Zolang je maar begrijpt dat om de douane lopen niet kan als je als een officieel (kvk) bedrijf gaat verkopen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, eikel. Je snapt er duidelijk niets van. Leest eerst het topic eens.
En nee, DealExtreme is te makkelijk. Daar kan iedere randdebiel bestellen.
Ik ga eerst kijken wat legaal is, en wat niet. Waar is de grens, wat wordt geaccepteerd, wat niet.. en wie kan er moeilijk doen? Er zijn namelijk producten die zeker legaal zijn, maar die zijn minder interessant om te verkopen. Degene die het interessants zijn, liggen op een grens.
En het is allemaal geen hogere wiskunde of iets geniaals.. niets bijzonders, of iets.. ik wil het gewoon nog even voor mij houden zodat ik rustig informatie kan inwinnen..
Nee pannenkoek. Jij lijkt het niet helemaal te snappen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, eikel. Je snapt er duidelijk niets van. Leest eerst het topic eens.
En nee, DealExtreme is te makkelijk. Daar kan iedere randdebiel bestellen.
Ik ga eerst kijken wat legaal is, en wat niet. Waar is de grens, wat wordt geaccepteerd, wat niet.. en wie kan er moeilijk doen? Er zijn namelijk producten die zeker legaal zijn, maar die zijn minder interessant om te verkopen. Degene die het interessants zijn, liggen op een grens.
En het is allemaal geen hogere wiskunde of iets geniaals.. niets bijzonders, of iets.. ik wil het gewoon nog even voor mij houden zodat ik rustig informatie kan inwinnen..
Misschien het beste.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:31 schreef Pinterman het volgende:
Het is al eerder gezegd; ga nou niet proberen een legale business te maken van iets wat gewoon illegaal is. Hou het zwart, hou het onofficieel, verkoop je zooi via ebay, marktplaats, en je netwerk, en maak daar gewoon het meeste van. Een webshop of enige andere vorm van 'outlet' maken om je illegale product te slijten is bijzonder onverstandig.
Is hetzelfde als de lokale dealer op de hoek ineens een kiosk opent. Onverstandig.
Hetgeen wat ik niet begrijp is het feit dat de Aldi bijvoorbeeld 'iPods' verkoopt, die er precies hetzelfde uitzien als de echte, alleen dan zonder het merkje. Hetzelfde met Nike en Puma sportschoenen bij goedkope schoenwinkels, exact dezelfde schoen, het logo BIJNA hetzelfde.. en het mag verkocht worden.quote:Hallo,
Dit omdat wij de enige fabrikant zijn, die dit mogen maken. Het ontwerp is hier bij ons uitgewerkt.
... Dus een andere fabrikant mag dit niet namaken (ook als er geen XXX op staat).
Soort van kloon, denk ik. Het merk staat er niet in, het ontwerp is IETS anders. Ander randje, ander frutje.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:31 schreef Fastmatti het volgende:
Is het nu namaak of is het een soort van kloon van een product? Het is tenslotte een groot verschil of je de Ipod kopieert of dat je iets maakt dat erop lijkt.
Omdat je ons het product niet vertelt kunnen we alleen maar gissen, maar een reden kan bijvoorbeeld patentrechten zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Misschien het beste.
Dit kreeg ik terug van een producent:
[..]
Hetgeen wat ik niet begrijp is het feit dat de Aldi bijvoorbeeld 'iPods' verkoopt, die er precies hetzelfde uitzien als de echte, alleen dan zonder het merkje. Hetzelfde met Nike en Puma sportschoenen bij goedkope schoenwinkels, exact dezelfde schoen, het logo BIJNA hetzelfde.. en het mag verkocht worden.
In dit geval lijkt het mij om ongeveer hetzelfde te gaan. Het product ziet er ONGEVEER hetzelfde uit, maar draagt een ander merk..
Waar ligt de grens?
Dit komt omdat Aldi etc het besteld bij de fabrikant en het vervolgens in de winkel verkoopt, dus die maken helemaal niets na. Die verkopen het originele product.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:25 schreef Oksel het volgende:
Hetgeen wat ik niet begrijp is het feit dat de Aldi bijvoorbeeld 'iPods' verkoopt, die er precies hetzelfde uitzien als de echte, alleen dan zonder het merkje. Hetzelfde met Nike en Puma sportschoenen bij goedkope schoenwinkels, exact dezelfde schoen, het logo BIJNA hetzelfde.. en het mag verkocht worden.
In dit geval lijkt het mij om ongeveer hetzelfde te gaan. Het product ziet er ONGEVEER hetzelfde uit, maar draagt een ander merk..
Waar ligt de grens?
Hangt er van af hoe je het bekijkt:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:36 schreef E.T. het volgende:
Een belangrijk iets is ook nog 'is het gefrabiceerd met als doel om op het origineel te lijken' of heeft het gewoon duidelijk het eigen merk er op staan?
Bij de Aldi spullen staat heel duidelijk het merk Medion op verpakking en product en je kunt ook duidelijk zien dat het niet om een iPod gaat.. Bij een nep Lacoste shirt in Turkije is dat verschil bijna niet te zien omdat het gemaakt is om 'voor echt' door te gaan.
Precies...de merken Apple, iPod ed zijn beschermd. Die mag je dus niet op een ander product zetten. het is natuurlijk niet verboden om een mp3 speler te maken diie heel veel lijkt op een iPod, zolang je er maar duidelijk de ECHTE merknaam op zet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:13 schreef Zinedinho het volgende:
Apple heeft helemaal volgens mij helemaal geen patent op het uiterlijk van de iPods. Het technologische gedeelte (clickwheel e.a) daar hebben zij volgens mij wel patent op, en die zitten er dus ook nooit op bij die nepdingen.
je ziet hier overduidelijk dat er Sweex op staat en de knoppen zijn heel anders.. Dus ja, het is een iPod kloon, nee het lijkt er niet opquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:50 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe je het bekijkt:
[ afbeelding ]
Dit is een mp3 speler van Sweex die overduidelijk dezelfde vormen heeft als de iPod nano. Alleen andere knoppen en merk. Waar zit de grens inderdaad? Ik denk dus hier, wat dat betreft moeten we het product van oksel zien omdat te kunnen bepalen.
Valt wel mee. Morgen gaat TS vertellen om welk product het gaat.quote:
Je kan zeggen wat je wilt, maar ik vind deze wel op de iPod nano 1e gen lijken op de knoppen en merk na:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
je ziet hier overduidelijk dat er Sweex op staat en de knoppen zijn heel anders.. Dus ja, het is een iPod kloon, nee het lijkt er niet op(je zou het niet kunnen verwarren)
Ja ze lijken op elkaar op de knoppen na. Ja dan blijft alleen het schermpje over, daar valt ook niet veel anders van te maken. Of je moet het rondmaken of driehoekigquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:55 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt, maar ik vind deze wel op de iPod nano 1e gen lijken op de knoppen en merk na:
[ afbeelding ]
Dus dit is wat mij betreft de uiterste grens, alles wat er meer op lijkt is over het randje.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:09 schreef Casparovvv het volgende:
tvp.
Daar zijn allerlei (inter)nationale regels voor, en bedrijven kunnen namen, merken, en producten vastleggen in patenten en trademarks enz. Het is dus van tevoren vastgelegd of iets wel of niet mag, maar er is vaak een rechtzaak nodig om het uit te pluizen. Apple kan ieder moment naar de rechtbank stappen en zeggen 'ho eens, dat product lijkt teveel op het onze, dat mag niet verkocht worden'. Als de rechter echter van mening is dat het product zich voldoende poogt te onderscheiden (bijvoorbeeld door een prominente merknaam), en als het product daarnaast geen gebruik maakt van technologie waar Apple patent op heeft, dan zal Apple geen gelijk krijgen. Dat weten ze zelf meestal wel van tevoren, dus spant Apple geen rechtzaak aan.quote:Op maandag 9 november 2009 03:48 schreef Oksel het volgende:
Welke instantie 'bepaald' of een product verkocht mag worden? Of verkoop je gewoon iets, totdat een product gaat zeuren? Zoals die iPod, het verbaast mij dat apple zoiets accepteerd..
Mischien, mischien, mischien zullen we dat nooit weten.quote:Op maandag 9 november 2009 09:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft het eigenlijk iets met tenissen te maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |