abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:32:29 #51
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74139634
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Hmmm, interessant.
Waar haal jij die 'wijsheid' vandaan? Oftewel wat is jouw bron?
Ga kijken op http://Atlantis-Orion.hyves.nl en kijk alle filmpjes daar. Daarna ga je de link pagina's bezoeken. Echt ik was wel onder de indruk maar de laatste site van hun is echt de klapper. Verders hebben zij een boodschap voor de mensheid. Verdere bronnen zijn van Daniken en door de tekst te bestuderen en wat logisch denk werk kom je al een heel eind. Bovendien zijn er gaten in de evolutie leer die nooit echt verklaart zijn. Zo kan je ook het bestaan van verdwenen beschavingen onderzoeken. Trouwens wat en waarom hadden de grieken nooit iets met hun kennis gedaan? Zij wisten al over het bestaan van atomen en molekulen. Zelfs computer hadden ze al in hun woorden schat.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:34:43 #52
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74139696
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:05 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Godver. Doe je dit expres of wat.

Leuk verhaal verder hoor. Compleet uit het niks gegrepen, maar wel leuk.
Het verhaal is leuk maar zou toch maar even gaan onderzoeken want wie zeg dat we geen bezoekers uit de ruimte hebben gehad?
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_74139955
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:34 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Het verhaal is leuk maar zou toch maar even gaan onderzoeken want wie zeg dat we geen bezoekers uit de ruimte hebben gehad?
Ja daag. Wie zegt dat ik geen drol ben van de roze eenhoorn? Wanargumentatie. Jij maakt de claim, jij mag die claim onderbouwen.

Bovendien, 'bezoekers uit de ruimte' is een totaal andere claim dan "Reptilians leven allang onder ons blabla bla".

Misschien is dit iets voor jou.
pi_74139983
InternetNinja, je bent in BNW waar dit soort theorieën gewoon normaal zijn. Deal with it of hou je in
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74140111
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:45 schreef Dragorius het volgende:
InternetNinja, je bent in BNW waar dit soort theorieën gewoon normaal zijn. Deal with it of hou je in
Ik mag toch zeker wel vragen naar onderbouwingen van theoriën?
pi_74140146
Het gaat om de toon
Mr. Prolapse 2009
pi_74140199
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:
Het gaat om de toon
Hmpf vooruit. Maar iets met actie-reactie.
pi_74140260
Is dit het District 9 fantopic?
Daar zit je dan.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:00:32 #59
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74140342
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:51 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Ik mag toch zeker wel vragen naar onderbouwingen van theoriën?
Een onderbouwing is dat er in de prehistorie dingen zijn gebeurt die tot op de dag van vandaag nog niet verklaard zijn. (Ik bedoel nu even niet de piramidebouw maar volksverhalen en vertellingen. Toen al werd er gesproken over mensjes die vreemd uitzagen en met helmen op.) Grotten van Frankrijk waar de oermensen cosmonauten hebben getekend. Ook bij de oudere beschavingen doen dit soort verhalen de ronde. De bijbel mag wat mij betreft geheel opnieuw onzerzocht worden want er staan verklaringen in die beter passen in onze tijd dan in hun tijd. Ander voorbeeld de Grieken. Zij wisten over het bestaan van atomen. Niemand doet echt moeite om dit te onderzoeken. Een ander vraag waar zijn de blauwe mensen gebleven het vierde hoofdras? (Hebben blanke, Chinese en negroide ras maar de blauwe ras waar zijn die?
pi_74140579
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Een onderbouwing is dat er in de prehistorie dingen zijn gebeurt die tot op de dag van vandaag nog niet verklaard zijn. (Ik bedoel nu even niet de piramidebouw maar volksverhalen en vertellingen. Toen al werd er gesproken over mensjes die vreemd uitzagen en met helmen op.) Grotten van Frankrijk waar de oermensen cosmonauten hebben getekend. Ook bij de oudere beschavingen doen dit soort verhalen de ronde. De bijbel mag wat mij betreft geheel opnieuw onzerzocht worden want er staan verklaringen in die beter passen in onze tijd dan in hun tijd. Ander voorbeeld de Grieken. Zij wisten over het bestaan van atomen. Niemand doet echt moeite om dit te onderzoeken. Een ander vraag waar zijn de blauwe mensen gebleven het vierde hoofdras? (Hebben blanke, Chinese en negroide ras maar de blauwe ras waar zijn die?
Ik heb over zulks inderdaad wat boeken gelezen. Deze bijvoorbeeld.
Ik heb met eigen ogen dit gezien in Egypte. Ik vraag me alleen af of dit er niet later in is geslepen, maar goed.
Dit is overigens niet het enige. Ik weet dat er meer van zulke aanwijzingen zijn.

Over de Grieken: weten en speculeren zijn twee aparte kennis-niveaus hè.

Het gaat mij in jouw verhaal ook niet zozeer over buitenaards bezoek in het algemeen, maar jouw Reptilian-claim in het bijzonder.

PS
Het blauwe ras? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

Edit:
Trouwens, dat iets nog niet verklaard is wil geen drol zeggen. In het verleden waren er 10x meer dingen niet verklaard, die nu gemakkelijk wel verklaard zijn.
Over 3000 jaar zien misschien totaal andere rassen een uitgestorven planeet maar vinden ze wel strips. Strips als Donald Duck. Voor hun niet te verklaren... Sprookjes zijn dat nu eenmaal niet, daarom zijn het sprookjes. En zeker van oude vertellingen is het vaak niet te bepalen of degenen die het vertelden als waarheid beschouwden of als sprookje.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:13:33 #61
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74140698
quote:

[..]

Wat denk je van het feit dat de gemiddelde 'eerste' beschaving verder geavanceerd was dan die erna kwam.
Hier wat over de oudste chinese dynastiën (met de mythes dat zij de nakomelingen waren van de draakmensen uit de hemel)

quote:
“One of the more impressive displays at the Sanxingdui Museum, in Guanghan of South-west China’s Sichuan Province, is a bronze statue of a barefoot man with anklets and clenched hands.” (see image above).

The 2.62 metre high, 180 kg statue is thought to represent a king of the Shu Kingdom. She was the name of Sichuan in ancient times.
Dating back 3100 years, the king’s statue is crowned with a sun motif and coated with three layers of tight, short sleeved bronze “clothing”, which is decorated with a dragon pattern and overlaid with a checked ribbon.

Huang Nengfu, a professor of art and design at Tsinghua University and an eminent researcher in Chinese clothing from different dynasties, considers the garment to be the country’s oldest existing dragon robe. He also thinks that the pattern is the work of the famous Shu embroidery.
The robe has changed the traditional view that Shu Embroidery began in the mid-Sing Dynasty(1644-1911). Instead it shows Shu Embroidery appeared in the Shang Dynasty (c.16th century - c.11th century BC), according to Wang Yuqing, a Taiwan-based Chinese clothing historian.
The bronze statue of the Shu king is one of the four most important cultural relics to be found in the Sanxingdui Ruins in Guanghan, a city 40 km from Chengdu. Sanxingdui, means “three star mounds” in English, is so named because the ruins are located in a village where there are three mounds.

Since 1992, more than 10,000 relics, dating between 5000 and 3000 years ago, have been unearthed in the city’s Sanxingdui Ruins. The excavations have yielded some of the most significant Chinese archaeological discoveries of the 20th century.”

http://www.cultural-china(...)istory246bye932.html
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:15:39 #62
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74140763
quote:

[..]

Een onderbouwing is dat er in de prehistorie dingen zijn gebeurt die tot op de dag van vandaag nog niet verklaard zijn. (Ik bedoel nu even niet de piramidebouw maar volksverhalen en vertellingen. Toen al werd er gesproken over mensjes die vreemd uitzagen en met helmen op.)
Door wie? Geef even die bronnen graag, want hoe weet ji war mensen in de prehistorie het over hadden?

quote:
Grotten van Frankrijk waar de oermensen cosmonauten hebben getekend.
Nee, die dingen hebben getekend die wij kunnen interpreteren als kosmosnauten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:20:22 #63
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74140892
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:09 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Ik heb over zulks inderdaad wat boeken gelezen. Deze bijvoorbeeld.
Ik heb met eigen ogen dit gezien in Egypte. Ik vraag me alleen af of dit er niet later in is geslepen, maar goed.
Dit is overigens niet het enige. Ik weet dat er meer van zulke aanwijzingen zijn.

Over de Grieken: weten en speculeren zijn twee aparte kennis-niveaus hè.

Het gaat mij in jouw verhaal ook niet zozeer over buitenaards bezoek in het algemeen, maar jouw Reptilian-claim in het bijzonder.

PS
Het blauwe ras? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

Edit:
Trouwens, dat iets nog niet verklaard is wil geen drol zeggen. In het verleden waren er 10x meer dingen niet verklaard, die nu gemakkelijk wel verklaard zijn.
Over 3000 jaar zien misschien totaal andere rassen een uitgestorven planeet maar vinden ze wel strips. Strips als Donald Duck. Voor hun niet te verklaren... Sprookjes zijn dat nu eenmaal niet, daarom zijn het sprookjes. En zeker van oude vertellingen is het vaak niet te bepalen of degenen die het vertelden als waarheid beschouwden of als sprookje.
Blauwe ras de aliens of de reptilians. Ga even verder zoeken kom later hierop terug.
pi_74140951
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:20 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Blauwe ras de aliens of de reptilians. Ga even verder zoeken kom later hierop terug.
Ga jij verder zoeken, of zeg je nou dat ik dat moet doen?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:28:14 #65
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_74141121
Dit topic hoort niet in BNW. Dat er buitenaards leven is staat voor bijna 100% vast, het moet alleen nog gevonden worden. De grote vraag is wat voor vorm dit leven zou hebben. Zijn het eencellige bacterien of misschien iets meer complex.
De kans dat we intelligent leven tegenkomen is zeer klein, de kans dat intelligent leven de aarde bezoekt is zelfs nog kleiner.
Hiervoor kun je een aantal redenen opgeven:
- De aarde is zeer moeilijk te vinden als je niet exact weet waar je moet zoeken. Onze "radio bel" is maximaal 80 lichtjaar. De mythe dat aliens daar onze tv uitzendingen kunnen ontvangen is helaas niet waar, het enige wat ze op zouden vangen is ruis.
- We denken vaak vanuit een menselijk oogpunt over aliens, stel dat ze intelligent zijn, dat wil nog niet automatisch zeggen dat ze ruimtevaart beoefenen of uberhaupt geinteresseerd zijn in een andere beschaving.
- Tot slot.. we kunnen maar beter geen geavanceerde aliens tegenkomen. Deze aliens zijn het resultaat van survival of the fittest op hun eigen planeet. De dominante soort wordt je niet op een planeet door lief te zijn maar door je tegenstanderes op te eten.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_74141201
Het gaat over het verzwijgen van het bestaan van, prima BNW materiaal dus
Mr. Prolapse 2009
pi_74141230
Eens met Ps2K. 1 vraagje toch: waarom zouden wij per sé tegenstanders zijn?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:32:07 #68
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74141250
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:28 schreef Ps2K het volgende:
Dit topic hoort niet in BNW. Dat er buitenaards leven is staat voor bijna 100% vast, het moet alleen nog gevonden worden. De grote vraag is wat voor vorm dit leven zou hebben. Zijn het eencellige bacterien of misschien iets meer complex.
De kans dat we intelligent leven tegenkomen is zeer klein, de kans dat intelligent leven de aarde bezoekt is zelfs nog kleiner.
Hiervoor kun je een aantal redenen opgeven:
- De aarde is zeer moeilijk te vinden als je niet exact weet waar je moet zoeken. Onze "radio bel" is maximaal 80 lichtjaar. De mythe dat aliens daar onze tv uitzendingen kunnen ontvangen is helaas niet waar, het enige wat ze op zouden vangen is ruis.
- We denken vaak vanuit een menselijk oogpunt over aliens, stel dat ze intelligent zijn, dat wil nog niet automatisch zeggen dat ze ruimtevaart beoefenen of uberhaupt geinteresseerd zijn in een andere beschaving.
- Tot slot.. we kunnen maar beter geen geavanceerde aliens tegenkomen. Deze aliens zijn het resultaat van survival of the fittest op hun eigen planeet. De dominante soort wordt je niet op een planeet door lief te zijn maar door je tegenstanderes op te eten.
Je vergeet alleen de belangrijkste.. wie zijn wij.. waar komen wij vandaan?
Wat zijn al die UFO's die al jaren gezien worden?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_74141334
ik zal mijn theorie uitleggen.

als ze slimmer dan ons zijn vinden ze ons eerst. zij hebben dan al wel de techniek om vanaf een verre planeet naar de aarde te komen.
of ze zijn dommer dan ons. dan kunnen we zoeken wat we willen en na vele miljarden zullen we ze vinden en dan blijken zij misschien de techniek te hebben die wij 2000 jaar geleden hadden. dus dan hebben we er niet veel aan. kortom: als ze voor ons enig nut hebben moeten we gewoon wachten totdat ze ons hebben gevonden.

(ik vind alliens zoizo onzin,maargoed dit is dan mijn uitleg)
pi_74141351
@ Ps2K: Denk je echt dat alleen rassen die overleven door oorlog te voeren, de ruimte kunnen verkennen?
Ik zie het anders: door samenwerking en delen van kennis krijgt men de nodige technologie om dit te gaan doen.
Ik denk dat een volk dat zich op oorlogvoering stort wel zeer snel hoogstaande technologie kan ontwikkelen (kijk maar naar hier op onze eigen aardkloot: veel geweldige uitvindingen zijn gemaakt om de vijand zo snel mogelijk uit te roeien), maar ik denk dat zulke agressieve rassen snel tegenstand zullen krijgen van meerdere volkeren. Daarbij: wat zou zo'n ras met ons moeten?
pi_74141441
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:35 schreef ToT het volgende:
Daarbij: wat zou zo'n ras met ons moeten?
Uitroeien voor "The greater good" ...
Mr. Prolapse 2009
pi_74141921
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:35 schreef mckok1 het volgende:
ik zal mijn theorie uitleggen.

als ze slimmer dan ons zijn vinden ze ons eerst. zij hebben dan al wel de techniek om vanaf een verre planeet naar de aarde te komen.
of ze zijn dommer dan ons. dan kunnen we zoeken wat we willen en na vele miljarden zullen we ze vinden en dan blijken zij misschien de techniek te hebben die wij 2000 jaar geleden hadden. dus dan hebben we er niet veel aan. kortom: als ze voor ons enig nut hebben moeten we gewoon wachten totdat ze ons hebben gevonden.

(ik vind alliens zoizo onzin,maargoed dit is dan mijn uitleg)
Toch geweldig hoe een grap van Theo Maassen kan uitgroeien tot een 'theorie' en dat mensen die nog serieus nemen ook.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:55:32 #73
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74141981
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:53 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Toch geweldig hoe een grap van Theo Maassen kan uitgroeien tot een 'theorie' en dat mensen die nog serieus nemen ook.
Ik denk dat zijn schrijf stijl voldoende zegt!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:58:24 #74
94617 Ps2K
pi_74142085
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:31 schreef InternetNinja het volgende:
Bij gebrek aan informatie over buitenaardse culturen kunnen we het beste de analogie trekken met de mens. De mens heeft de aarde niet weten te domineren door lief te doen tegen elkaar en tegen andere diersoorten.
In de hele geschiedenis heeft de mens oorlog gevoerd, de natuur naar zijn wil proberen te zetten om dominanter en machtiger te worden. Op een of andere manier zit dat in de aard van de mens en dat is ook een van de redenen dat wij nu de dominante soort op deze planeet zijn.
Deze lijn zou je door kunnen trekken als we de ruimte in gaan, je kunt het vergelijken met Columbus die Amerika ontdekte.

Een andere mogelijkheid is dat een buitenaards ras ditzelfde proces heeft doorlopen en op een of andere manier verlichting heeft bereikt. Maarja... zouden zij contact willen hebben met een ras dat vrouwen besnijdt, oorlog voert, plastic kots produceert e.d. Hoe komt het over als de ambassadeur van de Aarde iets te laat is voor de meeting omdat hij eerst zijn vrouw moest slaan omdat het ontbijt koud was?

Nee als ze echt intelligent zijn blijven ze ver weg van de Aarde
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_74142596
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:58 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Bij gebrek aan informatie over buitenaardse culturen kunnen we het beste de analogie trekken met de mens. De mens heeft de aarde niet weten te domineren door lief te doen tegen elkaar en tegen andere diersoorten.
In de hele geschiedenis heeft de mens oorlog gevoerd, de natuur naar zijn wil proberen te zetten om dominanter en machtiger te worden. Op een of andere manier zit dat in de aard van de mens en dat is ook een van de redenen dat wij nu de dominante soort op deze planeet zijn.
Deze lijn zou je door kunnen trekken als we de ruimte in gaan, je kunt het vergelijken met Columbus die Amerika ontdekte.

Een andere mogelijkheid is dat een buitenaards ras ditzelfde proces heeft doorlopen en op een of andere manier verlichting heeft bereikt. Maarja... zouden zij contact willen hebben met een ras dat vrouwen besnijdt, oorlog voert, plastic kots produceert e.d. Hoe komt het over als de ambassadeur van de Aarde iets te laat is voor de meeting omdat hij eerst zijn vrouw moest slaan omdat het ontbijt koud was?

Misschien toch omdat we een bepaald potentie hebben.
Er worden nog steeds nieuwe stammen gevonden (althans nieuw voor ons ) en die worden ook niet meer zo behandeld als 500 jaar geleden.
Nu we de dominante soort zijn komt er ook langzaam maar zeker een bepaalde balancering van ons gedrag (heb even moeite het goed te omschrijven, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Niet alles wordt meer gecultiveerd etc. Het besef dat juist omdat we dominant zijn we niet alles kunnen doen zit er wel steeds meer in. Als we het dan toch doortrekken vanuit de mensheid, verwacht ik dat een eventueel buitenaards ras dat ook heeft.

PS
quote:
plastic kots produceert
pi_74142821
quote:
Of ze blijven de Aarde juist wel goed opvolgen omdat zij het leven hier geplant hebben ...
Voor de rest geldt op onze planeet het principe van de Vrije Wil en mag er dus niet rechtstreeks van buitenaf ingegrepen worden, tenzij er totale vernietiging op het spel staat.
Indien er ooit toch aliens langsgeweest zijn en het verloop van de evolutie beinvloed hebben, zijn het wss geen 'goed-aardigen', los van het feit of ze hier nog steeds aanwezig zijn om controle te krijgen/houden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_74142961
Maar waar precies in de OP omschrijft de TS het onomstotelijke bewijs dat buitenaards leven nu echt bestaat?

ow wacht we zitten in BNW
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_74143076
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Flashwin het volgende:
Maar waar precies in de OP omschrijft de TS het onomstotelijke bewijs dat buitenaards leven nu echt bestaat?

ow wacht we zitten in BNW
Ow wacht ... tussen al die miljarden sterren en planeten die wij totnutoe nog maar kunnen zien, zijn wij echt het enige "intelligente" leven
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_74143170
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Voor de rest geldt op onze planeet het principe van de Vrije Wil en mag er dus niet rechtstreeks van buitenaf ingegrepen worden, tenzij er totale vernietiging op het spel staat.
Dit snap ik niet.
Ingegrepen door wie? En wie bepaalt dat dan?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:29:36 #80
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74143241

Tja ik acht de kans ook niet zo heel groot hoor..

..

..

BWHAHAHAHAAHHAAHHA
pi_74143277
Kleutertjes hier die elkaar uitlachen...

Van beide kanten he!
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:32:52 #82
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74143358
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:30 schreef Dragorius het volgende:
Kleutertjes hier die elkaar uitlachen...

Van beide kanten he!
Kop op.. het komt allemaal wel weer goed!
pi_74143436
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kop op.. het komt allemaal wel weer goed!
Nee. Afgelopen met dat kinderachtige. Als mensen de theorieën in BNW niet aanstaat is dat prima, dan hoeft dat niet geridiculiseerd te worden. Daarom is dit BNW en niet NWS. Hier kijkt men zonder problemen verder dan "wat logisch is volgens onze kennis" .

En het is dan ook jammer dat men dan vervolgens weer ingaat op de kinderachtige uitingen.
Mr. Prolapse 2009
pi_74143527
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:31 schreef InternetNinja het volgende:
Denk je onze geschiedenis eens in, en bekijk wat er gebeurt is met de meeste beschavingen die in contact kwamen met de technisch geavanceerde Europeanen. Het is niet moeilijk te bedenken dat hetzelffde scenario geldt als hier een technisch geavanceerder ras land.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_74143738
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Denk je onze geschiedenis eens in, en bekijk wat er gebeurt is met de meeste beschavingen die in contact kwamen met de technisch geavanceerde Europeanen. Het is niet moeilijk te bedenken dat hetzelffde scenario geldt als hier een technisch geavanceerder ras land.
Het is zo, dat zo'n ras duizenden, zo niet miljoenen jaren op ons voor zal lopen (als dat in de nabije toekomst zou gebeuren dan). Zoals ik een posting eerder al schreef:
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:13 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Misschien toch omdat we een bepaald potentie hebben.
Er worden nog steeds nieuwe stammen gevonden (althans nieuw voor ons ) en die worden ook niet meer zo behandeld als 500 jaar geleden.
Nu we de dominante soort zijn komt er ook langzaam maar zeker een bepaalde balancering van ons gedrag (heb even moeite het goed te omschrijven, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Niet alles wordt meer gecultiveerd etc. Het besef dat juist omdat we dominant zijn we niet alles kunnen doen zit er wel steeds meer in. Als we het dan toch doortrekken vanuit de mensheid, verwacht ik dat een eventueel buitenaards ras dat ook heeft.
pi_74144797
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef InternetNinja het volgende:
Dit snap ik niet.
Ingegrepen door wie? En wie bepaalt dat dan?
Ingegrepen door bijv Annunaki, reptilians , who knows ?
Zij bepalen dat zelf natuurlijk.
En ook de Creators van onze planeet konden dit niet verhinderen wegens het principe van Vrije Wil.
Still speculating hé
pi_74144997
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ingegrepen door bijv Annunaki, reptilians , who knows ?
Zij bepalen dat zelf natuurlijk.
En ook de Creators van onze planeet konden dit niet verhinderen wegens het principe van Vrije Wil.
Still speculating hé
Waar haal je dat dan vandaan? Oké, stel, ik accepteer reptilians of Anunaki of wat ook als waar. Zelfs dat onze planeet gecreëerd is door eerstgenoemden. Waar haal jij dan dat Vrije Wil principe vandaan?
pi_74146746
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:42 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Het is zo, dat zo'n ras duizenden, zo niet miljoenen jaren op ons voor zal lopen (als dat in de nabije toekomst zou gebeuren dan). Zoals ik een posting eerder al schreef:
[..]

Als ze echt miljoenen jaren op ons voorlopen, dan zullen ze waarschijnlijk wel zo slim zijn om GEEN contact te leggen om zo de natuurlijke ontwikkeling van de mensheid niet in gevaar te brengen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_74146942
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ow wacht ... tussen al die miljarden sterren en planeten die wij totnutoe nog maar kunnen zien, zijn wij echt het enige "intelligente" leven
Dat kunnen we tot nu toe dus nog niet met enig onomstotelijk bewijs aantonen. < knip >

[ Bericht 1% gewijzigd door Dragorius op 28-10-2009 13:13:25 (kappen) ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_74147059
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als ze echt miljoenen jaren op ons voorlopen, dan zullen ze waarschijnlijk wel zo slim zijn om GEEN contact te leggen om zo de natuurlijke ontwikkeling van de mensheid niet in gevaar te brengen.
In gevaar? Ik vat 'm niet. Wat zou daar het gevaar van zijn?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:32:02 #91
94617 Ps2K
pi_74147695
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:15 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Alcoholisme, grote stijging van diabetes, ziektes om maar een paar dingen te noemen die contact met andere volkeren hier op aarde heeft opgeleverd.
pi_74147728
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:32 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Alcoholisme, grote stijging van diabetes, ziektes om maar een paar dingen te noemen die contact met andere volkeren hier op aarde heeft opgeleverd.
En dan zou iets soortgelijks, wat wij dus totaal niet hebben, de mensheid voor een groot deel aantasten.

Interessante invalshoek, ik ga daar eens over bomen.
pi_74147833
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:15 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Het introduceren van een ziekteverwekker waar geen weerstand tegen bestaat (de Spanjaarden in Zuid-Amerika), het leegroven van een continent door de krachtigste generatie weg te voeren en op een ander continent als slaven in te zetten (Zo'n beetje heel Europa in Afrika), het uitmoorden van een populatie om plek te maken voor jezelf uit een misplaatst superioriteitsgevoel (Noord Amerika). Om maar wat voorbeelden te noemen.

Het probleem met die redenering is alleen dat je er dan vanuit gaat dat buitenaards intelligent leven in veel dingen vergelijkbaar is met de mens. Als je aanneemt dat er buitenaards intelligent leven bestaat, waarom zou je ze dan alleen menselijke eigenschappen toedichten?
pi_74148463
A human being is a part of a whole, called by us 'universe', a part limited in time and space. He experiences himself, his thoughts and feelings as something separated from the rest... a kind of optical delusion of his consciousness. This delusion is a kind of prison for us, restricting us to our personal desires and to affection for a few persons nearest to us. Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
A. Einstein
pi_74148685
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:33 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

En dan zou iets soortgelijks, wat wij dus totaal niet hebben, de mensheid voor een groot deel aantasten.

Interessante invalshoek, ik ga daar eens over bomen.
Persoonlijk zat ik meer te denken aan de kans dat wij dan in contact komen met technologie waar we nog helemaal niet klaar voor zijn.
Stel dat we nu de beschikking zouden krijgen over een tijdmachine, ik durf wel te wedden dat de meeste mensen hem zouden willen gaan gebruiken om er zelf beter van te worden, ongeacht de risico's die dit met zich meebrengt ten aanzien van het verloop van de geschiedenis. Zoiets zie ik ook wel gebeuren met buitenaardse technologie
pi_74173007
wat een onzin zeg. waarom zal je hier zo moeilijk over gaan doen. niemand weet tog het echte antwoord op de vraag en als je er in wilt geloven moet je dat gewoon ook doen.

en geloven jullie dan ook dat er in area 51 in de VS alliens rondlopen?
pi_74178613
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:22 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Ga jij verder zoeken, of zeg je nou dat ik dat moet doen?
Laten we allebei maar doen. Wie weet wat we vinden.
pi_74277608
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wat denk je van het feit dat de gemiddelde 'eerste' beschaving verder geavanceerd was dan die erna kwam.
Hier wat over de oudste chinese dynastiën (met de mythes dat zij de nakomelingen waren van de draakmensen uit de hemel)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[..]

http://www.cultural-china(...)istory246bye932.html
[ afbeelding ]
Check deze link eens...

http://www.crystalinks.com/ufohistory.html
#winning
  maandag 2 november 2009 @ 22:06:05 #99
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74332117
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:27 schreef InternetNinja het volgende:

[..]

Kan je deze conclusie nader uitleggen?
Nou ja grof gezegd heeft hij natuurlijk een punt. Als ze dom zijn en je spendeert miljarden om ze te ontmoeten en en verder is hun habitat gelijk aan de onze kan je er niets mee natuurlijk.

Maar aangezien de kans groter is dat een miniem verschil ons al veel kan opleveren qua wijsheid is het natuurlijk wel het geld waard
pi_74628713
The Vatican joins the search for alien life

The Vatican's Pontifical Academy of Sciences is holding its first ever conference on alien life, the discovery of which would have profound implications for the Catholic Church.

The Pontifical Academy of Sciences is holding a conference on astrobiology, the study of life beyond Earth, with scientists and religious leaders gathering in Rome this week.

For centuries, theologians have argued over what the existence of life elsewhere in the universe would mean for the Church: at least since Giordano Bruno, an Italian monk, was put to death by the Inquisition in 1600 for claiming that other worlds exist.

Among other things, extremely alien-looking aliens would be hard to fit with the idea that God “made man in his own image”.

Furthermore, Jesus Christ’s role as saviour would be confused: would other worlds have their own, tentacled Christ-figures, or would Earth’s Christ be universal?

However, just as the Church eventually made accommodations after Copernicus and Galileo showed that the Earth was not the centre of the universe, and when it belatedly accepted the truth of Darwin's theory of evolution, Catholic leaders say that alien life can be aligned with the Bible’s teachings.

Father Jose Funes, a Jesuit astronomer at the Vatican Observatory and one of the organisers of the conference, said: "As a multiplicity of creatures exists on Earth, so there could be other beings, also intelligent, created by God.

"This does not conflict with our faith, because we cannot put limits on the creative freedom of God."

Not everyone agrees. Paul Davies, a theoretical physicist and author of The Goldilocks Enigma, told The Washington Post that the threat to Christianity is "being downplayed" by Church leaders. He said: "I think the discovery of a second genesis would be of enormous spiritual significance.

"The real threat would come from the discovery of extraterrestrial intelligence, because if there are beings elsewhere in the universe, then Christians, they're in this horrible bind.

"They believe that God became incarnate in the form of Jesus Christ in order to save humankind, not dolphins or chimpanzees or little green men on other planets."

The Academy conference will include presentations from scientists – by no means all of them Christians – on the discovery of planets outside our solar system, the geological record of early life on Earth, how life might have started on Earth, and whether “alien” life of a different biochemistry to our own might exist here without our knowing, among many other things.

http://www.telegraph.co.u(...)-for-alien-life.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')