quote:Jeffrey Bruma (Rotterdam, 13 november 1991) is een Nederlandse voetballer. Hij staat sinds 2007 onder contract bij de Engelse club Chelsea FC, waar hij deel uitmaakt van de jeugdopleiding.
Bruma werd geboren als Jeffrey van Homoet, maar veranderde zijn naam na de scheiding van zijn ouders. Op 15-jarige leeftijd maakte hij de overstap van de B1 van Feyenoord naar de jeugdopleiding van Chelsea. Hij tekende een contract voor vier jaar met een waarde van 1,2 miljoen. Omdat hij nog niet ouder dan 16 jaar was, kon Feyenoord niet meer dan een vastgestelde opleidingsvergoeding voor de transfer vragen.
Vanaf de voorbereiding op seizoen 2009/10 traint Bruma bij de hoofdselectie van Chelsea. Op 15 september 2009 zat hij voor het eerst op de reservebank bij Chelsea, in een wedstrijd voor de Champions League tegen FC Porto. Op 24 oktober 2009 maakte Bruma op 17-jarige leeftijd zijn debuut in de Premier League. In de 68e minuut van een thuiswedstrijd tegen Blackburn Rovers FC viel hij in voor Ricardo Carvalho.
Bruma debuteerde in augustus 2009 als invaller voor Jong Oranje in een wedstrijd tegen Jong Engeland. Op 4 september 2009 kreeg hij van coach Cor Pot een basisplaats in een kwalificatieduel tegen Jong Finland. Met 17 jaar was Bruma op dat moment de jongste speler van het team.
Bruma is een jongere broer van voetballer Marciano Bruma.
quote:Jeffrey Bruma maakt debuut voor Chelsea
Jeffrey Bruma heeft zaterdagavond zijn debuut gemaakt voor Chelsea in de met 5-0 gewonnen wedstrijd tegen Blackburn Rovers.
De zeventienjarige Nederlandse jeugdinternationial kwam op Stamford Bridge in de 67e minuut in het veld. Hij verving de Portugees Ricardo Carvalho nadat Didier Drogba net de 5-0 tegen de touwen had gewerkt.
Mede door de inbreng van de Nederlander stonden er maar liefst 21 verschillende nationaliteiten op het veld. Nog nooit kwam het voor dat er zoveel verschillende nationaliteiten op het veld in een Premier League-wedstrijd stonden.
quote:Pot: "Bruma is een supertalent
Jong Oranje speelt dinsdag de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Jong Spanje. Bondscoach Cor Pot kan naar eigen zeggen beschikken over enkele spelers van de 'buitencategorie'.
17 nov. 2009 10:41:19
"Enkele jongens gaan het échte Nederlands elftal halen", klinkt Pot overtuigd in het Algemeen Dagblad. "En misschien nog wel sneller dan iedereen denkt. Het WK komende zomer? Ik sluit het niet uit"
Pot doelt op aanvoerder Erik Pieters (PSV), doelman Tim Krul (Newcastle United) en Jeffrey Bruma (Chelsea). Vooral over laatstgenoemde is Pot enthousiast. "Jeffrey is een supertalent", aldus de bondscoach van Jong Oranje.
"Hij straalt in alles uit dat hij beter wil worden. De training is afgelopen en ik zie hem met Arthur Numan nog lange ballen oefenen. Het zijn bepalende details." (TvE)
Wat goed van jou Dirk, gelukkig tot ik daar niet toebehoor. Ik vind Bruma verder een groot talent hoor en een goede voetballer, maar ik moest gister wel even lachen toen ie voor de camera kwamquote:Op woensdag 18 november 2009 17:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik ken een hele bevolkingsgroep met zo'n neus
Omdat die 2 wedstrijden voor Chelsea heeft gespeelt?quote:
Voor een reserverol.quote:Op zondag 21 februari 2010 14:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat die 2 wedstrijden voor Chelsea heeft gespeelt?. Deze jongen zal vast wel een talent zijn voor over 4 jaar maar qua pure kwaliteit zal hij niets toevoegen.
Hoezo voor een reserverol? Wil jij voor een reserverol spelers oproepen die ook bij hun club weinig spelen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |