Top... Ik hoop hetquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:28 schreef afro het volgende:
De uitspraak is al bekent.
3 maanden vast zitten + boete 300 euro of 3 dagen langer vast zitten
quote:
Sorry had het idee dat het geintje betrof, dus met andere woorden 6 - 7 maanden .. failquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:53 schreef afro het volgende:
nope geen geintje.
lol, ik heb zes weken in het gips gezeten door toedoen van een ander en heb aangifte gedaan. Zat me nu af te vragen hoe lang het duurde.quote:
Niet best . Maar verwacht niet teveel van het Nederlandse rechtssysteem hoor . Collega van mij hebben ze zijn auto in brand gezet . Stelletje dronken gasten van 22/23 , zaak is voor gekomen (dat ging vrij snel) maar nu anderhalf jaar later moet hij nog wachten op zijn geld . Terwijl de rechter wel vond dat ze de schade moesten betalen. Mja waren tokkies en van een kale kip kun je niet plukken zeggen ze dan bij Justitie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Kimsywimsy het volgende:
[..]
lol, ik heb zes weken in het gips gezeten door toedoen van een ander en heb aangifte gedaan. Zat me nu af te vragen hoe lang het duurde.
Ja dat is het probleem. Het is namelijk zo dat als de dader kan aantonen dat hij niets kan missen ( om het zomaar te zeggen) men akkoord moet gaan met zo ongeveer elk voorstel de dader doet om het terug te betalen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:14 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Niet best . Maar verwacht niet teveel van het Nederlandse rechtssysteem hoor . Collega van mij hebben ze zijn auto in brand gezet . Stelletje dronken gasten van 22/23 , zaak is voor gekomen (dat ging vrij snel) maar nu anderhalf jaar later moet hij nog wachten op zijn geld . Terwijl de rechter wel vond dat ze de schade moesten betalen. Mja waren tokkies en van een kale kip kun je niet plukken zeggen ze dan bij Justitie.
Ik snap je, maar ( hoe hard het ook mag klinken ) vergeet je centjes verhaal en laat het daarbij. Jij bent namelijk niet degene die gaat over de straf van iemand die jou iets aangedaan heeft. Erger nog je bent niet eens een partij. Ik weet dat dit hard klinkt, maar als het motief is een claim in te dienen als "straf' dan gaat het gewoon niet werken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:16 schreef Kimsywimsy het volgende:
oh het gaat ook niet om geld ofzo, zolang hij maar een flinke tik op zn vingers krijgt.
Ge mag geen vrouwkes aanvallen. Foei! (enzo)
Je mag als slachtoffer toch gewoon je recht halen ? Je doet nu net alsof TS ten koste van alles zijn/haar neutraliteit moet proberen te behouden.quote:
Ja je zegt het helemaal goed, maar dat heeft niets met het slachtoffer zelf te maken.....quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:41 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je mag als slachtoffer toch gewoon je recht halen ? Je doet nu net alsof TS ten koste van alles zijn/haar neutraliteit moet proberen te behouden.
Als slachtoffer is je mening ALTIJD gekleurd . Sterker nog die van de rechter ook . Daarom is er zoiets als een minimum en een maximum straf . Óf wat je ook vaak hoort : "Gezien de omstandigheden"
Zaken die voor veel maatschappelijke onrust zorgen in de samenleving wordt vaak hoger gestraft.
Okay danquote:Op maandag 26 oktober 2009 01:49 schreef Kimsywimsy het volgende:
Nou, financieel hoef ik er niet op vooruit te komen, ik red mezelf verder prima.
Hij heeft mijn voet gebroken, ik heb aangifte gedaan.
Wellicht wil ik idd een voegingsformulier voor mijn eigen risico invullen, maar thats it. En ja, ik hoop inderdaad dat hij zijn straf gaat krijgen. Op wat voor manier, kan me eigenlijk niet schelen, zolang hij maar weet dat het niet oke is, om dat een ander aan te doen.
Neehoor, totaal niet. Bedankt voor je adviesquote:Op maandag 26 oktober 2009 01:59 schreef Cappy het volgende:
Okay danhoop dat je niet dacht dat ik tegen je ben/was ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |