abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74210764
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:41 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

daar heb ik niets mee te maken. Ik spreek jou aan omdat jij mij uitscheldt.
Dat is raar.
Ik beargumenteer waarom ik het woord schmous gebruik als reactie op scheldpartijen. Waarmee ik aangeef, dat ik niemand uitscheld.
Jij voelt je door mij uitgescholden en bent boos daarover, daarmee aantonend, dat schelden wel degelijk zeer kan doen. En daarmee ondersteun je in mijn ogen juist de motivering van mijn besluit.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74210913
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is raar.
Ik beargumenteer waarom ik het woord schmous gebruik als reactie op scheldpartijen. Waarmee ik aangeef, dat ik niemand uitscheld.
Jij voelt je door mij uitgescholden en bent boos daarover, daarmee aantonend, dat schelden wel degelijk zeer kan doen. En daarmee ondersteun je in mijn ogen juist de motivering van mijn besluit.
jouw motivering interesseert mij geen ene zier. Je gebruikt een scheldwoord voor joden en daar spreek ik je als jood zijnde op aan.

Sinds wanneer is het gedrag van anderen voor jou een reden om je eigen fouten goed te praten

Kees, je laat weer eens je ware aard zien
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_74211012
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

jouw motivering interesseert mij geen ene zier. Je gebruikt een scheldwoord voor joden en daar spreek ik je als jood zijnde op aan.

Sinds wanneer is het gedrag van anderen voor jou een reden om je eigen fouten goed te praten

Ik maak geen fout, want ik scheld jou niet uit. Sterker nog: ik scheld niemand uit.
Dat jij je uitgescholden voelt, ligt aan het feit dat je de algemeen toegeschreven motivering aan het woord vastplakt. Terwijl ik nou juist uitleg dat ik die motivering niet heb.

Mijn ware aard ligt in mijn motivering en daar was je nou juist niet in geïnteresseerd. Toch?

En als we dan toch bezig zijn: ik hintte al naar jouw selectieve verontwaardiging. Waarom is mijn schmous erger dan iemand anders pallies?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74211041
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat is ook zijn discussietactiek.
Kan je het op de ene manier niet winnen, dan gooi je het over die boeg.
Lees zijn posthistorie en zie dat je gelijk hebt
pi_74211189
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik maak geen fout, want ik scheld jou niet uit. Sterker nog: ik scheld niemand uit.
Dat jij je uitgescholden voelt, ligt aan het feit dat je de algemeen toegeschreven motivering aan het woord vastplakt. Terwijl ik nou juist uitleg dat ik die motivering niet heb.

Mijn ware aard ligt in mijn motivering en daar was je nou juist niet in geïnteresseerd. Toch?

En als we dan toch bezig zijn: ik hintte al naar jouw selectieve verontwaardiging. Waarom is mijn schmous erger dan iemand anders pallies?
jouw uitleg interesseert mij niet omdat jij een algemeen erkend Nederlandstalig scheldwoord gebruikt. Dat jij het voor je eigen verzonnen doeleinden gebruikt en er je eigen draai aan geeft doet daar niets aan af. Smous is een scheldwoord en dat weet jij dondersgoed.
bron
pi_74211439
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 01:09 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

jouw uitleg interesseert mij niet omdat jij een algemeen erkend Nederlandstalig scheldwoord gebruikt. Dat jij het voor je eigen verzonnen doeleinden gebruikt en er je eigen draai aan geeft doet daar niets aan af. Smous is een scheldwoord en dat weet jij dondersgoed.
Pallie is vast nog niet erkend als scheldwoord, maar het woord wordt gebruikt als denigrerende aanduiding (bij gebrek aan nog denigrerender termen). Het schelden zit in de intentie, niet in het woord zelf. En natuurlijk in het feit dat iemand de veronderstelde intentie van dat woord op zichzelf betrekt.
Nou ja, ik verval in herhalingen of ik moet wat dieper ingaan op de begrippen zender-medium-ontvanger.

En ik gebruik smous (je hebt gelijk, niet met sch-) opzettelijk, om het verwerpelijke van schelden te demonstreren.

Je hebt pech: ik ben zelf amper gevoelig voor schelden. Alleen als iemand me voor Hollander verslijt word ik geërgerd.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:14:41 #32
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74213207
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik durf geen enkele stelling aan te nemen, behalve dat er in Gaza een humanitaire ramp dreigt.
veroorzaakt door hamas die de bevolking israel de schuld geef maar al de hulp goederen in eigen beheer hou . daar zijn 10000000bewijzen van dat weet ook iedereen

[ Bericht 0% gewijzigd door telavivnick op 30-10-2009 08:24:11 ]
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74241903
@PhysicsRules: Nog even over ons gesprek van gisteravond: hoe doe jij dat eigenlijk: discussieren terwijl je niet geïnteresseerd bent in de motieven van je gesprekspartner?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:50:09 #34
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74245995
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:32 schreef Kees22 het volgende:
@PhysicsRules: Nog even over ons gesprek van gisteravond: hoe doe jij dat eigenlijk: discussieren terwijl je niet geïnteresseerd bent in de motieven van je gesprekspartner?
sints waneer is PALIE een scheldwoord ??

iets wat als afkorting word gebruikt hoef niet per definitie een scheldwoord te zijn hoor .
ik zie het van jou kant meer als een excuses om jou scheldwoord te rechtvaardigen .
zoals de palies doen in israel om hun terror te rechtvaardigen .en dingen verzinnen die geen enkelen bodem hebben en daaarmee de wereld doen geloven van hun zieligheid zoals jij nu precies doe..
een PALIE mentalitijd dus .

en dan kan ik @PhysicsRules weer begrijpen .jij bent geen idiaalen gesprekpartner dus .
zoals israel niet echt geinterseerd is in de palie houding .en hun ook geen gesprekspartner zijn .
de linker hand maak peace en de rechtehand zit aan de trekker.

[ Bericht 2% gewijzigd door telavivnick op 31-10-2009 15:10:22 ]
pi_74271340
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:32 schreef Kees22 het volgende:
Ik ben prima geïnteresseerd in je inhoudelijke meningen, hoe verwerpelijk ik ze soms ook vind. Ik ben niet geïnteresseerd in je motivering om te schelden: geen enkele reden is goed genoeg.

Wat ik ook zeer interessant vind, is dat jij niet in staat bent om pas op de plaats te maken en na enig zelfreflectie je excuses aan te bieden; maar dat was me al veel eerder opgevallen en heb ik je ook al eerder op gewezen. Ja, ik begrijp dat je telavivnick een punt probeert duidelijk te maken, maar je schiet je doel totaal voorbij en dat wil je maar niet inzien.
bron
  zondag 1 november 2009 @ 21:13:00 #36
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74292048
Geen liquidatie, maar een gewone arrestatie dit keer...
quote:
Israëlische politie arresteert joodse extremist

(Novum/AP) - De Israëlische politie heeft een joodse extremist gearresteerd die verdacht van een reeks aanslagen in de afgelopen twaalf jaar. De uit de Verenigde Staten afkomstige Jack Teitel, een ultraorthodoxe kolonist op de Westoever, zou onder meer verantwoordelijk zijn voor de moord op twee Arabieren.

De politiechef van Jeruzalem, Aharon Franco, zei zondag op een persconferentie dat Teitel werd opgespoord door een team van de politie en de binnenlandse veiligheidsdienst Shin Bet. Hij werd begin oktober opgepakt en heeft inmiddels een bekentenis afgelegd. In zijn woning werd een grote voorraad wapens aangetroffen. Aanvankelijk werd achter de aanslagen een ondergrondse groep extremisten vermoed, maar Teitel bleek bij alles alleen te hebben gehandeld.

Hij wordt er onder andere van verdacht in 2008 een pakjesbom te hebben gestuurd aan een joodse sekte. Een 15-jarige jongen raakte door de explosie zwaargewond. Verder zou hij een aanslag met een staafbom hebben gepleegd op een prominente vredesactivist, Seev Sternhell. In 1997 zou hij een Palestijnse taxichauffeur en een boer hebben vermoord.
pi_74300263
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:46 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik ben prima geïnteresseerd in je inhoudelijke meningen, hoe verwerpelijk ik ze soms ook vind. Ik ben niet geïnteresseerd in je motivering om te schelden: geen enkele reden is goed genoeg.

Wat ik ook zeer interessant vind, is dat jij niet in staat bent om pas op de plaats te maken en na enig zelfreflectie je excuses aan te bieden; maar dat was me al veel eerder opgevallen en heb ik je ook al eerder op gewezen. Ja, ik begrijp dat je telavivnick een punt probeert duidelijk te maken, maar je schiet je doel totaal voorbij en dat wil je maar niet inzien.
Om met het laatste te beginnen: ik vrees dat telavivnick niks duidelijk te maken is. Wat hem betreft is elk schot gemist en elk kruit verspild. (Op één na, maar ja, dat mag dan weer niet!)

Kennelijk heb je mijn berichten een beetje gevolgd, en dan zou je kunnen weten, dat ik de aanduidingen voor joden en Israeli's redelijk netjes gebruik, al schrijf ik joden nooit met een hoofdletter. En je kunt je dan ook herinneren, dat ik alleen bij uitzondering scheld. Want ik deel je mening dat je niet hoort te schelden en ik vind zelfs, dat schelden de spreker meer verlaagt dan de aangesprokene.
Ik heb pas op de plaats gemaakt in deze discussie en je uitgebreid mijn motieven gegeven met als doel, om voor jou de angel uit het woord te halen. Dat dat niet gelukt is, is spijtig voor jou, maar ik ben niet verantwoordelijk voor jou gevoelsleven.
Verder valt er over het gebruik van woorden en afbeeldingen een heel uitgebreide discussie te voeren, waar ik best aan mee wil doen. Maar dat is hier niet aan de orde.
  maandag 2 november 2009 @ 14:45:29 #38
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74316091
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:13 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
En de foto...
  maandag 2 november 2009 @ 17:00:59 #39
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74320523
quote:
Clinton zwakt lof voor Israël af

(Novum/AP) - De Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Hillary Clinton heeft maandag in Marrakech, na hevige kritiek van Arabische zijde, haar verklaring over het Israëlische nederzettingenbeleid min of meer herroepen. Clinton prees zaterdag in Israël de Israëlische bereidheid de bouw van nederzettingen in Palestijns gebied te beperken. Zij oefende daarbij geen enkele kritiek uit op het feit dat Israël de bouw niet stopt. Zij beklemtoonde nu dat het Israëlische beleid 'lang niet tegemoetkomt' aan de Amerikaanse verwachtingen.

Clinton zei dat haar eerdere lof voor Israël bedoeld was geweest als 'positieve aanmoediging'. Zij wekte met die loftuitingen -gedaan in aanwezigheid van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu- evenwel de indruk dat het Witte Huis een U-bocht had gemaakt met betrekking tot het Midden-Oosten. Ze versterkten de scepsis in Arabische kringen over het optreden van de regering-Obama in het Midden-Oosten.

Clinton noemde in Marrakech het beleid van de regering-Obama inzake de nederzettingen 'duidelijk' en 'onherroepelijk'. "Zoals de president bij veel gelegenheden heeft gezegd: de Verenigde Staten accepteren de legitimiteit van de voortdurende Israëlische nederzettingen niet."

Zij voegde hier echter aan toe dat zij bereid is tot aanmoediging van stappen die in de goede richting -van een tweestatenoplossing- gaan, om het even door welke partij die worden gezet. Zij herhaalde dat het Israëlische aanbod van beperking van de bouw van nederzettingen 'lang niet tegemoetkomt aan wat wij zouden karakteriseren als ons standpunt of onze voorkeur'. Maar zij erkende ook dat het gaat om 'een unieke beperking' van de bouw van nederzettingen.

Palestijnse woordvoerders reageerden geschokt en uiterst teleurgesteld op de verklaring van zaterdag. Ook Jordanië en Egypte lieten weten kritisch tegenover de lof voor Israël te staan.
Lekker vaag verhaal weer... Zo gebeurt er natuurlijk nooit wat.
  † In Memoriam † maandag 2 november 2009 @ 17:25:22 #40
137949 Disana
pi_74321209
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:00 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Lekker vaag verhaal weer... Zo gebeurt er natuurlijk nooit wat.
Ik vind dat ze afgelopen weekend gewoon een blunder heeft gemaakt door zich zo schijnbaar coulant over de nederzettingen uit te spreken. Daar had ze best wel eens beter over mogen nadenken, geen wonder dat de Arabische wereld diep teleurgesteld was.
  maandag 2 november 2009 @ 17:45:53 #41
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74321816
zielig zijn is dat een van de vereiste om het islamitish geloof aan te nemen ?
een nederzetting is NOOIT een opstakel geweest voor vrede toen er namelijk geen nederzettingen waren ..moorde de palies al joode uit in israel .

nu is het dit weer dan dat weer ,dan kom erekat op TV ...met bulit are bulit en zijn anderen slappe gelul ..kunnen zij nu nooit eens serieus zijn ..
en een keer niet zielig zijn .
  † In Memoriam † maandag 2 november 2009 @ 18:09:57 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_74322450
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:13 schreef Sjaakz het volgende:
[..]

Wel weer opvallend dat men hem "extremist" noemt. Goed op zich is het al een hele prestatie dat het uberhaupt in de media komt (die martelende rabbi die door Bazilie is uitgeleverd is bijvoorbeeld bijna helemaal uit het nieuws gehouden) maar dan toch weer dat verschil.

De man blies mensen op met zelfgemaakte bommen. Als je dan niet voor het woord terrorist in aanmerking komt, wanneer wel?

"Israëlische politie arresteert joodse terrorist"
  maandag 2 november 2009 @ 18:52:16 #43
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74323559
het is wel voorpagina nieuws he in de moslim wereld .

israel aresteerd dagelijks 5 terror palies dat is hier al lang geen nieuws meer
pi_74324540
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wel weer opvallend dat men hem "extremist" noemt. Goed op zich is het al een hele prestatie dat het uberhaupt in de media komt (die martelende rabbi die door Bazilie is uitgeleverd is bijvoorbeeld bijna helemaal uit het nieuws gehouden) maar dan toch weer dat verschil.

De man blies mensen op met zelfgemaakte bommen. Als je dan niet voor het woord terrorist in aanmerking komt, wanneer wel?

"Israëlische politie arresteert joodse terrorist"
daarvoor moet je bij de aangehaalde bron zijn. Haaretz en Jerusalem Post noemen hem gewoon een terrorist.
bron
pi_74324723
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:14 schreef Kees22 het volgende:
Ik zag een nog veel beter idee:
http://www.speld.nl/2009/10/29/genopauze-voor-het-midden-oosten/
Ik zie hier als Wilders-aanhanger veel potentie in
  maandag 2 november 2009 @ 19:38:46 #46
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74325232
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:26 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Ik zie hier als Wilders-aanhanger veel potentie in
Schaam je niet! Ik zie hier ook wel potentie in voor Wilders-aanhangers.
pi_74325816
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:38 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Maar is het niet meer reeël om er vanuit tegaan dat moslims dit als een plausibele oplossing zouden zien, immers geloven ze in wel meer fabeltjes.

Aanpassing:

Excuses, deze was iets te simpel en té laag.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 19:53:09 ]
pi_74326422
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:38 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Wilders en zijn aanhangers kunnen mooi mee met de Israeli naar de Noordpool.
pi_74341598
quote:
Op zondag 1 november 2009 23:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Om met het laatste te beginnen: ik vrees dat telavivnick niks duidelijk te maken is. Wat hem betreft is elk schot gemist en elk kruit verspild. (Op één na, maar ja, dat mag dan weer niet!)

Kennelijk heb je mijn berichten een beetje gevolgd, en dan zou je kunnen weten, dat ik de aanduidingen voor joden en Israeli's redelijk netjes gebruik, al schrijf ik joden nooit met een hoofdletter. En je kunt je dan ook herinneren, dat ik alleen bij uitzondering scheld. Want ik deel je mening dat je niet hoort te schelden en ik vind zelfs, dat schelden de spreker meer verlaagt dan de aangesprokene.
Ik heb pas op de plaats gemaakt in deze discussie en je uitgebreid mijn motieven gegeven met als doel, om voor jou de angel uit het woord te halen. Dat dat niet gelukt is, is spijtig voor jou, maar ik ben niet verantwoordelijk voor jou gevoelsleven.
Motiveren is geen pas op de plaats maken.
quote:
Verder valt er over het gebruik van woorden en afbeeldingen een heel uitgebreide discussie te voeren, waar ik best aan mee wil doen. Maar dat is hier niet aan de orde.
Daar ben ik het mee eens, en stel inderdaad voor om het hierbij te laten.
bron
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:23:44 #50
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74345478
hamas heeft 60 km afstands raketten
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3799530,00.html

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1256799077483&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

[ Bericht 38% gewijzigd door telavivnick op 03-11-2009 13:43:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')