abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76560011
De Wuwuchim wordt ieder jaar opgevoerd. Als je alleen die van 1914 en 1940 aanhaalt is het net of ze voorspellende waarde hebben.
Appels. En peren.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:45:34 #102
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76561519
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:07 schreef chauchat het volgende:
De Wuwuchim wordt ieder jaar opgevoerd. Als je alleen die van 1914 en 1940 aanhaalt is het net of ze voorspellende waarde hebben.
iemand vroeg zich af of er iets over geschreven was voor 2007 ,
hetzelfde verhaal van generatie op generatie elk jaar en niet alleen in 1914 en 1940
, prima , ja dus .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:49:02 #103
3542 Gia
User under construction
pi_76587509
tvp
pi_76587560
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:07 schreef chauchat het volgende:
Klopt. Alleen....

Wuwuchim vindt plaats in November en duurt zo'n 16 dagen. Het is een soort nieuwjaarsfeest van de Hopi. Tijdens deze Wuwuchim worden vele liederen gezongen. Echter alléén in 1914 en 1940 werd het lied gezongen wat betrekking had op oorlog en/of ramp(en). Het schijnt ook gezongen te zijn in 1961/62, maar dat zou ik nog eens na moeten gaan.

Daarnaast hebben de Hopi een aantal overgeleverde 'voorspellingen' die akelig accuraat zijn. Daar kan Nostradamus met zijn voor velerlei uitleg vatbare verzen een puntje aan zuigen.

M.b.t. de Hopi is het meest interessante leesmateriaal het boek van Frank Waters "The book of the Hopi"
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_76942324
waar ik eigenlijk het grootste probleem van maak: iedereen gelooft altijd blindelings in het oordeel van "DE wetenschappers" wie zijn dat???? Alles wat op het nos journaal(het medium van "de wetenschappers") word vertaald is waar?? hoe weet je dat? waar haal je dat vandaan? omdat iedereen het gelooft is dat super eng eigenlijk, alles wat ze vertellen word blindelings gelooft als LEMMINGS

Daarnaast word er op het nieuws alleen maar kut nieuws verteld, negativiteit om angst te creëren.

Als je angstig bent heb je behoefte aan veiligheid (overlevingsmechanisme) je wilt dus je eigen leven redden. Dit weten "ze" maar al te goed. Op deze manier word AL onze privacy opgegeven voor veiligheid.

Let maar eens goed op reclame, griepjes en crisisjes. U wilt toch ook dat uw kind de beste tandenborstel heeft, stelt u zich eens voor straks vallen zijn tanden eruit! (moeder: ooh ik moet mijn kind het beste geven anders ben ik een slechte moeder <-- angst )

Crisis uitbuiten --> angst

Griep uitbuiten --> angst

Altijd oorlog --> angst

etc etc

word er doodziek van.

stel je eens voor: altijd leuke dingen op tv, altijd een leuke krant, altijd gezellig tegen elkaar op straat, ALTIJD positief, kun je je indenken hoe het leven dan zou zijn?

maar sry beetje off ttopic
http://www.gloyou.com/radio chille online radio
pi_76944864
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:03 schreef Shuraa het volgende:
waar ik eigenlijk het grootste probleem van maak: iedereen gelooft altijd blindelings in het oordeel van "DE wetenschappers" wie zijn dat????
Jij bent de wetenschapper. Jij kan elke publicatie nakijken op juistheid, elk experiment nadoen. En natuurlijk kun je als persoon niet alles op juistheid bepalen, maar het is ook niet zo dat er een select groepje wetenschappers is die van alles voor je bepaald. Denk je dat er een niburu aankomt? Prima, pak een telescoop en laat zien dat het zo is. Denk je dat de maya wel degelijk een harde voorspelling voor 2012 hebben gedaan? Prima, leer die taal en laat het zien. Denk je dat er RFID chips zaten in de mexicaanse griepvaccins? Pak een microscoop en zoek ze.

Verder is er zelden 1 oordeel van "DE wtenschappers", er zijn altijd alternatieve ideeën, van enorm whacky tot bijzonder goed mogelijk. Niets weerhoud die wetenschappers, of jou om dat soort ideeën aan te hangen en verder onderzoek erin te doen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_77137770
"People are stupid: they believe something to be true because they want it to be true, or because they fear it to be true."
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_77469805
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:43 schreef Ratelslangetje het volgende:
De werkelijk reden is omdat de middeleeuwen nooit bestaan hebben.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3385
http://www.prometheus-del(...)el%20de%20Grote.html

Karel de grote bestaat niet we leven in het jaar 1710!1!1!!
you might aswell do the white line
pi_77554258
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:52 schreef Dj_unkie het volgende:
he gelukkig
Ik begrijp dat jouw eigenlijk meer als ironie was bedoelt?
75 topics = FIN
pi_91066257
Weet ondertussen ook niet meer wat ik moet geloven.
Twiddel
  zondag 9 januari 2011 @ 15:50:38 #111
311765 FurtiveAffaire
Bond, James Bond
pi_91068754
Eerder een tegenvaller ik wil juist weten hoe de wereld wordt vernietigd.
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_91077563
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2010 22:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jij bent de wetenschapper. Jij kan elke publicatie nakijken op juistheid, elk experiment nadoen. En natuurlijk kun je als persoon niet alles op juistheid bepalen, maar het is ook niet zo dat er een select groepje wetenschappers is die van alles voor je bepaald. Denk je dat er een niburu aankomt? Prima, pak een telescoop en laat zien dat het zo is. Denk je dat de maya wel degelijk een harde voorspelling voor 2012 hebben gedaan? Prima, leer die taal en laat het zien. Denk je dat er RFID chips zaten in de mexicaanse griepvaccins? Pak een microscoop en zoek ze.

Verder is er zelden 1 oordeel van "DE wtenschappers", er zijn altijd alternatieve ideeën, van enorm whacky tot bijzonder goed mogelijk. Niets weerhoud die wetenschappers, of jou om dat soort ideeën aan te hangen en verder onderzoek erin te doen.
Goede post.
pi_91084714
ach, we zien het vanzelf. 1 groot voordeel: je bent meteen van al je zorgen af *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 10 januari 2011 @ 15:17:58 #114
311765 FurtiveAffaire
Bond, James Bond
pi_91116285
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:53 schreef Apotheose het volgende:
ach, we zien het vanzelf. 1 groot voordeel: je bent meteen van al je zorgen af *O*
Pas maar op dat je dat niet te hard zegt, wordt je door alle kanten bestookt met het woord EMO.
pi_91117364
quote:
Op maandag 10 januari 2011 15:17 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Pas maar op dat je dat niet te hard zegt, wordt je door alle kanten bestookt met het woord EMO.
ja sommigen mogen graag snel 'n label op iemand anders plakken. :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 10 januari 2011 @ 17:03:28 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91121308
Nja, we zien het in een volgend leven wel, niet waar ;)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:11:07 #117
311765 FurtiveAffaire
Bond, James Bond
pi_91121688
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:03 schreef Michielos het volgende:
Nja, we zien het in een volgend leven wel, niet waar ;)
Of misschien nog in dit leven... maar ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:27:12 #118
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91122457
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:11 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Of misschien nog in dit leven... maar ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent.
`

Ik ben een highlander dus ik zal nog geruime tijd "mee gaan"
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_91244455
Verdorie, en ik was juist aan mijn voorraad aan het uitbreiden
pi_91266598
Weer dat artikel dat gebaseerd is op een enkele wetenschapper :')

De Maya kalender loopt echt wel af in 2012 hoor.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 03:31:04 #121
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_91300415
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2010 22:03 schreef Shuraa het volgende:
waar ik eigenlijk het grootste probleem van maak: iedereen gelooft altijd blindelings in het oordeel van "DE wetenschappers" wie zijn dat???? Alles wat op het nos journaal(het medium van "de wetenschappers") word vertaald is waar?? hoe weet je dat? waar haal je dat vandaan? omdat iedereen het gelooft is dat super eng eigenlijk, alles wat ze vertellen word blindelings gelooft als LEMMINGS

Daarnaast word er op het nieuws alleen maar kut nieuws verteld, negativiteit om angst te creëren.

Als je angstig bent heb je behoefte aan veiligheid (overlevingsmechanisme) je wilt dus je eigen leven redden. Dit weten "ze" maar al te goed. Op deze manier word AL onze privacy opgegeven voor veiligheid.

Let maar eens goed op reclame, griepjes en crisisjes. U wilt toch ook dat uw kind de beste tandenborstel heeft, stelt u zich eens voor straks vallen zijn tanden eruit! (moeder: ooh ik moet mijn kind het beste geven anders ben ik een slechte moeder <-- angst )

Crisis uitbuiten --> angst

Griep uitbuiten --> angst

Altijd oorlog --> angst

etc etc

word er doodziek van.

stel je eens voor: altijd leuke dingen op tv, altijd een leuke krant, altijd gezellig tegen elkaar op straat, ALTIJD positief, kun je je indenken hoe het leven dan zou zijn?

maar sry beetje off ttopic :P
Simpel toch, angst verkoopt. Net als slecht nieuws. Het is niet de schuld van het NOS nieuws dat ze ons alleen slecht nieuws laten zien, ze laten slecht nieuws zien omdat wij dat WILLEN. Ik loop soms gewoon weg bij NOS items die gaan over positieve dingen omdat ik toch wel weet dat die er zijn. Boeiuh denk ik dan, waar blijven die rampen? Als ik positieve verhalen wil horen dan hoor ik die wel van vrienden. Positieve verhalen van mensen/gebieden die ik helemaaaal niet ken boeien me in principe weinig. Ja, ik ben wel blij hoor als ik hoor dat er minder kindersterfte is ofzo, maar verder...tsja...

Ga je op het nieuws alleen maar in op positieve dingen dan krijg je een raar vertekend beeld. Maargoed ik geef toe dat het de laatste tijd soms allemaal weg erg overdreven wordt. Zoals die ramp in Moerdijk met alle mogelijke doemscenario's terwijl er alleen maar een brand was...

En zo komen we terug op dit topic. We houden van doemdenken, zie 2012 maar (of 2208..). We genieten er met z'n alle van om lekker te doemdenken over hoe we allemaal vergaan in 2012. Komt deels ook omdat ons leven in Nederland wat saai is. Mensen zoeken spanning en sensatie en proberen toch nog een soort van ergens in te geloven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 14-01-2011 03:39:59 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_91333343
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Simpel toch, angst verkoopt. Net als slecht nieuws. Het is niet de schuld van het NOS nieuws dat ze ons alleen slecht nieuws laten zien, ze laten slecht nieuws zien omdat wij dat WILLEN. Ik loop soms gewoon weg bij NOS items die gaan over positieve dingen omdat ik toch wel weet dat die er zijn. Boeiuh denk ik dan, waar blijven die rampen? Als ik positieve verhalen wil horen dan hoor ik die wel van vrienden. Positieve verhalen van mensen/gebieden die ik helemaaaal niet ken boeien me in principe weinig. Ja, ik ben wel blij hoor als ik hoor dat er minder kindersterfte is ofzo, maar verder...tsja...
Nou, ik vind het wel eens prettig om niet altijd maar ellende over me heen te krijgen hoor. Goed nieuws mag ook wel eens, er zijn zat mensen die zich niet alleen maar aftrekken op de ellende van een ander.

quote:
Ga je op het nieuws alleen maar in op positieve dingen dan krijg je een raar vertekend beeld. Maargoed ik geef toe dat het de laatste tijd soms allemaal weg erg overdreven wordt. Zoals die ramp in Moerdijk met alle mogelijke doemscenario's terwijl er alleen maar een brand was...
Weet je nog dat die zelfmoordaanslag in dat vliegtuig was verijdeld door een Nederlander? Zo iemand hoor je te behandelen als een held. Maar nee, daar werd maar weinig aandacht aan geschonken om vervolgens maar zoveel mogelijk de angst voor terrorisme te benadrukken.

quote:
En zo komen we terug op dit topic. We houden van doemdenken, zie 2012 maar (of 2208..). We genieten er met z'n alle van om lekker te doemdenken over hoe we allemaal vergaan in 2012. Komt deels ook omdat ons leven in Nederland wat saai is. Mensen zoeken spanning en sensatie en proberen toch nog een soort van ergens in te geloven.
Ik houd er niet van. Ik denk dat heel veel mensen alleen graag horen van de ellende die een ander treft, zodat ze zelf zoiets hebben van "gelukkig dat het mij niet overkwam", waardoor ze zichzelf relatief goed voelen. De basis voor de behoefte aan slecht nieuws komt dus feitelijk voort uit de angst om het zelf niet goed te hebben.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:10:14 #123
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_91333502
Nee de wereld vergaat niet, stelletje nozems.
Ook komt er geen buitenaards leven hier in het jaar 2011 stelletje lutsers. Ik lach jullie altijd weer uit omdat ik altijd gelijk heb in dit soort dingen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:31:16 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_91351602
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:10 schreef RickoKun het volgende:
Nee de wereld vergaat niet, stelletje nozems.
Ook komt er geen buitenaards leven hier in het jaar 2011 stelletje lutsers. Ik lach jullie altijd weer uit omdat ik altijd gelijk heb in dit soort dingen.
Tsja ik geloof het ook niet, maar de discussie waarom mensen het zoveel over 2012 hebben is wel valide lijkt me. Of het nou onzin is of niet, waarom wordt er zoveel over nagedacht? Ik denk dus omdat mensen toch nog steeds houden van iets 'bovennatuurlijks'. Men wil geloven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')