Als je negens en tienen kan halen op de havo, lijkt MBO me idd niet echt uitdagend. Het lijkt me trouwens best raar om maar 1 vak tegelijk te hebben. Tegen de tijd dat je examen moet doen (over 2 jaar dus denk ik?) ben je dat hele Nederlands toch weer vergeten? Of tellen de cijfers die je nu krijgt ook?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben allerlei mbo-opleidingen begonnen, maar MBO is gewoon echt niets voor mij
[..]
Aanbevolen is 2 jaar, en dat doe ik dan ook.
Mijn vakkenpakket is Nederlands, Engels, Duits, maatschappijleer, geschiedenis, biologie, filosofie, economie.
Heb nu alleen Nederlands en Engels in huis. Moest beginnen met Nederlands. Eerst grammatica, daarna Spelling en dan heb je nog alleen Nederlands. 10 hoofdstukken grammatica is af, 10 hoofdstukken spelling en de helft van Nederlands. Als ik mezelf kan schoppen maak ik vandaag alles van Nederlands af en dan hopelijk beginnen met Engels
Ik heb bij mavo ook expres examen gedaan in wiskunde om die reden, maar ik vind toch niets dat ik leuk vind en dus gaat het vertaler Engels worden. Fuck wiskunde.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef Loveless85 het volgende:
Maar niet om lullig te doen, ik vind het super dat je wat doet want voor zover ik je in kan schatten heb je echt wel brains, maar wat kan in je godsnaam hierna zónder wiskunde doen? Ik was ook niet goed in wiskunde (uiteindelijk met een 5,6 voor Wiskunde A1,2 geslaagd), maar ze vragen bij HBO's bij de meest idiote dingen nog wel wiskunde als vak in je vooropleiding
Is het dan weer vernieuwd? Wij moesten ehmm 7 jr terug verplicht wiskunde in het pakket.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik doe havo volledig ja. Je kunt ook deelcertificaten halen en shyte, maar ik ga eindigen met een havo-diploma.Anders zou ik dit ook niet gedaan hebben
Ik moet naar hbo.
In mijn tijd moest je alleen per se de moeilijkste wiskunde in je pakket hebben wilde je naar de havo, en ik kan geen wiskunde. Nu met de vernieuwde fase kan het zonder wiskunde en kan ik dus eindelijk havo gaan doen
Dat dus wel een beetje, statistiek en zo, dat krijg je toch echt in elke opleiding?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef Loveless85 het volgende:
Maar niet om lullig te doen, ik vind het super dat je wat doet want voor zover ik je in kan schatten heb je echt wel brains, maar wat kan in je godsnaam hierna zónder wiskunde doen? Ik was ook niet goed in wiskunde (uiteindelijk met een 5,6 voor Wiskunde A1,2 geslaagd), maar ze vragen bij HBO's bij de meest idiote dingen nog wel wiskunde als vak in je vooropleiding
Ja, ik vind het ook raar en vervelend en volgens mij draait het verder ook inderdaad alleen om de examens, over twee jaar. Ik weet verder ook niet precies hoe het zitquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je negens en tienen kan halen op de havo, lijkt MBO me idd niet echt uitdagend. Het lijkt me trouwens best raar om maar 1 vak tegelijk te hebben. Tegen de tijd dat je examen moet doen (over 2 jaar dus denk ik?) ben je dat hele Nederlands toch weer vergeten? Of tellen de cijfers die je nu krijgt ook?
Oh vertaler wil je worden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb bij mavo ook expres examen gedaan in wiskunde om die reden, maar ik vind toch niets dat ik leuk vind en dus gaat het vertaler Engels worden. Fuck wiskunde.
Ja, in 2004 was wiskunde ook nog verplicht, nu is er vernieuwde fase oid en dat zou het helemaal gaan worden geloof ik, maar je kunt nu ook nog kiezen voor hoe t altijd was.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Is het dan weer vernieuwd? Wij moesten ehmm 7 jr terug verplicht wiskunde in het pakket.
Wat voor HBO wil je dan hierna gaan doen? Iets dat bij je huidige baan oid past?
quote:Bij de LOI kun je je HAVO-diploma halen volgens de Vernieuwde Tweede Fase, - die per 1 augustus 2007 is ingegaan - of volgens de Tweede Fase oude regeling.
HAVO Vernieuwde Tweede Fase
Je kunt studeren voor certificaten óf het gehele diploma HAVO. Kies je voor het volledige programma, dan kun je al in 24 maanden je HAVO-diploma behalen! Bovendien is het volledige programma voordeliger dan wanneer je alle vakken los zou volgen. Meer informatie vind je in de opleidingsinformatie van HAVO Vernieuwde Tweede Fase.
HAVO Tweede Fase oude regeling
Heb je al voor 1 augustus 2007 certificaten behaald in de Tweede Fase oude regeling en wil je nu je ontbrekende HAVO-certificaten behalen? Kies dan voor HAVO Tweede Fase oude regeling. Het oude examen wordt voor het laatst in mei 2010 afgenomen.
Bij ons op de HAVO had je toen net dat 'nieuwe stijl' gebeuren, dat je geen vakken meer koos maar profielen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat dus wel een beetje, statistiek en zo, dat krijg je toch echt in elke opleiding?
Heel goed dat je de havo aan het doen bent hoor![]()
Maar weet je ook al wat je er mee wil, met dit vakkenpakket?
Hoe oud ben je?
Pff in mijn tijd was voor alle universitaire opleidingen wiskunde a verplicht, ik vond dat ook een crime, maar wvo doen zonder wiskunde was totaal zinloos, want dan kon je nog niet naar het WO, dus ik heb t maar gedaan![]()
En literatuur is juist het leukste![]()
Alleen voor de talen zou ik VWO nog wel es willen doen, verplicht boeken lezen
Ik vond de mbo-opleidingen zo ontzettend niet leuk dat ik het geen 4 jaar volgehouden zou hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh vertaler wil je worden.![]()
Was gewoon ff een mbo afleiding afmaken niet nuttiger en zinvoller dan de havo doen en een fijnere manier om hbo te kunnen gaan doen?
Misschien een idee om tegen die tijd examenbundels te kopen? Daarmee kan je goed en gericht oefenen voor de examens, zeker als je weer een beetje 'uit' de stof bent. Ik vond die bundels altijd erg handig!quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:55 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook raar en vervelend en volgens mij draait het verder ook inderdaad alleen om de examens, over twee jaar. Ik weet verder ook niet precies hoe het zit.
Goed idee. Ik kende het nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Misschien een idee om tegen die tijd examenbundels te kopen? Daarmee kan je goed en gericht oefenen voor de examens, zeker als je weer een beetje 'uit' de stof bent. Ik vond die bundels altijd erg handig!
Ja in mijn tijd ( oh hell, ik deed wel heeeeeeeel lang geleden eindexamen vwo hoor, en dr is zoveel veranderd in de tussentijd ) moest je echt overal wiskunde a voor hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bij ons op de HAVO had je toen net dat 'nieuwe stijl' gebeuren, dat je geen vakken meer koos maar profielen.
En dan had je Wiskunde A1 & A2, en B1 & B2.
En het minst wiskunde profiel met veel kunst enzo erin had alleen A1, dan had je economisch profiel met A1,2 en nog 2 natuur/scheikundige profielen met B1 en B1,2. En A was dan het 'makkelijke' met gewoon wat kansberekening e.d. en B het lastige. Maar dat A1 was voor iedereen wel te halen, niet met 10en ofzo, maar ook al kon je niet echt wiskunde was het met veel leren wel gewoon te halen.
Want ik zat dus qua vervolgopleiding ook te loeren op zo min mogelijk wiskunde, maar bij wijze van vragen ze nog bij kunstgeschiedenis wiskunde in je vooropleiding
You're welcome! In die bundels staan vragen uit oude examens, dus gewoon echt zoals je de vragen zelf ook gaat krijgen. Maar dan met achterin de antwoordenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Goed idee. Ik kende het nietmaar heb het nu tussen mijn bookmarks staan. Thanks
Ja ok, maar je weet nu toch wel dat niet alles leuk kan zijn in het leven?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:59 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vond de mbo-opleidingen zo ontzettend niet leuk dat ik het geen 4 jaar volgehouden zou hebben.
En hoor eens, ik heb mezelf al meermaals voor mn kop geslagen dat ik het zo hebben lopen verneukenmaar havo vind ik tenminste nog wel een beetje leuk om te doen. Evenals mavo. Ik kom er wel, one way or another.
wat maakt t nu uit of iemand de keuze maakt om havo af te gaan maken en daarna verder te kijkenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ok, maar je weet nu toch wel dat niet alles leuk kan zijn in het leven?
Nu moet je literatuur gaan doen, dat is ook niet leuk![]()
En als je mbo gedaan had ipv havo dan heb je ieg iets af waar je iets aan hebt, want straks heb je aan alleen havo natuurlijk ook geen ene moer.
Ik heb alleen vwo af, met supermooie cijfers ( op , 3 jaar gestudeerd, niet afgemaakt, nou, dan heb je dus ook gewoon helemaal niks.
Ik wou dat ik mbo gedaan had ooitOf hbo desnoods
Ik vind literatuur wel leuk. Ja, dat weet ik ook allemaal wel, maar zo heb ik dat niet gedaan. Tough luck. Beetje zinloos om mezelf nog steeds te blijven slaan dat ik zo stom ben geweest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ok, maar je weet nu toch wel dat niet alles leuk kan zijn in het leven?
Nu moet je literatuur gaan doen, dat is ook niet leuk![]()
En als je mbo gedaan had ipv havo dan heb je ieg iets af waar je iets aan hebt, want straks heb je aan alleen havo natuurlijk ook geen ene moer.
Ik heb alleen vwo af, met supermooie cijfers ( op , 3 jaar gestudeerd, niet afgemaakt, nou, dan heb je dus ook gewoon helemaal niks.
Ik wou dat ik mbo gedaan had ooitOf hbo desnoods
Ik ben een dyslecticus met wiskundequote:Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja in mijn tijd ( oh hell, ik deed wel heeeeeeeel lang geleden eindexamen vwo hoor, en dr is zoveel veranderd in de tussentijd ) moest je echt overal wiskunde a voor hebben.
Maar nu hoor je ook weer dat de mensen allemaal niet meer kunnen rekenen , hoe zou dat nu toch komen?
En sorry f_r bijvoorbeeld, ik vind het echt pijnlijk om te lezen dat zelfs voor een opleiding in het onderwijs wiskunde dus niet meer nodig is.
Dat zijn toch gewoon basisdingen die je moet weten?
Ik schrik ook vaak van het taalgebruik en zo van de gemiddelde pabo leerling, damn, dat is echt afgrijselijk, en die mensen willen voor de klas gaan staan???
doordat de lessen niet genoeg aanvullenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja in mijn tijd ( oh hell, ik deed wel heeeeeeeel lang geleden eindexamen vwo hoor, en dr is zoveel veranderd in de tussentijd ) moest je echt overal wiskunde a voor hebben.
Maar nu hoor je ook weer dat de mensen allemaal niet meer kunnen rekenen , hoe zou dat nu toch komen?
En sorry f_r bijvoorbeeld, ik vind het echt pijnlijk om te lezen dat zelfs voor een opleiding in het onderwijs wiskunde dus niet meer nodig is.
Dat zijn toch gewoon basisdingen die je moet weten?
Ik schrik ook vaak van het taalgebruik en zo van de gemiddelde pabo leerling, damn, dat is echt afgrijselijk, en die mensen willen voor de klas gaan staan???
Heb wiskunde op vwo afgesloten met een driequote:Op maandag 26 oktober 2009 11:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
doordat de lessen niet genoeg aanvullen
of omdat mensen discalculie hebben
hier iig nooit goed kunnen rekenen, zet er een 5 en 7 in of 6 en 8 en ik draai t altijd om
middelbare school en mbo gewoon wiskunde gehaald met hoge cijfers, want wiskunde is geen rekenen. en als je de berekening goed doet (met uitschrijven) rekent t machinientje de handeling wel uit
op hbo mocht ineens geen rekenmachientje gebruikt worden tijdens tentamen
uiteindelijk vrijstellig gekregen wegens 8 op eindlijst op mbo
maar t is toch belachelijk als je vanwege het niet gebruik van een rekenmachine geen hbo kunt halen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |