Ik vind de PKK een zieke organisatie.quote:
VOC + VIC heb ik nooit gehadquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geschiedenis is boeiend. Jammer dat er weinig over de Ottomanen staat in de geschiedenisboeken. Sowieso, de Nederlandse geschiedenisboeken,. Franse revolutie, VOC, VIC, en nog meer van zulke dingen.
Ik vond de film beter.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:05 schreef IHVK het volgende:
Overigens is mijn hobby de advocaat van de Duivel spelen dus let daar niet op allemaal.
Een alternatief op het plegen van aanslagen op burgers? Altijd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind de PKK een zieke organisatie.
Maar als je het van uit zijn opzicht bekijkt he?
Was er toen een alternatief?
Ja vrijheid vriendschap en broederschap.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:06 schreef Bortecinem het volgende:
Wat bedoel je met alternatief? Ik bedoel, een man die zoveel zingt over vriendschap, vrijheid, broederschap enz. zou toch beter moeten weten? Zou hij juist niet het goede voorbeeld moeten geven aangezien hij veel aanzien had in Turkije?
Waar heb jij het over? Ik zeg toch net dat de mensen die hem bekogelden met messen en vorken wat mij betreft in de stront mogen zakken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja vrijheid vriendschap en broederschap.
Maar o wee als je in het openbaar je eigen taal spreekt. Dat mag niet.
Naar dat soort muziek luister ik liever niet vrijwillig.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
Laten we allemaal naar Ahmet Kaya luisteren.
niet je smaak?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Naar dat soort muziek luister ik liever niet vrijwillig.
Er is altijd een alternatief voor geweld. Geen geweld.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind de PKK een zieke organisatie.
Maar als je het van uit zijn opzicht bekijkt he?
Was er toen een alternatief?
Ahmet Kaya begrijp ik nog wel (ik luister ook niet naar zijn muziek/gedichten), maar waar/wanneer heeft Yilmaz Erdogan de PKK gesteund? Dat is mij namelijk ontgaan.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik doelde op het filmpje dat The magnificent net plaatste.
Groot kans van wel.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
Voel ik hier een nieuwe ruzie komen?
Ik ga het niet voor de PKK opnemen nu, ook ik heb bekenden die hun zonen hebben verloren in die oorlogen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een alternatief op het plegen van aanslagen op burgers? Altijd.
Yilmaz Erdogan noemde de omgekomen PKK soldaten 'Sehitlerimiz'.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ahmet Kaya begrijp ik nog wel (ik luister ook niet naar zijn muziek/gedichten), maar waar/wanneer heeft Yilmaz Erdogan de PKK gesteund? Dat is mij namelijk ontgaan.
Nee Precies, het is weer een typisch gevalletje divide and conquer.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niets mis met Koerden, overigens. We denken denk ik allemaal hetzelfde over PKK.
Bron?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Yilmaz Erdogan noemde de omgekomen PKK soldaten 'Sehitlerimiz'.
In Utopia is er geen PKK.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef IHVK het volgende:
In een perfecte wereld zou Ahmet Kaya de PKK niet steunen.
Het conflict vast wel, en zal allemaal niet zo zwart-wit zijn, maar er is niets te nuanceren aan het doden van burgers, of ze nu van de staat of van de bendes komen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ga het niet voor de PKK opnemen nu, ook ik heb bekenden die hun zonen hebben verloren in die oorlogen.
Punt is dat het iets genuanceerder ligt dan wij willen dat het is.
Bron?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Yilmaz Erdogan noemde de omgekomen PKK soldaten 'Sehitlerimiz'.
Heeftie dat gedaan? Dat wist ik niet.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:12 schreef Bortecinem het volgende:
Mooi dat jullie zo begripvol zijn. Ik kan echt geen begrip opbrengen voor een persoon die optreed op PKK bijeenkomsten/concerten en daar 'Vallahi Apoyu' ozledik zingt. Mooi dat jullie dat wel kunnen..
Ik nuanceer het doden van burgers dan ook niet.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het conflict vast wel, en zal allemaal niet zo zwart-wit zijn, maar er is niets te nuanceren aan het doden van burgers, of ze nu van de staat of van de bendes komen.
Ayipquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
eindelijk kan ik er ook 1 meemaken
Dat lukte voorheen ook echt aardig. Er was 'Turk' en er was 'Koerd'. Volgens mij is dat nu veel minder.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee Precies, het is weer een typisch gevalletje divide and conquer.
Een normaal mens steunt sowieso geen organisatie die onschuldige mensen vermoordt. Daar heb je geen perfecte wereld voor nodig hoor.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef IHVK het volgende:
In een perfecte wereld zou Ahmet Kaya de PKK niet steunen.
Dan verschillen we niet van mening.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik nuanceer het doden van burgers dan ook niet.
Ik begrijp je heel goed, maar je luistert uiteindelijk niet naar "Vallahi Apoyu ozledik".quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:12 schreef Bortecinem het volgende:
Mooi dat jullie zo begripvol zijn. Ik kan echt geen begrip opbrengen voor een persoon die optreed op PKK bijeenkomsten/concerten en daar 'Vallahi Apoyu' ozledik zingt. Mooi dat jullie dat wel kunnen..
Google maar.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bron?
Bovendien zegt Erdogan (Tayyip) ook steeds 'Analaramiz aglamasin' dan heeft hij het ook over de PKK-moeders.
Klopt, volgens een recent peiling van Gallup is maar 5 % van de Koerden in Turkije revolutionair geneigd en stemt 56% voor de AKP, zegt genoeg wmb.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat lukte voorheen ook echt aardig. Er was 'Turk' en er was 'Koerd'. Volgens mij is dat nu veel minder.
quote:
Het Turkse leger heeft ook wel eens onschuldige mensen vermoord. Toch zijn er genoeg normale mensen die het Turkse leger steunen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een normaal mens steunt sowieso geen organisatie die onschuldige mensen vermoordt. Daar heb je geen perfecte wereld voor nodig hoor.
Hebben we ze Ozal aan verloren, dus blijft een pittig issue.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:17 schreef zarGon het volgende:
Wat vinden jullie nou van het idee "Turkse Unie"? Tegenhanger van de EU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |