Zelfde geldt voor een normaal rijtjeshuis.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is typisch gedrag van woningbouwclubs, en tegenwoordig ook van sommige projectontwikkelaars. Realiseer je vooral dat die flat voor nog geen kwart van dat bedrag gebouwd is, en dat ze hem al volledig hebben terugverdiend aan huur!
Werkelijk schandalig hoe woningbouwcorporaties winst maken tegenwoordig... Wat ze zouden moeten doen is de 25 miljard die ze in kas hebben benutten om een paar honderdduizend huizen neer te zetten, en de tekorten op te lossen! Maar als ze dat doen, kunnen ze minder geld vragen, en kan de directeur geen 4 ton salaris meer krijgen... Dit alles is mogelijk gemaakt door de overheid, in het kader van zorgen voor betaalbare woningen![]()
M.a.w. ik zou nooit zoveel betalen voor een huis-in-de-lucht.
Zelfde geldt voor alles wat je koopt!quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
Zelfde geldt voor een normaal rijtjeshuis.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:28 schreef SicSicSics het volgende:
'Ik ben klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk' sprak Calimero!
Dat is best een inhoudsloze opmerking voor iemand die (ik neem aan) ver weg van TS woont en verder geen extra informatie heeft over de indeling en grootte van de flat!quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:47 schreef Katinkat het volgende:
Is best veel geld voor een (ik neem aan) oudere flat.
Ik zie eigenlijk het probleem niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:31 schreef Hammar het volgende:
Ik geloof niet dat er een termijn was voor dat anti-speculatie beding, was eeuwig durend. Dat is dus niet fair begrijp ik?
Maar ik kan het waarschijnlijk alleen kopen met wat eigen geld en over een paar jaar wil ik toch gaan verkassen. Dan gooi ik toch gewoon m'n spaargeld weg?
Nee dat klopt natuurlijk niet, ik heb de hypotheek niet binnen 'een termijn' (welke dat dan ook is) afgelost.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:15 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk het probleem niet.
De waarde is 225k.
Jij betaalt 70% * 225 = 157k5 en de woningbouwvereniging geeft je 30% * 225 = 67k5 korting.
Zou jij het pand binnen de termijn verkopen dan krijg jij 225k + overwaarde en wil de wbv alsnog die 67k5 hebben.
Jij houdt dus op het eind 157k5 + overwaarde over.
Aangezien je aanvankelijk 157k5 betaald hebt is je winst de overwaarde.
Die 30% zou dus feitelijk een uitstel van betaling zijn en die 67k5 wordt opgevracht door de nieuwe koper.
de winst mag hij juist houden, alleen die 30% zal hij dan moeten aanvullen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:20 schreef LXIV het volgende:
Los van het feit of het eerlijk is of niet dat zij een deel van de overwaarde in hun zak steken zou je eens kunnen berekenen of het financieel gunstig voor je is.
Neem dan niet alleen je netto-hypotheek mee, maar ook de andere kosten. Als je op maandbasis minder kwijt bent kun je het natuurlijk gewoon doen. Ongeacht of je een deel van je eventuele winst kwijt bent.
Dat komt toch op hetzelfde neer. In ieder geval gaat het er niet om of die stichting ook nog een deel in de zak stopt maar of het voor jou persoonlijk gunstiger is. En dat moet TS zelf berekenen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef CaLeX het volgende:
[..]
de winst mag hij juist houden, alleen die 30% zal hij dan moeten aanvullen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |