quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:02 schreef Hik het volgende:Na het lezen van dit hele topic en de helft van het vorige weet ik dat Bruno en Noi eruit zijn en dat Saartje terug is, maar verder is er zonder tv echt geen touw aan vast te knopen...
Wie is er zo aardig even een samenvatting neer te zetten met de hoogte- en dieptepunten? Wat hebben mensen gedanst en hoe ging dat?
Hmm, laat ik eens een poging wagen.
Ik weet de volgorde van opkomst niet meer precies. Maar het ging iets van zo:
- Angelo & Els: lyrical hiphop (het was in ieder geval hiphop), op het nummer 'Sweet Goodbyes' van Krezip. Geweldig gedaan, supersynchroon in de gedeeltes dat ze naast elkaar dansten (en dat waren best lange stukken), de jury fapte de tafel over en terecht. Wat mij betreft de couple to beat.
Safe
- Bruno & Noi: hadden jive, ze droegen iets van een schoolkostuum achtig iets? Ik weet het niet, het sloeg niet echt ergens op. Het was slordig, rommelig, niet heel bagger of zo maar de een probeert de ander bij te houden en de ander de een en tsja, het werkte gewoon niet. De jury vond vooral Bruno niet goed, Jan gaf aan dat hij geen groei in hem zag.
Bottom 3
- Siobhan & Kris: hadden jazz, droegen donkere kleding, Siobhan had zo'n toffe tulen rok aan die ik vroeger ook altijd met carnaval zo eentje wilde.

Eh, okay, de choreo was leuk, quirky (voor zover je hier in SYTYCD NL/Be quirky choreo's hebt) en goed gedanst. Ook bij deze performance ben ik vergeten op welk nummer ze dansten.

Safe
- Louie & Evelien: hadden foxtrot. Begonnen 'verkleed' als assepoester en de prins, maar het was goed dat ze het vantevoren uitlegden want ik dacht dat ze op het punt stonden de horlepiep te gaan dansen met die outfits. Evelien had ook een bezem vast. Begon een beetje toneel-stukje achtig en toen ging d'r horlepiep-jurk uit en daaronder droeg ze een mooie witte ballroom jurk en toen gingen ze verder foxtrotten. Het zag er prima uit maar ballroom dansen laten me vaker koud dan warm. Liedje? Vergeten. Geheugen? Zeef.
Bottom 3
- Virgil & Saartje (verving Marleen): hadden welgeteld 24 uur om de dans met z'n tweeën te leren, ze hadden modern (? klopt dat?) en alle waardering gaat naar Saartje, die het er prima vanaf bracht gezien het feit dat ze echt last-minute bij moest springen om te vervangen. Veel springen en van die molenwieksalto's (weet ik veel hoe je het omschrijft), dat je denkt 'meid, kijk uit, denk aan je teen!'. En dan Virgil...daar heb ik niet op gelet maar als je Ang3l moet geloven (en dat doe ik), danste hij als een stuiterende balzak. De jury was vernietigend tegen Virgil, ook nadat ze te horen kregen dat ze NIET in de bottom 3 zaten.
- Michael & Suzanne: dansten modern (? ja? Ja, klopt dat?) en deden dat prima, niet altijd even synchroon maar ze konden in deze routine goed laten zien wat ze konden en waar hun krachten liggen. Ondanks het feit dat Michael het Snoepje van de Maand is, waren ze
Bottom 3

really, people, get a grip.

In de Dance For Your Life blonken vooral Evelien en Michael uit. Evelien omdat ze er zo prachtig uitzag met d'r haren los en d'r vederlichtigheid en haar flexibiliteit (op een gegeven moment dacht ik 'waar is Evelien?', bleek ze al die tijd op het podium te liggen, helemaal opgevouwen, ken je die handdoeken die de grootte hebben van een ijshockeypuck en dat je ze in het water legt en dan worden ze grote handdoeken? Maar je ziet eerst niet dat het een handdoek is? Nou zoiets dus.).
Michael blonk uit omdat hij gewoon

is en het venijn zat bij hem in de staart, hij ging namelijk op z'n buik liggen en pakte z'n benen vast en toen zagen we z'n gezicht en trok hij z'n voeten ervoor en toen werd ik blind en zwijmelerig en vergat ik even de wintertijd.
Uiteindelijk zijn Noi en Bruno naar huis gestuurd en is iedereen onverschillig en dus redelijk tevreden, maar een nieuw Evil Couple is opgestaan met Virgil & whoever he partners with.
De grootste revelatie van de show was toch wel dit:
Vlamoes was helder.
Bovenstaande is gebaseerd op mijn zeefgeheugen en kan dus niet als 100% waar worden beschouwd, enige correcties op mijn bevindingen zijn welkom.
- Edit ik merk nu dat ik 6 koppels heb besproken en er zijn er 7 geweest dus ik vergeet er een.
OH JA, Remy & Oona!
Die ben ik vergeten maar ik weet alleen nog dat ze geweldig waren, maar wat ze ook alweer deden? Geeeeeen ideeeeee. Iemand? Iemand? Ze zijn in ieder geval voorlopig nog wel veilig in het programma. Kregen goede kritieken. And that's all I know.