En supporters luisteren altijd naar het bestuur.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:34 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Is ook gebeurd, maar het bestuur wil niet van de klappers af, die leveren namelijk flink veel geld op.
Het is ook afgunst/jaloezie. In 2004/2005 vond iedereen AZ nog een sympathiek clubje, dat verrassende resultaten behaalde in de UEFA-cup. AZ slaagde er in om de ambitie die iedere gezonde club moet hebben (zoveel mogelijk winnen) om te zetten in daadwerkelijke resultaten, dankzij goed beleid en een trouwe sponsor. Sinds het behalen van de resultaten is de sympathie om geslagen, dus ja imo is dat dan afgunst.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:16 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
De feiten spreken voor zich. Je kunt alles wel afdoen als 'afgunst', maar dat is wel heel goedkoop om het gevoel van zoveel andere supporters te verklaren. Az ademt gewoon voor een groot gedeelte nepheid uit en straalt ook weinig uit.
Je hebt echte volksclubs als bijvoorbeeld Fc Utrecht, Fc Twente en Nac en Az moet je zien als ongeveer het tegenovergestelde daarvan. Of gaan we zometeen ook nog beweren dat er een echte voetbalsfeer hangt in het DSB-stadion?![]()
De 'harde kern' gebruikte ze dan ook niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:34 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Is ook gebeurd, maar het bestuur wil niet van de klappers af, die leveren namelijk flink veel geld op.
idd AZ Fanpage forum als bewijs nemen. Dat zijn mensen die Ajax zonder hoofdletters schrijven (wel consequent overigens) en dingen als Demy de jew verzinnen. Krijg daar soms het idee dat het daar meer draait om Ajax dan AZ zelf.quote:
Oh, maar wat mij (!) betreft heeft die afgunst niks te maken met de sportieve resultaten. AZ heeft slim ingekocht, weinig betaald, geen gekke dingen gedaan en het gewoon slim gedaan. Het gaat om een paar zaken:quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:36 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het is ook afgunst/jaloezie. In 2004/2005 vond iedereen AZ nog een sympathiek clubje, dat verrassende resultaten behaalde in de UEFA-cup. AZ slaagde er in om de ambitie die iedere gezonde club moet hebben (zoveel mogelijk winnen) om te zetten in daadwerkelijke resultaten, dankzij goed beleid en een trouwe sponsor. Sinds het behalen van de resultaten is de sympathie om geslagen, dus ja imo is dat dan afgunst.
En het kampioenschap is niet bijeengekocht, het is het resultaat van goed bestuur icm een trouwe sponsor. Met name een goed beleid van het bestuur is belangrijk, dit schept de voorwaarden voor een goede ploeg. Zoals de juiste spelers voor weinig geld (duurste AZ-speler is El Hamdoui voor 7 mln), goede faciliteiten en rust rond de ploeg. Ajax was tijdenlang alleen maar in het nieuws door bestuursproblemen, recordtransfers icl arbitragezaken etc.. en wat heeft dat opgeleverd?
AZ had idd de unieke situatie dat de hoofdsponsor dezelfde persoon was als de eigenaar en voorzitter. Maar elke andere club met een goede hoofdsponsor en een goed bestuur zou hetzelfde kunnen behalen als AZ. Kijk naar Twente, niet zo heel lang geleden zaten zij ook zwaar in problemen en kijk waar ze nu staan, kwestie van goed beleid.
quote:
Dus de eigen supportersgroep is niet goed genoeg om een mening te vormen over supportersquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:44 schreef Joppy het volgende:
[..]
idd AZ Fanpage forum als bewijs nemen. Dat zijn mensen die Ajax zonder hoofdletters schrijven (wel consequent overigens) en dingen als Demy de jew verzinnen. Krijg daar soms het idee dat het daar meer draait om Ajax dan AZ zelf.
Desondanks mag je als je eenmaal kampioen bent geworden dat natuurlijk wel uitdragen. Zo toch raar zijn als dat niet 'mag'.
Nou, als ik op bepaalde sites van mijn club (NAC) kijk, schaam ik me ook af en toe kapot, dus daar moet ik 'm wel een beetje gelijk in geven.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:52 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
[..]
Dus de eigen supportersgroep is niet goed genoeg om een mening te vormen over supporters?? Vreemde gedachtegang hebben jullie.
Schaamte is iets anders dan ontkennen dat zulke supporters bestaan en een mening hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:55 schreef Stofje het volgende:
[..]
Nou, als ik op bepaalde sites van mijn club (NAC) kijk, schaam ik me ook af en toe kapot, dus daar moet ik 'm wel een beetje gelijk in geven.
Dat heeft dus weinig te maken met AZ zelf, maar met de hoofdsponsor. Voor mij zijn dat 2 losstaande dingen. Als Sunweb mij een kutvakantie verkoopt kijk ik NAC daar ook niet op aan (niet helemaal hetzelfde, weet ik ook wel, maar tochquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:48 schreef Stofje het volgende:
[..]
Oh, maar wat mij (!) betreft heeft die afgunst niks te maken met de sportieve resultaten. AZ heeft slim ingekocht, weinig betaald, geen gekke dingen gedaan en het gewoon slim gedaan. Het gaat om een paar zaken:
- Dirk Scheringa. Maakte ons jarenlang helemaal gek met lenen.nl, postkrediet en andere erg discutabele zaken. Het was allang duidelijk dat Dirk grof geld verdiende over de ruggen van naïeve, niet al te slimme Nederlanders. Dat Dirk dat zolang mocht doen van de overheid verbaast me behoorlijk, maar dat terzijde. Dirk werd schatrijk en pompte geld in AZ. Over het bestuur, het elftal, Louis van Gaal geen kwaad woord en zelfs wel respect.
Zoals ik al eerder aangaf, valt het wel mee. Het DSB stadion was een flink aantal jaar vertraagd, waardoor de flinke uitbreiding gelijk viel met de eerste successen. Daardoor lijkt het zo, en tuurlijk zullen er genoeg gloryhunters tussen zitten, maar het grootste deel had er ook gezeten als het stadion er een paar jaar eerder had gestaan.quote:- De gloryhunters. Ja, elke club heeft er af en toe last van. Absoluut. Alleen is het zo dat er een AZ is van de oude Alkmaarderhout en een AZ is van het nieuwe DSB Stadion. Twee volledig verschillende clubs. Traditie is blijkbaar totaal niet belangrijk voor de fans van AZ, historie is niet relevant, de cultuur van de club is volledig veranderd en lijkt totaal niet op het AZ van de Alkmaarderhout.
Toevallig evenredig met de prestatiesquote:Dat zijn de twee zaken die de meeste mensen ergert, lijkt me. Ik had nooit wat tegen AZ, maar de afgunst is wel bijzonder sterk gestegen de laatste jaren ja.
Evenredig met de grote mond die ze in 1x hebben jaquote:
Goed beleid.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:36 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het is ook afgunst/jaloezie. In 2004/2005 vond iedereen AZ nog een sympathiek clubje, dat verrassende resultaten behaalde in de UEFA-cup. AZ slaagde er in om de ambitie die iedere gezonde club moet hebben (zoveel mogelijk winnen) om te zetten in daadwerkelijke resultaten, dankzij goed beleid en een trouwe sponsor. Sinds het behalen van de resultaten is de sympathie om geslagen, dus ja imo is dat dan afgunst.
En het kampioenschap is niet bijeengekocht, het is het resultaat van goed bestuur icm een trouwe sponsor. Met name een goed beleid van het bestuur is belangrijk, dit schept de voorwaarden voor een goede ploeg. Zoals de juiste spelers voor weinig geld (duurste AZ-speler is El Hamdoui voor 7 mln), goede faciliteiten en rust rond de ploeg. Ajax was tijdenlang alleen maar in het nieuws door bestuursproblemen, recordtransfers icl arbitragezaken etc.. en wat heeft dat opgeleverd?
AZ had idd de unieke situatie dat de hoofdsponsor dezelfde persoon was als de eigenaar en voorzitter. Maar elke andere club met een goede hoofdsponsor en een goed bestuur zou hetzelfde kunnen behalen als AZ. Kijk naar Twente, niet zo heel lang geleden zaten zij ook zwaar in problemen en kijk waar ze nu staan, kwestie van goed beleid.
Dat is voor mij niet zo moeilijk: ik heb er namelijk helemaal geen problemen mee. Hoe de rest er over denkt, moeten zij weten. Maar eigenlijk geef je het zelf al aan: ik denk niet dat de weerstand bij de 'harde kern' groot genoeg is om een massale actie er tegen te beginnen. Hell,quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:22 schreef Stofje het volgende:
Maar Mutsaers, ik weet dat je een echte AZ'er bent. Waarom zijn die echte supporters, die vaste kern, niet in opstand gekomen tegen die klappers? Jullie zijn toch de cultuurbewakers?
Neeneenee, jíj wil er gewoon mee doorgaan ondanks het grote gebrek aan argumenten. Dat is iets anders dan dat ik het niet wil zien.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:24 schreef Chain_Reaction het volgende:
Je wilt het gewoon niet zien.
Dat zeg ik ook nergens; jij in je eerdere reacties trouwens ook niet.quote:Beschamend als je denkt dat Az qua uitstraling en achterban ook maar in de buurt komt van een club als Fc Utrecht.
Je bedoelt: ik ga niet in de mening van druiloor Chain_Reaction mee. Wat ga jij slecht met kritiek om zeg...quote:In plaats van dat jij als "echte" Azér zich uitspreekt tegen de klappers, de gloryhunters en de nepcultuur, prijs jij ze omdat ze tenminste lawaai maken. Wat een druiloor ben jij zeg. Sad.
Goede trainers is idd een onderdeel van goed beleid, net zoals de goede spelers aantrekken en zorgen dat de faciliteiten in orde zijn. Meer hoeft het bestuur in feite niet te doen en dat hebben ze prima gedaan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:46 schreef cheqy het volgende:
[..]
Goed beleid.![]()
Blablabla. Het enige wat ze goed hebben gedaan was Co Adriaanse en later Louis van Gaal strikken, die deden de rest.
quote:En verder, afgunst/jaloezie. Flikker toch een end op man.
Op zich heb ik nooit een hekel aan AZ gehad. Sterker, na Ajax was het zelfs een beetje mijn tweede clubje. Maar sinds de debieltjes zoals jij een grote teringbek hebben omdat AZ ook eens succes heeft gun ik deze club al het slechte. Niet voor de club zelf, maar voor dat simpele aanhang met hun grootheidswaanzin.
Net zoals jij nu met je afgunst en jaloezie.![]()
Maar één ding, AZ kan de komende 20 a 30 jaar de prijzen wel weer op hun buik schrijven dus ik hoop dat jullier er van genoten hebben.
Het "hoe kan ik mijzelf nou zo vaak mogelijk tegenspreken in een lapje tekst "- competitie is beslist dames en herenquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:46 schreef cheqy het volgende:
En verder, afgunst/jaloezie. Flikker toch een end op man.
Op zich heb ik nooit een hekel aan AZ gehad. Sterker, na Ajax was het zelfs een beetje mijn tweede clubje. Maar sinds de debieltjes zoals jij een grote teringbek hebben omdat AZ ook eens succes heeft gun ik deze club al het slechte. Niet voor de club zelf, maar voor dat simpele aanhang met hun grootheidswaanzin.
Net zoals jij nu met je afgunst en jaloezie.![]()
Maar één ding, AZ kan de komende 20 a 30 jaar de prijzen wel weer op hun buik schrijven dus ik hoop dat jullier er van genoten hebben.
Hulde voor je zoektocht. Je bent zowaar de eerste die dat doet. Dank hiervoor (serieus!)quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:27 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=3640
Jarenlang als middennmoter tegen de plannen zijn, nu voelen ze zich een topclub en willen ze dezelfde plannen als de Top 3 omdat ze daarmee veel geld denken te kunnen gaan verdienen. Illustreert wel aardig de beleidsverandering.
Plus enkele opmerkingen van het AZ supportersforum:
Verder staat het hele forum bol van gescheld op gloryhunters. Als het al uit eigen vak komt, is het dan niet logisch dan anderen dat ook zo zien? Je bent blijkbaar de enige die deze gloryhunters niet erkend en doet alsof ze alleen bij andere clubs zitten.
Door een eerdere vergelijking werd jou al voorgespiegeld dat Az qua uitstraling in een schril contrast staat met veel clubs. Mede door het hoge nepheids-gehalte. Je kreeg een paar prachtige voorbeelden, zodat jij dit zelfs aan kon voelen. (Je ouwehoerde steeds over.. dat is jouw gevoel).quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Neeneenee, jíj wil er gewoon mee doorgaan ondanks het grote gebrek aan argumenten. Dat is iets anders dan dat ik het niet wil zien.
[..]
Dat zeg ik ook nergens; jij in je eerdere reacties trouwens ook niet.
[..]
Je bedoelt: ik ga niet in de mening van druiloor Chain_Reaction mee. Wat ga jij slecht met kritiek om zeg...
Wij schreeuwen al lang niet meer dat we wel even kampioen zullen worden. Onder welke steen heb jij al die tijd gelegen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:27 schreef Joppy het volgende:![]()
Je snapt het niet helemaal he?
Je hebt een grote bek als je elk jaar schreeuwt wel even kampioen te worden zonder het te worden, niet als je blij bent dat je een keer kampioen bent geworden.
Ah , een AZ klappertje.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:28 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Het "hoe kan ik mijzelf nou zo vaak mogelijk tegenspreken in een lapje tekst "- competitie is beslist dames en heren
En toch hoor ik dat elk jaar nog regelmatig dat Ajax wel weer ff kampioen zal worden. Maar goed, ik vind dat ergens ook wel logisch aangezien Ajax iig elk jaar mee zou moeten doen om de prijzen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:50 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wij schreeuwen al lang niet meer dat we wel even kampioen zullen worden. Onder welke steen heb jij al die tijd gelegen?![]()
En jullie begonnen al naast jullie schoenen te lopen sinds jullie een paar jaar geleden voor het eerst Europees verder kwamen dan de eerste ronde.
Die komen ook ineens allemaal uit hun hol gekropen nu.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:59 schreef Mojave het volgende:
Lekker boeiend AZ.
De helden zijn toch in het oosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |