abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:51:35 #101
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74338151
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Islam is vrede (1), alleen willen de meesten het niet inzien. omdat ze met de haat zitten tegen de Islam. de hele westerse wereld voert een indirecte oorlog tegen de Islam en de moslims uit. Moslims worden bij aanslagen gebruikt zie 11/9 om zo legitieme excucessen te kunnen gebruiken voor de aanvallen in Irak (2). Nog nooit heeft de Islam een land aangevallen om het te koloniseren maar tegenovergestelde is wel gebeurt.

Islam wordt overal zwart gemaakt en toch komen er moslims bij.Waarom eigenlijk als de Islam een terreurgodsdienst is. Waarom heeft de Islam zoveel aanhangers ? (3)
1) Islam is gebaseerd op de Koran. Als de Koran vredelievend is, hoe verklaar je dan de discriminatie die het propagandeert op basis van geloofsovertuiging? Ik noem dit niet vredelievend maar fascistisch.

2) ik doe geen uitspraak over 9/11. Wat ik wel bezwaarlijk vind, is dat er mensen zijn die zo'n actie goed keuren, zelfs blij maken. Zijn dat aanhangers van een religie van vrede?

3) vergeet niet dat er veel mensen zijn die religie met hun opvoeding hebben mee gekregen. Mensen zullen vaak dezelfde ideologieen die hun ouders hanteerden zelf weer doorgeven aan de volgende generatie. Vergeet tevens niet het aspect van dwang. Voor veel mensen is het gevaarlijk om hun religie in het openbaar te verwerpen.
Proud to be a Kafir!
pi_74338183
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:51 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

1) Islam is gebaseerd op de Koran. Als de Koran vredelievend is, hoe verklaar je dan de discriminatie die het propagandeert op basis van geloofsovertuiging? Ik noem dit niet vredelievend maar fascistisch.
Discriminatie op basis van geloofsovertuiging?

Wat je ook noemt als motivatie; uiteindelijk is het de mensen zelf kwalijk te nemen die religie hiervoor misbruiken.
quote:
2) ik doe geen uitspraak over 9/11. Wat ik wel bezwaarlijk vind, is dat er mensen zijn die zo'n actie goed keuren, zelfs blij maken. Zijn dat aanhangers van een religie van vrede?
Neuh. Maar maakt dat dan meteen van die religie een religie van geweld?
  dinsdag 3 november 2009 @ 02:09:50 #103
278076 TheTruth2oo9
pi_74338323
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Discriminatie op basis van geloofsovertuiging?

Wat je ook noemt als motivatie; uiteindelijk is het de mensen zelf kwalijk te nemen die religie hiervoor misbruiken. (1)
[..]

Neuh. Maar maakt dat dan meteen van die religie een religie van geweld? (2)

1) Als mensen niets anders geleerd wordt dan in de Koran te geloven, kan je niet altijd eenvoudig zeggen dat het de schuld is van de mens die de boodschap van de Koran uitvoert. Ik zie dan de Koran zelf meer als de bron van het probleem.

2) Ik heb nooit beweerd dat Islam een religie van geweld is. Mijn kritiek beperkt zich tot de Koran zelf wat wel degelijk aanzet tot geweld.
Proud to be a Kafir!
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 02:15:40 #104
236264 crew  capricia
pi_74338365
Filosofisch gezien heb ik er ergens wel problemen mee om de ene cultuur hoger te achten dan de andere. Bedoel: Wat zijn de criteria? En wie bepaald dat?
Of om de ene religie hoger te achten dan de andere. Waarop kun je zoiet baseren?

Het geeft mij al snel een ubermensch-associatie. En dat bedoel ik niet positief.

Je kunt hoogstens een aantal op humanisme gebaseerde regels opstellen over hoe mensen met elkaar zouden moeten omgaan. En mensen daar persoonlijk op aanspreken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 02:17:44 #105
278076 TheTruth2oo9
pi_74338381
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En waar blijkt dat dan uit?

Jij stelt dat de islam een haatdragende religie is en betrekt daar als voorbeeld regimes voor. Als het nadelige gevolgen voor Nederland zou hebben, is het wel zo relevant en eerlijk om dan voorbeelden uit Nederland te gebruiken. (1)
[..]

Dat een religie gebruikt wordt voor machtsmisbruik zegt niets over de religie in kwestie zelf. (2)
[..]

Wat?

De islam is een gewelddadige religie, wánt er staan teksten in die tot geweld oproepen. Ook dat argument snijdt weinig tot geen hout, omdat ook in de bijbel teksten te vinden zijn die in dezelfde lijn liggen. (3)

1) De ideologieen die de Koran verkondigt zijn dwars in tegenspraak met het democratische systeem in Nederland.

2) Wetgeving gebaseerd op de Koran is gevaarlijk omdat het totalitair en fascistisch is. Dit zegt wel degelijk iets over de religie zelf omdat het gebaseerd is op dit boek.

3) Dit betoog gaat niet over de Bijbel. Ik ben zelf geen voorstander van de Bijbel hoewel ik vind dat er veel nuttige dingen in staan. De boodschap van het nieuwe testament is voor een groot deel gebaseerd op onvoorwaardelijke liefde van de medemens. Het Christendom is voornamelijk gebaseerd op het nieuwe testament. Ik zie dit niet als iets gevaarlijks om in te geloven.
Proud to be a Kafir!
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 02:20:09 #106
236264 crew  capricia
pi_74338400
Ik moet wel zeggen dat ik weinig democratische landen ken waar de godsdienst Islam is...
Zijn die er eigenlijk wel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74338462
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:09 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

1) Als mensen niets anders geleerd wordt dan in de Koran te geloven, kan je niet altijd eenvoudig zeggen dat het de schuld is van de mens die de boodschap van de Koran uitvoert. Ik zie dan de Koran zelf meer als de bron van het probleem.
Och, jeetje. Christenen worden ook niets anders geleerd dan in de bijbel te geloven. Oftewel: ze propaganderen discriminatie op basis van geloofsovertuiging!1!! Wat een kúlargumenten.
quote:
2) Ik heb nooit beweerd dat Islam een religie van geweld is. Mijn kritiek beperkt zich tot de Koran zelf wat wel degelijk aanzet tot geweld.
*gaapt hartgrondig*
  dinsdag 3 november 2009 @ 02:28:35 #108
278076 TheTruth2oo9
pi_74338472
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:15 schreef capricia het volgende:
Filosofisch gezien heb ik er ergens wel problemen mee om de ene cultuur hoger te achten dan de andere. Bedoel: Wat zijn de criteria? En wie bepaald dat?
Of om de ene religie hoger te achten dan de andere. Waarop kun je zoiet baseren?

Het geeft mij al snel een ubermensch-associatie. En dat bedoel ik niet positief.

Je kunt hoogstens een aantal op humanisme gebaseerde regels opstellen over hoe mensen met elkaar zouden moeten omgaan. En mensen daar persoonlijk op aanspreken.
Dat is ook niet positief. Het is dan ook niet correct om mensen van een ander geloof of ras als inferieur te beschouwen. Helaas is dit precies wat de Koran doet ten opzichte van anders- of niet gelovigen: deze worden geschetst als inferieur ten op zichte van de moslim. Vele verzen dragen deze boodschap over aan de lezer.

"4. De Koran over ongelovigen, joden en christenen.

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.56 Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen."

Bron: http://www.uitkijk.net/islam.php?do=ag

On-topic: dit soort uitspraken zie ik niet als een verrijking voor Nederland

[ Bericht 0% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 03-11-2009 02:33:42 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74338506
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:17 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

1) De ideologieen die de Koran verkondigt zijn dwars in tegenspraak met het democratische systeem in Nederland.
Orly? De ideologieën die de bijbel verkondigt zijn dwars in tegenspraak met het democratische systeem in Nederland. Wil je het christendom nu dezelfde status toekennen? Of blijf je bezig?
quote:
2) Wetgeving gebaseerd op de Koran is gevaarlijk omdat het totalitair en fascistisch is. Dit zegt wel degelijk iets over de religie zelf omdat het gebaseerd is op dit boek.
*gaapt nog eens hartgrondig*

Gebaseerd op een ínterpretatie van de koran. En tja, dat die totalitair en fascistisch wordt, bevestigt niet zozeer jouw karikatuur. Als je hier nu een theocratie zou stichten en 75% van de bevolking zou bestaan uit SGP-ers, dan zouden homo's binnen de kortste keren gecastreerd worden. Dus ook dát is een kulargument.
quote:
3) Dit betoog gaat niet over de Bijbel. Ik ben zelf geen voorstander van de Bijbel hoewel ik vind dat er veel nuttige dingen in staan. De boodschap van het nieuwe testament is voor een groot deel gebaseerd op onvoorwaardelijke liefde van de medemens. Het Christendom is voornamelijk gebaseerd op het nieuwe testament. Ik zie dit niet als iets gevaarlijks om in te geloven.
Hét christendom?

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 03-11-2009 02:37:41 ]
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 02:36:17 #110
236264 crew  capricia
pi_74338541
Artikel 1 van de SGP is al ondemocratisch:
quote:
Artikel 1
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) streeft naar een regering
van ons volk geheel op de grondslag van de in de Heilige Schrift
geopenbaarde ordening Gods en staat mitsdien voor de handhaving
van het onverkorte artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis.
http://www.sgp.nl/Media/download/5257/Toelichting%20Pr.v.B.pdf
Ze willen een theocratie net als sommigen die de Islam aanhangen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74338548
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:28 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Dat is ook niet positief. Het is dan ook niet correct om mensen van een ander geloof of ras als inferieur te beschouwen. Helaas is dit precies wat de Koran doet ten opzichte van anders- of niet gelovigen: deze worden geschetst als inferieur ten op zichte van de moslim. Vele verzen dragen deze boodschap over aan de lezer.

"4. De Koran over ongelovigen, joden en christenen.

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.56 Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen."

Bron: http://www.uitkijk.net/islam.php?do=ag

On-topic: dit soort uitspraken zie ik niet als een verrijking voor Nederland
Zal ik dan ook maar lukraak met wat bijbelteksten gaan smijten die eenzelfde strekking hebben?
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 02:39:39 #112
236264 crew  capricia
pi_74338572
Nog een mooie van de SGP:
quote:
Die verhouding van kerk en staat is volgens artikel 36 NGB een
theocratische. De theocratie staat wat uitgangspunt èn richtsnoer betreft
tegenover die van de neutrale staat, die de kerk in haar wezen niet
erkent.
De staatsrechtelijke structuur waarin aan de theocratische verhoudingen
gestalte wordt gegeven, bijvoorbeeld in een monarchie of een
parlementaire democratie, en wat dat betekent voor de constitutie van de
natie, is een kwestie van uitwerking en vormgeving in de praktijk, die in
artikel 1 niet aan de orde is.
Damn, das nog erger dan de Islam!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74338585
Samuël, een profeet van god:
"3 Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe."

Mozes:
"18 De toveres zult gij niet laten leven. 19 Al wie bij een beest ligt, die zal zekerlijk gedood worden."

Tjonge, wat een gewelddadige religie!1!!einz!
pi_74338607
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:39 schreef capricia het volgende:
Nog een mooie van de SGP:
[..]

Damn, das nog erger dan de Islam!
Inderdaad. Collectieve wrok richting dé islam is zó 2006.
  dinsdag 3 november 2009 @ 02:44:55 #115
278076 TheTruth2oo9
pi_74338610
Xa1pt:

dit topic gaat over Islam. Mijn standpunt is nooit geweest om de Bijbel te verdedigen. Mijn standpunt is dat de Koran, waar Islam op gebaseerd is, een fascistische boodschap verkondigt. Dit is absoluut geen verrijking voor Nederland maar juist een potentieel gevaar. Niet de moslims zijn het gevaar, maar de Koran waar zij in geloven zelf. Dat is een groot verschil. Het wordt tijd dat mensen beter ingelicht worden wat de Koran precies verkondigt, ik heb het idee dat weinig mensen weten waar ze over spreken.
Proud to be a Kafir!
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 02:48:25 #116
236264 crew  capricia
pi_74338630
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:44 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Xa1pt:

dit topic gaat over Islam. Mijn standpunt is nooit geweest om de Bijbel te verdedigen. Mijn standpunt is dat de Koran, waar Islam op gebaseerd is, een fascistische boodschap verkondigt. Dit is absoluut geen verrijking voor Nederland maar juist een potentieel gevaar. Niet de moslims zijn het gevaar, maar de Koran waar zij in geloven zelf. Dat is een groot verschil. Het wordt tijd dat mensen beter ingelicht worden wat de Koran precies verkondigt, ik heb het idee dat weinig mensen weten waar ze over spreken.
Deze redernering kun je niet volhouden. Immers in andere heilige boeken staan ook zulke passages. Het gaat er juist om wat de gelovigen ermee doen. Dus de moslims of de christenen. Niet het boek, maar de gelovigen zelf doen de feitelijke handelingen.
De fascistische boodschap vind je in alle monotheistische godsdiensten terug. Daarom zijn ze ook monotheistisch...ze dulden geen andere mening.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 02:49:51 #117
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_74338639
Voor alle zaken in het leven wordt een balans opgemaakt. Stel dat er enkele voordelen van de Islam in Nederland te vinden zijn - wat ik overigens sterk betwijfel - dan wegen die voordelen nog steeds niet op tegen de nadelen. Het resultaat van die balans zou iniedergeval negatief zijn.
  dinsdag 3 november 2009 @ 02:49:56 #118
278076 TheTruth2oo9
pi_74338640
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:41 schreef Xa1pt het volgende:
Samuël, een profeet van god:
"3 Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe."

Mozes:
"18 De toveres zult gij niet laten leven. 19 Al wie bij een beest ligt, die zal zekerlijk gedood worden."

Tjonge, wat een gewelddadige religie!1!!einz!
Ok, ik zal dan offtopic op je bijbelonderwerp in gaan.

Toen Mozes het woord van God ontving en terug kwam van de berg Sinai, zag hij hoe zijn volk een gouden stier aanbad. Hij werd toen zo kwaad dat hij zijn stam (de Levieten) opdroeg om alle afgoddienaren binnen zijn volk te doden.

Ook dit vind ik absoluut verwerpelijk klinken. Gelukkig is de samenleving waar wij in leven niet gebaseerd op dit soort teksten. Evenmin zoals een samenleving niet letterlijk gebaseerd moet zijn op Koranteksten.
Proud to be a Kafir!
pi_74338643
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:44 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Xa1pt:

Mijn stelling is dan ook: iedere religie verkondigt een fascistische boodschap. En dan moslims durven beschuldigen van discriminatie. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.

Maar vooruit; vertel mij dan eens hoe nu blijkt dat de koran een gevaar. Noem bijvoorbeeld eens concrete voorbeelden waaruit blijkt dat onze samenleving gevaar loopt (zonder te vervallen in het bekende riedeltje).
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 02:51:14 #120
236264 crew  capricia
pi_74338651
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:49 schreef AryaMehr het volgende:
Voor alle zaken in het leven wordt een balans opgemaakt. Stel dat er enkele voordelen van de Islam in Nederland te vinden zijn - wat ik overigens sterk betwijfel - dan nog wegen die voordelen nog steeds niet op tegen de nadelen.
Geef eens een aantal maatstaven waarop je kunt baseren of een godsdients iets toevoegt of juist niet.
Daar zit voor mij nou juist het probleem.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74338655
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:49 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ok, ik zal dan offtopic op je bijbelonderwerp in gaan.

Toen Mozes het woord van God ontving en terug kwam van de berg Sinai, zag hij hoe zijn volk een gouden stier aanbad. Hij werd toen zo kwaad dat hij zijn stam (de Levieten) opdroeg om alle afgoddienaren binnen zijn volk te doden.
Ik ken het verhaal, maar bedankt voor de uitleg.
quote:
Ook dit vind ik absoluut verwerpelijk klinken. Gelukkig is de samenleving waar wij in leven niet gebaseerd op dit soort teksten. Evenmin zoals een samenleving niet letterlijk gebaseerd moet zijn op Koranteksten.
Nou, en gelukkig is de samenleving waar in wij leven ook niet gebaseerd op de teksten die je eerder uit de koran haalde. Dus wat is nu je punt?
  dinsdag 3 november 2009 @ 03:01:04 #122
278076 TheTruth2oo9
pi_74338710
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mijn stelling is dan ook: iedere religie verkondigt een fascistische boodschap. En dan moslims durven beschuldigen van discriminatie. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.

Maar vooruit; vertel mij dan eens hoe nu blijkt dat de koran een gevaar. Noem bijvoorbeeld eens concrete voorbeelden waaruit blijkt dat onze samenleving gevaar loopt (zonder te vervallen in het bekende riedeltje).
Ik beschuldig moslims niet van discriminatie, ik beschuldig de Koran ervan een discriminerende boodschap over te brengen (niet gebaseerd op ras maar op geloof).

Het gevaar van de Koran ligt in het boek zelf. De boodschap zelf die de Koran verkondigt is een gevaarlijke ideologie voor mensen om na te streven. Ik denk dat je het beste dit gevaar in kan zien door de Koran zelf te lezen in plaats van af te gaan op wat andere mensen er over zeggen (als je dit niet al eerder gedaan hebt).

Echt concrete voorbeelden kan je het best zien in Islamitische staten zoals Iran en Afghanistan. Of daar sprake is van vrije meningsuiting laat ik aan u over.
Proud to be a Kafir!
  dinsdag 3 november 2009 @ 03:13:21 #123
278076 TheTruth2oo9
pi_74338751
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, en gelukkig is de samenleving waar in wij leven ook niet gebaseerd op de teksten die je eerder uit de koran haalde. Dus wat is nu je punt?
De wereld is groter dan alleen Nederland, het is jammer om te zien dat in andere delen van de wereld wel wetgevingen zijn gebaseerd op deze teksten uit de Koran. Het is ook jammer om te zien dat daar veel mensen onder lijden omdat zij niet genieten van de vrijheden die wij in Nederland kennen.

Hoe meer aanhangers van de Koran in Nederland verschijnen, hoe groter de wens zal zijn om Nederland te laten conformeren aan Islamitische wetten. Dit vind ik absoluut verwerpelijk omdat dit onze vrijheid in Nederland ernstig zal aantasten.
Proud to be a Kafir!
  dinsdag 3 november 2009 @ 03:14:18 #124
278076 TheTruth2oo9
pi_74338755
dubbelpost
Proud to be a Kafir!
pi_74338777
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 03:01 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ik beschuldig moslims niet van discriminatie, ik beschuldig de Koran ervan een discriminerende boodschap over te brengen (niet gebaseerd op ras maar op geloof).
Dat had ik al wel begrepen, en daar heb ik ook op gereageerd. Daarin onderscheidt het zich niet van andere religies, terwijl ik je juist vroeg om dat onderscheid te maken.
quote:
Het gevaar van de Koran ligt in het boek zelf. De boodschap zelf die de Koran verkondigt is een gevaarlijke ideologie voor mensen om na te streven. Ik denk dat je het beste dit gevaar in kan zien door de Koran zelf te lezen in plaats van af te gaan op wat andere mensen er over zeggen (als je dit niet al eerder gedaan hebt).
Hoe kan een boék nu een ideologie zijn?
quote:
Echt concrete voorbeelden kan je het best zien in Islamitische staten zoals Iran en Afghanistan. Of daar sprake is van vrije meningsuiting laat ik aan u over.
Zeg maar jij hoor.

Maar goed, veel verder dan 'de koran heeft een discriminerende boodschap', 'de koran is een gevaarlijke ideologie' en 'kijk eens naar islamitische staten' kom je niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Xa1pt op 03-11-2009 03:26:19 ]
pi_74338800
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 03:13 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De wereld is groter dan alleen Nederland, het is jammer om te zien dat in andere delen van de wereld wel wetgevingen zijn gebaseerd op deze teksten uit de Koran. Het is ook jammer om te zien dat daar veel mensen onder lijden omdat zij niet genieten van de vrijheden die wij in Nederland kennen.
Dat is heel spijtig. Dat vinden moslims ook. Er zijn niet voor niets politieke vluchtelingen (moslims) die hun heil ergens anders zoeken.
quote:
Hoe meer aanhangers van de Koran in Nederland verschijnen, hoe groter de wens zal zijn om Nederland te laten conformeren aan Islamitische wetten. Dit vind ik absoluut verwerpelijk omdat dit onze vrijheid in Nederland ernstig zal aantasten.
We bereiken nog eens wat.

Echter, met de groei van het aantal moslims in Nederland, groeit ook de 'liberale' zuil van de islam in Nederland. Want hoeveel salafisten wonen er vandaag de dag in Nederland? En hoe reëel is de angst dat moslims Nederland zich wil laten conformeren?

Anyway: succes met het tentoonspreiden van je islamofobie en cirkelredeneringen. Ik ga maffen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 04:02:09 #127
278076 TheTruth2oo9
pi_74338908
Om de term Islamafobie te gebruiken is zwak, je kan elke vorm van kritiek op Islam dan onder deze noemer plaatsen.

Mijn kritiek op de Koran is niet gebaseerd op cirkelredeneringen maar op expliciete inhoud uit de Koran zelf. Nogmaals, de beste bron die je kan raadplegen over dit onderwerp is de Koran zelf. Lees het en vorm je eigen mening hierover.

http://www.koranonline.nl/koran/nl/

Een zeer interessant artikel voor Xa1pt en anderen is dit:

"Objectieve verschillen tussen Joods-christelijk geloof en islam"

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3294&titel=objectieve_verschillen_tussen_Joods-christelijk_geloof_en_islam

Nogmaals, ik ben zelf geen voorstander van het Christendom maar er zijn belangrijke verschillen tussen deze twee religies.

[ Bericht 36% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 03-11-2009 04:10:02 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74340734
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:15 schreef capricia het volgende:

Op je eigen normen en waarden. Veel is grijs gebied, maar je moet wel een ontzettende cultuurrelativist zijn om bijvoorbeeld de behandeling van vrouwen in veel Islamitische culturen niet als een abject en minderwaardig (naar Westerse maatstaven) aspect van die culturen te beschouwen.

Als ik op reis ben, ben ik ook een cultuurrelativist. In Egypte zal ik de moskeeën bewonderen en gefascineerd zijn door hun religie en cultuur. Maar dat betekent niet dat ik het wenselijk zou vinden als dat naar Nederland komt.
pi_74340874
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Islam is vrede, alleen willen de meesten het niet inzien. omdat ze met de haat zitten tegen de Islam. de hele westerse wereld voert een indirecte oorlog tegen de Islam en de moslims uit. Moslims worden bij aanslagen gebruikt zie 11/9 om zo legitieme excucessen te kunnen gebruiken voor de aanvallen in Irak. Nog nooit heeft de Islam een land aangevallen om het te koloniseren maar tegenovergestelde is wel gebeurt.
Ken je de Moren?
pi_74345243
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 04:02 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Om de term Islamafobie te gebruiken is zwak, je kan elke vorm van kritiek op Islam dan onder deze noemer plaatsen.

Mijn kritiek op de Koran is niet gebaseerd op cirkelredeneringen maar op expliciete inhoud uit de Koran zelf. Nogmaals, de beste bron die je kan raadplegen over dit onderwerp is de Koran zelf. Lees het en vorm je eigen mening hierover.
En zoals ik je al eerder heb gezegd valt die zogenaamde expliciete inhoud niet alleen in de koran te vinden, maar ook in de bijbel. Maar dat negeer je.
quote:
Een zeer interessant artikel voor Xa1pt en anderen is dit:

"Objectieve verschillen tussen Joods-christelijk geloof en islam"

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3294&titel=objectieve_verschillen_tussen_Joods-christelijk_geloof_en_islam
Nou, wát een artikel.

De schrijver doet niets meer dan een bril opzetten waarmee hij het christendom als een liefdevolle godsdienst ziet en de islam als tha evil. En vanuit dat standpunt vult hij alles aan met zogenaamde objectieve verschillen. Het staat bol van de fouten; punt 2, 3, 4, 5, 8, 11 en 13 kloppen sowieso al niet.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:52:01 #131
278076 TheTruth2oo9
pi_74356969
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zoals ik je al eerder heb gezegd valt die zogenaamde expliciete inhoud niet alleen in de koran te vinden, maar ook in de bijbel. Maar dat negeer je.
[..]

Nou, wát een artikel.

De schrijver doet niets meer dan een bril opzetten waarmee hij het christendom als een liefdevolle godsdienst ziet en de islam als tha evil. En vanuit dat standpunt vult hij alles aan met zogenaamde objectieve verschillen. Het staat bol van de fouten; punt 2, 3, 4, 5, 8, 11 en 13 kloppen sowieso al niet.
Het gaat niet om enkele regels in een boek, het gaat om de algemene boodschap. Als het je niet duidelijk is hoe fascistisch de algemene boodschap van de Koran is, lees het zelf. Het wordt tijd dat jij je roze bril afzet voor de Islam en eens wat duikt in de geschiedenis van Mohammed en natuurlijk de Koran zelf. Er zit wel degelijk een wereld van verschil tussen de Koran en de Bijbel en tussen Mohammed en Jezus.
(nogmaals ik ben zelf geen Christen maar ik heb er veel minder moeite mee dat iemand Christen is omdat de boodschap van het nieuwe testament hoofdzakelijk gebaseerd is op onvoorwaardelijke liefde voor de medemens. In de Koran is deze onvoorwaardelijke liefde absoluut voorwaardelijker! (alleen als het een moslim betreft) Deze seperatie is fascistisch.)
Proud to be a Kafir!
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:55:06 #132
278076 TheTruth2oo9
pi_74357054
Voor een ieder die sterk geneigd is om de Koran goed te praten door te zeggen dat de Bijbel hetzelfde doet (wat op zich geen argument is omdat het ene niet per definitie de ander goed spreekt) hier nog een relatief simpel maar duidelijk artikel:

http://4uall.org/islam.htm

Nogmaals het gaat niet om enkele regels uit een boek. Ik had heus wel de boodschap van de Koran kunnen respecteren als het voornamelijk vredelievend was met her en der een gewelddadige regel er tussen (hoewel dit absoluut wel twijfel zaait of dit het letterlijke woord van een alvergevende Allah is). Dit is dus NIET het geval! De algemene boodschap van de Koran is agressief van aard en zaait seperatie tussen moslims en niet-moslims wat akelige overeenkomsten toont met de Nazi-ideologie gehanteerd door Hitler (Ubermensch vs Untermensch). Dit wordt niet ondersteund door een enkele regel maar door VELE verzen die in de Koran aan te treffen zijn (in het relatief dunne boekje vergeleken met de Bijbel). Deze boodschap van de Koran valt niet goed te praten door de algemene boodschap van de Bijbel omdat deze boodschappen niet overeenkomen.

On-topic: de Koran waar Islam op gebaseerd is, is geen verrijking voor Nederland maar een gevaar wat ontmanteld moet worden door mensen goed in te lichten over waar de Koran voor staat.

[ Bericht 65% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 03-11-2009 18:21:51 ]
Proud to be a Kafir!
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:19:43 #133
278076 TheTruth2oo9
pi_74357762
dubbelpost
Proud to be a Kafir!
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 18:21:11 #134
236264 crew  capricia
pi_74357798
Ah, dus Hitler had eigenlijk moslim trekjes?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:28:00 #135
278076 TheTruth2oo9
pi_74357985
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:21 schreef capricia het volgende:
Ah, dus Hitler had eigenlijk moslim trekjes?
Hitler zaaide met Mein Kampf haat tussen verschillende groepen: het zuivere Arische ras, de Ubermensch, tegen de Joden, zigeuners, homofielen, de Untermenschen.

De Koran doet hetzelfde, ditmaal een seperatie tussen moslims en alle niet-moslims. De boodschap is duidelijk: zorg ervoor dat de niet-moslims zich onderwerpen of roei ze uit.

Daarom doet de Koran absoluut niet onder voor Mein Kampf; beide boeken zijn fascistisch en dienen anno 2009 verworpen te worden.
Proud to be a Kafir!
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:44:00 #136
278076 TheTruth2oo9
pi_74365446
Een interessante documentaire over bekeerde Nederlandse moslima's:

Een voor- of nadeel voor de Nederlandse samenleving? Vorm uw eigen mening.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 03-11-2009 23:13:17 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74370167
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:51 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

3) vergeet niet dat er veel mensen zijn die religie met hun opvoeding hebben mee gekregen. Mensen zullen vaak dezelfde ideologieen die hun ouders hanteerden zelf weer doorgeven aan de volgende generatie. Vergeet tevens niet het aspect van dwang. Voor veel mensen is het gevaarlijk om hun religie in het openbaar te verwerpen.
1.De koran is gebaseerd op de Islam. en de Soennah van de profeet is gebaseerd op de Islam.
De Islam is een vredelievend geloof maar iedereen maakt het zwart zie 11/9 en talloze oorlogen tegen de moslims.

2. Tijdens de oorlog in Gaza gingen de meeste westerse landen juichen en weigerden om de realiteit onder ogen te zien. Ik heb maar enkel Hamas en Iran horen juichen van 11/9. Welke regering en de overheid gaat nou zijn eigen mensen vermoorden met een inside job ?

3.Iedereen heeft wijsheid en hersens gekregen en iedereen heeft een andere vissie op deze wereld. De Islam groeit dankzij de duidelijkheid. Wij accepteren de jezus als een profeet daartegen accepteert zowel ongelovigen en christenen geen Mohammed. terwijl de bijbel Mohammed heeft voorspelt...

Dat dwang is westerse propoganda om de Islam zwart te maken. Weinigen tot enkelen ruilen de Islam in voor een ander geloof, daartegen komen massa's de Islam binnen. Islam groeit in Europa sterk en Amerika en Afrika ( Zuidelijk ).

Kan jij verklaren waarom miljoenen moslims na 11/9 hebben bekeert tot de Islam ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74370185
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:44 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Een interessante documentaire over bekeerde Nederlandse moslima's:

Een voor- of nadeel voor de Nederlandse samenleving? Vorm uw eigen mening.
Deze mensen kiezen niet zomaar voor de Islam. Er komt veel bij kijken.
pi_74370275
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:09 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De Koran voorspelt de toekomst en voorspelt de dag des oordeels en geeft tekenen aan voor de dag des oordeels.
pi_74370378
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:20 schreef capricia het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik weinig democratische landen ken waar de godsdienst Islam is...
Zijn die er eigenlijk wel?
Waarom zie jij een democratisch als iets goeds ?
Tegenliggende democratische landen zijn Marokko, Turkije, Tunesie, Dubai, Indonesie ( Het grootste Islamland ). Malasie.
pi_74370479
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 03:01 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De hele wereld voert een oorlog tegen de Islam. De Koran waarschuwt ons ervoor !.
Zie enkel de kolonisaties en de wereldoorlogen die begonnen zijn door de Westerse landen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:39:04 #142
278076 TheTruth2oo9
pi_74370540
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:27 schreef Meki het volgende:

[..]

1.De koran is gebaseerd op de Islam. en de Soennah van de profeet is gebaseerd op de Islam.
De Islam is een vredelievend geloof maar iedereen maakt het zwart zie 11/9 en talloze oorlogen tegen de moslims.

2. Tijdens de oorlog in Gaza gingen de meeste westerse landen juichen en weigerden om de realiteit onder ogen te zien. Ik heb maar enkel Hamas en Iran horen juichen van 11/9. Welke regering en de overheid gaat nou zijn eigen mensen vermoorden met een inside job ?

3.Iedereen heeft wijsheid en hersens gekregen en iedereen heeft een andere vissie op deze wereld. De Islam groeit dankzij de duidelijkheid. Wij accepteren de jezus als een profeet daartegen accepteert zowel ongelovigen en christenen geen Mohammed. terwijl de bijbel Mohammed heeft voorspelt...

Dat dwang is westerse propoganda om de Islam zwart te maken. Weinigen tot enkelen ruilen de Islam in voor een ander geloof, daartegen komen massa's de Islam binnen. Islam groeit in Europa sterk en Amerika en Afrika ( Zuidelijk ).

Kan jij verklaren waarom miljoenen moslims na 11/9 hebben bekeert tot de Islam ?
1) De Koran is het woord van Allah. Islam is de religieovertuiging gebaseerd op dit standpunt. Islam is dus wel degelijk 'gebouwd' op dit woord, de Koran zelf. De Soennah is ook belangrijk voor de moslim omdat dit het leven beschrijft van de Profeet Mohammed. Het zal duidelijk zijn dat het woord van Allah zelf vele malen belangrijker voor een moslim is dan een biografie over een persoon.

2) Mijn enige punt was dat 9/11 niet in het algemeen verworpen werd door moslims. Hoe valt dit te rijmen met dat Islam een geloof van vrede is? Geen enkele moslim zou zo'n actie dan goed mogen keuren. Ik doe geen uitspraak over wie verantwoordelijk is voor 9/11.

3) Als je kijkt naar wat voor soort straffen er staan op het verlaten van Islam in totalitaire Islamitische staten, zal je tot de conclusie moeten komen dat er wel degelijk sprake is van dwang (tenzijn je sadomasochistisch bent).
Proud to be a Kafir!
pi_74370857
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:39 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

1) De Koran is het woord van Allah. Islam is de religieovertuiging gebaseerd op dit standpunt. Islam is dus wel degelijk 'gebouwd' op dit woord, de Koran zelf. De Soennah is ook belangrijk voor de moslim omdat dit het leven beschrijft van de Profeet Mohammed. Het zal duidelijk zijn dat het woord van Allah zelf vele malen belangrijker voor een moslim is dan een biografie over een persoon.

2) Mijn enige punt was dat 9/11 niet in het algemeen verworpen werd door moslims. Hoe valt dit te rijmen met dat Islam een geloof van vrede is? Geen enkele moslim zou zo'n actie dan goed mogen keuren. Ik doe geen uitspraak over wie verantwoordelijk is voor 9/11.

3) Als je kijkt naar wat voor soort straffen er staan op het verlaten van Islam in totalitaire Islamitische staten, zal je tot de conclusie moeten komen dat er wel degelijk sprake is van dwang (tenzijn je sadomasochistisch bent).
1. De Koran is het woord van Allah en Allah is god. Allah waarschuwt ons voor de duivels die op deze wereld rondlopen waarin de duivels proberen om de mensen naar het kwaad te zoeken.
Wij geloven in de echte bijbel ( Injiel ). Maar die is al tientallen keren herschreven en misleidt. Het werk van de duivels. De koran is het woord van god. en de Koran is het laatste boek die de god naar de aarde heeft gestuurd.

2. Hou toch op man. onschuldigen vermoorden is verboden in de Islam je bevestigt mischien je haat jegens de islam en je onwetendheid. Je haalt je informatie van de extreem rechtse hetvrijevolk dat gaat je alleen nog verder dwalen. Niemand keurt de 11/9 goed die is gepleegd door de regering van Amerika om zó middenoosten aan te vallen.

3. Nogmaals. Kijk om je heen vraag de moslims wat ze van hun geloof hebben en vraag aan ze of ze mischien ongelovig willen worden. dat weigeren ze kijk hoe lang de moslims in Nederland leven en binnen 20 jaar tot 1.000.000 moslims zijn gegroeigd. Waarom komen er Autochtone Nederlanders bij als de Islam haat en gewelddadig is ?
pi_74370875
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 03:25 schreef Xa1pt het volgende:

Echter, met de groei van het aantal moslims in Nederland, groeit ook de 'liberale' zuil van de islam in Nederland. Want hoeveel salafisten wonen er vandaag de dag in Nederland? En hoe reëel is de angst dat moslims Nederland zich wil laten conformeren?
En daarmee stijgt het aantal radicale moslims dus ook. En wanneer dat aantal groot genoeg is (in jaar X), voelen radicale moslims zich sterk genoeg om delen van de islam door te drukken op onze samenleving.
pi_74370930
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En daarmee stijgt het aantal radicale moslims dus ook. En wanneer dat aantal groot genoeg is (in jaar X), voelen radicale moslims zich sterk genoeg om delen van de islam door te drukken op onze samenleving.
Wat is radicaal in jouw ogen ?
Wat zijn een handjevol radicalen te vergelijken met bijna 1,5 miljoen Autochtone radicalen ?
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:52:38 #146
278076 TheTruth2oo9
pi_74370942
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zie jij een democratisch als iets goeds ?
Tegenliggende democratische landen zijn Marokko, Turkije, Tunesie, Dubai, Indonesie ( Het grootste Islamland ). Malasie.
Omdat in een democratie het principe van vrije meningsuiting bestaat. Jij hebt het recht om als moslim (ik neem aan dat je dat bent) je geloof in een democratie uit te oefenen. Dit is NIET het geval in Islamitische staten omdat daar geen gelijkheid bestaat tussen moslims en niet-moslims. Dit is gebaseerd op verzen uit de Koran. Koran en democratie gaan niet samen. Als je democratie niet als iets goeds ziet Meki, nodig ik je uit om naar een totalitair Islamitische staat te verhuizen, kijken of dat je beter bevalt.
Proud to be a Kafir!
pi_74371032
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:52 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Omdat in een democratie het principe van vrije meningsuiting bestaat. Jij hebt het recht om als moslim (ik neem aan dat je dat bent) je geloof in een democratie uit te oefenen. Dit is NIET het geval in Islamitische staten omdat daar geen gelijkheid bestaat tussen moslims en niet-moslims. Dit is gebaseerd op verzen uit de Koran. Koran en democratie gaan niet samen. Als je democratie niet als iets goeds ziet Meki, nodig ik je uit om naar een totalitair Islamitische staat te verhuizen, kijken of dat je beter bevalt.
Ik ben een Moslim.
Er zijn twee soorten vergelijkingen
Islamitische landen hebben een andere wet en zijn islamitisch voor meer dan 99 %.
Daartegen zijn westerse landen een andere wet en zijn het geen gelovige landen. Want de christelijke geloof loopt met de dag leeg.
pi_74371071
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:49 schreef Meki het volgende:
2. Hou toch op man. onschuldigen vermoorden is verboden in de Islam
Onschuldigen vermoorden is verboden in de islam? Maar wat deed de stichter Mohammed dan met enkele joodse stammen?
pi_74371157
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onschuldigen vermoorden is verboden in de islam? Maar wat deed de stichter Mohammed dan met enkele joodse stammen?
Aach een moslimhater komt met deze leugens. Je maakt je hiermee enkel belachelijk.
Je weet niks van de Islam af, je kent enkel de onwaarheden die je leest op vele extreem rechtse websites.
pi_74371187
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wil jij een neutrale beeld van onze profeet Mohammed vzmh.
Kijk dan de film The Message ( Rissalaah )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')