abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74071081
Hey, ik ga zo maar weer is proberen mijn lenzen in te doen. Eigenlijk de eerste keer in mijn eentje.

Nu ben ik echter vergeten hoe het helemaal moet. Moet er nou lenzenvloeistof in je lens zitten wanneer je em in je ogen druk of juist alleen een beetje vochtig zijn met dat lenzenvloeistof?
pi_74071161
Je lens moet gewoon vochtig zijn als je ze indoet, extra vloeistof erin is niet nodig.
Je checkt ook best of er geen pluisjes of andere irriterende dingetjes opzitten
Veel succes !
(Ik spreek uit ervaring met zachte lenzen)
pi_74071163
Ja zoveel lenzenvloeistof als je zelf lekker vindt zitten. Maakt niet zoveel uit.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_74071164
Alleen vochtig is volgens mij genoeg (ik had altijd zachte lenzen, misschien dat het voor harde lenzen anders is)

[ Bericht 0% gewijzigd door Goliath_82 op 26-10-2009 10:56:05 (typo) ]
XBox gamertag:NLGoliath
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:03:57 #5
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_74071412
WHAHAHAHAH ik las LINZEN!!! LOOOL
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_74071489
Maakt niets uit hoor. Is maar net wat je fijner vindt.
pi_74072196
Zachte lenzen maakt niet zoveel uit, harde lenzen kan je beter een druppel op doen voor het inzetten.

(ervaring met beide)
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:31:57 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74072306
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:28 schreef rozenijlpaard het volgende:
Zachte lenzen maakt niet zoveel uit, harde lenzen kan je beter een druppel op doen voor het inzetten.

(ervaring met beide)
Bevestiging m.b.t. beide.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74072329
Verder gewoon je ogen goed opentrekkenen en die lens erin stoppen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74072809
Heb zo eerst autorijles, dus geen tijd meer om ze in te doen... Beetje te lang gedouched.

Ach wat boeit et.. goed zien is toch niet belangrijk bij autorijden..
pi_74072836
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:46 schreef niet_toegestaan het volgende:
Heb zo eerst autorijles, dus geen tijd meer om ze in te doen... Beetje te lang gedouched.

Top 5 China producten
pi_74072864
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:46 schreef niet_toegestaan het volgende:

Ik hoop dat je je bril nog hebt
pi_74072913
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:48 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Ik hoop dat je je bril nog hebt
Nee, heb altijd gelest zonder lenzen of bril, ik kan dan ook nog wel enigszins zien. Heb -0,75 met halve cilinder en -1,25 ofzo.
pi_74072972
Heb nu al medelijden met de boom .
pi_74072979
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:51 schreef Nashje het volgende:
Heb nu al medelijden met de boom .
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:53:31 #16
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_74073029
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:49 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Nee, heb altijd gelest zonder lenzen of bril, ik kan dan ook nog wel enigszins zien. Heb -0,75 met halve cilinder en -1,25 ofzo.
Pff, ik vind dat eigenlijk best wel veel om zonder bril te rijden.. vooral in het donker
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_74073095
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:53 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Pff, ik vind dat eigenlijk best wel veel om zonder bril te rijden.. vooral in het donker
Ik heb -1, -1 en je ziet dan gewoon op afstand wazig, zeker niet aan te raden om te gaan rijden dan .
Top 5 China producten
pi_74073160
Jezus hoelang kan dat duren. Ik heb mjin lenzen in 10 seconden allebei in.
  Forum Admin maandag 26 oktober 2009 @ 12:34:15 #19
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_74074175
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
De eerste keer toch niet. Retard.
pi_74080907
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:28 schreef rozenijlpaard het volgende:

(ervaring met beide)
Grappig, ik doe 't precies andersom. Harde zonder extra vloeistof en zachte altijd mét. M'n harde vielen zelfs vaak uit toen ik ze met extra vloeistof indeed.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_74092597
'T blijkt ook dat ik nogal kleine ogen heb. Geen chinees trouwens.. Vandaar dat het bij mij moeilijker is. Zelfs die lenzenmeneer zei al dat ie de lenzen bij mij moeilijk inkreeg.
pi_74272765
Het wel nog steeds niet vlotten. Tijdje niet geprobeerd, maar deed net toch weer een poging. Ik had ze net volgens mij in mijn oog, maar de lens bleef maar aan mijn vinger plakken en kwam dus weer terug.

Hoe lost ik dat op?
pi_74272939
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:00 schreef niet_toegestaan het volgende:
Het wel nog steeds niet vlotten. Tijdje niet geprobeerd, maar deed net toch weer een poging. Ik had ze net volgens mij in mijn oog, maar de lens bleef maar aan mijn vinger plakken en kwam dus weer terug.

Hoe lost ik dat op?
Voorzichtig verder duwen en iets langer vasthouden zodat de lens zich aan je oog kan "plakken" (of "zuigen", afhankelijk van of je zachte of harde lenzen hebt).
pi_74272979
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:06 schreef rozenijlpaard het volgende:

[..]

Voorzichtig verder duwen en iets langer vasthouden zodat de lens zich aan je oog kan "plakken" (of "zuigen", afhankelijk van of je zachte of harde lenzen hebt).
Zachte lenzen.
pi_74272997
Ik vind het ook vaak wel lastig om mijn lens er in één keer in te duwen als het ware. Wat ik doe is gewoon mijn oogleden opentrekken, dan de lens er schuin indoen en dan onder eerst, dan klap je hem naar boven en plakt hij gelijk vast.
Als hij onder al vast zit een stukje kan je hem erin schuiven naar beneden toe als het ware, dan schuift hij onder je ooglid.
Top 5 China producten
  zondag 1 november 2009 @ 12:10:10 #26
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_74273043
quote:

Hoe lost ik dat op?
Of op je oog leggen, en even zachtjes heen en weer bewegen totdat ie vastplakt. Oefening baart uiteindelijk kunst. Na een weekje heb je het door
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_74273734
Ik doe er niets extra in, gewoon in je oog duwen en paar rondjes draaien met je vinger, gaat ie vanzelf vast
pi_74274295
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
Net alsof je dat de eerste week direct al lukte, beunhaas.
pi_74274362
quote:

Hoe lost ik dat op?
Zorgen dat je vinger een beetje vochtig is (niet te vochtig, anders klapt hij dubbel OVER je vinger) en gewoon je ogen wijd open doen. Wanneer je voelt dat hij zit, gewoon zachtjes je ooglid sluiten en dan pas je vinger eraf halen.

Verder leert de opticien je om de lens met je middelvinger in te doen (de mijne tenminste) maar dat vond ik echt ruk. Ik doe het met mijn wijsvingers en hou met mijn andere hand mijn oog open.
pi_74274529
Klopt, wijsvinger is het beste
pi_74326741
k gebruik middelvinger:p mijn opticien zei juist wijsvinger maja.........

en opzich hoeft er geen extra druppie in hoor. Soms werkt het wel, de extra vloeistof spoelt nml als het ware de lens schoon zodra hij je oog raakt. Belangrijkste is gewoon je handen goed wassen zodat er geen vuil aan zit. Ik krijg ze ook het makkelijkst in als ik net gedoucht heb.... Indoen is de kunst niet... ervoor zorgen dat ze ook direct goed zitten des te meer vind ik altijd.
pi_74339757
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:11 schreef Pvt het volgende:
k gebruik middelvinger:p mijn opticien zei juist wijsvinger maja.........
Je hebt gelijk. Ik gebruik idd ook mijn middelvinger, en niet zoals ik zei, mijn wijsvinger. Ben zo gewend aan die lenzen indoen, dat ik niet eens weet met welke vinger ik het doe. Pas vanochtend viel het me op dat ik het fout op het forum had gezegd.
pi_74342120
Ik heb eens goed opgelet: ik gebruik de middelvingers van beide handen om m'n onderste en bovenste oogleden omhoog en laag te houden. De wijsvinger met de lens gaat richting oog om de lens er op te leggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 november 2009 @ 12:51:58 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74346354
Een tip voor beginners: zet je lenzen in boven een spiegel (scheerspiegel of zo) en kijk in de spiegel naar wat je doet. Anders ga je namelijk naar je vinger kijken en als die bij je oog in de buurt komt doe je onwillekeurig je oog dicht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74346507
Goede tip ja, je moet inderdaad "door" je vinger heen kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')