abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74071062
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben allerlei mbo-opleidingen begonnen, maar MBO is gewoon echt niets voor mij
[..]

Aanbevolen is 2 jaar, en dat doe ik dan ook.
Mijn vakkenpakket is Nederlands, Engels, Duits, maatschappijleer, geschiedenis, biologie, filosofie, economie.

Heb nu alleen Nederlands en Engels in huis. Moest beginnen met Nederlands. Eerst grammatica, daarna Spelling en dan heb je nog alleen Nederlands. 10 hoofdstukken grammatica is af, 10 hoofdstukken spelling en de helft van Nederlands. Als ik mezelf kan schoppen maak ik vandaag alles van Nederlands af en dan hopelijk beginnen met Engels
Als je negens en tienen kan halen op de havo, lijkt MBO me idd niet echt uitdagend. Het lijkt me trouwens best raar om maar 1 vak tegelijk te hebben. Tegen de tijd dat je examen moet doen (over 2 jaar dus denk ik?) ben je dat hele Nederlands toch weer vergeten? Of tellen de cijfers die je nu krijgt ook?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:54:33 #152
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74071136
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef Loveless85 het volgende:
Maar niet om lullig te doen, ik vind het super dat je wat doet want voor zover ik je in kan schatten heb je echt wel brains, maar wat kan in je godsnaam hierna zónder wiskunde doen? Ik was ook niet goed in wiskunde (uiteindelijk met een 5,6 voor Wiskunde A1,2 geslaagd ), maar ze vragen bij HBO's bij de meest idiote dingen nog wel wiskunde als vak in je vooropleiding
Ik heb bij mavo ook expres examen gedaan in wiskunde om die reden, maar ik vind toch niets dat ik leuk vind en dus gaat het vertaler Engels worden. Fuck wiskunde.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_74071153
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik doe havo volledig ja. Je kunt ook deelcertificaten halen en shyte, maar ik ga eindigen met een havo-diploma. Anders zou ik dit ook niet gedaan hebben Ik moet naar hbo.
In mijn tijd moest je alleen per se de moeilijkste wiskunde in je pakket hebben wilde je naar de havo, en ik kan geen wiskunde. Nu met de vernieuwde fase kan het zonder wiskunde en kan ik dus eindelijk havo gaan doen
Is het dan weer vernieuwd? Wij moesten ehmm 7 jr terug verplicht wiskunde in het pakket.
Wat voor HBO wil je dan hierna gaan doen? Iets dat bij je huidige baan oid past?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74071156
Ik heb wiskunde laten vallen. Echt een hel van een leerkracht gehad die mij absoluut niets wilde uitleggen. En ook geslaagd voor mijn HBO.
Wij zijn van huisje gewisseld nu met bad
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:55:35 #155
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74071171
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef Loveless85 het volgende:
Maar niet om lullig te doen, ik vind het super dat je wat doet want voor zover ik je in kan schatten heb je echt wel brains, maar wat kan in je godsnaam hierna zónder wiskunde doen? Ik was ook niet goed in wiskunde (uiteindelijk met een 5,6 voor Wiskunde A1,2 geslaagd ), maar ze vragen bij HBO's bij de meest idiote dingen nog wel wiskunde als vak in je vooropleiding
Dat dus wel een beetje, statistiek en zo, dat krijg je toch echt in elke opleiding?
Heel goed dat je de havo aan het doen bent hoor
Maar weet je ook al wat je er mee wil, met dit vakkenpakket?
Hoe oud ben je?
Pff in mijn tijd was voor alle universitaire opleidingen wiskunde a verplicht, ik vond dat ook een crime, maar wvo doen zonder wiskunde was totaal zinloos, want dan kon je nog niet naar het WO, dus ik heb t maar gedaan
En literatuur is juist het leukste
Alleen voor de talen zou ik VWO nog wel es willen doen, verplicht boeken lezen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:55:54 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74071180
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als je negens en tienen kan halen op de havo, lijkt MBO me idd niet echt uitdagend. Het lijkt me trouwens best raar om maar 1 vak tegelijk te hebben. Tegen de tijd dat je examen moet doen (over 2 jaar dus denk ik?) ben je dat hele Nederlands toch weer vergeten? Of tellen de cijfers die je nu krijgt ook?
Ja, ik vind het ook raar en vervelend en volgens mij draait het verder ook inderdaad alleen om de examens, over twee jaar. Ik weet verder ook niet precies hoe het zit .
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:57:01 #157
176471 oh-oh
pi_74071206
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb bij mavo ook expres examen gedaan in wiskunde om die reden, maar ik vind toch niets dat ik leuk vind en dus gaat het vertaler Engels worden. Fuck wiskunde.
Oh vertaler wil je worden.
Was gewoon ff een mbo afleiding afmaken niet nuttiger en zinvoller dan de havo doen en een fijnere manier om hbo te kunnen gaan doen?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:57:22 #158
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_74071215
Mogguh allemaal
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:58:00 #159
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74071235
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Is het dan weer vernieuwd? Wij moesten ehmm 7 jr terug verplicht wiskunde in het pakket.
Wat voor HBO wil je dan hierna gaan doen? Iets dat bij je huidige baan oid past?
Ja, in 2004 was wiskunde ook nog verplicht, nu is er vernieuwde fase oid en dat zou het helemaal gaan worden geloof ik, maar je kunt nu ook nog kiezen voor hoe t altijd was.

Ik denk dus vertaler engels.
quote:
Bij de LOI kun je je HAVO-diploma halen volgens de Vernieuwde Tweede Fase, - die per 1 augustus 2007 is ingegaan - of volgens de Tweede Fase oude regeling.

HAVO Vernieuwde Tweede Fase
Je kunt studeren voor certificaten óf het gehele diploma HAVO. Kies je voor het volledige programma, dan kun je al in 24 maanden je HAVO-diploma behalen! Bovendien is het volledige programma voordeliger dan wanneer je alle vakken los zou volgen. Meer informatie vind je in de opleidingsinformatie van HAVO Vernieuwde Tweede Fase.

HAVO Tweede Fase oude regeling
Heb je al voor 1 augustus 2007 certificaten behaald in de Tweede Fase oude regeling en wil je nu je ontbrekende HAVO-certificaten behalen? Kies dan voor HAVO Tweede Fase oude regeling. Het oude examen wordt voor het laatst in mei 2010 afgenomen.
pi_74071249
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat dus wel een beetje, statistiek en zo, dat krijg je toch echt in elke opleiding?
Heel goed dat je de havo aan het doen bent hoor
Maar weet je ook al wat je er mee wil, met dit vakkenpakket?
Hoe oud ben je?
Pff in mijn tijd was voor alle universitaire opleidingen wiskunde a verplicht, ik vond dat ook een crime, maar wvo doen zonder wiskunde was totaal zinloos, want dan kon je nog niet naar het WO, dus ik heb t maar gedaan
En literatuur is juist het leukste
Alleen voor de talen zou ik VWO nog wel es willen doen, verplicht boeken lezen
Bij ons op de HAVO had je toen net dat 'nieuwe stijl' gebeuren, dat je geen vakken meer koos maar profielen.
En dan had je Wiskunde A1 & A2, en B1 & B2.
En het minst wiskunde profiel met veel kunst enzo erin had alleen A1, dan had je economisch profiel met A1,2 en nog 2 natuur/scheikundige profielen met B1 en B1,2. En A was dan het 'makkelijke' met gewoon wat kansberekening e.d. en B het lastige. Maar dat A1 was voor iedereen wel te halen, niet met 10en ofzo, maar ook al kon je niet echt wiskunde was het met veel leren wel gewoon te halen.

Want ik zat dus qua vervolgopleiding ook te loeren op zo min mogelijk wiskunde, maar bij wijze van vragen ze nog bij kunstgeschiedenis wiskunde in je vooropleiding
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:59:38 #161
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74071285
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh vertaler wil je worden.
Was gewoon ff een mbo afleiding afmaken niet nuttiger en zinvoller dan de havo doen en een fijnere manier om hbo te kunnen gaan doen?
Ik vond de mbo-opleidingen zo ontzettend niet leuk dat ik het geen 4 jaar volgehouden zou hebben.

En hoor eens, ik heb mezelf al meermaals voor mn kop geslagen dat ik het zo hebben lopen verneuken maar havo vind ik tenminste nog wel een beetje leuk om te doen. Evenals mavo. Ik kom er wel, one way or another.
pi_74071288
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook raar en vervelend en volgens mij draait het verder ook inderdaad alleen om de examens, over twee jaar. Ik weet verder ook niet precies hoe het zit .
Misschien een idee om tegen die tijd examenbundels te kopen? Daarmee kan je goed en gericht oefenen voor de examens, zeker als je weer een beetje 'uit' de stof bent. Ik vond die bundels altijd erg handig!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:01:31 #163
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74071338
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Misschien een idee om tegen die tijd examenbundels te kopen? Daarmee kan je goed en gericht oefenen voor de examens, zeker als je weer een beetje 'uit' de stof bent. Ik vond die bundels altijd erg handig!
Goed idee. Ik kende het niet maar heb het nu tussen mijn bookmarks staan. Thanks
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:01:43 #164
176471 oh-oh
pi_74071345
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Bij ons op de HAVO had je toen net dat 'nieuwe stijl' gebeuren, dat je geen vakken meer koos maar profielen.
En dan had je Wiskunde A1 & A2, en B1 & B2.
En het minst wiskunde profiel met veel kunst enzo erin had alleen A1, dan had je economisch profiel met A1,2 en nog 2 natuur/scheikundige profielen met B1 en B1,2. En A was dan het 'makkelijke' met gewoon wat kansberekening e.d. en B het lastige. Maar dat A1 was voor iedereen wel te halen, niet met 10en ofzo, maar ook al kon je niet echt wiskunde was het met veel leren wel gewoon te halen.

Want ik zat dus qua vervolgopleiding ook te loeren op zo min mogelijk wiskunde, maar bij wijze van vragen ze nog bij kunstgeschiedenis wiskunde in je vooropleiding
Ja in mijn tijd ( oh hell, ik deed wel heeeeeeeel lang geleden eindexamen vwo hoor, en dr is zoveel veranderd in de tussentijd ) moest je echt overal wiskunde a voor hebben.
Maar nu hoor je ook weer dat de mensen allemaal niet meer kunnen rekenen , hoe zou dat nu toch komen?
En sorry f_r bijvoorbeeld, ik vind het echt pijnlijk om te lezen dat zelfs voor een opleiding in het onderwijs wiskunde dus niet meer nodig is.
Dat zijn toch gewoon basisdingen die je moet weten?
Ik schrik ook vaak van het taalgebruik en zo van de gemiddelde pabo leerling, damn, dat is echt afgrijselijk, en die mensen willen voor de klas gaan staan???
( Groucho Marx )
pi_74071375
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Goed idee. Ik kende het niet maar heb het nu tussen mijn bookmarks staan. Thanks
You're welcome! In die bundels staan vragen uit oude examens, dus gewoon echt zoals je de vragen zelf ook gaat krijgen. Maar dan met achterin de antwoorden .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_74071434
Bij vertaler vragen ze dus serieus ook dat C&M profiel als vooropleiding, maar wellicht kan je die dus tegenwoordig zonder Wiskunde doen.

Maar ik bne het wel met oh-oh eens dat het enigszins apart is dat je gewoon helemaal geen wiskunde meer kan doen
Natuurlijk is het lastig en is het iets wat je wel of niet goed kan, maar er zijn ook een hoop mensen die het gewoon niet willen leren zeg maar (niet Hara dan), als ik naar mijn klasgenoten keek waren er mensen die het best konden, maar vonden het teveel tijd en namen dan maar een profiel met weinig wiskunde. En eerlijk is eerlijk, waar je dus ook vrij weinig kanten mee op kon... Best zonde.
pi_74071449
Ik heb eerst de MAVO gedaan mocht dus niet naar de HAVO zonder wiskunde daarna MBO en toen de PABO en ja gewoon geslaagd voor de reken- en taaltoets. Ik kon het wel alleen niet zonder duidelijke uitleg en had geen zin te zakken daarop.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:05:27 #168
176471 oh-oh
pi_74071458
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:59 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik vond de mbo-opleidingen zo ontzettend niet leuk dat ik het geen 4 jaar volgehouden zou hebben.

En hoor eens, ik heb mezelf al meermaals voor mn kop geslagen dat ik het zo hebben lopen verneuken maar havo vind ik tenminste nog wel een beetje leuk om te doen. Evenals mavo. Ik kom er wel, one way or another.
Ja ok, maar je weet nu toch wel dat niet alles leuk kan zijn in het leven?
Nu moet je literatuur gaan doen, dat is ook niet leuk
En als je mbo gedaan had ipv havo dan heb je ieg iets af waar je iets aan hebt, want straks heb je aan alleen havo natuurlijk ook geen ene moer.
Ik heb alleen vwo af, met supermooie cijfers ( op , 3 jaar gestudeerd, niet afgemaakt, nou, dan heb je dus ook gewoon helemaal niks.
Ik wou dat ik mbo gedaan had ooit Of hbo desnoods
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 oktober 2009 @ 11:07:28 #169
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74071513
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

En als je mbo gedaan had ipv havo dan heb je ieg iets af waar je iets aan hebt, want straks heb je aan alleen havo natuurlijk ook geen ene moer.
Ik heb alleen vwo af, met supermooie cijfers ( op , 3 jaar gestudeerd, niet afgemaakt, nou, dan heb je dus ook gewoon helemaal niks.
wat maakt t nu uit of iemand de keuze maakt om havo af te gaan maken en daarna verder te kijken
een mbo is echt niet heiliger dan een havo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_74071533
Ik vroeg mij idd al af wat je werk en VWO met elkaar van doen hadden. Nu snap ik het. Geen zin om alsnog iets te gaan studeren?
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:08:18 #171
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74071541
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vind literatuur wel leuk. Ja, dat weet ik ook allemaal wel, maar zo heb ik dat niet gedaan. Tough luck. Beetje zinloos om mezelf nog steeds te blijven slaan dat ik zo stom ben geweest.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja in mijn tijd ( oh hell, ik deed wel heeeeeeeel lang geleden eindexamen vwo hoor, en dr is zoveel veranderd in de tussentijd ) moest je echt overal wiskunde a voor hebben.
Maar nu hoor je ook weer dat de mensen allemaal niet meer kunnen rekenen , hoe zou dat nu toch komen?
En sorry f_r bijvoorbeeld, ik vind het echt pijnlijk om te lezen dat zelfs voor een opleiding in het onderwijs wiskunde dus niet meer nodig is.
Ik schrik ook vaak van het taalgebruik en zo van de gemiddelde pabo leerling, damn, dat is echt afgrijselijk, en die mensen willen voor de klas gaan staan???
Ik ben een dyslecticus met wiskunde . Dyscalculie dus. In groep 7 moest ik rekenwerk doen van groep 6 etc in plaats van begeleiding te krijgen, en zo kwam ik dus steeds verder achter te liggen en mocht ik alleen maar naar de mavo. En dan moet je dus met rekenwerk van groep 7, zonder enige vorm van begeleiding, ineens naar de wiskunde van het voortgezet onderwijs. En let me tell you, dat was heel anders wat Volgens mij had ik een 4.2 of zo op mijn examen.

En ik heb dus echt wel geprobeerd om met wiskunde weer wat bij te komen. Als iedereen zomervakantie had zat ik wiskunde te leren - de hele zomervakantie ja - maar ik heb gewoon een essentieel deel gemist of zo, denk ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 oktober 2009 @ 11:10:37 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74071626
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]

doordat de lessen niet genoeg aanvullen
of omdat mensen discalculie hebben
hier iig nooit goed kunnen rekenen, zet er een 5 en 7 in of 6 en 8 en ik draai t altijd om
middelbare school en mbo gewoon wiskunde gehaald met hoge cijfers, want wiskunde is geen rekenen. en als je de berekening goed doet (met uitschrijven) rekent t machinientje de handeling wel uit

op hbo mocht ineens geen rekenmachientje gebruikt worden tijdens tentamen
uiteindelijk vrijstellig gekregen wegens 8 op eindlijst op mbo
maar t is toch belachelijk als je vanwege het niet gebruik van een rekenmachine geen hbo kunt halen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_74071635
Groep 5 en 6 zijn belangrijk op het gebiedvan rekenen. Mis je hier aansluiting dan heb je het hard te halen om nog bij te komen.
pi_74071730
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

doordat de lessen niet genoeg aanvullen
of omdat mensen discalculie hebben
hier iig nooit goed kunnen rekenen, zet er een 5 en 7 in of 6 en 8 en ik draai t altijd om
middelbare school en mbo gewoon wiskunde gehaald met hoge cijfers, want wiskunde is geen rekenen. en als je de berekening goed doet (met uitschrijven) rekent t machinientje de handeling wel uit

op hbo mocht ineens geen rekenmachientje gebruikt worden tijdens tentamen
uiteindelijk vrijstellig gekregen wegens 8 op eindlijst op mbo
maar t is toch belachelijk als je vanwege het niet gebruik van een rekenmachine geen hbo kunt halen
Heb wiskunde op vwo afgesloten met een drie ben dus niet zo goed met drie D figuren enz.
Heb dat deel ook nooit meer gebruikt met hoofdrekenen was ik er wel.
Dus ja als je dat kunt en geen scheikunde/natuurkunde/wiskunde/economie kant uit wilt, prima toch?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74071767
Hara, ik wilde ook HBO vertaler Engels gaan doen en in een ander topic werd me dat compleet afgeraden omdat er totaal geen werk in te krijgen was. Mensen die Engels aan de universiteit hadden gedaan konden er niet eens mee terecht.
Ik zeg het niet om nu te reldellen of zo hoor. Ik dacht alleen ik geef het je mee.

En ik weet genoeg universitaire studies waar wiskunde niet verplicht is. Je moet natuurlijk geen economie of civiele techniek o.i.d. willen studeren maar mogelijkheden genoeg bij de Letteren faculteit e.d.
Maar goed met het nieuwe systeem van profielen kom je toch al niet meer onder wiskunde uit. Bovenstaande is alleen voor mensen met een oude stijl diploma.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')