Toch ga ik de volgende keer weer lekker zonder!quote:Op woensdag 21 juli 2010 02:40 schreef Smash-it het volgende:
Over die laptop meenemen.. Doen!! Ik had er geen een mee en het internet was overal aanwezig, maar frustrerend langzaam en kut! Iedereen bleek wel nagedacht te hebben en had zo´n handig klein dingetje mee. In elk hostel is gratis wifi en dat geldt ook voor een hoop cafe´s e.d. Tot Bolivia en Peru aan toe. Neem hem lekker mee!
Goed om te horen! Die ervaring heb ik ook gehad in de VS en op andere vakanties... Er is altijd wel een PC met internet die je kan gebruiken, maar het is of bezet, of heel traag, of de toetsen zitten allemaal op een andere plekquote:Op woensdag 21 juli 2010 02:40 schreef Smash-it het volgende:
Over die laptop meenemen.. Doen!! Ik had er geen een mee en het internet was overal aanwezig, maar frustrerend langzaam en kut! Iedereen bleek wel nagedacht te hebben en had zo´n handig klein dingetje mee. In elk hostel is gratis wifi en dat geldt ook voor een hoop cafe´s e.d. Tot Bolivia en Peru aan toe. Neem hem lekker mee!
maar eh..., is die wifi-verbinding niet net zo traag als het vaste internet?quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:14 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Goed om te horen! Die ervaring heb ik ook gehad in de VS en op andere vakanties... Er is altijd wel een PC met internet die je kan gebruiken, maar het is of bezet, of heel traag, of de toetsen zitten allemaal op een andere plekGelukkig mocht ik vaak de laptop van iemand anders lenen.
Op dezelfde locatie waarschijnlijk welquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
maar eh..., is die wifi-verbinding niet net zo traag als het vaste internet?
In Mexcio, Argentinië en Brazilië waren de verbindingen trouwens meestal wel snel. In Bolivia, Peru en Ecuador niet echt nee. Ik heb op Galapagos heel wat uren/dagen verknald aan het uploaden van foto's. Was dan wel weer relaxt met airco en een drankje erbij.
CD/DVDtje laten branden, 5 minuten en je staat weer buiten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
maar eh..., is die wifi-verbinding niet net zo traag als het vaste internet?
In Mexcio, Argentinië en Brazilië waren de verbindingen trouwens meestal wel snel. In Bolivia, Peru en Ecuador niet echt nee. Ik heb op Galapagos heel wat uren/dagen verknald aan het uploaden van foto's. Was dan wel weer relaxt met airco en een drankje erbij.
dat deed ik óók zo nu en dan (al heeft dat ook wel eens uren geduurd vanwege slome USB-poorten, nota bene in Argentinië).quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:15 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
CD/DVDtje laten branden, 5 minuten en je staat weer buiten.
Klamboe is zoiets als een jas?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef Plopr het volgende:
Daar is 'ie weer, de klamboe vraag. Noordwest Zuid-Amerika: Venezuela, Colombia, Peru, Ecuador, Amazonegebied Brazilie (maar dat op een boot): zelf een klamboe meenemen of niet? Het liefst ga ik zo light mogelijk weg. Toen ik een paar maanden in Midden Amerika was heb ik eens een klamboe meegenomen maar in 3 maanden maar 5 nachten gebruikt... en nu twijfel ik dus ernstig of ik er een moet meenemen of niet. Iemand ervaringen/tips?
Hehe, meen je dit nou?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klamboe is zoiets als een jas?
Ecuador en Peru hebben over het algemeen goede klamboe-voorzieningenquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef Plopr het volgende:
Daar is 'ie weer, de klamboe vraag. Noordwest Zuid-Amerika: Venezuela, Colombia, Peru, Ecuador, Amazonegebied Brazilie (maar dat op een boot): zelf een klamboe meenemen of niet? Het liefst ga ik zo light mogelijk weg. Toen ik een paar maanden in Midden Amerika was heb ik eens een klamboe meegenomen maar in 3 maanden maar 5 nachten gebruikt... en nu twijfel ik dus ernstig of ik er een moet meenemen of niet. Iemand ervaringen/tips?
volgens mijn vaccinatieboekje is het 2 jaar geldig. Ik heb me laten inenten bij het THCIquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:30 schreef viajar het volgende:
Wie van jullie heeft zich laten inenten tegen rabies? De verhalen zijn tegenstrijdig. Het is mij ook nog steeds onduidelijk of de inentingn 2 jaar of levenslang geldig zijn? De mevrouw van de GGD vertelde dat het levenslang was, maar zij beweerde ook dat er maar twee plaatsen in Nederland een goedkope manier van enten (in de huid ipv spier) aanboden. Dus haar geloof ik niet meer.
Idd, bovendien met 90 euro per prik (x3) kan je ook nog besluiten om gewoon wat beter op te letten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:46 schreef Kasparovi het volgende:
Ligt eraan waar je naar toe gaat. Nog steeds moet je als je gebeten bent naar het ziekenhuis alleen mét inenting binnen 72 uur en zonder binnen 24 uur (als ik 't goed heb). Als je dus een tijdje in de amazone gaat bivakkeren is 't aan te raden, wijk je daarentegen niet veel van de paden af, dan kan je er voor kiezen om 't niet te doen.
Dit is wat mij verteld is, door de GGD.
Het gaat hier om GGD Nijmegen. Mij is dus verteld dat ik voor drie injecties 120 euro betaal?quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:07 schreef Plopr het volgende:
Rabiesvaccinatie is bij het vaccinatiecentrum (vaccinatiecentrum.nl) in Wageningen of Nijmegen maar 27 euro. Als je echt de wildernis ingaat is het denk ik geen slecht idee, als je nl zonder vaccinatie gebeten wordt moet je binnen 24 uur antiserum en daarna nog 5 hervaccinaties krijgen uit een ziekenhuis, met vaccinatie heb je alleen hervaccinaties nodig (dacht slechts 3 stuks) en heb je 72 uur om je eerste te halen. Vergeet ook niet dat als je eenmaal rabies hebt je 100% zeker naar de hel of hemel gaat ;-)
naar afgelegen gebied in risicolanden. Zes maanden in grote Zuid-Amerikaanse steden maakt de kans niet veel groter dan in NL. Hoewel, de meest recente rabiës epidemie (in Indonesië) is waarschijnlijk veroorzaakt door ratten...quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:49 schreef Hik het volgende:
Als je "gewoon" de jungle ingaat (laten we zeggen maximaal een week) dan hoef je niet persé rabies te nemen. De kans dat je door een jungledier wordt gebeten (afgezien van insecten) is verwaarloosbaar. Rabies wordt over het algemeen aangeraden voor: mensen die direct contact hebben met dieren (als je bijvoorbeeld zou gaan vrijwilligen in een dierenopvang), voor fietsers (geen grap, die worden nogal vaak door honden gebeten) en voor mensen die bijvoorbeeld langer dan 6 maanden weggaan (dan is het gewoon kansberekening).
Truequote:Op donderdag 29 juli 2010 10:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
naar afgelegen gebied in risicolanden. Zes maanden in grote Zuid-Amerikaanse steden maakt de kans niet veel groter dan in NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |