abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74428962
quote:
Op donderdag 5 november 2009 04:17 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

Sinds de 17e eeuw begon steeds meer het besef te groeien dat de Bijbel NIET het letterlijke woord van God is, slechts geinspireerd door God (vraag niet aan mij of dit zo is, ik ben geen Christen). Helaas lopen de aanhangers van Islam in dat opzicht een paar eeuwen achter.
Serieus, wat een kolder. Een partij als de SGP en haar achterban bevestigen je ongelijk. Binnen de islam zijn stromingen te vinden die nog progressiever zijn dan dat hele zooitje bij elkaar.
quote:
Moslims dienen ANNO 2009 zonder uitzondering nog steeds aan te nemen dat de Koran het letterlijke woord van Allah is. Een ieder die dit NIET zal beweren is per definitie geen moslim! Geen enkele moslim zal beweren dat de Koran NIET het letterlijke woord van Allah is.
Van wie? Van jou? En hoor je wel wat je nu zelf zegt? Iedereen die er een vrijzinnigere interpretatie dan jij op nahoudt, is geen moslim.
quote:
Wat is het probleem? Laat ze geloven wat ze willen geloven. Desnoods aanbid je stoeptegels in je eigen straat aan, wat is het probleem??
Dat vraag ik me dus ook af. Maar jij hebt een probleem met moslims, niet ik.
quote:
Islam is een ideologie dat GEEN respect zal tonen tegenover andere 'visies' als Islamitische wetten worden doorgevoerd. Het respect wat wij dienen op te brengen tegenover moslims zal NIET wederzijds zijn als deze moslims de meerderheid vormen in een staat. Elke huidige staat waarin moslims de meerderheid vormen is het levende bewijs van dit feit. In geen enkele huidige Islamitische staat zie je dat de rechten van de andersdenkende mens gelijk zijn aan die van de moslim. Hoeveel bewijzen hebben we nodig dat het niet beperken van verdere Islamitisering in Nederland daardoor NIET gewenst is? Dat dit niet politiek correct mag klinken is niet onze hoogste prioriteit. Realiteit is niet altijd politiek correct. Dit zullen we pas inzien als we met zijn allen NIETS doen tegen deze verdere Islamitisering van Nederland en spijt zullen hebben als we Sharia wetten in Nederland krijgen.
Zoals iemand anders ook al zei: die islamofobie berust op doemdenkerij en op de angst dat moslims binnen 5 jaar Nederland overnemen. Het wordt tijd dat je eens in gesprek gaat met moslims en uit dat holletje van je kruipt.
quote:
Kijk naar wat er al in Engeland gebeurt: er zijn daar al rechtbanken gebaseerd op de Sharia. Dit is GEEN doemdenkerij, dit is een realistisch beeld van de werkelijkheid!
Goh, dat meen je niet? Dus nu worden er in het geval van diefstal ook handen afgehakt enzo? Ga je eerst eens verdiepen in dat systeem voordat je daar over gaat blaten.
quote:
Ik kan het niet vaak genoeg blijven onderstrepen. Lees de Koran. Lees desnoods de Bijbel als je deze boeken over een kam wil scheren. Vorm je eigen mening, laat politieke correctheid niet je woord overheersen maar laat je woord door je hart inspreken, dit is een actuele kwestie die een ieder van ons aangaat.
Ja, laat je hart maar spreken, dan verlies je al snel de werkelijkheid uit het oog.
pi_74610734
Ik denk dat Geert Wilders hier en daar wel een punt maakt, maar tevens vind ik dat hij alles te groot, te dreigend maakt. Overigens wil ik duidelijk maken dat heel veel aspecten en eigenschappen van individuen die Islam-aanhanger zijn, niets met het geloof te maken hebben. Ik hoor vaak dingen als: 'Mag je geen vriend hebben van je geloof?'- dan denk ik, nee lieve schat die mensen doen niet per se wat het geloof hun voor schrijft, er zijn weinig mensen die strikt volgens de regels van hun geloof leven. Maar zulke dingen als: uitgaan, vriendjes, sex etc. dat zijn meer gezinsgerichte issues, dan religieuze regels.

Wilders is goed, goed in het overhalen van mensen en woorden in andermans mond leggen.
pi_74611671
De nadelen zijn exact dezelfde als die van het (traditionele) Christendom. Hoewel ik denk dat religie een darwinistische achtergrond heeft kan ik geen voordelen van religie in deze moderne maatschappij bedenken. We zouden duidelijk beter af zijn zonder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:41:56 #204
279357 Wa3ra
You break it, You buy it.
pi_74629472
Ik denk dat veel angst komt, juist omdat men het niet kent, of het denkt te kennen via negatieve kanalen ( zoals media)
Islam is idd niet eng, maar ik denk dat men zich nooit volledig dient te laten leiden door een geloof
Ja ik ben moslim, maar ben ook een zelfstandig en nadenkend wezen, en pas me aan waar dat nodig is
Een geloof ( welk geloof dan ook) extreem aanhangen is altijd fout
Als men de koran zou lezen, zal men snel tot de conclusie komen dat het niet om macht wraak en oorlogen draaid
Blijf het jammer vinden dat mensen schreeuwen zonder te weten
Meervoud van lef, is leven.
  zaterdag 14 november 2009 @ 03:52:05 #205
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74687590
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:41 schreef Wa3ra het volgende:
Ik denk dat veel angst komt, juist omdat men het niet kent, of het denkt te kennen via negatieve kanalen ( zoals media)
Islam is idd niet eng, maar ik denk dat men zich nooit volledig dient te laten leiden door een geloof
Ja ik ben moslim, maar ben ook een zelfstandig en nadenkend wezen, en pas me aan waar dat nodig is
Een geloof ( welk geloof dan ook) extreem aanhangen is altijd fout
Als men de koran zou lezen, zal men snel tot de conclusie komen dat het niet om macht wraak en oorlogen draaid
Blijf het jammer vinden dat mensen schreeuwen zonder te weten
Ik denk juist dat mensen negatiever tegenover de Islam zijn komen te staan, juist omdat ze beter geinformeerd zijn wat de minder leuke kanten zijn van Islam (vooral dankzij internet). Veel mensen kennen ook niet de principes van het Boeddhisme en Hindoeisme maar vinden die religies totaal niet eng.
Proud to be a Kafir!
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:33:41 #206
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74691679
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 03:52 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ik denk juist dat mensen negatiever tegenover de Islam zijn komen te staan, juist omdat ze beter geinformeerd zijn wat de minder leuke kanten zijn van Islam (vooral dankzij internet). Veel mensen kennen ook niet de principes van het Boeddhisme en Hindoeisme maar vinden die religies totaal niet eng.
Terwijl de aanhangers van die religie juist weer gewelddadiger zijn. Zie o.a. de Tamil Tijgers.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:59:00 #207
278076 TheTruth2oo9
pi_74699973
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:33 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Terwijl de aanhangers van die religie juist weer gewelddadiger zijn. Zie o.a. de Tamil Tijgers.
Wil je hiermee zeggen dat de wereld meer last heeft van de Tamil Tijgers dan van Islamistische groeperingen? Is het dan toch die mediapropaganda die ons probeert te misleiden
Proud to be a Kafir!
pi_74742975
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 03:52 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Vraag een PVV-stemmert eens het verschil uit te leggen tussen soennieten en sjiieten, ik vrees dat je bij 99% een 'eeuh...?' te horen krijgt.
  maandag 16 november 2009 @ 20:03:47 #209
278076 TheTruth2oo9
pi_74759056
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vraag een PVV-stemmert eens het verschil uit te leggen tussen soennieten en sjiieten, ik vrees dat je bij 99% een 'eeuh...?' te horen krijgt.
Vraag een gemiddelde Nederlander waar de Islam voor staat, ik vrees dat je bij 99% een 'Mohammed hield toch niet van varkenslvees...?' te horen krijgt.
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 20:05:46 #210
248844 Bowlingbal
pi_74759140
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:59 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Wil je hiermee zeggen dat de wereld meer last heeft van de Tamil Tijgers dan van Islamistische groeperingen? Is het dan toch die mediapropaganda die ons probeert te misleiden
In een absoluut aantal burgerslachtoffers; ja, de wereld heeft meer last van de Tamil Tijgers. Alleen is dat geconcentreerd in een relatief plaatselijk gevecht.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 16 november 2009 @ 20:14:01 #211
278076 TheTruth2oo9
pi_74759516
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:05 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

In een absoluut aantal burgerslachtoffers; ja, de wereld heeft meer last van de Tamil Tijgers. Alleen is dat geconcentreerd in een relatief plaatselijk gevecht.
Is dat zo? Waar heb je die statistieken gezien? Hoe kan je Tamil Tijgers uberhaupt vergelijken met een andere fundamentalistische stroming? Gaat het dan om verhoudingen, het aantal gemaakte slachtoffers per lid? Of om absolute getallen? Tellen verminkingen ook mee? Tellen verkrachtingen ook mee?
Wil je hier nu mee zeggen dat Islamisten geen bedreiging vormen omdat ook de Tamil Tijgers bestaan? Zal de eerstvolgende grote aanslag in het Westen waarschijnlijk door Tamil Tijgers uitgevoerd worden?Waar wil je naar toe met de Tamil Tijgers? (Ben je zelf een Tamil Tijger?)
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 20:19:00 #212
248844 Bowlingbal
pi_74759750
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Is dat zo? Waar heb je die statistieken gezien? Hoe kan je Tamil Tijgers uberhaupt vergelijken met een andere fundamentalistische stroming? Gaat het dan om verhoudingen, het aantal gemaakte slachtoffers per lid? Of om absolute getallen? Tellen verminkingen ook mee? Tellen verkrachtingen ook mee?
Wil je hier nu mee zeggen dat Islamisten geen bedreiging vormen omdat ook de Tamil Tijgers bestaan? Zal de eerstvolgende grote aanslag in het Westen waarschijnlijk door Tamil Tijgers uitgevoerd worden?Waar wil je naar toe met de Tamil Tijgers? (Ben je zelf een Tamil Tijger?)
Wat ik bedoel is dat er 313.581 topics op FOK zijn over de Islam, moslims, zogenaamd gerelateerd terrorisme, en dat de topics over Tamil Tijgers op de hand te tellen zijn. De aandacht is veruit onevenredig.
En ja, het aantal moorden gepleegd door de Tamil Tijgers is stuk hoger. Ze vermoorden ook behoorlijk vaak politici, veel meer dan Moslims wereldwijd. Maar gezien het in een stuk is wat niet boeit (wonen weinig Westerse mensen, etc.) hoor je er nooit iets van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sri_Lankan_Civil_War
Terwijl er toch tienduizenden mensen gedood zijn.

De volgende landen zien deze groep als terroristen:
http://en.wikipedia.org/w(...)as_a_terrorist_group

Maakt mij niet zoveel uit, maar de focus op de Islam als ze zogenaamde ziekte van de wereld, ik noem maar een benaming, is daarom een beetje belachelijk.
- Donald Love
  maandag 16 november 2009 @ 20:21:49 #213
278076 TheTruth2oo9
pi_74759878
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er 313.581 topics op FOK zijn over de Islam, moslims, zogenaamd gerelateerd terrorisme, en dat de topics over Tamil Tijgers op de hand te tellen zijn. De aandacht is veruit onevenredig.
En ja, het aantal moorden gepleegd door de Tamil Tijgers is stuk hoger. Ze vermoorden ook behoorlijk vaak politici, veel meer dan Moslims wereldwijd. Maar gezien het in een stuk is wat niet boeit (wonen weinig Westerse mensen, etc.) hoor je er nooit iets van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sri_Lankan_Civil_War
Terwijl er toch tienduizenden mensen gedood zijn.

Maakt mij niet zoveel uit, maar de focus op de Islam als ze zogenaamde ziekte van de wereld, ik noem maar een benaming, is daarom een beetje belachelijk.
De wereld is onrechtvaardig. Stem ja voor Sharia Law! Tevens stel ik voor dat je een topic opent om de gevaren van de Tamil Tijgers bloot te leggen en hoe zij een complot aan het brouwen zijn om de gehele wereld te onderwerpen aan Tamiltijgerisme.
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 20:23:01 #214
248844 Bowlingbal
pi_74759927
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:21 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De wereld is onrechtvaardig. Stem ja voor Sharia Law! Tevens stel ik voor dat je een topic opent om de gevaren van de Tamil Tijgers bloot te leggen en hoe zij een complot aan het brouwen zijn om de gehele wereld te onderwerpen aan Tamiltijgerisme.
Oh, geen idee of ze dat van plan zijn. Er is tevens ook geen groot complot van de Moslims om de gehele wereld over te nemen.
- Donald Love
  maandag 16 november 2009 @ 20:30:06 #215
278076 TheTruth2oo9
pi_74760219
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:23 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Oh, geen idee of ze dat van plan zijn. Er is tevens ook geen groot complot van de Moslims om de gehele wereld over te nemen.
De wereld is gek geworden! We zijn allemaal paranoide, komt door die beeldbuis in de woonkamer. En vrouwen in Iran hebben gelijke rechten.
Proud to be a Kafir!
pi_74762416
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:30 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De wereld is gek geworden! We zijn allemaal paranoide, komt door die beeldbuis in de woonkamer. En vrouwen in Iran hebben gelijke rechten.
Wat zit je nou te zeuren man? Hij heeft toch gewoon gelijk!
  maandag 16 november 2009 @ 21:36:00 #217
278076 TheTruth2oo9
pi_74762971
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:23 schreef O0tje het volgende:

[..]

Wat zit je nou te zeuren man? Hij heeft toch gewoon gelijk!
Gedeeltelijk.
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 22:25:53 #218
248844 Bowlingbal
pi_74765466
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Gedeeltelijk.
Oh, er is wél een groot complot van Moslims die de wereld over willen nemen? Laat me raden, dat doen ze samen met de Reptilians?
- Donald Love
  maandag 16 november 2009 @ 22:32:43 #219
278076 TheTruth2oo9
pi_74765810
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:25 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Oh, er is wél een groot complot van Moslims die de wereld over willen nemen? Laat me raden, dat doen ze samen met de Reptilians?
Je hebt gelijk dat het geweld wat door Tamil Tijgers gebruikt wordt ook afkeurbaar is. Het probleem wat islamisme met zich mee brengt onderken je niet, en in dat punt heb je ongelijk. Ben je zelf trouwens moslim?
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 22:34:55 #220
248844 Bowlingbal
pi_74765898
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het geweld wat door Tamil Tijgers gebruikt wordt ook afkeurbaar is. Het probleem wat islamisme met zich mee brengt onderken je niet, en in dat punt heb je ongelijk. Ben je zelf trouwens moslim?
Ik geef er inderdaad geen donder om wat Moslims doen. Net zoals ik er ook niets om geef wat Christenen of Hindoes doen (Tamil Tijgers).
Geweld afkeuren lijkt me voldoende. Dat vervolgens specificeren naar religie vind ik onzinnig. Straks moet ik nog geweld van één of andere vage groep fans van een Limburgse voetbalclub afkeuren. Dankje.

Ik ben trouwens een Reptilian.
- Donald Love
  maandag 16 november 2009 @ 22:45:13 #221
278076 TheTruth2oo9
pi_74766346
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:34 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik geef er inderdaad geen donder om wat Moslims doen.Net zoals ik er ook niets om geef wat Christenen of Hindoes doen (Tamil Tijgers).
Geweld afkeuren lijkt me voldoende. Dat vervolgens specificeren naar religie vind ik onzinnig. Straks moet ik nog geweld van één of andere vage groep fans van een Limburgse voetbalclub afkeuren. Dankje.

Ik ben trouwens een Reptilian.
Toon eens wat interesse in de medemens . Ik ben wel blij dat je geweld ook afkeurt (toch?).
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 22:50:02 #222
248844 Bowlingbal
pi_74766547
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:45 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Toon eens wat interesse in de medemens . Ik ben wel blij dat je geweld ook afkeurt (toch?).
Ik zeg net dat ik geweld afkeur, en dat me dat voldoende lijkt?

Ik ben geen politicus die elke dag schande moet roepen ofzo.
- Donald Love
  maandag 16 november 2009 @ 22:54:15 #223
278076 TheTruth2oo9
pi_74766739
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:50 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik zeg net dat ik geweld afkeur, en dat me dat voldoende lijkt?

Ik ben geen politicus die elke dag schande moet roepen ofzo.
Goed zo bowlingbal, ik ben trots op je
Proud to be a Kafir!
pi_74766901
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:25 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze samen met de Jehova's Getuigen...
Iedere moslim gelovige die ik ken is er van overtuigd dat de wereld er beter uit zou zien, wanneer alle bewoners zijn geloof zouden delen.

Dus probeer mij nou niet wijs te maken dat dat met de Islam anders is.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_74770558
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Hm, Bowlingbal heeft gelijk. Je moet je focus verleggen naar de Tamil Tijgers gast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')