De linkjes doen het ook niet meer dus zijn de plaatjes niet gewoon wegquote:Op dinsdag 3 november 2009 06:59 schreef 44pje het volgende:
Heeft iemand ervaring met Scott Usa snowboards? Er is op internet niet veel meer te vinden dan wat boardjes op Ebay en skistokken
Maar goed, ik kan dit ding dus kopen voor weinig, incl flowbindingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
edit: hmm wat gaat er mis met de plaatjes? Nou ja deze dus:
http://img692.imageshack.us/i/79534180.jpg
http://img253.imageshack.us/i/17569636.jpg
uberblingquote:
Voordeel van Skullcandy is wel dat je altijd weer grateloos nieuwe krijgtquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:56 schreef Bramvanlith het volgende:
hey komakie, heb je nog oordopjes die niet of minder snel kapot gaan..
Ik heb al verschillende merken en types geprobeerd, ook skullcandys, maar ik heb altijd last van gebroken draadjes... ? en een (dure) headphone is dan ook zonde...
Als je er een vette broek in 1 kleur bij vind kan het natuurlijk ook wel vet staan. Hoeft helemaal niet saai te zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:52 schreef sander89 het volgende:
Nee ze hebben die jas niet in andere kleuren.
Jammer genoeg kom je niet veel jassen tegen die gewoon uit 2 kleuren bestaan ofzo.![]()
Of de jas is meteen een geheel kwa kleur wat ik te saai vind of meteen een hele hoop kleuren wat ik weer te druk vind.
Dude, waarom niet een paar Senheiser doppen halen? ik gebruik de CX 300-II Precision Black al een behoorlijk tijd en bevalt heel goed. Ze zijn niet duur en geven een retegoed geluid. Ik gebruik ze voornamelijk tijdens het klussen aan mijn oldtimer en dat gaat er ruig aan toe (slijpen, lassen, veel vuil, etc.), ze leven nog steeds! Dan kunnen ze zeker wel tegen een beetje snowboard geweld... lijkt me ook dat die modieuze Skull Candy dingen qua geluid niet tegen Senheiser op kunnen...(tenzij je voor looks gaat ipv geluidkwaliteit)quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:56 schreef Bramvanlith het volgende:
hey komakie, heb je nog oordopjes die niet of minder snel kapot gaan..
Ik heb al verschillende merken en types geprobeerd, ook skullcandys, maar ik heb altijd last van gebroken draadjes... ? en een (dure) headphone is dan ook zonde...
quote:Op woensdag 4 november 2009 12:51 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Dude, waarom niet een paar Senheiser doppen halen? ik gebruik de CX 300-II Precision Black al een behoorlijk tijd en bevalt heel goed. Ze zijn niet duur en geven een retegoed geluid. Ik gebruik ze voornamelijk tijdens het klussen aan mijn oldtimer en dat gaat er ruig aan toe (slijpen, lassen, veel vuil, etc.), ze leven nog steeds! Dan kunnen ze zeker wel tegen een beetje snowboard geweld... lijkt me ook dat die modieuze Skull Candy dingen qua geluid niet tegen Senheiser op kunnen...(tenzij je voor looks gaat ipv geluidkwaliteit)
Dan zou ik die Skull Candy dingen kopen, die zie je van 10 kilometer afstand zittenquote:
Heb vorig jaar bijna week lang geboard met oordoppen, als je het geluid niet te hard zet zodat je omgevingsgeluiden nog kan horen is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:37 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Dan zou ik die Skull Candy dingen kopen, die zie je van 10 kilometer afstand zitten
Maar iets anders, hoe bevalt dat op de piste, een koptelefoon op? heb het tot nu toe niet gedaan maar lijkt me wel erg relaxed om met mijn favo deuntje naar beneden te jagen (keiharde metal welteverstaan)... lijkt me alleen erg onhandig als je de omgeving niet hoort... en neem van me aan dat je met in-ear oordoppen geen fuck aan omgevingsgeluid hoort...![]()
Ziet er al ee stuk beter uit. Op die foto lijkt het alleen een beetje flets. Ik zou er zelf een hele felle broek onder doen, hoewel er niet zo veel kleuren overblijven. Misschien paars ofzo. Maar smaken verschillen natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:23 schreef sander89 het volgende:
Is toch nog iets anders geworden want de bijpassende broek kon ik niet vinden.
Met die 30% korting scheelde het toch weer bijna 100 euro.
Ik sta zelf op het punt om ook een andere goggle te kopen. Ik twijfel tussen enerzijds een Dragon Mace (2ehands) of een Oakley Crowbar (ook 2ehands), beiden zijn rond de 80 euro. Ik heb al een Crowbar en die zit perfect, maar ik mis eigenlijk een lens voor bluebird-dagen, dus een nieuwe Crowbar zou een prima investering zijn. Die dragon goggle komt sowieso met 2 lenzen, maar ik weet niet of die goed zit.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:47 schreef onearmedman het volgende:
Ik wil alleen nog goggles maar perry heeft nog steeds alleen SPEX liggen en intersport helemaal nog niks, wil even een paar dragon goggles testen, misschien even langs een paar zaken met wat meer wintersport assortiment. Al krijgt perry binnen nu en een paar weken meer dragon goggles binnen, prijsrange zo rond de 80euro.
It's all about the bling....quote:Op woensdag 4 november 2009 12:51 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Dude, waarom niet een paar Senheiser doppen halen? ik gebruik de CX 300-II Precision Black al een behoorlijk tijd en bevalt heel goed. Ze zijn niet duur en geven een retegoed geluid. Ik gebruik ze voornamelijk tijdens het klussen aan mijn oldtimer en dat gaat er ruig aan toe (slijpen, lassen, veel vuil, etc.), ze leven nog steeds! Dan kunnen ze zeker wel tegen een beetje snowboard geweld... lijkt me ook dat die modieuze Skull Candy dingen qua geluid niet tegen Senheiser op kunnen...(tenzij je voor looks gaat ipv geluidkwaliteit)
Ik gebruik die Skullcandy Icon voor snowboarden. Blijft lekker om je hoofd zitten en sluit niet helemaal af. Op die manier hoor je de omgeving en kun je toch van een lekker muziekje genieten. Als ik aan het boarden ben hoef ik toch niet rete goed geluid te hebben dus is het niet erg als er wat omgevingsgeluiden tussendoor komen. Is wel zo veiligquote:Op woensdag 4 november 2009 15:37 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Dan zou ik die Skull Candy dingen kopen, die zie je van 10 kilometer afstand zitten
Maar iets anders, hoe bevalt dat op de piste, een koptelefoon op? heb het tot nu toe niet gedaan maar lijkt me wel erg relaxed om met mijn favo deuntje naar beneden te jagen (keiharde metal welteverstaan)... lijkt me alleen erg onhandig als je de omgeving niet hoort... en neem van me aan dat je met in-ear oordoppen geen fuck aan omgevingsgeluid hoort...![]()
Mooier setje dan die anderen. Een beetje fleurig mag bestquote:Op woensdag 4 november 2009 20:23 schreef sander89 het volgende:
Is toch nog iets anders geworden want de bijpassende broek kon ik niet vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De broek dan in het zwart.![]()
Had ook nog erg geluk want was vandaag bij de Protest shop in Utrecht een kortingsavond omdat de 09/10 collectie binnen is.
Met die 30% korting scheelde het toch weer bijna 100 euro.
Perry die Dragon verkooptquote:Op woensdag 4 november 2009 20:47 schreef onearmedman het volgende:
Ik wil alleen nog goggles maar perry heeft nog steeds alleen SPEX liggen en intersport helemaal nog niks, wil even een paar dragon goggles testen, misschien even langs een paar zaken met wat meer wintersport assortiment. Al krijgt perry binnen nu en een paar weken meer dragon goggles binnen, prijsrange zo rond de 80euro.
Als die Crowbar een goede lens heeft zou ik daar voor gaan. Je hebt immers al zo'n bril waarvan je zeker weet dat hij goed zit en of je nou die koopt of die Dragon je hebt altijd 2 lenzen (alleen bij de crowbar heb je dan ook 2 frames)quote:Op woensdag 4 november 2009 21:16 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Ik sta zelf op het punt om ook een andere goggle te kopen. Ik twijfel tussen enerzijds een Dragon Mace (2ehands) of een Oakley Crowbar (ook 2ehands), beiden zijn rond de 80 euro. Ik heb al een Crowbar en die zit perfect, maar ik mis eigenlijk een lens voor bluebird-dagen, dus een nieuwe Crowbar zou een prima investering zijn. Die dragon goggle komt sowieso met 2 lenzen, maar ik weet niet of die goed zit.
Ik heb geen idee welke merken perry allemaal verkoopt maar uit je verbaasde reactie maak ik op dat perry dragon in ieder geval niet verkoopt. Weet iemand een verkoopplek in het noorden waar ik ze wel kan passen? Ik wil best 1 op internet bestellen maar niet zonder te passen.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Perry die Dragon verkooptIs dat nieuw
Jullie mogen raden wat ik zojuist gedaan hebquote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:29 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Als ik dat board ooit nog cheap in 159, zie koop ik hem!.... gewoon voor de looks
rustig op het werk?quote:Op donderdag 5 november 2009 08:22 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Jullie mogen raden wat ik zojuist gedaan heb
Mjah, omgeving stuk...quote:
Je kunt ze bij ons in de Ski-inn passen. Daar liggen alle modellen die we hebben. Je moet dan alleen wel naar Dronten rijden...quote:Op donderdag 5 november 2009 00:41 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke merken perry allemaal verkoopt maar uit je verbaasde reactie maak ik op dat perry dragon in ieder geval niet verkoopt. Weet iemand een verkoopplek in het noorden waar ik ze wel kan passen? Ik wil best 1 op internet bestellen maar niet zonder te passen.
Daar heb je wel een punt in, het is beter om 1 board goed te leren kennen dan over 2 jaar een andere te moeten kopen omdat deze niet goed genoeg is. Enige risico dat ik wel loop is dat als ik gelijk een dure koop, dat ik die kan slopen voordat ik goed genoeg ben om er echt optimaal van te genieten. Maar zijn die dure boards echt duurzaam genoeg om 4 jaar mee te boarden (ong 15 dagen per jaar)?quote:Op donderdag 5 november 2009 14:09 schreef MarcoD het volgende:
Ik weet niet hoe lang je ongeveer met je board wil doen (aantal jaar) en hoevaak je gemiddeld per jaar weggaat. Maar je zou kunnen uitrekenen hoeveel je anders kwijt zou zijn aan huren en dit bedrag ongeveer kunnen nemen om een board uit te zoeken.
Het is gewoon heel persoonlijk wat voor board je wilt, als ik je zo hoor wil je gewoon een allmountain board die iets stijver is (richting freeride).
Met de ervaring die je hebt zou ik gewoon wat meer uitgeven en dan over een aantal jaar weer naar een nieuwe te gaan kijken. Voordeel is gewoon dat je je eigen board leert kennen en dat helpt je om naar een nog hoger niveau te komen.
En ik denk dat het standaardiseren vrij moelijk wordt (kwa flex aanduiding) met name omdat verschillende merken een andere opbouw gebruiken voor hun board, andere materialen in hun board stoppen waardoor ze toch totaal anders reageren.
De base heeft bij elk merk ook een andere benaming maar je kan er zo uit halen of het sintered of extruded is.
1. Dat ligt totaal aan de verhuurder. Sommige winkels hebben het lef om 100 euro per week te vragen voor spul wat 3 jaar oud is. Andere winkels vragen hetzelfde en hebben elk jaar nieuwe boards. Dus dat is moeilijk te zeggen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef spooky1234 het volgende:
Hier is weer een relatieve n00b die hoopt op wat advies;
Ik heb in totaal ongeveer 60 dagen board-ervaring, kan aardig hard over de pistes (rood/zwart), redelijk offpiste en ik ben nog beginner qua stunten. Tot heden heb ik altijd een board en bindingen gehuurd maar ik wil nu mijn gear compleet maken.
Restricties;
- Budget; ongeveer 300 euro voor board en bindingen.
- Bij voorkeur Freeride board (70% van de tijd piste, 20% offpiste, 10% stunten)
Mijn vragen zijn;
1. Als je voor rond 80 euro per week een board + bindingen huurt in Frankrijk, voor hoe duur kan je een setje van vergelijkbare kwaliteit kopen? (Over het algemeen vind ik zulke spullen prima)
2. Wat zijn jullie ervaringen met online shops? Wat is beste combo; in een echte winkel bekijken, dan online bestellen en vervolgens in een echte winkel waxen enzo?
3. Hoe zit het qua merken, zijn er merken die best value for money geven, ik hoef zeg maar niet 10% meer kwaliteit voor dubbele prijs.
4. Even concreet, wat vinden jullie van deze;
http://www.vanbellen.nl/producten/nitro-15 (Nitro Shield voor 199)
of deze;
http://www.vanbellen.nl/p(...)nowboard-specials-21
(Nitro Dominian + bindingen voor 299)
Voor een goede plank houden de leraren van de skischool meestal 16 weken aan. Ik doe dus met een board 1 seizoen (als ik het hele seizoen ga) en jij kan erin theorie een jaar of 6 mee doen. Misschien dat je eerder een nieuwe wilt kopen omdat je wat vets ziet, maar dat is natuurlijk aan jou. Daarnaast is marktplaats tegenwoordig je vriendquote:Op donderdag 5 november 2009 16:27 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt in, het is beter om 1 board goed te leren kennen dan over 2 jaar een andere te moeten kopen omdat deze niet goed genoeg is. Enige risico dat ik wel loop is dat als ik gelijk een dure koop, dat ik die kan slopen voordat ik goed genoeg ben om er echt optimaal van te genieten. Maar zijn die dure boards echt duurzaam genoeg om 4 jaar mee te boarden (ong 15 dagen per jaar)?
Ik weet dat ik dus moet letten op extruded of sintered waarbij sintered beter is. En bij sintered heb je p-tex en grafiet waarbij grafiet beter is ofzo? En welke waarden van flexheid ofzo moet ik aanhouden als top, medium of matig? Vaak worden er ook andere abracadabra termen gebruikt mbt wat voor rand het heeft en wat voor special features aanwezig zijn.. Wat zijn belangrijke zaken en wat is gewoon triviaal en dient vooral noobs te impressen zodat ze denken dat het om state of the art board gaat?
Ja verschillen zijn inderdaad merkbaar maar ik bedoelde meer dat verhuur-boarden, zijn dat kwalitatief goede sintered boarden met goede bindingen of zijn het decathlon dingen?quote:1. Dat ligt totaal aan de verhuurder. Sommige winkels hebben het lef om 100 euro per week te vragen voor spul wat 3 jaar oud is. Andere winkels vragen hetzelfde en hebben elk jaar nieuwe boards. Dus dat is moeilijk te zeggen.
Je moet toch echt je best doen om een board total loss te maken,quote:Op donderdag 5 november 2009 17:19 schreef spooky1234 het volgende:
@Komakie;
Ook verwacht ik komende tijd steeds meer gekkere dingen te gaan proberen dus daarmee verhoog ik ook de kans op een total-loss... maar hoe realistisch is het nou dat je een board echt fataal knakt gezien het feit dat ik nu pas begin met een beetje fatsoenlijke jumps? Kunnen ze het over het algemeen wel hebben of is 1 verkeerde landing fataal?
Misschien is het wel zo maar nooit waxen? Ik kan het niet vinden op hun site dat je niet hoef te waxenquote:Op donderdag 5 november 2009 17:08 schreef ergodyne1 het volgende:
Ik moet zeggen dat het verschil tussen extruded of een sintered base pas echt een beetje te voelen is als je wat snowboard ervaring hebt. Voor een beginner maakt het vrij weinig uit. Als je de keuze hebt moet je voor sintered gaan. Ik heb een Nitro Blacklight met daaronder zo'n nanobase FX nogwat ofzo. Echt superideaal! Ik was eerst wat sceptisch, maar je hoeft deze base dus niet te waxen... never niet en hij wordt niet vaal o.i.d. heel maf.
Om de 3 dagen waxen maar je kan het ook pas na een week doen.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:19 schreef spooky1234 het volgende:
@Komakie;
tnx voor zeer uitgebreide toelichting en alle tips. It is starting to make sense now.. Ik had ook graag bij Gnarly wat willen bestellen als het niet net even iets te duur was voor mijn budget... Indien er nog speciale aanbiedingen lopen voor fokkers of dat je een perfect bordje hebt met een onboeiende beschadiging aan de bovenkant ofzo dan kan je me altijd PM-en![]()
Ik ben een beetje gaan inlezen en sintered (bij voorkeur grafiet) heeft wel mijn voorkeur maar er staat ook dat je het heel vaak moet waxen en onderhouden, waar moet ik aan denken, na elke paar dagen intensief gebruik?
Ook verwacht ik komende tijd steeds meer gekkere dingen te gaan proberen dus daarmee verhoog ik ook de kans op een total-loss... maar hoe realistisch is het nou dat je een board echt fataal knakt gezien het feit dat ik nu pas begin met een beetje fatsoenlijke jumps? Kunnen ze het over het algemeen wel hebben of is 1 verkeerde landing fataal?
[..]
Ja verschillen zijn inderdaad merkbaar maar ik bedoelde meer dat verhuur-boarden, zijn dat kwalitatief goede sintered boarden met goede bindingen of zijn het decathlon dingen?
@ergodyne;
wtf? dat klinkt wel goed, snel, goed en zonder onderhoud.. wat kost het?
Ik zou kijken naar een Burton Custom oid of een Rome boardje. Maar dat is meer waar ik zelf voor zou gaan.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:49 schreef Rafiki het volgende:
Met schoenmaat 44 zou ik zeker geen Wide board willen aanraden, dan kan je nog makkelijk door op een normaal bordje. Qua lengte ligt het een beetje aan je voorkeuren. Ik ben zelf steeds kleiner gaan rijden.
Maar voor echt freeriden zou een iets langer bordje misschien beter zijn. Ik denk dat een 161/162 wel goed zou zijn voor je.
Maar volgens mij is het beter als je ff naar de wat grotere snowboardwinkels zou rijden en je daar laat adviseren door de verkopers. Bij Duijvensteijn in Zoetermeer bijvoorbeeld hadden ze echt een vracht overjarige boards, die hardstikke goedkoop waren. Prijzen van 200 euro waren bijvoorbeeld geen uitzondering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |