoezo 150e dan? Wordt er geen VAT berekend bij bestelling vanuit NL ofzo?
Ik trek mijn 'beste' schoenen niet een aan met dit weer.... funestquote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Flurry het volgende:
Valt er eigenlijk een beetje te lopen op leren zolen met die gladde stoepen vandaag? Ik heb maar even wandelschoenen aangetrokken
Idem hier.. Je moet gek zijn om met dit weer in je Santoni's te lopen.quote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik trek mijn 'beste' schoenen niet een aan met dit weer.... funest
Uit recente ervaring kan ik je vertellen: nee, dat is niet aan te raden.quote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Flurry het volgende:
Valt er eigenlijk een beetje te lopen op leren zolen met die gladde stoepen vandaag? Ik heb maar even wandelschoenen aangetrokken
Rubber helpt al aardig, ik heb altijd 1 paar nette schoenen voor werk met een vrij dunne rubberzool. Verder gebruiken we dit als het sneeuwt in Stockholm voor over de nette schoenen:quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Uit recente ervaring kan ik je vertellen: nee, dat is niet aan te raden.Maar in dit geval waren het nieuwe schoenen waar ik nog maar één keer eerder op heb gelopen. Dus nog niet ingelopen en de zolen zo glad als de besneeuwde Hollandse bodem.
Ik reis met een goeie suit-carrier van Tumi, da's nog altijd het makkelijkst. Anders gewoon je jasje aan doen op reis.quote:Op woensdag 23 december 2009 06:32 schreef Seam het volgende:
Hoe kan ik het beste een pak meenemen in een koffer? Ik ga namelijk binnenkort naar Londen, maar ik wil wel een jasje meenemen voor informele dingen.
WTF dat ziet er niet uit manquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Rubber helpt al aardig, ik heb altijd 1 paar nette schoenen voor werk met een vrij dunne rubberzool. Verder gebruiken we dit als het sneeuwt in Stockholm voor over de nette schoenen:
[ afbeelding ]
Het ziet er inderdaad niet uit, maar er ligt hier een dikke laag sneeuw gedurende een paar maanden. Die rubberen dingen doe je enkel buiten aan, binnen haal je ze direct van je schoenen af en die zien er dan dus nog net uit.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
WTF dat ziet er niet uit man![]()
![]()
Ik ben geen held als het aankomt op 'nette' kleding. Ik slijt spul altijd vrij snel, het feit dat ik skate is dan ook funest voor mn schoenen en broek, hoe luxe het ook is. Ik heb dan ook vaak maar een paar kleding stukken, als ik iets nieuws koop kan het versleten spul vaak weg
Bedankt! Het werkt bij jou dus wel goed?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:24 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Regelrecht uit m'n favorieten, met dank aan Stijlforum.nl:
How to pack a suitcase butler style, part 1
How to pack a suitcase butler style, part 2
Wat een gelul. Gewoon goede GY's, geen probleem. En wat is deze reeks nog steeds aan het achteruit hollen. Wat een armoe allemaal.quote:Op maandag 21 december 2009 14:04 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Idem hier.. Je moet gek zijn om met dit weer in je Santoni's te lopen.
Ah gos is het niet 'kwalitatief' hoogstaand genoeg voor je?quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:13 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Wat een gelul. Gewoon goede GY's, geen probleem. En wat is deze reeks nog steeds aan het achteruit hollen. Wat een armoe allemaal.![]()
Ik denk dat ik dat nog maar een paar jaartjes moet laten wachten dan..quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:50 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Een aantal merken die shirts met een redelijke pasvorm (voor zover mogelijk bij RTW shirt) verkopen: Il Rosso, Art of Camouflage, Finamore, Brunello Cucinelli, Oger Napoli, Barba en Eton. Bij de meeste merken zal je er alleen iets bij moeten leggen. 100 euro per shirt is vaak niet voldoende.
Boss heeft voldoende goede shirts rond de 100 euro. Volgens mij hebben ze in Amsterdam een vestiging van J lindeberg, daar kun je ook uitstekende shirts vinden rond die prijs. Heerlijke pasvorm altijd.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:23 schreef NJlo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat nog maar een paar jaartjes moet laten wachten dan..
En nu voor de semi-arme student die wel eens een beetje in 't net moet?
Ah helaas alleen in Tilburg.. Modecapital van Nederland? Zien er wel heel goed uit idd! Ik zal Boss eens checken!quote:Op woensdag 30 december 2009 00:51 schreef Seam het volgende:
[..]
Boss heeft voldoende goede shirts rond de 100 euro. Volgens mij hebben ze in Amsterdam een vestiging van J lindeberg, daar kun je ook uitstekende shirts vinden rond die prijs. Heerlijke pasvorm altijd.
Die non-iron shirts van Profuomo zijn anders redelijk fitted..quote:Op woensdag 30 december 2009 10:13 schreef kortsluiting87 het volgende:
Of Profuomo? Zijn alleen niet echt slimfit.
Gisteren trouwens Piet Thielen in Den Bosch bezocht en daar hebben ze bijna de hele 1e verdieping gereserveerd voor Canali. Ontzettend mooie kasjmieren jasjes gezien en sublieme overhemden, maar kostbaar, zeer kostbaar.
1. Schoenspanners (geen veer)quote:Op woensdag 30 december 2009 15:51 schreef Grimbert het volgende:
Ik heb deze een paar dagen geleden gehaald
[ afbeelding ]
Alleen heb ik geen flauw idee hoe zulke schoenen te onderhouden, heeft iemand wat tips?
Wat zijn schoenspanners?quote:Op woensdag 30 december 2009 18:08 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
1. Schoenspanners (geen veer)
2. Niet elke dag dragen
3. Schoenspanners! (geen veer)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |