iemand vroeg zich af of er iets over geschreven was voor 2007 ,quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:07 schreef chauchat het volgende:
De Wuwuchim wordt ieder jaar opgevoerd. Als je alleen die van 1914 en 1940 aanhaalt is het net of ze voorspellende waarde hebben.
Klopt. Alleen....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:07 schreef chauchat het volgende:
De Wuwuchim wordt ieder jaar opgevoerd. Als je alleen die van 1914 en 1940 aanhaalt is het net of ze voorspellende waarde hebben.
Jij bent de wetenschapper. Jij kan elke publicatie nakijken op juistheid, elk experiment nadoen. En natuurlijk kun je als persoon niet alles op juistheid bepalen, maar het is ook niet zo dat er een select groepje wetenschappers is die van alles voor je bepaald. Denk je dat er een niburu aankomt? Prima, pak een telescoop en laat zien dat het zo is. Denk je dat de maya wel degelijk een harde voorspelling voor 2012 hebben gedaan? Prima, leer die taal en laat het zien. Denk je dat er RFID chips zaten in de mexicaanse griepvaccins? Pak een microscoop en zoek ze.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:03 schreef Shuraa het volgende:
waar ik eigenlijk het grootste probleem van maak: iedereen gelooft altijd blindelings in het oordeel van "DE wetenschappers" wie zijn dat????
http://www.prometheus-del(...)el%20de%20Grote.htmlquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:43 schreef Ratelslangetje het volgende:
De werkelijk reden is omdat de middeleeuwen nooit bestaan hebben.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3385
Goede post.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Jij bent de wetenschapper. Jij kan elke publicatie nakijken op juistheid, elk experiment nadoen. En natuurlijk kun je als persoon niet alles op juistheid bepalen, maar het is ook niet zo dat er een select groepje wetenschappers is die van alles voor je bepaald. Denk je dat er een niburu aankomt? Prima, pak een telescoop en laat zien dat het zo is. Denk je dat de maya wel degelijk een harde voorspelling voor 2012 hebben gedaan? Prima, leer die taal en laat het zien. Denk je dat er RFID chips zaten in de mexicaanse griepvaccins? Pak een microscoop en zoek ze.
Verder is er zelden 1 oordeel van "DE wtenschappers", er zijn altijd alternatieve ideeën, van enorm whacky tot bijzonder goed mogelijk. Niets weerhoud die wetenschappers, of jou om dat soort ideeën aan te hangen en verder onderzoek erin te doen.
Pas maar op dat je dat niet te hard zegt, wordt je door alle kanten bestookt met het woord EMO.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:53 schreef Apotheose het volgende:
ach, we zien het vanzelf. 1 groot voordeel: je bent meteen van al je zorgen af
ja sommigen mogen graag snel 'n label op iemand anders plakken.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:17 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Pas maar op dat je dat niet te hard zegt, wordt je door alle kanten bestookt met het woord EMO.
Of misschien nog in dit leven... maar ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:03 schreef Michielos het volgende:
Nja, we zien het in een volgend leven wel, niet waar
`quote:Op maandag 10 januari 2011 17:11 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Of misschien nog in dit leven... maar ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent.
Simpel toch, angst verkoopt. Net als slecht nieuws. Het is niet de schuld van het NOS nieuws dat ze ons alleen slecht nieuws laten zien, ze laten slecht nieuws zien omdat wij dat WILLEN. Ik loop soms gewoon weg bij NOS items die gaan over positieve dingen omdat ik toch wel weet dat die er zijn. Boeiuh denk ik dan, waar blijven die rampen? Als ik positieve verhalen wil horen dan hoor ik die wel van vrienden. Positieve verhalen van mensen/gebieden die ik helemaaaal niet ken boeien me in principe weinig. Ja, ik ben wel blij hoor als ik hoor dat er minder kindersterfte is ofzo, maar verder...tsja...quote:Op zondag 17 januari 2010 22:03 schreef Shuraa het volgende:
waar ik eigenlijk het grootste probleem van maak: iedereen gelooft altijd blindelings in het oordeel van "DE wetenschappers" wie zijn dat???? Alles wat op het nos journaal(het medium van "de wetenschappers") word vertaald is waar?? hoe weet je dat? waar haal je dat vandaan? omdat iedereen het gelooft is dat super eng eigenlijk, alles wat ze vertellen word blindelings gelooft als LEMMINGS
Daarnaast word er op het nieuws alleen maar kut nieuws verteld, negativiteit om angst te creëren.
Als je angstig bent heb je behoefte aan veiligheid (overlevingsmechanisme) je wilt dus je eigen leven redden. Dit weten "ze" maar al te goed. Op deze manier word AL onze privacy opgegeven voor veiligheid.
Let maar eens goed op reclame, griepjes en crisisjes. U wilt toch ook dat uw kind de beste tandenborstel heeft, stelt u zich eens voor straks vallen zijn tanden eruit! (moeder: ooh ik moet mijn kind het beste geven anders ben ik een slechte moeder <-- angst )
Crisis uitbuiten --> angst
Griep uitbuiten --> angst
Altijd oorlog --> angst
etc etc
word er doodziek van.
stel je eens voor: altijd leuke dingen op tv, altijd een leuke krant, altijd gezellig tegen elkaar op straat, ALTIJD positief, kun je je indenken hoe het leven dan zou zijn?
maar sry beetje off ttopic
Nou, ik vind het wel eens prettig om niet altijd maar ellende over me heen te krijgen hoor. Goed nieuws mag ook wel eens, er zijn zat mensen die zich niet alleen maar aftrekken op de ellende van een ander.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 03:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Simpel toch, angst verkoopt. Net als slecht nieuws. Het is niet de schuld van het NOS nieuws dat ze ons alleen slecht nieuws laten zien, ze laten slecht nieuws zien omdat wij dat WILLEN. Ik loop soms gewoon weg bij NOS items die gaan over positieve dingen omdat ik toch wel weet dat die er zijn. Boeiuh denk ik dan, waar blijven die rampen? Als ik positieve verhalen wil horen dan hoor ik die wel van vrienden. Positieve verhalen van mensen/gebieden die ik helemaaaal niet ken boeien me in principe weinig. Ja, ik ben wel blij hoor als ik hoor dat er minder kindersterfte is ofzo, maar verder...tsja...
Weet je nog dat die zelfmoordaanslag in dat vliegtuig was verijdeld door een Nederlander? Zo iemand hoor je te behandelen als een held. Maar nee, daar werd maar weinig aandacht aan geschonken om vervolgens maar zoveel mogelijk de angst voor terrorisme te benadrukken.quote:Ga je op het nieuws alleen maar in op positieve dingen dan krijg je een raar vertekend beeld. Maargoed ik geef toe dat het de laatste tijd soms allemaal weg erg overdreven wordt. Zoals die ramp in Moerdijk met alle mogelijke doemscenario's terwijl er alleen maar een brand was...
Ik houd er niet van. Ik denk dat heel veel mensen alleen graag horen van de ellende die een ander treft, zodat ze zelf zoiets hebben van "gelukkig dat het mij niet overkwam", waardoor ze zichzelf relatief goed voelen. De basis voor de behoefte aan slecht nieuws komt dus feitelijk voort uit de angst om het zelf niet goed te hebben.quote:En zo komen we terug op dit topic. We houden van doemdenken, zie 2012 maar (of 2208..). We genieten er met z'n alle van om lekker te doemdenken over hoe we allemaal vergaan in 2012. Komt deels ook omdat ons leven in Nederland wat saai is. Mensen zoeken spanning en sensatie en proberen toch nog een soort van ergens in te geloven.
Tsja ik geloof het ook niet, maar de discussie waarom mensen het zoveel over 2012 hebben is wel valide lijkt me. Of het nou onzin is of niet, waarom wordt er zoveel over nagedacht? Ik denk dus omdat mensen toch nog steeds houden van iets 'bovennatuurlijks'. Men wil geloven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:10 schreef RickoKun het volgende:
Nee de wereld vergaat niet, stelletje nozems.
Ook komt er geen buitenaards leven hier in het jaar 2011 stelletje lutsers. Ik lach jullie altijd weer uit omdat ik altijd gelijk heb in dit soort dingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |