abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:12:54 #51
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74070073
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef vaarsuvius het volgende:
De islam is notoir slecht in het scheiden van kerk en staat, een principe waarop de westerse maatschappij is gebaseerd en waar we (deels) onze ontwikkeling en welvaart aan te danken hebben. Het is ook de reden waarom de islamitische landen achter gebleven zijn.

Daarom is de opkomst van de islam een slechte zaak.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie kerk en staat ook graag gescheiden, waarbij iedereen vrij mag zijn om zijn of haar geloof uit te oefenen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74074142
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie kerk en staat ook graag gescheiden, waarbij iedereen vrij mag zijn om zijn of haar geloof uit te oefenen.
Juist, volkomen mee eens. Vrijheid is één van de belangrijkste dingen in een samenleving.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:06:56 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74075048
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:33 schreef Bam-Bam het volgende:

[..]

Juist, volkomen mee eens. Vrijheid is één van de belangrijkste dingen in een samenleving.
Juist. Maar of iedereen er mee om kan gaan, is een ander verhaal.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:48:01 #54
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74080110
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, minder recht dus minder waard. Lijkt me een logische conclusie.
Andere rechten en andere plichten, en zelfs al zou dat niet zo zijn, dan was je conclusie nog steeds te kort door de bocht.
pi_74093981
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 02:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Gastvrijheid en het zorgen voor familie( banden ) horen dergelijk bij de Islam.
Het eten ( dadels en honing )
Pizza's en doners zijn natuurlijk een verrijking enkel door de culturen van Turkse medelanders
Gastvrijheid is meer cultuurgerelateerd dan religieus gerelateerd. Gastvrijheid kende je namelijk ook al voor de komst van de islam.
En dadels en honing zijn niet massaal verkochte producten, en dat wordt in het algemeen niet onder lekker eten geschaard en is dus niet relevant in de context. Kebab, shoarma wordt wel als lekker eten gezien en dat is met de cultuur van immigranten meegenomen.
pi_74094074
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

In islam is kerk en staat niet gescheiden, dus wat dat betreft een minpunt (en tevens ook een bedreiging als de invloed van islam zich verder verspreid over NL.) voor onze seculiere samenleving.
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:19:43 #57
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74094372
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:01 schreef Bam-Bam het volgende:
[ afbeelding ]
Dit heeft echt niets met Islam te maken.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:21:08 #58
248844 Bowlingbal
pi_74094436
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In islam is kerk en staat niet gescheiden, dus wat dat betreft een minpunt (en tevens ook een bedreiging als de invloed van islam zich verder verspreid over NL.) voor onze seculiere samenleving.
Kerk en Staat waren wel gescheiden totdat Khomeini de 'wijze' lessen van het Christelijke Europa overnam en bedacht dat je nog meer macht kon krijgen door politiek en religie te combineren.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74116800
Ik zie enkel nadelen.
pi_74125358
Er zullen vast bepaalde voordelen zijn, maar die wegen mijns inziens bij lange na niet op tegen de nadelen.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:47:36 #61
248844 Bowlingbal
pi_74126800
Wat zijn de voordelen van andere religies dan? Hmmm? En kom dan niet met 'ja maar een christelijke wetenschapper in 1518 had een stukje metaal gemaakt wat later heel handig bleek om...'

Nee.

Wat is nu het voordeel van een Christen ten opzichte van een niet-Christen?

Niets? Mooi, dan kan deze onzinnige vraag ook de prullenbak in. Religies zijn persoonlijk, en in het geheel niet voor maatschappelijk gewin. Diegenen die dat wel denken; !
- Donald Love
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:48:41 #62
248844 Bowlingbal
pi_74126847
Dat mensen zich het überhaupt afvragen zeg. Schokkend
- Donald Love
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:53:39 #64
248844 Bowlingbal
pi_74127092
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:52 schreef Xa1pt het volgende:
'Dé islam'. Epic fail.
En dat natuurlijk.
- Donald Love
pi_74127771
Ik zie geen voordelen. De islam is voor geen enkel modern land een voordeel laat staan een aanwinst.

De nadelen zijn legio maar het meest in het oog springende is het gebrek aan (individuele) vrijheid waardoor het in de basis haaks staat op westerse waarden. Gevolg: Spanningen waarvan de realiteit het bewijs is.
pi_74129010
Voor de mensen die zeggen dat in de islam geen scheiding tussen kerk en staat bestaat: het christendom kent dit ook niet, geen enkele religie kent dit.

In Europa hebben we alleen een scheiding tussen kerk en staat vanwege de reformatie, hierdoor werd de oude religieuze macht ( de katholieke kerk) van zijn absolute greep ontdaan. In het Midden-oosten heeft een dergelijke gebeurtenis nooit plaatsgevonden, voornamelijk omdat er al geen eenheid in de islam was. Gevolg hiervan is dat de religieuze elite nooit zijn macht heeft verloren en vinden we dus alleen maar in Turkije scheiding tussen kerk en staat in het Midden-Oosten.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:33:53 #67
271436 Interrat
Schrijven voor de mens
pi_74129112
De vraag naar 'wat de voor- en nadelen van de Islam in Nederland zijn' zorgt voor vele reacties. Maar de vraag zou ik liever gesteld zien worden vanuit een ander perspectief. Wat zijn bijvoorbeeld de voor- en nadelen van het Christendom in Nederland?
Die vraag is ongetwijfeld net zo moeilijk te beantwoorden als die van dit Topic. Mensen zullen dit wellicht tegenspreken omdat er over de Islam nu eenmaal meer actuele informatie te verkrijgen is dan over het Christendom. Want nee... In de huidige dagbladen vinden we helaas geen artikelen over Christenen die gevechten doen ontstaan in Barneveld of Ede.
De vraag is niet alleen tekenend voor de huidige 'hype' die ontstaan is in het Medialandschap maar het tekent tegelijkertijd het Islamitische volk als 'actueel' en soms zelfs als 'een gevaar' of 'een bedreiging' voor de Nederlandse samenleving.
Ik hoop dat mensen inzien dat dit feit meer dreiging met zich mee brengt dan 'wat de voor- en nadelen van de Islam zijn'.
Culturele verschillen zorgen altijd wel voor ongelijkheden, onaangenaamheden en onbegrijpelijke kwesties. Maar door dit soort vragen te stellen zorg je er, waarschijnlijk onbewust, voor dat mensen stil blijven staan bij de vraag of de Islam wel/niet goed zou zijn voor Nederland. Terwijl het er juist om gaat dat we niet stil staan en nadenken, maar vooruitgang boeken en vooruit denken als het gaat om 'samen leven met Islamitische Nederlanders (of niet Nederlanders natuurlijk).
De voor- en nadelen zijn er ongetwijfeld. Maar laten we het als een voordeel beschouwen dat we niet alleen onszelf de vraag kunnen stellen, maar ook met onze Islamitische buren en medemens erover in discussie kunnen gaan.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:40:05 #68
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74129361
Het is meer de grote influx van laagopgeleide kansarme immigranten die ik als nadelig beschouw. 'De Islam' an sich heb ik niet zoveel mee, positief of negatief. Maar het botst soms nog wel met de Nederlandse / Westerse cultuur helaas.
pi_74129402
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:31 schreef Appelknaller het volgende:
Voor de mensen die zeggen dat in de islam geen scheiding tussen kerk en staat bestaat: het christendom kent dit ook niet, geen enkele religie kent dit.

In Europa hebben we alleen een scheiding tussen kerk en staat vanwege de reformatie[...]
De reformatie? Was dat geen religieus verschijnsel?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:43:12 #70
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74129464
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De reformatie? Was dat geen religieus verschijnsel?
Ik denk dat hij de Verlichting bedoelt.

Edit: Nee dus, dan moet hij toch maar even de geschiedenisboeken induiken.
pi_74129665
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik denk dat hij de Verlichting bedoelt.

Edit: Nee dus, dan moet hij toch maar even de geschiedenisboeken induiken.
Ja maar zonder de reformatie was er natuurlijk geen verlichting geweest, of had die later plaatsgevonden.
Sorry voor de verwarring
Lao-Tse
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:50:07 #72
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74129784
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:47 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Ja maar zonder de reformatie was er natuurlijk geen verlichting geweest, of had die later plaatsgevonden.
Sorry voor de verwarring
Mwoa, een hoop protestantse stromingen hebben er toch lang over gedaan om een scheiding tussen kerk en staat te erkennen. Ook tot op zekere hoogte in Nederland.
pi_74130293
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mwoa, een hoop protestantse stromingen hebben er toch lang over gedaan om een scheiding tussen kerk en staat te erkennen. Ook tot op zekere hoogte in Nederland.
Dat geloof ik wel. Maar ik bedoelde te zeggen dat de reformatie dat katholieke machtsblok dat in west europa aanwezig was heeft gebroken, waardoor wetenschap vrij spel kreeg. Of in ieder geval vrijer spel
Lao-Tse
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:23:53 #74
271436 Interrat
Schrijven voor de mens
pi_74131314
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:40 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is meer de grote influx van laagopgeleide kansarme immigranten die ik als nadelig beschouw. 'De Islam' an sich heb ik niet zoveel mee, positief of negatief. Maar het botst soms nog wel met de Nederlandse / Westerse cultuur helaas.
We moeten de mensen die laag opgeleid zijn of die hier komen zonder opleiding, aan begeleiding of intensieve taalcursussen zien te helpen. Een opleiding kiezen die bij hen past kan dan het gevolg zijn. Maar voorafgaand moeten deze mensen extreem goed integreren en, naar mijn mening, ook een verklaring afleggen met betrekking tot 'het intensief willen acclimatiseren aan onze maatschappij'. Natuurlijk kost dit de overheid ontzettend veel geld en juist daarom moet een manier verzonnen worden om hen intensief te begeleiden in het integratieproces zodat zij op langere termijn meer geld in laatje brengen .
Het 'land uit schoppen' is natuurlijk wel een makkelijke optie, maar geen humanitaire noch verantwoorde beslissing.
pi_74134366
Moslims hebben nu een zelfde proces en probleem als christendom in begin 19 eeuw.

Er is geen voordelen en nadelen aan religie want het verschilt weer bij individuelen.

Echter kan je bij moslim/islam niet zomaar verlaten.
Vrije wil is er daar niet bij. Terwijl bij christendom wel zo kan.

Verder is het leven een 1 grote wip die je moet balanceren om beide kanten gelijke hoogte te krijgen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')