Ga kijken op http://Atlantis-Orion.hyves.nl en kijk alle filmpjes daar. Daarna ga je de link pagina's bezoeken. Echt ik was wel onder de indruk maar de laatste site van hun is echt de klapper. Verders hebben zij een boodschap voor de mensheid. Verdere bronnen zijn van Daniken en door de tekst te bestuderen en wat logisch denk werk kom je al een heel eind. Bovendien zijn er gaten in de evolutie leer die nooit echt verklaart zijn. Zo kan je ook het bestaan van verdwenen beschavingen onderzoeken. Trouwens wat en waarom hadden de grieken nooit iets met hun kennis gedaan? Zij wisten al over het bestaan van atomen en molekulen. Zelfs computer hadden ze al in hun woorden schat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Hmmm, interessant.
Waar haal jij die 'wijsheid' vandaan? Oftewel wat is jouw bron?
Het verhaal is leuk maar zou toch maar even gaan onderzoeken want wie zeg dat we geen bezoekers uit de ruimte hebben gehad?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:05 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Godver.Doe je dit expres of wat.
Leuk verhaal verder hoor. Compleet uit het niks gegrepen, maar wel leuk.
Ja daag. Wie zegt dat ik geen drol ben van de roze eenhoorn? Wanargumentatie. Jij maakt de claim, jij mag die claim onderbouwen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:34 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Het verhaal is leuk maar zou toch maar even gaan onderzoeken want wie zeg dat we geen bezoekers uit de ruimte hebben gehad?
Ik mag toch zeker wel vragen naar onderbouwingen van theoriën?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:45 schreef Dragorius het volgende:
InternetNinja, je bent in BNW waar dit soort theorieën gewoon normaal zijn. Deal with it of hou je in
Een onderbouwing is dat er in de prehistorie dingen zijn gebeurt die tot op de dag van vandaag nog niet verklaard zijn. (Ik bedoel nu even niet de piramidebouw maar volksverhalen en vertellingen. Toen al werd er gesproken over mensjes die vreemd uitzagen en met helmen op.) Grotten van Frankrijk waar de oermensen cosmonauten hebben getekend. Ook bij de oudere beschavingen doen dit soort verhalen de ronde. De bijbel mag wat mij betreft geheel opnieuw onzerzocht worden want er staan verklaringen in die beter passen in onze tijd dan in hun tijd. Ander voorbeeld de Grieken. Zij wisten over het bestaan van atomen. Niemand doet echt moeite om dit te onderzoeken. Een ander vraag waar zijn de blauwe mensen gebleven het vierde hoofdras? (Hebben blanke, Chinese en negroide ras maar de blauwe ras waar zijn die?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:51 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Ik mag toch zeker wel vragen naar onderbouwingen van theoriën?
Ik heb over zulks inderdaad wat boeken gelezen. Deze bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Een onderbouwing is dat er in de prehistorie dingen zijn gebeurt die tot op de dag van vandaag nog niet verklaard zijn. (Ik bedoel nu even niet de piramidebouw maar volksverhalen en vertellingen. Toen al werd er gesproken over mensjes die vreemd uitzagen en met helmen op.) Grotten van Frankrijk waar de oermensen cosmonauten hebben getekend. Ook bij de oudere beschavingen doen dit soort verhalen de ronde. De bijbel mag wat mij betreft geheel opnieuw onzerzocht worden want er staan verklaringen in die beter passen in onze tijd dan in hun tijd. Ander voorbeeld de Grieken. Zij wisten over het bestaan van atomen. Niemand doet echt moeite om dit te onderzoeken. Een ander vraag waar zijn de blauwe mensen gebleven het vierde hoofdras? (Hebben blanke, Chinese en negroide ras maar de blauwe ras waar zijn die?
Wat denk je van het feit dat de gemiddelde 'eerste' beschaving verder geavanceerd was dan die erna kwam.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Een onderbouwing is dat er in de prehistorie dingen zijn gebeurt die tot op de dag van vandaag nog niet verklaard zijn. (Ik bedoel nu even niet de piramidebouw maar volksverhalen en vertellingen. Toen al werd er gesproken over mensjes die vreemd uitzagen en met helmen op.) Grotten van Frankrijk waar de oermensen cosmonauten hebben getekend. Ook bij de oudere beschavingen doen dit soort verhalen de ronde. De bijbel mag wat mij betreft geheel opnieuw onzerzocht worden want er staan verklaringen in die beter passen in onze tijd dan in hun tijd. Ander voorbeeld de Grieken. Zij wisten over het bestaan van atomen. Niemand doet echt moeite om dit te onderzoeken. Een ander vraag waar zijn de blauwe mensen gebleven het vierde hoofdras? (Hebben blanke, Chinese en negroide ras maar de blauwe ras waar zijn die?
quote:“One of the more impressive displays at the Sanxingdui Museum, in Guanghan of South-west China’s Sichuan Province, is a bronze statue of a barefoot man with anklets and clenched hands.” (see image above).
The 2.62 metre high, 180 kg statue is thought to represent a king of the Shu Kingdom. She was the name of Sichuan in ancient times.
Dating back 3100 years, the king’s statue is crowned with a sun motif and coated with three layers of tight, short sleeved bronze “clothing”, which is decorated with a dragon pattern and overlaid with a checked ribbon.
Huang Nengfu, a professor of art and design at Tsinghua University and an eminent researcher in Chinese clothing from different dynasties, considers the garment to be the country’s oldest existing dragon robe. He also thinks that the pattern is the work of the famous Shu embroidery.
The robe has changed the traditional view that Shu Embroidery began in the mid-Sing Dynasty(1644-1911). Instead it shows Shu Embroidery appeared in the Shang Dynasty (c.16th century - c.11th century BC), according to Wang Yuqing, a Taiwan-based Chinese clothing historian.
The bronze statue of the Shu king is one of the four most important cultural relics to be found in the Sanxingdui Ruins in Guanghan, a city 40 km from Chengdu. Sanxingdui, means “three star mounds” in English, is so named because the ruins are located in a village where there are three mounds.
Since 1992, more than 10,000 relics, dating between 5000 and 3000 years ago, have been unearthed in the city’s Sanxingdui Ruins. The excavations have yielded some of the most significant Chinese archaeological discoveries of the 20th century.”
Door wie? Geef even die bronnen graag, want hoe weet ji war mensen in de prehistorie het over hadden?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Een onderbouwing is dat er in de prehistorie dingen zijn gebeurt die tot op de dag van vandaag nog niet verklaard zijn. (Ik bedoel nu even niet de piramidebouw maar volksverhalen en vertellingen. Toen al werd er gesproken over mensjes die vreemd uitzagen en met helmen op.)
Nee, die dingen hebben getekend die wij kunnen interpreteren als kosmosnauten.quote:Grotten van Frankrijk waar de oermensen cosmonauten hebben getekend.
Blauwe ras de aliens of de reptilians. Ga even verder zoeken kom later hierop terug.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:09 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Ik heb over zulks inderdaad wat boeken gelezen. Deze bijvoorbeeld.
Ik heb met eigen ogen dit gezien in Egypte. Ik vraag me alleen af of dit er niet later in is geslepen, maar goed.
Dit is overigens niet het enige. Ik weet dat er meer van zulke aanwijzingen zijn.
Over de Grieken: weten en speculeren zijn twee aparte kennis-niveaus hè.
Het gaat mij in jouw verhaal ook niet zozeer over buitenaards bezoek in het algemeen, maar jouw Reptilian-claim in het bijzonder.
PS
Het blauwe ras? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.
Edit:
Trouwens, dat iets nog niet verklaard is wil geen drol zeggen. In het verleden waren er 10x meer dingen niet verklaard, die nu gemakkelijk wel verklaard zijn.
Over 3000 jaar zien misschien totaal andere rassen een uitgestorven planeet maar vinden ze wel strips. Strips als Donald Duck. Voor hun niet te verklaren... Sprookjes zijn dat nu eenmaal niet, daarom zijn het sprookjes. En zeker van oude vertellingen is het vaak niet te bepalen of degenen die het vertelden als waarheid beschouwden of als sprookje.
Ga jij verder zoeken, of zeg je nou dat ik dat moet doen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:20 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Blauwe ras de aliens of de reptilians. Ga even verder zoeken kom later hierop terug.
Je vergeet alleen de belangrijkste.. wie zijn wij.. waar komen wij vandaan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:28 schreef Ps2K het volgende:
Dit topic hoort niet in BNW. Dat er buitenaards leven is staat voor bijna 100% vast, het moet alleen nog gevonden worden. De grote vraag is wat voor vorm dit leven zou hebben. Zijn het eencellige bacterien of misschien iets meer complex.
De kans dat we intelligent leven tegenkomen is zeer klein, de kans dat intelligent leven de aarde bezoekt is zelfs nog kleiner.
Hiervoor kun je een aantal redenen opgeven:
- De aarde is zeer moeilijk te vinden als je niet exact weet waar je moet zoeken. Onze "radio bel" is maximaal 80 lichtjaar. De mythe dat aliens daar onze tv uitzendingen kunnen ontvangen is helaas niet waar, het enige wat ze op zouden vangen is ruis.
- We denken vaak vanuit een menselijk oogpunt over aliens, stel dat ze intelligent zijn, dat wil nog niet automatisch zeggen dat ze ruimtevaart beoefenen of uberhaupt geinteresseerd zijn in een andere beschaving.
- Tot slot.. we kunnen maar beter geen geavanceerde aliens tegenkomen. Deze aliens zijn het resultaat van survival of the fittest op hun eigen planeet. De dominante soort wordt je niet op een planeet door lief te zijn maar door je tegenstanderes op te eten.
Uitroeien voor "The greater good" ...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:35 schreef ToT het volgende:
Daarbij: wat zou zo'n ras met ons moeten?
Toch geweldig hoe een grap van Theo Maassen kan uitgroeien tot een 'theorie' en dat mensen die nog serieus nemen ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:35 schreef mckok1 het volgende:
ik zal mijn theorie uitleggen.
als ze slimmer dan ons zijn vinden ze ons eerst. zij hebben dan al wel de techniek om vanaf een verre planeet naar de aarde te komen.
of ze zijn dommer dan ons. dan kunnen we zoeken wat we willen en na vele miljarden zullen we ze vinden en dan blijken zij misschien de techniek te hebben die wij 2000 jaar geleden hadden. dus dan hebben we er niet veel aan. kortom: als ze voor ons enig nut hebben moeten we gewoon wachten totdat ze ons hebben gevonden.
(ik vind alliens zoizo onzin,maargoed dit is dan mijn uitleg)
Ik denk dat zijn schrijf stijl voldoende zegt!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:53 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Toch geweldig hoe een grap van Theo Maassen kan uitgroeien tot een 'theorie' en dat mensen die nog serieus nemen ook.
Bij gebrek aan informatie over buitenaardse culturen kunnen we het beste de analogie trekken met de mens. De mens heeft de aarde niet weten te domineren door lief te doen tegen elkaar en tegen andere diersoorten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:31 schreef InternetNinja het volgende:
Eens met Ps2K. 1 vraagje toch: waarom zouden wij per sé tegenstanders zijn?
Misschien toch omdat we een bepaald potentie hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:58 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Bij gebrek aan informatie over buitenaardse culturen kunnen we het beste de analogie trekken met de mens. De mens heeft de aarde niet weten te domineren door lief te doen tegen elkaar en tegen andere diersoorten.
In de hele geschiedenis heeft de mens oorlog gevoerd, de natuur naar zijn wil proberen te zetten om dominanter en machtiger te worden. Op een of andere manier zit dat in de aard van de mens en dat is ook een van de redenen dat wij nu de dominante soort op deze planeet zijn.
Deze lijn zou je door kunnen trekken als we de ruimte in gaan, je kunt het vergelijken met Columbus die Amerika ontdekte.
Een andere mogelijkheid is dat een buitenaards ras ditzelfde proces heeft doorlopen en op een of andere manier verlichting heeft bereikt. Maarja... zouden zij contact willen hebben met een ras dat vrouwen besnijdt, oorlog voert, plastic kots produceert e.d. Hoe komt het over als de ambassadeur van de Aarde iets te laat is voor de meeting omdat hij eerst zijn vrouw moest slaan omdat het ontbijt koud was?
Nee als ze echt intelligent zijn blijven ze ver weg van de Aarde
quote:
Of ze blijven de Aarde juist wel goed opvolgen omdat zij het leven hier geplant hebben ...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:58 schreef Ps2K het volgende:
Nee als ze echt intelligent zijn blijven ze ver weg van de Aarde
Ow wacht ... tussen al die miljarden sterren en planeten die wij totnutoe nog maar kunnen zien, zijn wij echt het enige "intelligente" levenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Flashwin het volgende:
Maar waar precies in de OP omschrijft de TS het onomstotelijke bewijs dat buitenaards leven nu echt bestaat?
ow wacht we zitten in BNW
Dit snap ik niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor de rest geldt op onze planeet het principe van de Vrije Wil en mag er dus niet rechtstreeks van buitenaf ingegrepen worden, tenzij er totale vernietiging op het spel staat.
Kop op.. het komt allemaal wel weer goed!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:30 schreef Dragorius het volgende:
Kleutertjes hier die elkaar uitlachen...
Van beide kanten he!
Nee. Afgelopen met dat kinderachtige. Als mensen de theorieën in BNW niet aanstaat is dat prima, dan hoeft dat niet geridiculiseerd te worden. Daarom is dit BNW en niet NWS. Hier kijkt men zonder problemen verder dan "wat logisch is volgens onze kennis" .quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kop op.. het komt allemaal wel weer goed!
Denk je onze geschiedenis eens in, en bekijk wat er gebeurt is met de meeste beschavingen die in contact kwamen met de technisch geavanceerde Europeanen. Het is niet moeilijk te bedenken dat hetzelffde scenario geldt als hier een technisch geavanceerder ras land.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:31 schreef InternetNinja het volgende:
Eens met Ps2K. 1 vraagje toch: waarom zouden wij per sé tegenstanders zijn?
Het is zo, dat zo'n ras duizenden, zo niet miljoenen jaren op ons voor zal lopen (als dat in de nabije toekomst zou gebeuren dan). Zoals ik een posting eerder al schreef:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Denk je onze geschiedenis eens in, en bekijk wat er gebeurt is met de meeste beschavingen die in contact kwamen met de technisch geavanceerde Europeanen. Het is niet moeilijk te bedenken dat hetzelffde scenario geldt als hier een technisch geavanceerder ras land.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:13 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Misschien toch omdat we een bepaald potentie hebben.
Er worden nog steeds nieuwe stammen gevonden (althans nieuw voor ons) en die worden ook niet meer zo behandeld als 500 jaar geleden.
Nu we de dominante soort zijn komt er ook langzaam maar zeker een bepaalde balancering van ons gedrag (heb even moeite het goed te omschrijven, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Niet alles wordt meer gecultiveerd etc. Het besef dat juist omdat we dominant zijn we niet alles kunnen doen zit er wel steeds meer in. Als we het dan toch doortrekken vanuit de mensheid, verwacht ik dat een eventueel buitenaards ras dat ook heeft.
Ingegrepen door bijv Annunaki, reptilians , who knows ?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef InternetNinja het volgende:
Dit snap ik niet.
Ingegrepen door wie? En wie bepaalt dat dan?
Waar haal je dat dan vandaan? Oké, stel, ik accepteer reptilians of Anunaki of wat ook als waar. Zelfs dat onze planeet gecreëerd is door eerstgenoemden. Waar haal jij dan dat Vrije Wil principe vandaan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ingegrepen door bijv Annunaki, reptilians , who knows ?
Zij bepalen dat zelf natuurlijk.
En ook de Creators van onze planeet konden dit niet verhinderen wegens het principe van Vrije Wil.
Still speculating hé
Als ze echt miljoenen jaren op ons voorlopen, dan zullen ze waarschijnlijk wel zo slim zijn om GEEN contact te leggen om zo de natuurlijke ontwikkeling van de mensheid niet in gevaar te brengen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:42 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Het is zo, dat zo'n ras duizenden, zo niet miljoenen jaren op ons voor zal lopen (als dat in de nabije toekomst zou gebeuren dan). Zoals ik een posting eerder al schreef:
[..]
Dat kunnen we tot nu toe dus nog niet met enig onomstotelijk bewijs aantonen. < knip >quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow wacht ... tussen al die miljarden sterren en planeten die wij totnutoe nog maar kunnen zien, zijn wij echt het enige "intelligente" leven
In gevaar? Ik vat 'm niet. Wat zou daar het gevaar van zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ze echt miljoenen jaren op ons voorlopen, dan zullen ze waarschijnlijk wel zo slim zijn om GEEN contact te leggen om zo de natuurlijke ontwikkeling van de mensheid niet in gevaar te brengen.
Alcoholisme, grote stijging van diabetes, ziektes om maar een paar dingen te noemen die contact met andere volkeren hier op aarde heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:15 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
In gevaar? Ik vat 'm niet. Wat zou daar het gevaar van zijn?
En dan zou iets soortgelijks, wat wij dus totaal niet hebben, de mensheid voor een groot deel aantasten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:32 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Alcoholisme, grote stijging van diabetes, ziektes om maar een paar dingen te noemen die contact met andere volkeren hier op aarde heeft opgeleverd.
Het introduceren van een ziekteverwekker waar geen weerstand tegen bestaat (de Spanjaarden in Zuid-Amerika), het leegroven van een continent door de krachtigste generatie weg te voeren en op een ander continent als slaven in te zetten (Zo'n beetje heel Europa in Afrika), het uitmoorden van een populatie om plek te maken voor jezelf uit een misplaatst superioriteitsgevoel (Noord Amerika). Om maar wat voorbeelden te noemen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:15 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
In gevaar? Ik vat 'm niet. Wat zou daar het gevaar van zijn?
Persoonlijk zat ik meer te denken aan de kans dat wij dan in contact komen met technologie waar we nog helemaal niet klaar voor zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:33 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
En dan zou iets soortgelijks, wat wij dus totaal niet hebben, de mensheid voor een groot deel aantasten.
Interessante invalshoek, ik ga daar eens over bomen.
Laten we allebei maar doen. Wie weet wat we vinden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:22 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Ga jij verder zoeken, of zeg je nou dat ik dat moet doen?
Check deze link eens...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat denk je van het feit dat de gemiddelde 'eerste' beschaving verder geavanceerd was dan die erna kwam.
Hier wat over de oudste chinese dynastiën (met de mythes dat zij de nakomelingen waren van de draakmensen uit de hemel)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
http://www.cultural-china(...)istory246bye932.html
[ afbeelding ]
Nou ja grof gezegd heeft hij natuurlijk een punt. Als ze dom zijn en je spendeert miljarden om ze te ontmoeten en en verder is hun habitat gelijk aan de onze kan je er niets mee natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:27 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Kan je deze conclusie nader uitleggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |