abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74035986
Ik krijg binnenkort een nieuwe home-cinema set. Deze heeft een USB aansluiting voor het afspelen van video's en muziek.

Is een USB stick snel genoeg om HD / Blu-Ray films af te spelen? Zijn er bepaalde typen beter of minder geschikt voor, of kan het helemaal niet
pi_74036003
En ook belangrijk, hoe zit het met de menustructuur en ondertitelings/audio opties van zo'n HD film? Is dat allemaal 'normaal' te selecteren?
pi_74036034
Bij mijn Samsung-tv kan ik gewoon mijn usbstick in de tv steken. Deze tv heeft een USB1 en een USB2 ingang. Ik merk dat films in hogere resolutie beter gaan via USB2.
Verder kun je gewoon subs gebruiken, Als het maar dezelfde naam heeft als de file met je filmbestand.
Death solves all problems: no man, no problem.
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:21:10 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74036059
De bitrate van HD is vrij laag, heeft een USBstick geen enkele moeite mee.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:15 schreef bijderechter het volgende:
En ook belangrijk, hoe zit het met de menustructuur en ondertitelings/audio opties van zo'n HD film? Is dat allemaal 'normaal' te selecteren?
Volgens mij mag ik hier geen antwoord op geven volgens de policy
censuur :O
pi_74036060
Ga zoeken op een 1080p torrent, download die en test die vanaf de usb stick en je weet je antwoord
pi_74036091
TVP
pi_74036139
Bedankt voor de replies tot dusver.

De reden dat ik het vraag is dat ik geen zin heb om een 40GB stickie te kopen, het dan te testen en er vervolgens achterkomen dat het niet werkt

En als downloaden legaal is, waarom zou dit dan niet besproken mogen worden Remocodelft

Anyhoe, ik hoop dat iemand nog kan/wil vertellen hoe het zit met ondertiteling en audio. Het antwoord dat er een sub. file op het stickie moet staan is niet relevant, aangezien alles in 1 bestand zit bij Blu-Ray/HD films.
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:36:17 #8
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74036247
Download een filmtrailer van 1080p. Die zijn veelal rond de 200 mb, kan je het gelijk testen op de usb sticks die je nu nog hebt.

Als de ondertiteling ín het bestand zelf zit, dan kan je er bij komen met de subtitles knop je afstandsbediening.
When all else fails, you always have delusion.
pi_74036283
40Gb stickie
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:41:16 #10
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74036312
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:15 schreef bijderechter het volgende:
Bij hoeveel downloadbare films zit er ook een menustructuur en ondertitelings/audio opties?
In mijn ervaring is het gewoon de film en een eventueel een bestand met ondertitels,
Ben je zeker dat je nieuwe home cinema die wel kan samenvoegen?
pi_74036324
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:39 schreef ColtZ40 het volgende:
40Gb stickie
Hoe groot denk je dat een BR film kan zijn? Als je écht een 1 op 1 kopie wil hebben, heb je in sommige gevallen wel 40GB nodig
pi_74036345
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:41 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Bij hoeveel downloadbare films zit er ook een menustructuur en ondertitelings/audio opties?
Ik download alleen maar DVD's, geen Divx en andere 'rotzooi'

En dan zit er vaak een menu bij en soms verschillende audio/ondertitelings opties.
quote:
Ben je zeker dat je nieuwe home cinema die wel kan samenvoegen?
Nee, ben ik niet zeker van, maar ga er wel van uit eigenlijk.
Het is deze: http://www.pixmania.nl/nl(...)ome-cinema-hts3.html
pi_74036361
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:41 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Hoe groot denk je dat een BR film kan zijn? Als je écht een 1 op 1 kopie wil hebben, heb je in sommige gevallen wel 40GB nodig
Bestaat een 40GB stickie wel?
pi_74036387
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:44 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Bestaat een 40GB stickie wel?
Whehe, de grootste die ik kan vinden op Tweakers is 256GB twv 673 euro
pi_74036412
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:46 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Whehe, de grootste die ik kan vinden op Tweakers is 256GB twv 673 euro
16,32,64,128 en 256GB
pi_74036431
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

16,32,64,128 en 256GB

Ah zo, ik begrijp je nu. Toen ik die 40GB neerkwakte dacht ik daar ff niet aan
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:49:48 #17
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74036432
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:43 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ik download alleen maar DVD's, geen Divx en andere 'rotzooi'

En dan zit er vaak een menu bij en soms verschillende audio/ondertitelings opties.
[..]
Ga je dan alles wat je hebt binnengehaald dan virtueel mounten zodat het lijkt alsof je een DVD hebt insteken? Ik vrees dat dit niet zomaar gaat werken op een USB-stick in je home-cinema.
quote:
Nee, ben ik niet zeker van, maar ga er wel van uit eigenlijk.
Het is deze: http://www.pixmania.nl/nl(...)ome-cinema-hts3.html
Ja die gaat dat alles zeker aankunnen.
pi_74036461
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:49 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ga je dan alles wat je hebt binnengehaald dan virtueel mounten zodat het lijkt alsof je een DVD hebt insteken? Ik vrees dat dit niet zomaar gaat werken op een USB-stick in je home -cinema.
Nou ja niet alles. Het merendeel stream ik, maar met HD/BR materiaal is mijn netwerksnelheid niet hoog genoeg.
En dat wil ik dan via USB proberen te laten draaien.

Maar heb idd. nog wel een 4 GB stickie liggen, probeer ik wel een trailer binnen te halen en het op die manier te testen

En dat het niet zou werken, de handleiding geeft aan dat die USB aansluiting er op zit om foto's en video te kunnen bekijken vanaf USB stick. Alleen hoop ik niet dat ze dan alleen DIVX etc. bedoelen, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Upscalen zou ook werken vanaf de USB stick.
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:53:22 #19
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74036491
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:51 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Nou ja niet alles. Het merendeel stream ik, maar met HD/BR materiaal is mijn netwerksnelheid niet hoog genoeg.
pi_74036500
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:53 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:56:42 #21
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74036543
Hoe je BR wil gaan streamen naar een setje van 190 euro
pi_74036570
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:56 schreef mrPanerai het volgende:
Hoe je BR wil gaan streamen naar een setje van 190 euro
Wie zegt dat ik naar het setje stream

Ik heb een PS3 die via toslink verbonden wordt met 'het setje van 190 euro'.

Niet zo denigrerend aub, als ik die set van 190 goed vind, is dat toch prima? Ik heb nu een set van 100,- euro, die doe ik alleen maar weg omdat er geen optische ingang op zit
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:07:33 #23
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74036732
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:58 schreef bijderechter het volgende:

[..]
Niet zo denigrerend aub, als ik die set van 190 goed vind, is dat toch prima? Ik heb nu een set van 100,- euro, die doe ik alleen maar weg omdat er geen optische ingang op zit
Dat was de bedoeling ook niet. Ik geloof nooit dat wanneer je de volledige content van een DVD/BR op een usb-stick flikkert en in je setje plugt je ook maar een beeld te zien gaat krijgen.
pi_74036748
Mja oké, daarom vroeg ik het ook. Misschien zijn er mensen die het al wel eens geprobeerd hebben (of het even willen proberen ).
pi_74036940
Externe harde schijf kopen van 1TB. Wil ook wel.
pi_74038434
Probeer het gewoon met een trailer van 200MB. Als dat werkt is het nog de vraag of dat ding directe br content van een stick accepteert, want dat is weer een ander verhaal. Ik snap niet echt het punt, je kan je br toch gewoon vanaf je PS3 afspelen?
pi_74038481
quote:
[b]Op zondag 25 oktober 2009 11:30 schreef Cruise.Elroy het volgende:[/b
IIk snap niet echt het punt, je kan je br toch gewoon vanaf je PS3 afspelen?
Klopt, maar mijn kopieën niet, want ik heb geen BR brander.
pi_74038570
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:32 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn kopieën niet, want ik heb geen BR brander.
Waarom zou je kopieën afspelen? Die dingen zijn bijna onsloopbaar.
Dit gaat ook wel off-topic; kvind het persoonlijk veel moeite voor niks.:P
pi_74044792
Kan prima, maar dat ligt net aan de gebruikte usb stick en apparatuur. Als die snel genoeg is om die data te verwerken is het geen issue.

Hetzelfde is met netwerkharddisks. Gigabit is snel genoeg, maar de beperking zit in de disks en/of de nas zelf waardoor je deze snelheid niet haalt.

Een USB stick haalt rustig 20Mb/sec (even de onderkant van het segment niet meegerekend, maar ook die doen nog wel rond de 10Mb)

Een van de zwaarste HD demo's is de birdscene uit Planet Earth (Google maar op Killa sample)
Die heeft pieken van 140Mbit.... (1080p). En zelfs dat is 'maar' 15Mb/sec, wat een usb stickje dus kan halen, de beperking zal eerder de decoding hardware zijn.
pi_74046155
quote:

[..]

Maar heb idd. nog wel een 4 GB stickie liggen, probeer ik wel een trailer binnen te halen en het op die manier te testen

En dat het niet zou werken, de handleiding geeft aan dat die USB aansluiting er op zit om foto's en video te kunnen bekijken vanaf USB stick. Alleen hoop ik niet dat ze dan alleen DIVX etc. bedoelen, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Upscalen zou ook werken vanaf de USB stick.
Wat jij wil gaat niet werken. Je veronderstelt wel van alles en zegt dat je het je niet kunt voorstellen dat het niet zou werken, maar dat is alleen maar een gevolg van een gebrek aan technisch inzicht. Mijn advies: download een handleiding van het apparaat dat je op het oog hebt en ga de specificaties eens grondig bestuderen.
pi_74047105
Dat ik een gebrek aan technisch inzicht is duidelijk en vind ik ook helemaal niet erg, daarom vraag ik het hier. Volgens mij veronderstel ik niet zo heel veel en dan nog, ik zal toch moeten aangeven wat ik verwacht en dan moet ik van veronderstellingen uitgaan.

In de handleiding staat, zoals ik al zei, dat vanaf USB stick Divx en WMA gekeken kan worden (onder andere). Ik vraag nu dus of een HD film ook zou gaan en als dat niet gaat waarom dan niet.
pi_74047794
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:48 schreef bijderechter het volgende:
Dat ik een gebrek aan technisch inzicht is duidelijk en vind ik ook helemaal niet erg, daarom vraag ik het hier. Volgens mij veronderstel ik niet zo heel veel en dan nog, ik zal toch moeten aangeven wat ik verwacht en dan moet ik van veronderstellingen uitgaan.

In de handleiding staat, zoals ik al zei, dat vanaf USB stick Divx en WMA gekeken kan worden (onder andere). Ik vraag nu dus of een HD film ook zou gaan en als dat niet gaat waarom dan niet.
OK. Als je even een linkje kunt geven naar een PDF van de handleiding van het ding dat je op het oog hebt, dan graag. Dan wil ik er zelf wel even naar kijken.

In het algemeen spelen dergelijke aparaten geen andere formaten af dan wat er in de handleiding wordt aangegeven. Bij het afspelen van DivX via USB geldt meestal de beperking dat de resolutie niet groter mag zijn dan 720x576 (dat is de resolutie van een gedigitaliseerd Europees PAL signaal). Daarmee vallen alle HD bestanden al meteen buiten de boot, nog even afgezien van het feit dat het apparaat de gebruikte (andere) codecs van HD videobestanden ook zou moeten ondersteunen. De technische reden hiervoor is dat de gebruikte video chips en elektronica daaromheen in een DVD speler gewoon niet zijn ontworpen voor de verwerking van HD signalen en daar ook niet geschikt voor zijn. Dat is dus een beperking van de hardware waar je niet omheen kunt.

Wil je toch HD bestanden van allerlei aard op je HDTV kunnen afspelen, en zelfs kunnen streamen vanaf je PC via een netwerk, dan moet je gaan denken aan een serieuze mediaspeler, een Popcorn Hour bijvoorbeeld.
pi_74050362
Streamen gaat in principe prima, alleen voor HD en BR films dat kan mijn netwerk niet aan. Ik stream dan naar mijn PS3, wat bij DVD5 en DVD9 prima gaat.

Afijn, hier de manual, wellicht kun jij er wat uit concluderen

http://www.p4c.philips.co(...)s3376_12_dfu_nld.pdf
pi_74052345
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:44 schreef bijderechter het volgende:
Streamen gaat in principe prima, alleen voor HD en BR films dat kan mijn netwerk niet aan. Ik stream dan naar mijn PS3, wat bij DVD5 en DVD9 prima gaat.
Ik begrijp niet precies wat je hier bedoel. DVD Video is namelijk geen HD. Je kunt wel (gecomprimeerde) HD bestanden op een DVD schijf zetten in AVCHD formaat, wat de PS3 dan kan afspelen inderdaad.
quote:
Afijn, hier de manual, wellicht kun jij er wat uit concluderen

http://www.p4c.philips.co(...)s3376_12_dfu_nld.pdf
Uit de manual word ik niet echt veel wijzer, behalve dat alleen USB sticks met een FAT12, FAT16, of FAT32 bestandssysteem worden ondersteund, waardoor de bestandsgrootte van een DivX bestand niet groter dan 4 GB kan zijn. Ook worden geen sticks (of andere externe opslagmedia) met een capaciteit groter dan 160 GB ondersteund.

Maar nogmaals, de capaciteit van je opslagmedia of de overdrachtssnelheid zijn niet de beperkende factoren. De beperkingen waardoor je geen bestanden met HD content op dit of andere soortgelijke home cinema sets kunt afspelen liggen in de hardware, en daar kun je niets aan veranderen. Voor wat jij wil is dit apparaat gewoon een compleet verkeerde keuze.
pi_74052617
Tja, als je de handleiding zo doorleest is het duidelijk dat het met divx ophoud.

Verder kun je er ook weinig mee, het is een leuk setje voor de slaapkamer. Verder heb je gewoon geen mogelijkheden. Ding heeft geen hdmi inputs enz, dus een losse mediaspeler is ook geen optie.

De conclusie is dat dit ding dus ook gewoon eigenlijk niet meer DVDtjes kan afspelen. Als je van plan bent met HD enz aan de gang te gaan, sla dit ding dan over en koop een fatsoenlijke, of eentje waar je een mediaspeler op kunt aansluiten. Dan heb je de kracht om zwaardere formaten te decoderen.
pi_74054453
Ik heb het ding echt niet gekocht om HD op af te spelen. Alles wat ik wil afspelen stream ik via de PS3 en de PS3 sluit ik aan op de HC set.

Zou ik via USB HD kunnen afspelen op het apparaat was dat mooi meegenomen. Dat gaat kennelijk niet, jammer dan. Dan moet ik mijn PC en netwerk gewoon wat upgraden om dat ook goed te kunnen streamen.

Ik heb de HC set dus puur voor het geluid. En nee, veel zullen de set afkraken omwille van de prijs en/of merk, maar voor mij is het prima. Ik heb nu een Samsung HTZ-110 en die vind ik al prima ware het niet dat ik mijn PS3 er alleen op aan kan sluiten via een stereokabel. Ik vind beeld veel belangrijker dan geluid, maar wil toch wel minimaal 5.1 geluid en dan nog liever DTS 5.1

En een mediaspeler moet ik volgens mij prima kunnen aansluiten, die dingen zijn vaak ook via component aan te sluiten of USB en/of optische kabel Dus die HDMI ingang mis ik volgens mij niet zo... maar misschien vergis ik me
pi_74055089
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:28 schreef bijderechter het volgende:
Ik heb het ding echt niet gekocht om HD op af te spelen. Alles wat ik wil afspelen stream ik via de PS3 en de PS3 sluit ik aan op de HC set.

Zou ik via USB HD kunnen afspelen op het apparaat was dat mooi meegenomen. Dat gaat kennelijk niet, jammer dan. Dan moet ik mijn PC en netwerk gewoon wat upgraden om dat ook goed te kunnen streamen.
Ook prima, het is jouw keuze. Maar je vond het kennelijk toch wel weer belangrijk genoeg om er een topic over te openen.
quote:
Ik heb de HC set dus puur voor het geluid. En nee, veel zullen de set afkraken omwille van de prijs en/of merk, maar voor mij is het prima. Ik heb nu een Samsung HTZ-110 en die vind ik al prima ware het niet dat ik mijn PS3 er alleen op aan kan sluiten via een stereokabel. Ik vind beeld veel belangrijker dan geluid, maar wil toch wel minimaal 5.1 geluid en dan nog liever DTS 5.1

En een mediaspeler moet ik volgens mij prima kunnen aansluiten, die dingen zijn vaak ook via component aan te sluiten of USB en/of optische kabel Dus die HDMI ingang mis ik volgens mij niet zo... maar misschien vergis ik me
Tja, je vergist je. Een beetje moderne en serieuze cinema set met dito versterker heeft een HDMI pass through met meerdere HDMI ingangen en één HDMI uitgang, zodat je dus - bijvoorbeeld - een DVD speler met upscaling of een Blu-ray speler én tevens een mediaplayer beiden via HDMI kunt aansluiten. De cinema set vist dan de audio uit de HDMI kabel en verwerkt deze verder, terwijl het beeld ongewijzigd, ook weer via HDMI, wordt doorgelust naar de TV.
pi_74056455
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:28 schreef bijderechter het volgende:

En hoe wou je die PS3 aansluiten? Dan heb je toch een hdmi aansluiting nodig die die Philips niet heeft.. Direct op je TV kan, maar dan heb je die hele set alleen voor het geluid?

En component? Ook dat heeft dat Philips ding niet... Dus geef nu eens goed aan wat je van plan bent, want uit alles wat ik opmaak is dat philips ding gewoon zinloos voor jouw. Je wilt m eigenlijk als veredelde 5.1 versterker gebruiken.
Waarom haal je dan niet gewoon een logitech Z5500 setje?
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:40:30 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74058805
quote:

[..]

Het merendeel stream ik, maar met HD/BR materiaal is mijn netwerksnelheid niet hoog genoeg.
Wat is dat voor netwerk
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_74061103
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ook prima, het is jouw keuze. Maar je vond het kennelijk toch wel weer belangrijk genoeg om er een topic over te openen.
[..]
klopt om te weten te komen of er een simpele oplossing is/was
quote:
Tja, je vergist je. Een beetje moderne en serieuze cinema set met dito versterker heeft een HDMI pass through met meerdere HDMI ingangen en één HDMI uitgang, zodat je dus - bijvoorbeeld - een DVD speler met upscaling of een Blu-ray speler én tevens een mediaplayer beiden via HDMI kunt aansluiten. De cinema set vist dan de audio uit de HDMI kabel en verwerkt deze verder, terwijl het beeld ongewijzigd, ook weer via HDMI, wordt doorgelust naar de TV.
Dat maakt me allemaal niet veel uit. Mijn PS3 is op de TV aangesloten. Het geluid van de PS3 gaat via de HC-set en dan ben ik helemaal tevreden.

Dat ik er geen mediaplayer op zou kunnen aansluiten (ik heb toch nog de USB aansluiting?) maakt me niks uit, de PS3 fungeert als mediaplayer.

Weet je wat, ik ga het over een paar dagen (ding is namelijk al lang besteld) gewoon testen en dan zeg ik hier: jongens HD werkt idd niet via USB stick, bedankt voor de hulp!
pi_74061246
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

En hoe wou je die PS3 aansluiten? Dan heb je toch een hdmi aansluiting nodig die die Philips niet heeft.. Direct op je TV kan, maar dan heb je die hele set alleen voor het geluid?
Klopt
quote:
En component? Ook dat heeft dat Philips ding niet... Dus geef nu eens goed aan wat je van plan bent, want uit alles wat ik opmaak is dat philips ding gewoon zinloos voor jouw. Je wilt m eigenlijk als veredelde 5.1 versterker gebruiken. Waarom haal je dan niet gewoon een logitech Z5500 setje?
Jammer van die component, das wel vreemd/onhandig, maar goed, daar hebben we dus HDMI voor. De PS3 gaat inderdaad naar de TV, das prima toch?

En zo'n Logitech is prima in orde, maar het uiterlijk vind ik niet staan in (mijn) een woonkamer. De Philips staat wat netter, maar das mijn mening en daar kunnen we over twisten.
pi_74061316
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Wat is dat voor netwerk

Een draadloos netwerk, dus ben al lang blij dat ik DVD5 en DVD9 zonder stotteren kan streamen. Maar volgens mij ligt het meer/ook aan mijn PC die moeite heeft met HD vlekkeloos te laten draaien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')