Serieus, wat een kolder. Een partij als de SGP en haar achterban bevestigen je ongelijk. Binnen de islam zijn stromingen te vinden die nog progressiever zijn dan dat hele zooitje bij elkaar.quote:Op donderdag 5 november 2009 04:17 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Sinds de 17e eeuw begon steeds meer het besef te groeien dat de Bijbel NIET het letterlijke woord van God is, slechts geinspireerd door God (vraag niet aan mij of dit zo is, ik ben geen Christen). Helaas lopen de aanhangers van Islam in dat opzicht een paar eeuwen achter.
Van wie? Van jou? En hoor je wel wat je nu zelf zegt? Iedereen die er een vrijzinnigere interpretatie dan jij op nahoudt, is geen moslim.quote:Moslims dienen ANNO 2009 zonder uitzondering nog steeds aan te nemen dat de Koran het letterlijke woord van Allah is. Een ieder die dit NIET zal beweren is per definitie geen moslim! Geen enkele moslim zal beweren dat de Koran NIET het letterlijke woord van Allah is.
Dat vraag ik me dus ook af. Maar jij hebt een probleem met moslims, niet ik.quote:Wat is het probleem? Laat ze geloven wat ze willen geloven. Desnoods aanbid je stoeptegels in je eigen straat aan, wat is het probleem??
Zoals iemand anders ook al zei: die islamofobie berust op doemdenkerij en op de angst dat moslims binnen 5 jaar Nederland overnemen. Het wordt tijd dat je eens in gesprek gaat met moslims en uit dat holletje van je kruipt.quote:Islam is een ideologie dat GEEN respect zal tonen tegenover andere 'visies' als Islamitische wetten worden doorgevoerd. Het respect wat wij dienen op te brengen tegenover moslims zal NIET wederzijds zijn als deze moslims de meerderheid vormen in een staat. Elke huidige staat waarin moslims de meerderheid vormen is het levende bewijs van dit feit. In geen enkele huidige Islamitische staat zie je dat de rechten van de andersdenkende mens gelijk zijn aan die van de moslim. Hoeveel bewijzen hebben we nodig dat het niet beperken van verdere Islamitisering in Nederland daardoor NIET gewenst is? Dat dit niet politiek correct mag klinken is niet onze hoogste prioriteit. Realiteit is niet altijd politiek correct. Dit zullen we pas inzien als we met zijn allen NIETS doen tegen deze verdere Islamitisering van Nederland en spijt zullen hebben als we Sharia wetten in Nederland krijgen.
Goh, dat meen je niet? Dus nu worden er in het geval van diefstal ook handen afgehakt enzo? Ga je eerst eens verdiepen in dat systeem voordat je daar over gaat blaten.quote:Kijk naar wat er al in Engeland gebeurt: er zijn daar al rechtbanken gebaseerd op de Sharia. Dit is GEEN doemdenkerij, dit is een realistisch beeld van de werkelijkheid!
Ja, laat je hart maar spreken, dan verlies je al snel de werkelijkheid uit het oog.quote:Ik kan het niet vaak genoeg blijven onderstrepen. Lees de Koran. Lees desnoods de Bijbel als je deze boeken over een kam wil scheren. Vorm je eigen mening, laat politieke correctheid niet je woord overheersen maar laat je woord door je hart inspreken, dit is een actuele kwestie die een ieder van ons aangaat.
Ik denk juist dat mensen negatiever tegenover de Islam zijn komen te staan, juist omdat ze beter geinformeerd zijn wat de minder leuke kanten zijn van Islam (vooral dankzij internet). Veel mensen kennen ook niet de principes van het Boeddhisme en Hindoeisme maar vinden die religies totaal niet eng.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:41 schreef Wa3ra het volgende:
Ik denk dat veel angst komt, juist omdat men het niet kent, of het denkt te kennen via negatieve kanalen ( zoals media)
Islam is idd niet eng, maar ik denk dat men zich nooit volledig dient te laten leiden door een geloof
Ja ik ben moslim, maar ben ook een zelfstandig en nadenkend wezen, en pas me aan waar dat nodig is
Een geloof ( welk geloof dan ook) extreem aanhangen is altijd fout
Als men de koran zou lezen, zal men snel tot de conclusie komen dat het niet om macht wraak en oorlogen draaid
Blijf het jammer vinden dat mensen schreeuwen zonder te weten
Terwijl de aanhangers van die religie juist weer gewelddadiger zijn. Zie o.a. de Tamil Tijgers.quote:Op zaterdag 14 november 2009 03:52 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat mensen negatiever tegenover de Islam zijn komen te staan, juist omdat ze beter geinformeerd zijn wat de minder leuke kanten zijn van Islam (vooral dankzij internet). Veel mensen kennen ook niet de principes van het Boeddhisme en Hindoeisme maar vinden die religies totaal niet eng.
Wil je hiermee zeggen dat de wereld meer last heeft van de Tamil Tijgers dan van Islamistische groeperingen? Is het dan toch die mediapropaganda die ons probeert te misleidenquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Terwijl de aanhangers van die religie juist weer gewelddadiger zijn. Zie o.a. de Tamil Tijgers.
Vraag een PVV-stemmert eens het verschil uit te leggen tussen soennieten en sjiieten, ik vrees dat je bij 99% een 'eeuh...?' te horen krijgt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 03:52 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat mensen negatiever tegenover de Islam zijn komen te staan, juist omdat ze beter geinformeerd zijn wat de minder leuke kanten zijn van Islam (vooral dankzij internet). Veel mensen kennen ook niet de principes van het Boeddhisme en Hindoeisme maar vinden die religies totaal niet eng.
Vraag een gemiddelde Nederlander waar de Islam voor staat, ik vrees dat je bij 99% een 'Mohammed hield toch niet van varkenslvees...?' te horen krijgt.quote:Op maandag 16 november 2009 11:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vraag een PVV-stemmert eens het verschil uit te leggen tussen soennieten en sjiieten, ik vrees dat je bij 99% een 'eeuh...?' te horen krijgt.
In een absoluut aantal burgerslachtoffers; ja, de wereld heeft meer last van de Tamil Tijgers. Alleen is dat geconcentreerd in een relatief plaatselijk gevecht.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:59 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat de wereld meer last heeft van de Tamil Tijgers dan van Islamistische groeperingen? Is het dan toch die mediapropaganda die ons probeert te misleiden
Is dat zo? Waar heb je die statistieken gezien? Hoe kan je Tamil Tijgers uberhaupt vergelijken met een andere fundamentalistische stroming? Gaat het dan om verhoudingen, het aantal gemaakte slachtoffers per lid? Of om absolute getallen? Tellen verminkingen ook mee? Tellen verkrachtingen ook mee?quote:Op maandag 16 november 2009 20:05 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
In een absoluut aantal burgerslachtoffers; ja, de wereld heeft meer last van de Tamil Tijgers. Alleen is dat geconcentreerd in een relatief plaatselijk gevecht.
Wat ik bedoel is dat er 313.581 topics op FOK zijn over de Islam, moslims, zogenaamd gerelateerd terrorisme, en dat de topics over Tamil Tijgers op de hand te tellen zijn. De aandacht is veruit onevenredig.quote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Is dat zo? Waar heb je die statistieken gezien? Hoe kan je Tamil Tijgers uberhaupt vergelijken met een andere fundamentalistische stroming? Gaat het dan om verhoudingen, het aantal gemaakte slachtoffers per lid? Of om absolute getallen? Tellen verminkingen ook mee? Tellen verkrachtingen ook mee?
Wil je hier nu mee zeggen dat Islamisten geen bedreiging vormen omdat ook de Tamil Tijgers bestaan? Zal de eerstvolgende grote aanslag in het Westen waarschijnlijk door Tamil Tijgers uitgevoerd worden?Waar wil je naar toe met de Tamil Tijgers? (Ben je zelf een Tamil Tijger?)
De wereld is onrechtvaardig. Stem ja voor Sharia Law! Tevens stel ik voor dat je een topic opent om de gevaren van de Tamil Tijgers bloot te leggen en hoe zij een complot aan het brouwen zijn om de gehele wereld te onderwerpen aan Tamiltijgerisme.quote:Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat er 313.581 topics op FOK zijn over de Islam, moslims, zogenaamd gerelateerd terrorisme, en dat de topics over Tamil Tijgers op de hand te tellen zijn. De aandacht is veruit onevenredig.
En ja, het aantal moorden gepleegd door de Tamil Tijgers is stuk hoger. Ze vermoorden ook behoorlijk vaak politici, veel meer dan Moslims wereldwijd. Maar gezien het in een stuk is wat niet boeit (wonen weinig Westerse mensen, etc.) hoor je er nooit iets van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sri_Lankan_Civil_War
Terwijl er toch tienduizenden mensen gedood zijn.
Maakt mij niet zoveel uit, maar de focus op de Islam als ze zogenaamde ziekte van de wereld, ik noem maar een benaming, is daarom een beetje belachelijk.
Oh, geen idee of ze dat van plan zijn. Er is tevens ook geen groot complot van de Moslims om de gehele wereld over te nemen.quote:Op maandag 16 november 2009 20:21 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
De wereld is onrechtvaardig. Stem ja voor Sharia Law! Tevens stel ik voor dat je een topic opent om de gevaren van de Tamil Tijgers bloot te leggen en hoe zij een complot aan het brouwen zijn om de gehele wereld te onderwerpen aan Tamiltijgerisme.
De wereld is gek geworden! We zijn allemaal paranoide, komt door die beeldbuis in de woonkamer. En vrouwen in Iran hebben gelijke rechten.quote:Op maandag 16 november 2009 20:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, geen idee of ze dat van plan zijn. Er is tevens ook geen groot complot van de Moslims om de gehele wereld over te nemen.
Wat zit je nou te zeuren man? Hij heeft toch gewoon gelijk!quote:Op maandag 16 november 2009 20:30 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
De wereld is gek geworden! We zijn allemaal paranoide, komt door die beeldbuis in de woonkamer. En vrouwen in Iran hebben gelijke rechten.
Gedeeltelijk.quote:Op maandag 16 november 2009 21:23 schreef O0tje het volgende:
[..]
Wat zit je nou te zeuren man? Hij heeft toch gewoon gelijk!
Oh, er is wél een groot complot van Moslims die de wereld over willen nemen? Laat me raden, dat doen ze samen met de Reptilians?quote:
Je hebt gelijk dat het geweld wat door Tamil Tijgers gebruikt wordt ook afkeurbaar is. Het probleem wat islamisme met zich mee brengt onderken je niet, en in dat punt heb je ongelijk. Ben je zelf trouwens moslim?quote:Op maandag 16 november 2009 22:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, er is wél een groot complot van Moslims die de wereld over willen nemen? Laat me raden, dat doen ze samen met de Reptilians?
Ik geef er inderdaad geen donder om wat Moslims doen. Net zoals ik er ook niets om geef wat Christenen of Hindoes doen (Tamil Tijgers).quote:Op maandag 16 november 2009 22:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het geweld wat door Tamil Tijgers gebruikt wordt ook afkeurbaar is. Het probleem wat islamisme met zich mee brengt onderken je niet, en in dat punt heb je ongelijk. Ben je zelf trouwens moslim?
Toon eens wat interesse in de medemensquote:Op maandag 16 november 2009 22:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik geef er inderdaad geen donder om wat Moslims doen.Net zoals ik er ook niets om geef wat Christenen of Hindoes doen (Tamil Tijgers).
Geweld afkeuren lijkt me voldoende. Dat vervolgens specificeren naar religie vind ik onzinnig. Straks moet ik nog geweld van één of andere vage groep fans van een Limburgse voetbalclub afkeuren. Dankje.
Ik ben trouwens een Reptilian.
Ik zeg net dat ik geweld afkeur, en dat me dat voldoende lijkt?quote:Op maandag 16 november 2009 22:45 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Toon eens wat interesse in de medemens. Ik ben wel blij dat je geweld ook afkeurt (toch?).
Goed zo bowlingbal, ik ben trots op jequote:Op maandag 16 november 2009 22:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik geweld afkeur, en dat me dat voldoende lijkt?
Ik ben geen politicus die elke dag schande moet roepen ofzo.
Nee, dat doen ze samen met de Jehova's Getuigen...quote:Op maandag 16 november 2009 22:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, er is wél een groot complot van Moslims die de wereld over willen nemen? Laat me raden, dat doen ze samen met de Reptilians?
Hm, Bowlingbal heeft gelijk.quote:Op maandag 16 november 2009 22:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het geweld wat door Tamil Tijgers gebruikt wordt ook afkeurbaar is. Het probleem wat islamisme met zich mee brengt onderken je niet, en in dat punt heb je ongelijk. Ben je zelf trouwens moslim?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |