abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74738776
tvp, ik moet wat inspratie opdoen voor kerstcadeautjes voor mijn broer
pi_74776358
Wat is een geschikte Magnanni schoenstype voor sollicitatie/werken bij een bank?
pi_74776419
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:20 schreef mezzy het volgende:
Wat is een geschikte Magnanni schoenstype voor sollicitatie/werken bij een bank?
Zwart, of heel donkerbruin zonder opanca (imo)
pi_74776884
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zwart, of heel donkerbruin zonder opanca (imo)
moet het een Oxford zijn? kan je me ook vertellen wat opanca is en wat betekent patina?
pi_74777006
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:38 schreef mezzy het volgende:

[..]

moet het een Oxford zijn? kan je me ook vertellen wat opanca is en wat betekent patina?

Opanca is het stukje leer aan de zijkant van de schoen vanaf de zool.
pi_74777121
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef Rekkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Opanca is het stukje leer aan de zijkant van de schoen vanaf de zool.
ok dat is niet mijn ding.. maar wat moet ik nou kiezen voor een sollicitatie/werken bij een bank? een oxford type?

kan je misschien voorbeelden geven van hier (mijn voorkeur gaat uit naar zwart)
http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&merk=Magnanni&collectie=Heren&lang=
pi_74777150
Ik vind Opanca juist niet kunnen bij zakelijke gelegenheden. Wat mij betreft is dat net iets te casual.
pi_74777199
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:47 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Ik vind Opanca juist niet kunnen bij zakelijke gelegenheden. Wat mij betreft is dat net iets te casual.
Daarom staat er ook ZONDER opanca
pi_74777257
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:46 schreef mezzy het volgende:

[..]

ok dat is niet mijn ding.. maar wat moet ik nou kiezen voor een sollicitatie/werken bij een bank? een oxford type?

http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&merk=Magnanni&collectie=Heren&lang=
kunnen jullie misschien hier ook antwoord op geven?? , forget opanca I dont want it anyway..
pi_74777312
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:51 schreef mezzy het volgende:

[..]

kunnen jullie misschien hier ook antwoord op geven?? , forget opanca I dont want it anyway..
Zeg niet ongeduldig worden hè , verder kies zelf een schoen die je lekker vindt zitten en goed vindt ogen
pi_74777368
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zeg niet ongeduldig worden hè , verder kies zelf een schoen die je lekker vindt zitten en goed vindt ogen
ik ben bang dat ik straks geld geef aan een informele schoen wat not done is.. vandaar dat ik vroeg of ik nou alleen oxford kon nemen.
pi_74777410
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:49 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Daarom staat er ook ZONDER opanca
Excusez-moi. Niet goed gelezen.

@Mezzy, ga naar Zwartjes toe en probeer daar een aantal modellen die jou geschikt lijken. Het is belangrijk dat je zelf achter jouw aankoop staat. Jij moet ze immers meerdere keren per week / maand aan.
pi_74777461
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:55 schreef mezzy het volgende:

[..]

ik ben bang dat ik straks geld geef aan een informele schoen wat not done is.. vandaar dat ik vroeg of ik nou alleen oxford kon nemen.
Not done, not done wie bepaalt dat dan? Presteer je er minder om?

Zolang ik nog mannen bij banken en multinationals tegenkom met de bekende donald duck sokken, dito dassen of hemden waar 4 armen per mouw in passen, val je met een goede magnanni niet zo snel negatief op hoor, denk ik,
pi_74777572
Een boot is wat mij betreft net iets te informeel. Maar een donker gekleurde Oxford of Monk zou wat mij betreft prima kunnen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:04:18 #115
243636 emmerhoofd
(bijna) unbotherable
pi_74777642
* emmerhoofd zal *nooit* een pak dragen.

Fuck you stelletje yuppies!
pi_74777736
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:04 schreef emmerhoofd het volgende:
* emmerhoofd zal *nooit* een pak dragen.

Fuck you stelletje yuppies!
Oh gelukkig maar.
pi_74778061
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:46 schreef mezzy het volgende:

[..]

Volgens mij weet je het zelf al vrij aardig, en met en zwarte schoenen zit je niet snel verkeerd. Gewoon iets zonder teveel franje en het liefst natuurlijk iets dat je zelf mooi vindt...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74778308
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:58 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Not done, not done wie bepaalt dat dan? Presteer je er minder om?

Zolang ik nog mannen bij banken en multinationals tegenkom met de bekende donald duck sokken, dito dassen of hemden waar 4 armen per mouw in passen, val je met een goede magnanni niet zo snel negatief op hoor, denk ik,
Ik denk zelfs dat niemand de Opanca ziet. Diegene die wel oog voor detail heeft zal het eerder waarderen dan afkeuren.
pi_74778446
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat niemand de Opanca ziet. Diegene die wel oog voor detail heeft zal het eerder waarderen dan afkeuren.
Dat dus. Het is niet mijn smaak, maar het zou me weinig boeien.
pi_74778817
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik draag zelf 2 paar Magnanni's met opanca, krijg vaker complimenten over deze schoenen dan mijn Santoni's.
(Niet dat nou uberhaupt iets zegt, maar de opanca is blijkbaar een opvallend verschijnsel voor sommige mensen)
pi_74779064
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:49 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik draag zelf 2 paar Magnanni's met opanca, krijg vaker complimenten over deze schoenen dan mijn Santoni's.
(Niet dat nou uberhaupt iets zegt, maar de opanca is blijkbaar een opvallend verschijnsel voor sommige mensen)
Ik heb ook één paar, maar dan wel met een gesp. Vind ze nog steeds het mooiste paar schoenen dat ik ooit gekocht heb. Santoni's liggen momenteel even ver buiten bereik.
pi_74788986
quote:
Op maandag 16 november 2009 04:40 schreef Rbhp het volgende:
Ik ben zo fucking verdrietig. Wat een lul ben ik. Vandaag in de regen geen taxi kunnen bemachtigen dus maar naar het metrostation gelopen. Met regenachtig weer draag ik altijd een oude paar schoenen en draag dan mijn 'echte' schoenen in een tasje bij me. Op de een of andere manier ben ik het tasje, al lopen kwijtgeraakt, ik had hem aan het handvat van mn plu gehangen en bij het card swipen ben ik hem denk ik kwijtgeraakt. Het zijn mijn favoriete monk strap schoenen, donkerbruin, in Tokyo gehaald afgelopen Kerst en hebben me 490 euro gekost. Ik kan wel janken. En ik heb ze nog wel in zo'n goede staat gehouden na 1 jaar dragen.

Zucht... en ik kan al niet eenvoudig aan mooie schoenen komen in Shanghai.
Ik ga aankomend weekend naar HK en ga dan een nieuwe tailor proberen die een collega heeft aangeraden. http://www.jantzentailor.com/ Schijnt heel erg goed te zijn.
My sympathies
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:35:50 #123
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74789028
Ik heb nog niets moois gezien in dit topic
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74795147
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:35 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik wel
pi_74797047
quote:
Een eigen bijdrage leveren staat uiteraard vrij, maar daar moet dit topic het wel van hebben. Voel je dus niet verplicht om alleen toe te kijken!
pi_74797596
quote:
Ach, voor mij is het ook enkel werk kleding. En daarbij gaat het hier (gelukkig) steeds minder over persoonlijke smaak.
  woensdag 18 november 2009 @ 03:35:53 #127
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74804717
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:20 schreef mezzy het volgende:
Moet het per se Magnanni zijn? Ik vidn C&J wel beter qua leer. Een zwarte Monkton single strap is prima voor een baan bij de bank.
No bad soldiers under a good leader
pi_74832884
Ben al een tijdje op zoek naar een mooi paar schoenen, ben echter nogal kieskeurig. Nu zag ik bij Zwartjes' site het volgende model:

Het is de bedoeling om ze casual te dragen, alleen ik vind ze wel vrij prijzig: E239,95 voor een student is een aardige investering. Heeft iemand een idee of er binnen een niet al te lange tijd een uitverkoop start waar ze dit of een model wat hier op lijkt, hebben? BVD!
pi_75168149
Ik had nog zwarte schoenen nodig met een subtiel informeel randje. Uiteindelijk ben ik toch maar van Magnanni gegaan. Vorige week gekocht:

pi_75168232
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:48 schreef PIB het volgende:
Ben al een tijdje op zoek naar een mooi paar schoenen, ben echter nogal kieskeurig. Nu zag ik bij Zwartjes' site het volgende model:

[ afbeelding ]

Het is de bedoeling om ze casual te dragen, alleen ik vind ze wel vrij prijzig: E239,95 voor een student is een aardige investering. Heeft iemand een idee of er binnen een niet al te lange tijd een uitverkoop start waar ze dit of een model wat hier op lijkt, hebben? BVD!
Mooi prijsje voor een mooie schoen

[ Bericht 3% gewijzigd door Rekkie op 01-12-2009 09:23:26 ]
pi_75168911
De suède blauwe chukka boot, samen met de andere suède Suitsupply schoenen, zijn verlaagd in prijs naar ¤ 129.

Hoe is de kwaliteit van deze schoenen? Is het suède van een degelijke kwaliteit en zien ze er nog representatief uit na een degelijk aantal draag beurten? Wat zijn jullie ervaringen?

pi_75220537
Voor blauw suede schoenen kun je ook even in de Boss (web)store kijken. Zijn 200 euro geloof ik.
pi_75290326
quote:
Op woensdag 18 november 2009 03:35 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Moet het per se Magnanni zijn? Ik vidn C&J wel beter qua leer. Een zwarte Monkton single strap is prima voor een baan bij de bank.
Het leer van C&J is sowieso beter dan dat van Magnanni
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:34:22 #134
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75293715
Iemand hier enig idee waar ze nette heren schoenen maat 37 verkopen? Hij laat normaal gesproken van Bommels maken, maar ik vind t saai worden om hem altijd op de zelfde schoenen te zien Bovendien wil hij ook wel eens iets anders
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75294042
http://www.beurskens-schoenmode.nl/
http://www.stravers-shoes.com/

Weet er zelf helaas nog niet meer dan de 2 bovenstaande. Geen ervaring met beide
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:47:16 #136
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75294278
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:41 schreef hatsjoe het volgende:
http://www.beurskens-schoenmode.nl/
http://www.stravers-shoes.com/

Weet er zelf helaas nog niet meer dan de 2 bovenstaande. Geen ervaring met beide
Dankjewel Vooral die laatste is super, das nog in de buurt ook
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75354286
Klijsen in Den haag heeft ook een uitgebreide collectie aan schoenen, weet niet wat je precies zoekt.
http://www.sartorialguide(...)lijsen_Schoenen.html
pi_75393081
Bij van den Assem beginnen steeds meer schoenen in de sale te komen. Ik denk dat ik voor onderstaande Santoni's ga:

http://www.assem.nl/index.php?Artikelnummer=3210.31.360
pi_75399457
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Bij van den Assem beginnen steeds meer schoenen in de sale te komen. Ik denk dat ik voor onderstaande Santoni's ga:

http://www.assem.nl/index.php?Artikelnummer=3210.31.360
Die link werkt zo niet.
pi_75403112
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Die link werkt zo niet.
Bij mij wel hoor
Santoni 9373 kom ik op uit
pi_75403998
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Die link werkt zo niet.
Even FireFox of IE openen. De gehele website van van den Assem werkt bij mij ook niet in Chrome (pagina's blijven wit).
pi_75406704
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:03 schreef JaapTrekhaak het volgende:

[..]

Even FireFox of IE openen. De gehele website van van den Assem werkt bij mij ook niet in Chrome (pagina's blijven wit).
Chrome inderdaad, website werkt hier verder wel. Inmiddels kunnen vinden
pi_75406873
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:03 schreef Friso_v het volgende:
Klijsen in Den haag heeft ook een uitgebreide collectie aan schoenen, weet niet wat je precies zoekt.
http://www.sartorialguide(...)lijsen_Schoenen.html
Ooit een vent daar gezien die kocht Santoni's van rond de 1500,-. Nu vind ik dat prima, maar niet als je maat 48+ hebt. Ze waren echt zo lelijk
pi_75413565
Maar wellicht mooier dan enige andere nette schoen in die maat..?
Denk dat schoenen automatisch al heel snel lomp eruit zien in die maat.
Lawa mena hau lala!
pi_75413701
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:35 schreef Rubstah het volgende:
Maar wellicht mooier dan enige andere nette schoen in die maat..?
Denk dat schoenen automatisch al heel snel lomp eruit zien in die maat.
Het was gewoon geen gezicht. Als je een punt schoen neemt in die maat worden het echt clownsschoenen.
pi_75574300
quote:
Zoals daar al aangegeven, kalfsleren handschoenen met zijden voering. Simpel en goed voor werk.
pi_75574364
quote:
Ikzelf heb een paartje handschoenen van Chester Jefferies. Ik heb het model 'man about town' uitgevoerd in hertenleer met een kasjmier voering. En ze bevallen uitstekend!

De service van Chester Jefferies is overigens ook erg goed. Je kan je hand opmeten en de maten doorgeven of een omtrek van je hand naar hen mailen. De handschoenen worden pas gemaakt nádat je de bestelling plaatst exact naar de door jou opgegeven maat. Dit zorgt er overigens wel voor dat het een paar weken duurt, voordat ze geleverd worden.
  zondag 13 december 2009 @ 13:07:48 #149
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_75574485
Ik heb twee weken terug ook handschoenen besteld bij Chester Jefferies (nadat ik mijn andere lerenhandschoenen in de metro heb laten liggen ...). Paris, met lamswol als voering. Helaas nog niet binnen, terwijl het nu echt koud wordt.
I am a black hole shitting into the void
pi_75618464
Op de maat gemaakt? Is dat niet duur? En moeten handschoenen matchen bij de rest van de outfit?
pi_75618772
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:13 schreef Mylene het volgende:
Op de maat gemaakt? Is dat niet duur? En moeten handschoenen matchen bij de rest van de outfit?
Nee, je kunt die Chester Jefferies al vrij goedkoop krijgen, ligt aan het model. Vanaf £30 per paar heb je al wat, hoef je niet enorm van te schrikken. Ach, en moeten ze matchen? Ik ken de regels daaromtrent niet, maar ik ga voor werk gekleed zoals het een heer in de City van Londen betaamt ( ). Dat betekent dat mijn handschoenen simpel, strak en zwart leer zijn. Ik heb nu eenmaal enkel zwarte leren schoenen, riemen en dus ook handschoenen.

Privé let ik echt niet op of handschoenen wel matchen, ik moet ze gewoon leuk vinden.
pi_75619992
Nee, de handschoenen van Chest Jefferies zijn aangenaam geprijsd. Mijn paartje handschoenen kostte £ 46,00 exclusief de verzendkosten.

Ikzelf zorg er overigens altijd voor dat mijn handschoenen qua tint matchen bij mijn shawl.
pi_75620558
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:53 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Nee, de handschoenen van Chest Jefferies zijn aangenaam geprijsd. Mijn paartje handschoenen kostte £ 46,00 exclusief de verzendkosten.

Ikzelf zorg er overigens altijd voor dat mijn handschoenen qua tint matchen bij mijn shawl.
Probleem zit een beetje bij de pasvorm, ik heb geen idee of die een beetje werkt voor mij. Heb een hekel aan ruime leren handschoenen, lekkerste is juist als ze goed strak zitten. Maar goed, dat is vaak een kwestie van veel proberen en da's online toch lastig.
pi_75621697
Dat kan je toch aangeven bij je bestelling hoe je de pasvorm wilt, etc.? Je zou eventueel zelfs een omtrek van je hand mee kunnen sturen.

"The sky is the limit."
pi_75621830
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:46 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Dat kan je toch aangeven bij je bestelling hoe je de pasvorm wilt, etc.? Je zou eventueel zelfs een omtrek van je hand mee kunnen sturen.

"The sky is the limit."
Hoe omschrijf je je pasvorm, da's nogal lastig. Je kunt natuurlijk wel wat meten, maar net als een maatpak heeft elk maker zijn eigen 'fit'. Maar goed, ik kan het wel eens proberen, dingen zijn toch niet te duur.
pi_75664173
Ik ga ook maar eens een paar bestellen. Ze hebben ook mooie dameshandschoenen. Ik wil ook wel een op handgemaakt paar,
pi_75672310
Voor welk model handschoenen kies jij, Mylene?
pi_75682255
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:42 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Voor welk model handschoenen kies jij, Mylene?
Ik heb deze twee winterjassen van Shanghai Tang.

Ik kies voor de bovenste voor model Mayfair in bijpassend paars en onder model Tiffany in cape manchu.
pi_75683199

Barker Wallace gekocht voor 150 euro
Koopje voor zo'n mooie schoen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:02:09 #160
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75707081
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:21 schreef Seam het volgende:
[ afbeelding ]
Barker Wallace gekocht voor 150 euro
Koopje voor zo'n mooie schoen.
da's niet duur! waar heb je die gevonden?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_75708481
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:02 schreef Flurry het volgende:

[..]

da's niet duur! waar heb je die gevonden?
Via internet. Ik had hem ergens in Tilburg gepast, maar ik vond hem te duur daar (zo'n 200 euro).
Zocht al lang zo'n schoenen, stralen toch net wat meer stijl uit dan mijn Swear schoenen
  woensdag 16 december 2009 @ 22:39:14 #162
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75708804
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:32 schreef Seam het volgende:

[..]

Via internet.
lol doe dan ook even de link
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_75708888
http://www.pediwear.co.uk/barker/products/2801.php
Staan aantal mooie schoenen op in mijn prijsklasse (100-200 euro)
Vooral nu de pond niet meer zo hoog staat.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:43:56 #164
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75708994
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:41 schreef Seam het volgende:
http://www.pediwear.co.uk/barker/products/2801.php
Staan aantal mooie schoenen op in mijn prijsklasse (100-200 euro)
Vooral nu de pond niet meer zo hoog staat.
Ah, maar daar had ik al gekeken! hoezo 150e dan? Wordt er geen VAT berekend bij bestelling vanuit NL ofzo?
pi_75709035
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:43 schreef Flurry het volgende:

[..]

Ah, maar daar had ik al gekeken! hoezo 150e dan? Wordt er geen VAT berekend bij bestelling vanuit NL ofzo?
Nee tijdje terug stond de pond nog lager en was iets van 156 euro ongeveer.
pi_75870255
Tvp. Ga binnenkort eerste pak aanschaffen.
  maandag 21 december 2009 @ 11:52:32 #167
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75872912
Valt er eigenlijk een beetje te lopen op leren zolen met die gladde stoepen vandaag? Ik heb maar even wandelschoenen aangetrokken
pi_75872947
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Flurry het volgende:
Valt er eigenlijk een beetje te lopen op leren zolen met die gladde stoepen vandaag? Ik heb maar even wandelschoenen aangetrokken
Ik trek mijn 'beste' schoenen niet een aan met dit weer.... funest
  maandag 21 december 2009 @ 14:04:26 #169
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_75878221
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik trek mijn 'beste' schoenen niet een aan met dit weer.... funest
Idem hier.. Je moet gek zijn om met dit weer in je Santoni's te lopen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_75879733
Net heel even naar de supermarkt gefietst met mijn C&J's aan. Zitten gelijk onder die vieze drek en pekel. Nu eerst maar eens goed poetsen en straks weer veilig m'n boots aan.
pi_75880487
Heb een dikke zool onder m'n halfhoge Noble Blues en dat ging prima.
  maandag 21 december 2009 @ 16:19:12 #172
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_75884086
Ik heb onder mijn schoenen geen dikke zool dus doe gewoon andere schoenen aan die vies mogen worden.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_75915607
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Flurry het volgende:
Uit recente ervaring kan ik je vertellen: nee, dat is niet aan te raden. Maar in dit geval waren het nieuwe schoenen waar ik nog maar één keer eerder op heb gelopen. Dus nog niet ingelopen en de zolen zo glad als de besneeuwde Hollandse bodem.
pi_75916588
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:30 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Uit recente ervaring kan ik je vertellen: nee, dat is niet aan te raden. Maar in dit geval waren het nieuwe schoenen waar ik nog maar één keer eerder op heb gelopen. Dus nog niet ingelopen en de zolen zo glad als de besneeuwde Hollandse bodem.
Rubber helpt al aardig, ik heb altijd 1 paar nette schoenen voor werk met een vrij dunne rubberzool. Verder gebruiken we dit als het sneeuwt in Stockholm voor over de nette schoenen:

pi_75956846
Hoe kan ik het beste een pak meenemen in een koffer? Ik ga namelijk binnenkort naar Londen, maar ik wil wel een jasje meenemen voor informele dingen.
pi_75957393
Regelrecht uit m'n favorieten, met dank aan Stijlforum.nl:

How to pack a suitcase butler style, part 1
How to pack a suitcase butler style, part 2
pi_75958362
quote:
Op woensdag 23 december 2009 06:32 schreef Seam het volgende:
Hoe kan ik het beste een pak meenemen in een koffer? Ik ga namelijk binnenkort naar Londen, maar ik wil wel een jasje meenemen voor informele dingen.
Ik reis met een goeie suit-carrier van Tumi, da's nog altijd het makkelijkst. Anders gewoon je jasje aan doen op reis.
pi_75967011
Ik geloof binnenstebuiten vouwen, sokken in de schouders etc.

Eventuele schoenen onderin de koffer
pi_75976106
Gister een nieuw paar Giorgio schoenen gekocht. Ze hebben me niks verteld over verzorging van de schoen. Moet ik ze nog even inspuiten met van die waterafstotende spuitbussen voordat ik ermee naar buiten ga?
pi_75976729
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Rubber helpt al aardig, ik heb altijd 1 paar nette schoenen voor werk met een vrij dunne rubberzool. Verder gebruiken we dit als het sneeuwt in Stockholm voor over de nette schoenen:

[ afbeelding ]
WTF dat ziet er niet uit man

Ik ben geen held als het aankomt op 'nette' kleding. Ik slijt spul altijd vrij snel, het feit dat ik skate is dan ook funest voor mn schoenen en broek, hoe luxe het ook is. Ik heb dan ook vaak maar een paar kleding stukken, als ik iets nieuws koop kan het versleten spul vaak weg
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75977808
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

WTF dat ziet er niet uit man

Ik ben geen held als het aankomt op 'nette' kleding. Ik slijt spul altijd vrij snel, het feit dat ik skate is dan ook funest voor mn schoenen en broek, hoe luxe het ook is. Ik heb dan ook vaak maar een paar kleding stukken, als ik iets nieuws koop kan het versleten spul vaak weg
Het ziet er inderdaad niet uit, maar er ligt hier een dikke laag sneeuw gedurende een paar maanden. Die rubberen dingen doe je enkel buiten aan, binnen haal je ze direct van je schoenen af en die zien er dan dus nog net uit.
pi_75986249
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:24 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Regelrecht uit m'n favorieten, met dank aan Stijlforum.nl:

How to pack a suitcase butler style, part 1
How to pack a suitcase butler style, part 2
Bedankt! Het werkt bij jou dus wel goed?
pi_76051346
Wat ik me wel eens af vraag is hoe slecht de hugo boss pakken zijn. Lees veel slechte verhalen, maar het komt er met name op neer dat de prijs/kwaliteit verhouding niet in orde is. Via een goede vriend kan ik deze pakken met een fikse korting krijgen. Stel nou dat we de prijzen halveren, hoe sta je dan tegenover een dergelijke pak? Als voorbeeld, een tweedelige hugo boss mag ik voor 200-250 euro meenemen, of een pak uit de selection-label voor 350-400 euro. Is het dan nog de moeite waard, of zijn er betere opties? Daarnaast vraag ik me ook af of een pak uit de selection-label echt een meerwaarde heeft t.o.v. de hugo red-label of hugo boss black-label.
pi_76061220
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:04 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Idem hier.. Je moet gek zijn om met dit weer in je Santoni's te lopen.
Wat een gelul. Gewoon goede GY's, geen probleem. En wat is deze reeks nog steeds aan het achteruit hollen. Wat een armoe allemaal.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_76062771
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 23:13 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Wat een gelul. Gewoon goede GY's, geen probleem. En wat is deze reeks nog steeds aan het achteruit hollen. Wat een armoe allemaal.
Ah gos is het niet 'kwalitatief' hoogstaand genoeg voor je?
pi_76141442
Ik heb hier een paar schoenen (cognac kleur), door de sneeuw is echter de rand en neus donkerder geworden.. wat zeggen jullie gewoon poetsen of naar de schoenmaker? van Lier is het overigens
x
pi_76147239
Goed topic dit! Mijn oom die aardig wat centjes heeft die woont in London,en die heeft allemaal van die maatpakken en haalt zijn neus op voor Oger in Amsterdam want hij haalt voor die prijzen in Amsterdam zijn pakken bij Henry Poole at Savile Row

Iemand ooit daar geweest of iets gekocht want de naam zegt al iets van: Stinkend duur en top-kwaliteit.
75 topics = FIN
pi_76187730
Wie kan mij zeggen waar in Amsterdam ik moet zijn voor mooie, nette, simpele, goed passende overhemden laten we zeggen onder de 100 euro? Het is wel eens tijd om van de H&M'etjes af te stappen, dacht ik zo!
pi_76203987
Een aantal merken die shirts met een redelijke pasvorm (voor zover mogelijk bij RTW shirts) verkopen: Il Rosso, Art of Camouflage, Finamore, Brunello Cucinelli, Oger Napoli, Barba en Eton. Bij de meeste merken zal je er alleen iets bij moeten leggen. 100 euro per shirt is vaak niet voldoende.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaapTrekhaak op 30-12-2009 00:34:47 ]
pi_76205431
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:50 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Een aantal merken die shirts met een redelijke pasvorm (voor zover mogelijk bij RTW shirt) verkopen: Il Rosso, Art of Camouflage, Finamore, Brunello Cucinelli, Oger Napoli, Barba en Eton. Bij de meeste merken zal je er alleen iets bij moeten leggen. 100 euro per shirt is vaak niet voldoende.
Ik denk dat ik dat nog maar een paar jaartjes moet laten wachten dan..

En nu voor de semi-arme student die wel eens een beetje in 't net moet?
pi_76206454
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:23 schreef NJlo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat nog maar een paar jaartjes moet laten wachten dan..

En nu voor de semi-arme student die wel eens een beetje in 't net moet?
Boss heeft voldoende goede shirts rond de 100 euro. Volgens mij hebben ze in Amsterdam een vestiging van J lindeberg, daar kun je ook uitstekende shirts vinden rond die prijs. Heerlijke pasvorm altijd.
pi_76206993
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:51 schreef Seam het volgende:

[..]

Boss heeft voldoende goede shirts rond de 100 euro. Volgens mij hebben ze in Amsterdam een vestiging van J lindeberg, daar kun je ook uitstekende shirts vinden rond die prijs. Heerlijke pasvorm altijd.
Ah helaas alleen in Tilburg.. Modecapital van Nederland? Zien er wel heel goed uit idd! Ik zal Boss eens checken!
pi_76211815
Of Profuomo? Zijn alleen niet echt slimfit.

Gisteren trouwens Piet Thielen in Den Bosch bezocht en daar hebben ze bijna de hele 1e verdieping gereserveerd voor Canali. Ontzettend mooie kasjmieren jasjes gezien en sublieme overhemden, maar kostbaar, zeer kostbaar.
pi_76216732
quote:
Op woensdag 30 december 2009 10:13 schreef kortsluiting87 het volgende:
Of Profuomo? Zijn alleen niet echt slimfit.

Gisteren trouwens Piet Thielen in Den Bosch bezocht en daar hebben ze bijna de hele 1e verdieping gereserveerd voor Canali. Ontzettend mooie kasjmieren jasjes gezien en sublieme overhemden, maar kostbaar, zeer kostbaar.
Die non-iron shirts van Profuomo zijn anders redelijk fitted..
x
pi_76217060
@ NJlo; waarom leg je er trouwens niet gewoon een paar tientjes bij en ga je niet voor SS MTM of iets dergelijks? Dan weet je tenminste zeker dat de fit goed is.
  woensdag 30 december 2009 @ 15:51:03 #197
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_76224433
Ik heb deze een paar dagen geleden gehaald

Alleen heb ik geen flauw idee hoe zulke schoenen te onderhouden, heeft iemand wat tips?
Ja, behalve soms.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:08:15 #198
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_76229643
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:51 schreef Grimbert het volgende:
Ik heb deze een paar dagen geleden gehaald
[ afbeelding ]
Alleen heb ik geen flauw idee hoe zulke schoenen te onderhouden, heeft iemand wat tips?
1. Schoenspanners (geen veer)
2. Niet elke dag dragen
3. Schoenspanners! (geen veer)
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_76237007
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_76238286
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:08 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

1. Schoenspanners (geen veer)
2. Niet elke dag dragen
3. Schoenspanners! (geen veer)
Wat zijn schoenspanners?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: