als kind kreeg ik vaak wel wat ik wilde, natuurlijk niet alles, maar ik probeerde je te zeggen dat het lastig is om altijd nee te zeggen. Sinds 1/1,5 jaar wil ik al bijna helemaal niets, dus daarover hoef ik ook niets te vragen aan m'n oudersquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
neem aan dat jij ook niet alles krijg wat je wilt, dus vraag maar aan je ouders hoe makkelijk het is
simpel rekensommetje, maar veel mensen staan daar niet bij stilquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:12 schreef Bortecinem het volgende:
Even serieus, weet je wat ik merk aan mezelf en omgeving? Dat we geld uitgeven aan onzin dingen. Zoals op school in iedere pauze naar de AH om daar je lunch te kopen. Per maand ben je daar ongeveer 80 euro aan kwijt (vanuit gaande dat je 4 euro per dag uitgeeft aan je lunch). Als je gewoon je brood van thuis zou meenemen dan ben je misschien maar 20 euro per maand kwijt aan lunches. En dan houd je 60 euro over. Scheelt weer een spijkerbroekEn zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.
Een Moslim moet anders wél proberen veel te verdienen hoor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt niet zo gek veel meer nodig in je leven dan je primaire levensbehoeften
Ik zou dat geld apart houden, alsof je iedere maand een spijkerbroek moet kopenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:12 schreef Bortecinem het volgende:
Even serieus, weet je wat ik merk aan mezelf en omgeving? Dat we geld uitgeven aan onzin dingen. Zoals op school in iedere pauze naar de AH om daar je lunch te kopen. Per maand ben je daar ongeveer 80 euro aan kwijt (vanuit gaande dat je 4 euro per dag uitgeeft aan je lunch). Als je gewoon je brood van thuis zou meenemen dan ben je misschien maar 20 euro per maand kwijt aan lunches. En dan houd je 60 euro over. Scheelt weer een spijkerbroekEn zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.
check mijn druivenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
mensen die te veel over geld praten
ja, maar geld maakt veel mensen irritant (kon er even geen ander woord voor vinden)quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een Moslim moet anders wél proberen veel te verdienen hoor.
ja dat hoop ik ook wel, maar wie wil er nou geen baan waarbij je je makkelijk in je behoeften kunt voorzien en wat extra's, maar ik hoef niet: te stikken in het geld / me beter voelen omdat ik geld heb, dat is eigenlijk wat ik probeer te zeggen, voordat mensen denken dat ik tevreden ben met het minstequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:17 schreef Gratau het volgende:
geld is voor mij best belangrijk. ik woon nog bij mijn ouders en er zijn veel dingen die ik nu best wel graag zou willen, maar die krijg je niet zomaar 1 2 3. daarom hoop ik op een goede baan, met een goed salaris
dat is waar, probeer je moeder/vader/zusje over te halen om jouw brood klaar te makenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:19 schreef Bortecinem het volgende:
Nee, je hoeft niet iedere maand een nieuwe spijkerbroek te kopen. Maar als ik het zo bedenk dan sta ik liever elke dag even 10 minuten eerder op en maak ik boterhammen klaar om aan het eind van de maand een nieuwe spijkerbroek te kopen, dan dat ik in de pauze even naar de AH loop. Maar jammer genoeg wint gemakzucht bijna altijd
een mil per jaar is wel ok tochquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ja dat hoop ik ook wel, maar wie wil er nou geen baan waarbij je je makkelijk in je behoeften kunt voorzien en wat extra's, maar ik hoef niet: te stikken in het geld / me beter voelen omdat ik geld heb, dat is eigenlijk wat ik probeer te zeggen, voordat mensen denken dat ik tevreden ben met het minste
kan makkelijk met minder, maar zoals ik al eerder zei, het hangt er vanaf wat je echt nodig hebt, wat je als extra wil en hoeveel kinderen je hebtquote:
mijn zusje en moeder maken het voor mequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
Haha, dat doen ze dus echt niet. Ik ga vanaf volgende week zelf mijn boterhammen maken
bu dunya icin hic olmicekmis gibi yasa, ahiret icin yarin olecekmis gibi yasaquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een Moslim moet anders wél proberen veel te verdienen hoor.
ik heb daar een vraag over, vinden jullie dat verwend?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:25 schreef IHVK het volgende:
Ik ben 19 en mijn moeder doet het nog steeds. Wel erg eigenlijk.
Damn. Ik ben ook 19 en mijn moeder maakt mijn boterhammen al jaren niet meerquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:25 schreef IHVK het volgende:
Ik ben 19 en mijn moeder doet het nog steeds. Wel erg eigenlijk.
Het is een stukje zelfstandigheid die je niet niet aanleert.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik heb daar een vraag over, vinden jullie dat verwend?
Ik ken mensen die dat verwend vinden en zeggen dat het lastig voor je wordt later
quote:
.
10 x niksquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |