abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74063789
Ik heb aangifte gedaan van mishandeling, dit gebeurde eind augustus. De politie heeft de aangifte opgenomen en eind augustus de zaak naar het OM gestuurd. Ik heb tot heden niets gehoord. Is dit normaal? Of is het verstandig als ik er achteraan bel?
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_74063865
als je niet stinkend rijk en/of bekend bent dan kan het een maandenlang dan niet jarenlang proces gaan worden
pi_74063933
Dat kan best een half jaartje duren hoor.
pi_74063951
rechtzaak is meestal 6 7 maanden later en je geld als je dat wilt krijg je nog is een jaar later.
...
pi_74064004
Oh gelukkig, want ik ben ondertussen verhuisd.

Thanks Nog niet te laat met adreswijzigingen doorgeven dus.
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_74064034
Ik weet niet of ik geld wil, wel een leuk idee trouwens
pi_74064053
De uitspraak is al bekent.
3 maanden vast zitten + boete 300 euro of 3 dagen langer vast zitten
...
pi_74064107
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:28 schreef afro het volgende:
De uitspraak is al bekent.
3 maanden vast zitten + boete 300 euro of 3 dagen langer vast zitten
Top... Ik hoop het
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:47:29 #9
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74064709
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:29 schreef Kimsywimsy het volgende:

[..]

Top... Ik hoop het

Reactie van vorige was geintje ?

Schadevergoeding info

Voor het geval... maar verwacht geen grote dingen het hangt namelijk ook af van de feiten en helaas ook in nederland van de centjes positie van de verdachte/veroordeelde etc etc ..
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74064927
nope geen geintje.
...
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:59:47 #11
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74065096
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:53 schreef afro het volgende:
nope geen geintje.
Sorry had het idee dat het geintje betrof, dus met andere woorden 6 - 7 maanden .. fail
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_74065333
Watskeburt dan TS?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74065386
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Winner_Taco het volgende:
Watskeburt dan TS?
lol, ik heb zes weken in het gips gezeten door toedoen van een ander en heb aangifte gedaan. Zat me nu af te vragen hoe lang het duurde.
pi_74065466
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Kimsywimsy het volgende:

[..]

lol, ik heb zes weken in het gips gezeten door toedoen van een ander en heb aangifte gedaan. Zat me nu af te vragen hoe lang het duurde.
Niet best . Maar verwacht niet teveel van het Nederlandse rechtssysteem hoor . Collega van mij hebben ze zijn auto in brand gezet . Stelletje dronken gasten van 22/23 , zaak is voor gekomen (dat ging vrij snel) maar nu anderhalf jaar later moet hij nog wachten op zijn geld . Terwijl de rechter wel vond dat ze de schade moesten betalen. Mja waren tokkies en van een kale kip kun je niet plukken zeggen ze dan bij Justitie.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74065519
oh het gaat ook niet om geld ofzo, zolang hij maar een flinke tik op zn vingers krijgt.
Ge mag geen vrouwkes aanvallen. Foei! (enzo)
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:24:41 #16
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74065717
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:14 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Niet best . Maar verwacht niet teveel van het Nederlandse rechtssysteem hoor . Collega van mij hebben ze zijn auto in brand gezet . Stelletje dronken gasten van 22/23 , zaak is voor gekomen (dat ging vrij snel) maar nu anderhalf jaar later moet hij nog wachten op zijn geld . Terwijl de rechter wel vond dat ze de schade moesten betalen. Mja waren tokkies en van een kale kip kun je niet plukken zeggen ze dan bij Justitie.
Ja dat is het probleem. Het is namelijk zo dat als de dader kan aantonen dat hij niets kan missen ( om het zomaar te zeggen) men akkoord moet gaan met zo ongeveer elk voorstel de dader doet om het terug te betalen.

Een voorbeeld is een auto die gestolen wordt en vervolgens wordt gebruikt iemand moedwillig aan te rijden. Dit is een waar gebeurt verhaal. De dader betaald nu 7,5 euro per maand aan schadevergoeding. Ja dat dus voor the end of time ..

de instantie
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:32:15 #17
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74065904
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:16 schreef Kimsywimsy het volgende:
oh het gaat ook niet om geld ofzo, zolang hij maar een flinke tik op zn vingers krijgt.
Ge mag geen vrouwkes aanvallen. Foei! (enzo)
Ik snap je, maar ( hoe hard het ook mag klinken ) vergeet je centjes verhaal en laat het daarbij. Jij bent namelijk niet degene die gaat over de straf van iemand die jou iets aangedaan heeft. Erger nog je bent niet eens een partij. Ik weet dat dit hard klinkt, maar als het motief is een claim in te dienen als "straf' dan gaat het gewoon niet werken.

Enige waar ik nog aan kan denken is de kosten die je hebt gemaakt. bijvoorbeeld je zorgverzekering ( eigen risico !! ) en mogelijk de dagen dat je niet hebt kunnen werken ( of laat je werkgever dat pogen ) . Dien die in bij dat schadefonds die ik gelinkt heb.

Nogmaals niets tegen je en ik snap het helemaal, maar zodra iemand maar ook iets opsnuift van een soort wraak of straf dan krijg je een muur.
pi_74066107
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:32 schreef Cappy het volgende:

[..]

Je mag als slachtoffer toch gewoon je recht halen ? Je doet nu net alsof TS ten koste van alles zijn/haar neutraliteit moet proberen te behouden.
Als slachtoffer is je mening ALTIJD gekleurd . Sterker nog die van de rechter ook . Daarom is er zoiets als een minimum en een maximum straf . Óf wat je ook vaak hoort : "Gezien de omstandigheden"
Zaken die voor veel maatschappelijke onrust zorgen in de samenleving wordt vaak hoger gestraft.
  maandag 26 oktober 2009 @ 01:33:11 #19
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74066916
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:41 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je mag als slachtoffer toch gewoon je recht halen ? Je doet nu net alsof TS ten koste van alles zijn/haar neutraliteit moet proberen te behouden.
Als slachtoffer is je mening ALTIJD gekleurd . Sterker nog die van de rechter ook . Daarom is er zoiets als een minimum en een maximum straf . Óf wat je ook vaak hoort : "Gezien de omstandigheden"
Zaken die voor veel maatschappelijke onrust zorgen in de samenleving wordt vaak hoger gestraft.
Ja je zegt het helemaal goed, maar dat heeft niets met het slachtoffer zelf te maken.....
Vergis je niet. Als jij een strafbaar feit pleegt dan is de Nederlandse staat je tegenpartij niet je slachtoffer. Ja is niet fijn om te horen maar zo is het wel.

Misschien zeg ik het verkeerd. Zij mag zich voegen als benadeelde, maar zodra het slachtoffer ook maar een hint geeft van wraak/straf en/of financieel vooruit komen is het gewoon .. bam afgelopen.
pi_74067060
Nou, financieel hoef ik er niet op vooruit te komen, ik red mezelf verder prima.

Hij heeft mijn voet gebroken, ik heb aangifte gedaan.

Wellicht wil ik idd een voegingsformulier voor mijn eigen risico invullen, maar thats it. En ja, ik hoop inderdaad dat hij zijn straf gaat krijgen. Op wat voor manier, kan me eigenlijk niet schelen, zolang hij maar weet dat het niet oke is, om dat een ander aan te doen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 01:59:50 #21
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74067110
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:49 schreef Kimsywimsy het volgende:
Nou, financieel hoef ik er niet op vooruit te komen, ik red mezelf verder prima.

Hij heeft mijn voet gebroken, ik heb aangifte gedaan.

Wellicht wil ik idd een voegingsformulier voor mijn eigen risico invullen, maar thats it. En ja, ik hoop inderdaad dat hij zijn straf gaat krijgen. Op wat voor manier, kan me eigenlijk niet schelen, zolang hij maar weet dat het niet oke is, om dat een ander aan te doen.
Okay dan hoop dat je niet dacht dat ik tegen je ben/was ofzo.

bel ook eens je zorgverzekering. Is misschien sneller dan zelf voegen Bel eerst even met ze welke het ook zouden mogen zijn. Vraag ze: ik heb letsel schade opgelopen door een strafbaar feit, ik heb nu het eigen risico moeten betalen en jullie de behandeling, verhalen jullie de kosten ?

dus vragen met "mijn neus bloed "

Ze zullen wel om bewijs vragen als je die hebt kun je verder je weet nooit misschien doen ze het wel voor je ( niet al te waarschijnlijk, maar als zij winnen dan win jij zeker )
pi_74067383
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:59 schreef Cappy het volgende:
Okay dan hoop dat je niet dacht dat ik tegen je ben/was ofzo.
Neehoor, totaal niet. Bedankt voor je advies
pi_74090904
Hoewel geld niet zeker niet het belangrijkste is, zou het zo moeten zijn dat je er als slachtoffer in elk geval (financiëel) niet op achteruit gaat.

Je eigen risico is een kostenpost die goed zichtbaar is. Maar denk ook aan reiskosten van/naar het ziekenhuis en de tijd die alles gekost heeft (bezoeken aan ziekenhuis, aangifte etc) en dat je in de periode dat je in het gips zat toch even wat minder lol hebt gehad dan je anders zou hebben, simpelweg omdat je niet zo makkelijk kunt lopen.

Ik ben zelf in april slachtoffer geworden van een misdrijf waarbij vooral mijn gebit ernstig is beschadigd (1 tand volledig weg, 1 tand afgebroken, een aantal andere tanden stonden los en staan nu behoorlijk scheef). Afgezien van vele duizenden euro's aan tandartskosten die niet door mijn verzekering worden vergoed, zit ik ook al op een uur of 20 die het me aan tijd gekost heeft, ruim 100 reiskilometers, parkeerkosten (implantoloog in Amsterdam), pijnstillers die niet vergoed worden en dagenlang niet fatsoenlijk kunnen eten waardoor ik mijn halve koelkastinhoud heb moeten weggooien en allemaal vloeibaar voedsel heb moeten kopen wat ik normaal nooit koop.
En dan nog de nodige telefoon en porto kosten.

Alles bij elkaar zit ik zelf al op zo'n 200 euro aan kosten buiten de daadwerkelijke tandartsrekeningen om. En dan heb ik het nog niet eens over de tijd die alles me gekost heeft.

Vergeet daar niet even kritisch naar te kijken, voor je jezelf te kort doet omdat je vindt dat de dader zo ook al wel genoeg gestraft wordt. De dader moet gestraft worden. Als slachtoffer ben je al genoeg gestraft met alle ellende, en hoef je niet ook nog eens financieel gestraft te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')