Abraracourcix en Asurancetourix bestaan niet meer...quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:08 schreef Nemephis het volgende:
Ik hoorde dat sommige figuren zelfs andere namen hebben gekregen - dus dan hoef ik het niet meer.
Dat bedoel ik. Welke idioot is op het stompzinnige idee gekomen die namen te veranderen?!quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:10 schreef fratsman het volgende:
[..]
Abraracourcix en Asurancetourix bestaan niet meer...Heroix en Kakafonix.
![]()
![]()
De zelfde knakker die de legerplaatsen nu Aquarium, Laudanum...... Adfundum en Grootmocum genoemd heeft.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Welke idioot is op het stompzinnige idee gekomen die namen te veranderen?!
Dat ook al?!?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:07 schreef Ensaf het volgende:
[..]
De zelfde knakker die de legerplaatsen nu Aquarium, Laudanum...... Adfundum en Grootmocum genoemd heeft.
dat meen je niet! Wat een kutnamenquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:07 schreef Ensaf het volgende:
[..]
De zelfde knakker die de legerplaatsen nu Aquarium, Laudanum...... Adfundum en Grootmocum genoemd heeft.
Die Nederlandse stemmen, jezus christus zeg.quote:
Ik vond 25 tot 31 goed te pruimen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:44 schreef InternetNinja het volgende:
Terechte klacht.
Sinds Goscinny is overleden zijn de verhalen héél rap achteruit gegaan...![]()
Was dat die met die aliens? Die vond ik bedroevend. Als er iets níet nodig is om Asterix en Obelix toch interessant te houden dan is dat het wel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vond 25 tot 31 goed te pruimen.
Die van het geheime wapen pastte echt niet in lijn met de asterix en obelix verhalen
Ik heb zo'n verzamelbundel, t/m 29. De rest niet, dus vanaf 30 kan ik niet meepraten. Nu net lees ik een deel van de plot van nr. 33...quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vond 25 tot 31 goed te pruimen.
Die van het geheime wapen pastte echt niet in lijn met de asterix en obelix verhalen
quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:27 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb dat album ook gehaald, moet toch de verzameling compleet hebben hoewel ik het eens ben met de klacht.
Dit is nou precies de rede waarom er nog van die bagger gemaakt wordt. Houdt ermee op, geef een signaal af! Sowieso, nieuw materiaal van een overleden schrijver maken, zelfde als dat hele Suske/Wiske gebeuren.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:20 schreef Tja..1986 het volgende:
De vorige was inderdaad slechtDIe daarvoor ging nog wel. De nieuwe heb ik nog niet gelezen, maar was er inderdaad al bang voor dat hij slecht zou zijn. Toch ga ik hem wel halen komende week, de serie moet toch compleet zijn he
Oh heerlijk, ik kon hem bijna nog helemaal meedoen...quote:
Asterix en de noormannen vergeet ik nooitquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:04 schreef InternetNinja het volgende:
[..]
Ik heb zo'n verzamelbundel, t/m 29. De rest niet, dus vanaf 30 kan ik niet meepraten. Nu net lees ik een deel van de plot van nr. 33...![]()
![]()
Mijn favoriet is nog altijd Het Eerste Legioen.
Met meteen al in 't begin Obelix die verliefd is en een boom omver loopt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:04 schreef InternetNinja het volgende:
Mijn favoriet is nog altijd Het Eerste Legioen.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:06 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh heerlijk, ik kon hem bijna nog helemaal meedoen...
"Oh, ik doe er twee in!"
Dat is de vertaler. Iedere andere naam is netjes vertaald vanuit het Frans naar het Nederlands vanaf dag 1, maar bij deze twee niet.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:10 schreef fratsman het volgende:
[..]
Abraracourcix en Asurancetourix bestaan niet meer...Heroix en Kakafonix.
![]()
![]()
En die gefrustreerde Centurion.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Met meteen al in 't begin Obelix die verliefd is en een boom omver loopt.
Dat is ook mijn favo.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Met meteen al in 't begin Obelix die verliefd is en een boom omver loopt.
Maar je gaat geen namen veranderen als alle Nederlandse lezers daar al meer dan 30 jaar aan gewend zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:26 schreef pagadder het volgende:
[..]
Dat is de vertaler. Iedere andere naam is netjes vertaald vanuit het Frans naar het Nederlands vanaf dag 1, maar bij deze twee niet.
Grappige is dat je nu pas ziet dat het een satire was op de bureaucratie. Destijds was het gewoon nog 'Het huis waar je gek wordt'.quote:
Ja, klopt. Na 'Asterix en de Belgen' is er zo'n 'nieuwe reeks' uitgekomen waarvan de verhalen allang niet meer zo leuk waren. Favoriet blijft 'Asterix en het Eerste Legioen'.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:44 schreef InternetNinja het volgende:
Terechte klacht.
Dat weet ieder zinnig mens natuurlijk. Behalve die debielen bij de uitgeverij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:32 schreef fratsman het volgende:
[..]
Maar je gaat geen namen veranderen als alle Nederlandse lezers daar al meer dan 30 jaar aan gewend zijn.
Bij Lucky Luke was dat gelukkig iets minder het geval.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:44 schreef InternetNinja het volgende:
Terechte klacht.
"Dinges heeft gelijk!"quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:52 schreef Antal het volgende:
Broeva ! Haro !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |