digitale borstvergrotingen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:59 schreef Netsplitter het volgende:
Post eens een voorbeeld.
Dan kan men hier beter inschatten wat er gedaan kan worden.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:03 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
digitale borstvergrotingen?
Dé manier om schaarsgeklede chica's te scorenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:33 schreef HunterSThompson het volgende:
Dus jij heb je voorgedaan als fotograaf en een fotoshoot gedaan?
En DE manier om de beginnende (maar wel serieuze) fotograf een slechte naam te bezorgen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:38 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Dé manier om schaarsgeklede chica's te scoren
sja, geen ideequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:41 schreef RonaldV het volgende:
Hoe wil je dat er zinvolle tips gegeven worden als niemand weet hoe je fotos er uit zien?
heb je je voorgedaan als dat programma? of wat?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:54 schreef Neo_ het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik een fotoshoot gedaan voor Model-in-1-dag van winkelketen SHoeby Fashion. Om toch wat leuke shots op te leveren zou ik de platen graag wat willen bewerken, maar heb er géén ervaring mee...
Ik heb met een D50 geschoten in RAW met een 18-200 lens in een winkel met alleen de (halogeen)-verlichting aanwezig en de interne flitser.
het gaat om zo'n 11 a 12 verschillende dames
Alle tips/hulp is welkom
alvast bedankt
quote:
http://www.shoebyfashion.(...)-model-in-1-dag.htmlquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je je voorgedaan als dat programma? of wat?
beetje meer uitleg en wat plaatjes zijn wel handig
dat snap ik ja, dat je daaraan mee kunt doen als model, niet als fotograaf, althans dat lees ik er niet inquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:46 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
http://www.shoebyfashion.(...)-model-in-1-dag.html
?
Ja, maar wat wil je nu van ons horen? Alles hangt af van hoe je foto's eruit zien. Hoe is de lichtval, het contrast, de mate van over- of onderbelichting, hangt er een kleurzweem over de foto's? Op basis van wat technische specificaties vooraf kan er maar heel weinig (eigenlijk niets) worden gezegd over wat er aan een foto versleuteld moet worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:31 schreef Neo_ het volgende:
excuus.
Het verhaal is, een vriendin van mij heeft een Shoeby zaak en ze had een fotograaf ingehuurd, echter deze had te kennen gegeven mogelijk niet op tijd te kunnen komen. De vriendin wist dat ik een redelijke camera heb en het leuk vind om te schieten, dus vandaar dat ze mij gevraagd heeft.
De platen staan op mn Macbook, maar ik weet ook zo niet of ik ze zo kan posten ivm portretrecht e.d., daarom, gewoon algemene tips zijn welkom.
Photoshop (legaal) is aanwezig.
Aha, duidelijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:31 schreef Neo_ het volgende:
excuus.
Het verhaal is, een vriendin van mij heeft een Shoeby zaak en ze had een fotograaf ingehuurd, echter deze had te kennen gegeven mogelijk niet op tijd te kunnen komen. De vriendin wist dat ik een redelijke camera heb en het leuk vind om te schieten, dus vandaar dat ze mij gevraagd heeft.
De platen staan op mn Macbook, maar ik weet ook zo niet of ik ze zo kan posten ivm portretrecht e.d., daarom, gewoon algemene tips zijn welkom.
Helder. Punt blijft wel dat je wel moet voldoen aan de verwachtingen die men verwacht van een fotograaf die het wel eens vaker heeft gedaan. Ten eerste zou ik met Lightroom gaan werken, scheelt heel veel tijd met nabewerken tov photoshop. Ten tweede hoop ik zoals al eerder gezegd is, de witbalans lukt, maar meestal valt dat wel mee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:31 schreef Neo_ het volgende:
excuus.
vreemd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik krijg een error als ik ze wil bekijken of downloaden.
Unable to download Img0083.NEF from www.notanumber.nl
Unable to open this internet site. The requested site is either not available or cannot be found.
Shoeby logo op achtergrondje is niet heilig, die zet ik idd via een aparte layer er weer in, samen met een leuk frame'pje.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:16 schreef didotcicero het volgende:
Je zou die harde schaduw van het flitslicht kwijt moeten zien te raken, misschien is het handig het model meteen vrijstaand te maken, ben je dat rommelige achterwandje meteen kwijt. Als dat shoeby-logo een vereiste is zou je dat er in een losse laag in kunnen plakken.
En minstens zo belangrijk: probeer de kleuren (huid, kleding) goed te krijgen. Kijk ook eens of je wat meer licht in het gezicht kan krijgen.
Eens.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:47 schreef didotcicero het volgende:
Er moet me nog wel iets van m'n hart.
Met bovenstaande tips ben je eigenlijk niet de foto's aan het nabewerken maar aan het redden.
Voor jou was de ervaring leuk. Voor de modellen wordt het misschien een teleurstelling. Je kunt je afvragen wat beter is. Of de modellen worden gefotografeerd en hebben torenhoge verwachitngen van hun foto's en die vallen wat tegen. Of de modellen komen daar aan en er is geen fotograaf. Weliswaar een teleurstelling maar wel zonder de hoop op mooie foto's.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:35 schreef Neo_ het volgende:
Bedankt iig voor het commentaar en de tips !
Het was ook meer een noodgreep, of voor de al ingeschreven modellen géén fotograaf, of...
Maargoed. Een leuke ervaring iig !
Tja. Maar was dit nu een sessie pimpen-met-de-dsr-die-in-raw-schiet of wil je ook echt leren foto's maken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:35 schreef Neo_ het volgende:
Bedankt iig voor het commentaar en de tips !
Het was ook meer een noodgreep, of voor de al ingeschreven modellen géén fotograaf, of...
Maargoed. Een leuke ervaring iig !
Als ik het niet zou willen leren zou ik hier niet posten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja. Maar was dit nu een sessie pimpen-met-de-dsr-die-in-raw-schiet of wil je ook echt leren foto's maken?
tnx, gaan we doen!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:52 schreef Netsplitter het volgende:
Iedereen moet het leren.
En iedereen maakt wel eens fouten.
Dus Neo_, lering trekken en gewoon weer doen.
IK heb even gekeken in LR, maar er is geen eer aan te behalenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:54 schreef Neo_ het volgende:
[..]
tnx, gaan we doen!
wat mij betreft een slotje (tenzij iemand nog een bewerkte versie van een van deze twee raw's heeft)
Het is een leuke uitdaging natuurlijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:59 schreef RonaldV het volgende:
Wat mij betreft nog even open houden, tot iedereen op de PC thuis heeft kunnen kijken wat er mogelijk is. Op kantoor kan ik niet gaan zitten spelen met Photoshop.
Voor thuis bedoelde ik, niet op werk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:32 schreef RonaldV het volgende:
Daar denkt mijn opdrachtgever anders over
Klopt. Ik heb wel de foto's gedownload (meer mensen denk ik) en er voor je naar gekeken. En ik heb je tips gegeven over hoe je proberen kan hoe eea te redden. En daarmee houdt het wat mij betreft ook op. Van zelf doen leer je gewoon meer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef Neo_ het volgende:
echter heb ik nog geen bewerk-pogingen van jullie experts gezien
geen photoshop op mijn pc, en geen winzip op mijn mac waar ik wel photoshop op heb.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:05 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb wel de foto's gedownload (meer mensen denk ik) en er voor je naar gekeken. En ik heb je tips gegeven over hoe je proberen kan hoe eea te redden. En daarmee houdt het wat mij betreft ook op. Van zelf doen leer je gewoon meer.
Mocht je nou lui aangelegd zijn: je kunt dit verhaal natuurlijk ook op diverse fora posten, met steeds andere foto's dan heb je 't zo gefixt zonder zelf ook maar iets aan de nabewerkingen te hebben gedaan
Valsspeler, een beetje converteren naar zwartwit....quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:48 schreef PankPinther het volgende:
Gewoon leuke z/w conversie maken, beetje overbelichten, contrast toevoegen, croppen, kadertje en klaar.
Dat vinden die meiden vaak al prachtig.
En het kan allemaal binnen een paar minuutjes vanuit camera raw, heb je photoshop niet eens voor nodig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Succes...
wat zit die broek raarquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:40 schreef Flepke het volgende:
[..]
Valsspeler, een beetje converteren naar zwartwit....![]()
![]()
Logotje ziet er nogal knurftig uit, moet je even aanpassen maar toch:
[ afbeelding ]
Psd upload ik morgen wel, kan ts zien wat ik heb gedaan....
De knie ziet er nogal vaag uit inderdaad, komt omdat ik haar met curves er uit had geknipt, omdat het origineel nogal een vage slagschaduw had moet zoiets eigenlijk gewoon met de hand, dit kost helaas aardig wat tijd....quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wat zit die broek raarzijn toch wel details waar je op moet letten. Deze broek zou ik niet kopen omdat de naad scheef loopt.
WAAAT?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef ..bennie het volgende:
Helemaal top! Die PSD wil ik ook wel zien, en de DGN xml ook.
Omzetten naar z/w is iets voor de mindere concertfotografen toch.
Dank, maar ik ben zo te zien te laat... kan m niet meer downloadenquote:Op zondag 1 november 2009 14:34 schreef Flepke het volgende:
[..]
De knie ziet er nogal vaag uit inderdaad, komt omdat ik haar met curves er uit had geknipt, omdat het origineel nogal een vage slagschaduw had moet zoiets eigenlijk gewoon met de hand, dit kost helaas aardig wat tijd....
http://rapidshare.com/files/300901954/Shoeby.psd.html
Hij kan trouwens maar tien keer gedownload worden en ik ben te lui om een andere mirror te zoeken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |