Voor de 450D (en 1000D en 500D) heeft Canon de BG-E5 grip. O.a. de 400D gebruikt een BG-E3 grip...quote:Op dinsdag 8 december 2009 07:04 schreef polariteit het volgende:
ik zit te overwegen een grip en afstandsbediening voor mijn 400D aan te schaffen, en nu kwam ik deze tegen: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=28801
iemand enig idee of dit ook op de 400d gaat passen? Ik zie namelijk op verschillende sites van shops alleen maar grips voor de 450d/500d![]()
Ja, en van die expanders (of heten die dingen) werken ook niet goed met f14 lenzen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:05 schreef whaley het volgende:
[..]
Zo te zien een FD lens en geen EF, dus dan moet er weer zo'n converter met lens tussen, laat maar ;-)
kijk anders 'ns bij http://www.accu4u.nl/ , als de website weer online isquote:Op dinsdag 8 december 2009 07:04 schreef polariteit het volgende:
ik zit te overwegen een grip en afstandsbediening voor mijn 400D aan te schaffen, en nu kwam ik deze tegen: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=28801
iemand enig idee of dit ook op de 400d gaat passen? Ik zie namelijk op verschillende sites van shops alleen maar grips voor de 450d/500d![]()
jij ookquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Verdorie ik zoek een winkel in Amsterdam die een grip voor de 400D verkopen. Nergensiemand?
tnx voor de link, maar ik heb inmiddels besloten ervan afgezien een grip aan te schaffen. Wil namelijk op termijn over stappen naar een nieuwer model á la 50d, maar die krengen zijn dus niet uitwisselbaar. en dan vind ik 50+ euro best zonde zeg maarquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:37 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
kijk anders 'ns bij http://www.accu4u.nl/ , als de website weer online is
[..]
jij ook
Ik heb m'n grip voor de 400d er vandaan, ze hebben er vaak 3rd party spul, ook voor oudere modellen
naar jezelf?quote:Op donderdag 24 december 2009 20:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
en vandaag ging de eerste eos 1d mark IV de deur uit. just in time for x-mas
Fijn man!!quote:Op donderdag 17 december 2009 19:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
zo. Mijn 1D wordt gerepareerd. free of charge. Heb hem morgen/zaterdag of volgende week donderdag terug
Volgens de testen vergelijkbaar, en prijzen zijn ook ongeveer hetzelfde.quote:
Tijd voor een nieuwe Nikon? Het is je niet gegund... Sterkte!quote:Op woensdag 30 december 2009 19:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
AHHHHHHHHHHHHHH. Volgens mij willen ze echt dat ik ga overstappen ...
spiegel zit erin en nu blijken er ineens een paar tandwieltjes niet goed meer te zijn ... en die hebben ze niet op voorraad dus die moeten ze ook weer nabestellen... ben hem nu da al weer 4 weken kwijt en dit gaat straks naar de 6 weken toe zo ....
en daarnaast ... de 5 1D VI's die zijn uitgeleverd zijn er al weer 4 terug naar Canon vanwege banding problemen bij ISO 6400 en hoger .... Ja ja... het gaat weer lekker daar ....
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=30969quote:
EUR 3000quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=30969
http://www.cameranu.nl/ar(...)_USM_IS_Type_II.html
Och, als de eerste 70-200 IS in prijs omlaag gaat, heeft volgens mij ook niemand er problemen mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
EUR 3000WTF
Ik gok dat die de komende maand vrij rap omlaag gaat
Die is al gedaaldquote:Op woensdag 6 januari 2010 00:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Och, als de eerste 70-200 IS in prijs omlaag gaat, heeft volgens mij ook niemand er problemen mee.
De MTF grafieken zien er wel een stuk beter uit, dus de nieuwe lens zou scherper moeten zijn. Niet dat de huidige slecht is, maar het kan beter.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:19 schreef freud het volgende:
Precies! Als je die specs naast elkaar ziet, dan vraag je je af what's new? Zeker gezien het feit dat hij nu 2x zo duur geïntroduceerd wordt, vraag ik me af wat de selling point is... Ik had minimaal de nieuwe IS verwacht, en een lagere intro prijs.
Nieuwe objectieven zijn toch altijd duurder dan de oude versie? Supply and demand.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:19 schreef freud het volgende:
Ik had minimaal de nieuwe IS verwacht, en een lagere intro prijs.
De optiek en de IS is nieuw,quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:19 schreef freud het volgende:
Precies! Als je die specs naast elkaar ziet, dan vraag je je af what's new? Zeker gezien het feit dat hij nu 2x zo duur geïntroduceerd wordt, vraag ik me af wat de selling point is... Ik had minimaal de nieuwe IS verwacht, en een lagere intro prijs.
Mja, ik vraag het me serieus af of ik die extra scherpte in de praktijk 1400 euro mooier vind...quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:08 schreef whaley het volgende:
[..]
De MTF grafieken zien er wel een stuk beter uit, dus de nieuwe lens zou scherper moeten zijn. Niet dat de huidige slecht is, maar het kan beter.
Ja, maar 2x zo duur? Een nieuwe versie van een Opel Corsa is bij lancering ook niet ineens 40% duurder...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Nieuwe objectieven zijn toch altijd duurder dan de oude versie? Supply and demand.
De nieuwe hybride IS van de 100mm zit volgens mij niet in deze lens hoor, wel nieuwere IS, maar niet de nieuwste volgens mij. Nieuw glas is mooi, maar is het resultaat in de praktijk zo spectaculair als de prijsstijging doet vermoeden...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
De optiek en de IS is nieuw,
Net als bij de 100 mm Macro is een goed objectief nog beter geworden (en 2 keer zo duur)
Ik ook niet, heb net de mark1 gekochtquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja freud, ik was ook niet van plan hem te kopen.
Het is niet de eerste keer dat C het doet. De nieuwe TS 24mm is nagenoeg 2 keer zo duur geworden, de nieuwe 100mm macro ook. Ik zou niet verbaasd zijn als de 24-70 met IS ook 2 keer de huidige prijs zal worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:19 schreef freud het volgende:
Ja, maar 2x zo duur? Een nieuwe versie van een Opel Corsa is bij lancering ook niet ineens 40% duurder...
http://www.dpreview.com/news/0108/01080101canonef70200f28.aspquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat C het doet. De nieuwe TS 24mm is nagenoeg 2 keer zo duur geworden, de nieuwe 100mm macro ook. Ik zou niet verbaasd zijn als de 24-70 met IS ook 2 keer de huidige prijs zal worden.
Ik vraag me af hoeveel de mk1 kostte in 01 toen hij geintroduceerd werd...
quote:Hoog en laag
De allereerste koers van de euro was 3,5 jaar geleden één euro voor 1,16675 dollar. In 12 maanden tijd zakte de euro onder de koers van de dollar. Het dieptepunt lag in de zomer van 2001 toen de euro onder de 85 dollarcent dook. Interventies door de Europese Centrale Bank behoedden de munteenheid voor een verdere koersval.
En als je hem aanzet en op het knopje drukt?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, ik zal me ook eens melden! Heb vandaag een 7D gekocht en tot nu toe is alles wat ik kan zeggen: WOW! Echt wat een apparaat!!!
Dat bedoel ik dusquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En als je hem aanzet en op het knopje drukt?
Dan had je de 5xx moeten kopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dusde foto's zijn heel vet. Van buiten vind ik em er maar lomp uitzien
Met wat alcohol en een doekje kan je heel goed vet verwijderen. En er vaak doorheenkijken, dan hoef je de lompheid niet te aanschouwenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dusde foto's zijn heel vet. Van buiten vind ik em er maar lomp uitzien
Natuurlijk!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:42 schreef infp2009 het volgende:
Heb je er ook een fotovest bij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha zeker waar!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Met wat alcohol en een doekje kan je heel goed vet verwijderen. En er vaak doorheenkijken, dan hoef je de lompheid niet te aanschouwen
Het zit je ook allemaal mee zo te lezenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
wow. het schijnt dat mijn tandwieltjes binnen zijn... alleen hadden ze vandaag een Canon Pro dag .. waardoor ze dus geen meter hebben uitgevoerd ... *zucht*
Nieuwquote:Op woensdag 13 januari 2010 08:33 schreef Netsplitter het volgende:
February/March?
Apparently the 1Ds Mark IV is in testing and is said to be “production ready”.
The following are some of the rumored key features.
» Looks like a 1D4 with a bigger bump on top
» Feels very similar to use to the 1D4
» AF looks to be the same as the 1D4
» Similar features to 1D4 in most areas – inc. ISO
Damn! Did you piss off a voodoo priest?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
wow. het schijnt dat mijn tandwieltjes binnen zijn... alleen hadden ze vandaag een Canon Pro dag .. waardoor ze dus geen meter hebben uitgevoerd ... *zucht*
Daar sta je dan met je garantie...quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:19 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ach ja.. Heb ook een klant met een XH-A1 camera waarvan de HeadPhone aansluiting kapot was. Camera is sinds september in reparatie en is al 2 keer in Duitsland geweest. Eerste keer omdat hij niet goed gemaakt was en tweede keer ook weer. Hij kwam net weer terug en het geluid werkt nu helemaal niet meer ... Ze kunnen beter de leencamera houden en deze teruggeven momenteel...
owja en me camera is nog steeds niet gerepareerd. Het lijkt wel alsof alle reparaties die in de tussentijd zijn binnen gekomen voorrang krijgen en dat nu het onderdeel binnen is hij weer achteraan de lijst staat ...
Heb zelfs een klant waar onderdelen in november binnen waren gekomen en die is nog altijd niets aan gedaan ...
Met superlijm eraf dampen en de pliessie inschakelen!!!!!!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
Het wonder heeft plaatsgevonden. Ik heb me camera terug
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
alleen zitten er vingerafdrukken op me spiegel![]()
![]()
![]()
![]()
prutsers zijn het !!
Djeez! Had ik ook een keer met een lens na reparatie. Hadden ze het voorste element er 90o gedraaid teruggezet. Kwam er pas achter toen ik mijn zonnekap erop schroefdequote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
prutsers zijn het !!
Klachtbrief sturen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
prutsers zijn het !!
quote:February 9, 2010: Canon has released details of its new EOS 550D DSLR cameras, which is scheduled for shipping on 26 February, 2010.
The new model slots into the EOS line-up above the EOS 500D but below the EOS 50D, without replacing any existing model. It features an 18-megapixel CMOS sensor, simple controls suite and the ability to record Full High Definition 1920 x 1080 movie clips. A detailed ‘First Look' at the new camera can be accessed here. Sample images taken with a pre-production camera can be found at the end of this report.
Op zich een nette upgrade van de 500D zou ik zeggen, maar erg warm word ik er nou ook weer niet van...quote:Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef EchnaDarr het volgende:
"Canon Unveils EOS 550D"
[..]
En de first look: http://www.photoreview.co(...)-canon-eos-550d.aspx
Hij heeft dezelfde cmos als de 7D.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Op zich een nette upgrade van de 500D zou ik zeggen, maar erg warm word ik er nou ook weer niet van...
En 18 MP?Gaat dat betekenen dat hij heel wat ruisgevoeliger wordt dan z'n oudere broertjes? Weet niet of dat wel zo'n vooruitgang is eigenlijk.
Je vraagt je af wat ze dan nog allemaal in de xxD modellen willen stoppen...quote:Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef EchnaDarr het volgende:
"Canon Unveils EOS 550D"
[..]
En de first look: http://www.photoreview.co(...)-canon-eos-550d.aspx
Inderdaad. De lijn bestaat nu uit:quote:Op maandag 8 februari 2010 18:57 schreef freud het volgende:
Als consument weet je nou helemaal niet meer wat je moet kopen. What's next, een 52D?
Idd. Wordt onoverzichtelijk zo. En je moet ook nog voor elk een 'productielijn' aanhouden. Maakt 't niet goedkoper...quote:Op maandag 8 februari 2010 18:57 schreef freud het volgende:
Als consument weet je nou helemaal niet meer wat je moet kopen. What's next, een 52D?
De 40D wordt ook nog geproduceerd toch? Of hebben ze die inmiddels wel uitgefaseerd?quote:Op maandag 8 februari 2010 20:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad. De lijn bestaat nu uit:Instapmodel 1000D Een stapje hoger de 500D Nog een stapje hoger de 550D Nog een stapje hoger de 50D Nog een stapje hoger de 7D Nog een stapje hoger de 5D En als hoogste stapje de 1D
Je zou verwachten dat ze voor iedere doelgroep 1 camera willen hebben. Maar volgens mij zijn er geen 7 doelgroepen
En dan kun je bij de 1D ook nog kunnen tussen Foolframe en de APS-Hquote:Op maandag 8 februari 2010 20:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad. De lijn bestaat nu uit:Instapmodel 1000D Een stapje hoger de 500D Nog een stapje hoger de 550D Nog een stapje hoger de 50D Nog een stapje hoger de 7D Nog een stapje hoger de 5D En als hoogste stapje de 1D
Je zou verwachten dat ze voor iedere doelgroep 1 camera willen hebben. Maar volgens mij zijn er geen 7 doelgroepen
Tsja, eigenlijk heb je tussen de 1000D en 500D ook nog de 450D zitten natuurlijk. Ik zie de 500D niet als vervanger van de 450D in ieder geval (maar meer als een 450D met videofunctiequote:Op maandag 8 februari 2010 20:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik weet zo geen prijzen uit mijn hoofd, maar volgens mij liggen ze wel allemaal in een net iets ander budget? (van goedkoop naar duur naar geld over) Dan gaat het dus niet om de doelgroep qua fotograaf, maar om hoeveel die te besteden heeft.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Hmm, een andere strategie dus. Zou dat de keuze voor zo een gevarieerd aanbod verklaren? Ik weet niet of dat marketingtechnisch verantwoordt isquote:Op maandag 8 februari 2010 21:03 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik weet zo geen prijzen uit mijn hoofd, maar volgens mij liggen ze wel allemaal in een net iets ander budget? (van goedkoop naar duur naar geld over) Dan gaat het dus niet om de doelgroep qua fotograaf, maar om hoeveel die te besteden heeft.
Zeker de eerste modellen liggen niet gigantisch ver uit elkaar.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:03 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik weet zo geen prijzen uit mijn hoofd, maar volgens mij liggen ze wel allemaal in een net iets ander budget? (van goedkoop naar duur naar geld over) Dan gaat het dus niet om de doelgroep qua fotograaf, maar om hoeveel die te besteden heeft.
Mwah, tegenwoordig kunnen de productielijnen meerdere modellen tegelijk aanquote:Op maandag 8 februari 2010 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Wordt onoverzichtelijk zo. En je moet ook nog voor elk een 'productielijn' aanhouden. Maakt 't niet goedkoper...
Volgens mij niet meerquote:Op maandag 8 februari 2010 20:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De 40D wordt ook nog geproduceerd toch? Of hebben ze die inmiddels wel uitgefaseerd?
De 550 wordt expliciet niet als opvolger van de 500 genoemd in dat stukjequote:Op maandag 8 februari 2010 20:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, eigenlijk heb je tussen de 1000D en 500D ook nog de 450D zitten natuurlijk. Ik zie de 500D niet als vervanger van de 450D in ieder geval (maar meer als een 450D met videofunctie).
Maar wordt de 500D (op termijn) niet gewoon vervangen voor de 550D dan? Ik weet niet wat voor prijskaartje ze eraan gaan hangen, maar het lijkt me toch dat het gat tussen de 500D en 550D veel te klein is om in stand te blijven houden...
Hmm, dat zal wel meevallen denk ik...quote:Op maandag 8 februari 2010 22:50 schreef aaipod het volgende:
Ik vraag me wel af wat dit met de prijzen van de 450d gaat doen. Ik was voornemens morgenavond 1 aan te schaffen en vraag me nu af of die prijzen niet snel gaan dalen :\
Ik zou echt snel van dat argument afstappen. De camera's volgen elkaar sneller op de gemiddelde ICT speeltjes, dus je weet zeker dat 2 maanden nadat je iets gekocht hebt, het weer opgevolgd is door iets beters en goedkopers.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:50 schreef aaipod het volgende:
Ik vraag me wel af wat dit met de prijzen van de 450d gaat doen. Ik was voornemens morgenavond 1 aan te schaffen en vraag me nu af of die prijzen niet snel gaan dalen :\
Die wil ik allebei wel hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:49 schreef Roel_Jewel het volgende:![]()
!!!
Behind the scenes @ Canon in Vancouver...
http://www.flickr.com/pho(...)19948/in/photostream
De vrouw of het objectief?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die wil ik allebei wel hebben.
hij zegt toch allebeiquote:
Beide om mee te spelen.quote:
quote:
De echte fotograaf zegt: welke vrouw?quote:
* Isdatzo angstvallig naar de stapels nog te verzetten fotowerk kijkt en zich diep schaamtquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De echte fotograaf zegt: welke vrouw?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |