abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74109469
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:40 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Ow ja, nu je dat zo zegt... Sorry voor mijn post.
Het was vooral je goede tegenargument die mijn mening veranderde.
Bedankt!
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:41 schreef Misan het volgende:

[..]

dat is dus ook precies waar het mis gaat
als mensen het geld niet hebben om ergens anders te gaan wonen dan moeten ze daar mee leren leven. op die manier krijg je wel van die DSB-perikelen door mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. die mensen rekenen zichzelf rijker dan ze daadwerkelijk zijn

als een bank je geen twee ton leent dan heeft dat over het algemeen een reden
Bedankt, scheelt me typen. Je moet gewoon niet zo focking hebberig zijn, sim-pel.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:43:46 #252
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74109474
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:33 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Nee klopt, als jij twee ton los kan krijgen van de bank en je in een uitgewoonde oude sociale huurwoning wilt zitten heb je inderdaad nergens last van. Of als je buiten de randstad wilt wonen...

Maar voor de andere 50% van de nederlanders is er geen woning te krijgen.

Waarschijnlijk komen velen die kritiek uiten op krakers niet uit de randstad of hebben nooit geprobeerd om als starter een redelijke woning te vinden.
Je hoeft niet in de randstad te wonen.
Als ik het niet zou kunnen betalen zou ik ergens anders voor een betaalbare woning gaan kijken.

Ik kan geen woning in Wassenaar betalen. Zal ik er dan maar een kraken omdat ik daar persee wil wonen.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74109535
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:42 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Mja, jammer dat Nijmegen geen randstad is...
Want de randstad is heilig, daarbuiten wonen is minderwaardig?
quote:
Probeer maar is zoiets te vinden in Haarlem of Amsterdam.
(hoeveel kostte het huis in totaal? als jij het gekocht hebt voor 250 k en de vraagprijs was 285 k...)
Vraagprijs 230.000 Reken zelf maar uit
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74109538
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:34 schreef Flurry het volgende:

[..]

Ze zijn te koop, ze zijn beschikbaar, er is nu geen koper voor. Wat snap je niet?
Normale mensen kunnen die huizen niet betalen, en dat komt omdat die speculanten de prijs opdrijven door een kunstmatige schaarste te creeeren. Snaps?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:48:00 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_74109617
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:43 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Je hoeft niet in de randstad te wonen.
Als ik het niet zou kunnen betalen zou ik ergens anders voor een betaalbare woning gaan kijken.

Ik kan geen woning in Wassenaar betalen. Zal ik er dan maar een kraken omdat ik daar persee wil wonen.
Het is wel opvallend dat krakers nooit een gewone eengezinswoning kraken maar het altijd voorzien hebben op monumentale pandjes en villa's. En het dan ruïneren.
pi_74109624
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:45 schreef zovty het volgende:

[..]

Normale mensen kunnen die huizen niet betalen, en dat komt omdat die speculanten de prijs opdrijven door een kunstmatige schaarste te creeeren. Snaps?
Onzin, normale mensen kunnen wel degelijk een huis betalen. Ze willen alleen meer dan ze kunnen betalen, dat is het probleem.
pi_74109637
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:41 schreef Misan het volgende:

[..]

dat is dus ook precies waar het mis gaat
als mensen het geld niet hebben om ergens anders te gaan wonen dan moeten ze daar mee leren leven. op die manier krijg je wel van die DSB-perikelen door mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. die mensen rekenen zichzelf rijker dan ze daadwerkelijk zijn

als een bank je geen twee ton leent dan heeft dat over het algemeen een reden
Klopt. Maar dat is juist het probleem. De gemiddelde mbo starter van 25 kan geen twee ton lenen.
Maar waarom zijn die woningen zo duur terwijl er zo veel leegstand is?
Als onze huizenmarkt een vrije markt is dan gaat de prijs nog een heel eind zakken.
Klote voor alle nieuwe huizenbezitters die nu net een woning hebben gekocht buiten de stad.
Want die woningen waar jullie het over hebben, in dorpjes buiten de randstad zijn vele malen minder waardevast dan een woning in de randstad.

Maarja, ik heb niets te klagen, ik ben student, woon lekker antikraak in bloemendaal dorp.
Een afgeleefde sociale huurwoning die 6 ton moet opbrengen maar waar ik nog geen 1.5 ton voor zou neerleggen. Vind je het gek dat het leeg staat? Maar goed voor ons antikrakers.
Dus laat ze die prijs maar lekker hooghouden, kan ik lekker goedkoop blijven wonen omdat burgerlijk nederland het allemaal maar slikt van de makelaars.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_74109644
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:40 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Wat een instelling.
Wat zit je nou te mauwen?

Is het beter dan om maar niet te werken en een huis te kraken

Ik doe mijn werk, ik doe het goed en daarom heb ik dus tijd om te FOK!ken ofzo, maar dat is een laakbare instelling aldus iemand die hier mensen die geen cent voor woonruimte betalen, woningen compleet uitleven en voor overlast zorgen zit te verdedigen
pi_74109673
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is wel opvallend dat krakers nooit een gewone eengezinswoning kraken maar het altijd voorzien hebben op monumentale pandjes en villa's. En het dan ruïneren.
Klopt, stond ook in een van mn quotes aan het begin van het topic.
Het is zogezegd uit woningnood, maar er word onwijs selectief gekraakt. Bijna altijd megagrote monumentale panden in hartje centrum van een grote stad.

Nooit es een achteraf kantoortje op een industrieterrein in Schubbekutteveen
pi_74109674
quote:

[..]

Hahaha sorry hoor, maar ik ben net zo goed een "normaal" mens. Wij zijn tweeverdieners, als we maar 1 inkomen hadden konden we ons huis niet fatsoenlijk betalen en hadden we wel een appartement gekocht.

Dat is zo'n onzin, dat je een huis niet kan betalen Dan ga je maar een flat kopen/huren.
Mr. Prolapse 2009
pi_74109700
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onzin, normale mensen kunnen wel degelijk een huis betalen. Ze willen alleen meer dan ze kunnen betalen, dat is het probleem.
Nee, het probleem is dat die speculanten de huizenprijzen kunstmatig hoog houden door prima huizen leeg te laten staan.
pi_74109707
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:49 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hahaha sorry hoor, maar ik ben net zo goed een "normaal" mens. Wij zijn tweeverdieners, als we maar 1 inkomen hadden konden we ons huis niet fatsoenlijk betalen en hadden we wel een appartement gekocht.

Dat is zo'n onzin, dat je een huis niet kan betalen Dan ga je maar een flat kopen/huren.
Standaard argumentatie van een kraker. "JA MAAR DE NORMALE MENS KAN HET NIET BETALEN, BOEHOE".

dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:50:47 #263
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74109715
quote:

[..]

Precies dit
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74109747
quote:

[..]

Ik ga toch niet in een flat wonen terwijl een prima huis al meer dan een jaar gewoon leegstaat omdat de eigenaar te lam is om het te verkopen? Dan verkoopt hij het maar met verlies. Risicos nemen dat hoort bij ondernemen.
pi_74109759
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:50 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat die speculanten de huizenprijzen kunstmatig hoog houden door prima huizen leeg te laten staan.
Daar heb je vast wel een bron voor, of zuig je het even uit je grote duim dat er Grote Boze Speculanten zijn
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:52:22 #266
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_74109780
quote:

[..]

ah, wat vind jij een goede prijs voor een huis dan?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_74109788
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:45 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Want de randstad is heilig, daarbuiten wonen is minderwaardig?
[..]
Ja Nijmegen valt nog mee, maar er zijn zeker plaatsen waar bepaalde beroepsgroepen geen werk kunnen vinden. Vet relaxt dat die woningen daar niets kosten, maar je kan er geen werk vinden.
quote:
Vraagprijs 230.000 Reken zelf maar uit
Ja, dat kan ik als startend docent dus nooit betalen. Ik denk dat de argumenten van krakers vooral op gaan voor de groep mensen met inkomens die zweven tussen de sociale woningbouw en de goedkoopste koopwoningen.
pi_74109794
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar heb je vast wel een bron voor, of zuig je het even uit je grote duim dat er Grote Boze Speculanten zijn
Kijk gewoon naar de huizenprijzen.
De kosten van grond, bouw en winst zijn vele malen lager dan de vraagprijzen. Dus er zit ergens een enorme luchtbel.
pi_74109795
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:50 schreef zovty het volgende:

[..]

Bullshit. Je kan nou eenmaal niet met een inkomen van een persoon een huis van 3 of 4 ton kopen nee.

Maar een prima flatje van 1 tot anderhalve ton kan best hoor.

dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:53:00 #270
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74109803
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:51 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik ga toch niet in een flat wonen terwijl een prima huis al meer dan een jaar gewoon leegstaat omdat de eigenaar te lam is om het te verkopen? Dan verkoopt hij het maar met verlies. Risicos nemen dat hoort bij ondernemen.
Dat is echt de grootste domste bullshit opmerking tot nu toe in dit topic.
Prachtig
pi_74109817
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Bullshit. Je kan nou eenmaal niet met een inkomen van een persoon een huis van 3 of 4 ton kopen nee.

Maar een prima flatje van 1 tot anderhalve ton kan best hoor.

Waarom zou ik een flatje moeten gaan wonen als er ook prima huizen gewoon leegstaan?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:54:03 #272
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_74109838
quote:

[..]

Kijk, nu komt de aap uit de mouw... je bent gewoon jaloers dat je zelf in een flat moet wonen terwijl iemand anders meerdere huizen heeft

Afgunst en hebzucht noem ik dat... jij noemt het idealisme. Hoe grappig is dat?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_74109842
quote:

[..]

Dus ik rijd een Clio, en een BN'er heeft 10 Ferrari's, maar rijd er maar in 9. Dan mag ik die 10e jatten omdattie groter is dan die van mij en hij hem toch niet gebruikt.

Echt hé immigreer naar een communistisch land ofzo. Kan je alles braaf met z'n allen delen. Hier is het nu eenmaal zo dat als je goed je best doet je wat meer kan hebben dan anderen. En voor mensen die niks kunnen is er een sociaal vangnet wat een van de beste van deze wereld is
pi_74109874
quote:

[..]

Dat is die verkoper niet verplicht.

En niks mis met een flatje toch? Als je gewoon dat huis niet kan betalen?
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:55:13 #275
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74109884
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:53 schreef zovty het volgende:

[..]

Waarom zou ik een flatje moeten gaan wonen als er ook prima huizen gewoon leegstaan?
Wahahaha nou moet je ophouden man, ik pis in mijn broek van het lachen
pi_74109891
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dus ik rijd een Clio, en een BN'er heeft 10 Ferrari's, maar rijd er maar in 9. Dan mag ik die 10e jatten omdattie groter is dan die van mij en hij hem toch niet gebruikt.

Echt hé immigreer naar een communistisch land ofzo. Kan je alles braaf met z'n allen delen. Hier is het nu eenmaal zo dat als je goed je best doet je wat meer kan hebben dan anderen. En voor mensen die niks kunnen is er een sociaal vangnet wat een van de beste van deze wereld is
Jij download niet illegaal muziek?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:55:27 #277
249559 crew  Lavenderr
pi_74109892
quote:

[..]

Dus jij maakt uit wat de eigenaar met zijn huis moet doen? Belachelijk. Dat moet die eigenaar helemaal zelf weten. Heb jij he-le-maal niets mee te maken.
pi_74109909
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus jij maakt uit wat de eigenaar met zijn huis moet doen? Belachelijk. Dat moet die eigenaar helemaal zelf weten. Heb jij he-le-maal niets mee te maken.
Nee, het bestemmingsplan zegt dat het bewoon moet worden, er mag niet mee gespeculeerd mee worden. Als hij dat toch doet, prima, maar dan niet klagen dat er ineens een nestje krakers in je spaarpotje zit.
pi_74109924
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Die zelfingenomen bakkes van die uitvreter
pi_74109926
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:55 schreef zovty het volgende:

[..]

Jij download niet illegaal muziek?
Bergen.

Maar dat doet er niet toe. Dat zijn kopieen, doet niks af aan het origineel, dat blijft intact.

Jij maakt geen kopie van een huis of iets. De eigenaar is dat gewoon kwijt en kan er helemaal niks aan verdienen en kost wss zelfs nog een hoop geld.

Muziek word nog steeds prima verkocht naast de downloads
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:57:06 #281
249559 crew  Lavenderr
pi_74109947
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:53 schreef zovty het volgende:

[..]

Waarom? OMDAT ZE NIET VAN JOU ZIJN.
pi_74109960
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:55 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Wahahaha nou moet je ophouden man, ik pis in mijn broek van het lachen
Voor blaasproblemen kun je misschien naar MED (ik denk namelijk altijd als ik dat zie 'Oh leuk! Een medisch forum!').
pi_74109961
quote:

[..]

Je hebt geen zak te zeggen over de verkopende partij, staatscommunist
pi_74109969
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom? OMDAT ZE NIET VAN JOU ZIJN.
De ruimte is van ons allemaal.
pi_74109991
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij download nooit illegaal muziek?
pi_74109994
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:54 schreef Flurry het volgende:

[..]

Kijk, nu komt de aap uit de mouw... je bent gewoon jaloers dat je zelf in een flat moet wonen terwijl iemand anders meerdere huizen heeft

Afgunst en hebzucht noem ik dat... jij noemt het idealisme. Hoe grappig is dat?
En dat is precies waar het hem in zit; die vieze afgunst, ongegrond en egoistisch, van al die simpele zielen die merken dat ze keihard mislukt zijn in hun leven, en hun geluk laten afhangen van de mate van rijkdom van anderen.

Bloedhonden, dat zijn het
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:00:00 #287
249559 crew  Lavenderr
pi_74110014
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:57 schreef zovty het volgende:

[..]

De ruimte is van ons allemaal.
Ja, de ruimte, maar de huizen niet.
pi_74110025
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:58 schreef zovty het volgende:

[..]

Jij download nooit illegaal muziek?
Nee, en nu? Ga je nu weer huilie doen over de verkoopprijs omdat je te hebberig bent?
pi_74110037
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Bergen.

Maar dat doet er niet toe. Dat zijn kopieen, doet niks af aan het origineel, dat blijft intact.
Jij hebt helemaal niks te zeggen over de verkopende partij, staatscommunist!!!!
pi_74110042
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:48 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is juist het probleem. De gemiddelde mbo starter van 25 kan geen twee ton lenen.
Maar waarom zijn die woningen zo duur terwijl er zo veel leegstand is?
Als onze huizenmarkt een vrije markt is dan gaat de prijs nog een heel eind zakken.
Klote voor alle nieuwe huizenbezitters die nu net een woning hebben gekocht buiten de stad.
Want die woningen waar jullie het over hebben, in dorpjes buiten de randstad zijn vele malen minder waardevast dan een woning in de randstad.

Maarja, ik heb niets te klagen, ik ben student, woon lekker antikraak in bloemendaal dorp.
Een afgeleefde sociale huurwoning die 6 ton moet opbrengen maar waar ik nog geen 1.5 ton voor zou neerleggen. Vind je het gek dat het leeg staat? Maar goed voor ons antikrakers.
Dus laat ze die prijs maar lekker hooghouden, kan ik lekker goedkoop blijven wonen omdat burgerlijk nederland het allemaal maar slikt van de makelaars.
Kwestie van vraag en aanbod. Men wil blijkbaar niet in 'achterstandswijken' wonen met huizen van onder de twee ton

Nee, ben het met je eens dat de huizenmarkt volledig in elkaar mag storten. Al die vraagprijzen zijn volledig uit z'n verband getrokken. Als ik kijk naar de woning van mijn ouders: twintig jaar terug gekocht voor 130.000 gulden en is verkocht voor ruim 350.000 euro. Dat is praktisch een verzesvoudiging van het aankoopbedrag Helemaal van de zotte als je het mij vraagt
pi_74110068
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, de ruimte, maar de huizen niet.
Ja, en als die krakers zo'n huis tot de grond afbreken en netjes in verhuisdozen (hihihihi) doen is het ook niet goed.
pi_74110077
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wettelijk gezien niet. And thats where the squaters come in...

De staat is verantwoordelijk voor de huisvesting van zijn bewoners daar dit een van de primaire levensbehoeften is. Ik pleit tegen kraken, maar voor een straffe wet tegen leegstand. Staat een pand drie jaar leeg dan moet het tegen executie waarde verkocht worden aan een sociale woningbouw.
pi_74110081
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, en nu? Ga je nu weer huilie doen over de verkoopprijs omdat je te hebberig bent?
Ik ben helemaal niet hebberig.
pi_74110106
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:00 schreef zovty het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal niks te zeggen over de verkopende partij, staatscommunist!!!!
Ik onteigen de verkopende partij ook niet. Ik berrokken ze in weze ook geen schade, want 90% van de muziek die ik download had ik toch NIET gekocht, dus dat is géén omzetverlies.

Maar dat is een andere discussie, en echt een hele andere dan deze
pi_74110129
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:01 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

De staat is verantwoordelijk voor de huisvesting van zijn bewoners daar dit een van de primaire levensbehoeften is. Ik pleit tegen kraken, maar voor een straffe wet tegen leegstand. Staat een pand drie jaar leeg dan moet het tegen executie waarde verkocht worden aan een sociale woningbouw.
Nou ja das prima, zoiets zou ik me ook best in kunnen vinden.
Maar een stel hippies dat zich gedraagt als koene ridders tegen de leegstand en woningnood slaat in deze tijd nergens meer op
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:03:18 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_74110130
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:01 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Maar je kraakt toch zelf in Bloemendaal? Mooie plaats heb je uitgezocht, goed toeven daar.
pi_74110136
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik onteigen de verkopende partij ook niet. Ik berrokken ze in weze ook geen schade, want 90% van de muziek die ik download had ik toch NIET gekocht, dus dat is géén omzetverlies.

Nee, veel van die krakers zouden dat huis ook niet gekocht hebben. Dus mag het wel? .
pi_74110151
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:03 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee, veel van die krakers zouden dat huis ook niet gekocht hebben. Dus mag het wel? .
Je wil het ook gewoon niet snappen hé...

Het verschil tussen een KOPIE van iets, en het totaal onteigenen van iemand
pi_74110155
quote:

[..]

Je hebt eenvoudig weg niks te zeggen over de verkopende partij staatscommunist!!!
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:04:50 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_74110176
quote:

[..]

Maar als je download ben je net zo slecht als een kraker, begrijp dat nou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')