abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:28:04 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84304135
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 02:40 schreef Smash-it het volgende:
Over die laptop meenemen.. Doen!! Ik had er geen een mee en het internet was overal aanwezig, maar frustrerend langzaam en kut! Iedereen bleek wel nagedacht te hebben en had zo´n handig klein dingetje mee. In elk hostel is gratis wifi en dat geldt ook voor een hoop cafe´s e.d. Tot Bolivia en Peru aan toe. Neem hem lekker mee!
Toch ga ik de volgende keer weer lekker zonder!
geef... niet... aan... verslaving... toe....
pi_84305273
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 02:40 schreef Smash-it het volgende:
Over die laptop meenemen.. Doen!! Ik had er geen een mee en het internet was overal aanwezig, maar frustrerend langzaam en kut! Iedereen bleek wel nagedacht te hebben en had zo´n handig klein dingetje mee. In elk hostel is gratis wifi en dat geldt ook voor een hoop cafe´s e.d. Tot Bolivia en Peru aan toe. Neem hem lekker mee!
Goed om te horen! Die ervaring heb ik ook gehad in de VS en op andere vakanties... Er is altijd wel een PC met internet die je kan gebruiken, maar het is of bezet, of heel traag, of de toetsen zitten allemaal op een andere plek Gelukkig mocht ik vaak de laptop van iemand anders lenen.
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:27:50 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84305689
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:14 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Goed om te horen! Die ervaring heb ik ook gehad in de VS en op andere vakanties... Er is altijd wel een PC met internet die je kan gebruiken, maar het is of bezet, of heel traag, of de toetsen zitten allemaal op een andere plek Gelukkig mocht ik vaak de laptop van iemand anders lenen.
maar eh..., is die wifi-verbinding niet net zo traag als het vaste internet?

In Mexcio, Argentinië en Brazilië waren de verbindingen trouwens meestal wel snel. In Bolivia, Peru en Ecuador niet echt nee. Ik heb op Galapagos heel wat uren/dagen verknald aan het uploaden van foto's. Was dan wel weer relaxt met airco en een drankje erbij.
pi_84306471
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In Mexcio, Argentinië en Brazilië waren de verbindingen trouwens meestal wel snel. In Bolivia, Peru en Ecuador niet echt nee. Ik heb op Galapagos heel wat uren/dagen verknald aan het uploaden van foto's. Was dan wel weer relaxt met airco en een drankje erbij.
Op dezelfde locatie waarschijnlijk wel Maar dan heb je weer het voordeel dat je in die tijd overal kunt gaan zitten waar de wifi het doet. Dus ook buiten chillen of gewoon gaan slapen (wel laptop goed opbergen dan).
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:15:37 #255
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_84309674
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

CD/DVDtje laten branden, 5 minuten en je staat weer buiten.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:34:30 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84312696
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:15 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

CD/DVDtje laten branden, 5 minuten en je staat weer buiten.
dat deed ik óók zo nu en dan (al heeft dat ook wel eens uren geduurd vanwege slome USB-poorten, nota bene in Argentinië).
Maar ik zette de foto's natuurlijk online voor de mensen thuis. En dan allemaal een titel geven en tags, pfff. Ik bedenk me nu: ik leek wel gek. En dan ellenlange verhalen op een blog schrijven ook...
pi_84327201
Face werkt prima nu
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:46:41 #258
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_84328619
Ik zweer bij Flickr.com. Zowel fijn voor back-up als het delen van je foto's met vrienden/bekenden.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_84331890
Daar is 'ie weer, de klamboe vraag. Noordwest Zuid-Amerika: Venezuela, Colombia, Peru, Ecuador, Amazonegebied Brazilie (maar dat op een boot): zelf een klamboe meenemen of niet? Het liefst ga ik zo light mogelijk weg. Toen ik een paar maanden in Midden Amerika was heb ik eens een klamboe meegenomen maar in 3 maanden maar 5 nachten gebruikt... en nu twijfel ik dus ernstig of ik er een moet meenemen of niet. Iemand ervaringen/tips?
pi_84332004
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef Plopr het volgende:
Daar is 'ie weer, de klamboe vraag. Noordwest Zuid-Amerika: Venezuela, Colombia, Peru, Ecuador, Amazonegebied Brazilie (maar dat op een boot): zelf een klamboe meenemen of niet? Het liefst ga ik zo light mogelijk weg. Toen ik een paar maanden in Midden Amerika was heb ik eens een klamboe meegenomen maar in 3 maanden maar 5 nachten gebruikt... en nu twijfel ik dus ernstig of ik er een moet meenemen of niet. Iemand ervaringen/tips?
Klamboe is zoiets als een jas?

Zou hem sws meenemen dan, vakantie is een stuk minder leuk als je ziek bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:37:47 #261
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_84337262
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Klamboe is zoiets als een jas?

Hehe, meen je dit nou?

En nee, ik denk niet dat je zo' n ding moet gaan meesjouwen. Ik had het niet mee. Ben ook niemand tegengekomen die er een mee had.
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:14:26 #262
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_84338815
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef Plopr het volgende:
Ecuador en Peru hebben over het algemeen goede klamboe-voorzieningen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 05:41:43 #263
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_84386044
Ik zou Venezuela overslaan op dit moment. Veel te duur, onveilig en heeft praktisch niets te bieden wat Colombia, Brazilë, Peru en Ecuador niet hebben. Serieus. Venezuela is op dit moment niet de moeite waard!
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:08:55 #264
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_84434858
Peru en Bolivia over 2 weekjes :) gelijk een kijkje nemen bij het huis die gebouwd wordt (bolivia) voor de stichting van mn vriendin :)
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_84549376
Wie van jullie heeft zich laten inenten tegen rabies? De verhalen zijn tegenstrijdig. Het is mij ook nog steeds onduidelijk of de inentingn 2 jaar of levenslang geldig zijn? De mevrouw van de GGD vertelde dat het levenslang was, maar zij beweerde ook dat er maar twee plaatsen in Nederland een goedkope manier van enten (in de huid ipv spier) aanboden. Dus haar geloof ik niet meer. :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:59:55 #266
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_84550811
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:30 schreef viajar het volgende:
Wie van jullie heeft zich laten inenten tegen rabies? De verhalen zijn tegenstrijdig. Het is mij ook nog steeds onduidelijk of de inentingn 2 jaar of levenslang geldig zijn? De mevrouw van de GGD vertelde dat het levenslang was, maar zij beweerde ook dat er maar twee plaatsen in Nederland een goedkope manier van enten (in de huid ipv spier) aanboden. Dus haar geloof ik niet meer. :')
volgens mijn vaccinatieboekje is het 2 jaar geldig. Ik heb me laten inenten bij het THCI
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:01:12 #267
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_84550873
oh en ik zie net dat een hervaccinatie na 12 maanden nog eens 5 jaar bescherming geeft, vanaf 13 maanden opnieuw 2 jaar
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_84594085
Ligt eraan waar je naar toe gaat. Nog steeds moet je als je gebeten bent naar het ziekenhuis alleen mét inenting binnen 72 uur en zonder binnen 24 uur (als ik 't goed heb). Als je dus een tijdje in de amazone gaat bivakkeren is 't aan te raden, wijk je daarentegen niet veel van de paden af, dan kan je er voor kiezen om 't niet te doen.

Dit is wat mij verteld is, door de GGD.
C'est le ton qui fait la musique.
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:02:52 #269
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_84594682
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:46 schreef Kasparovi het volgende:
Ligt eraan waar je naar toe gaat. Nog steeds moet je als je gebeten bent naar het ziekenhuis alleen mét inenting binnen 72 uur en zonder binnen 24 uur (als ik 't goed heb). Als je dus een tijdje in de amazone gaat bivakkeren is 't aan te raden, wijk je daarentegen niet veel van de paden af, dan kan je er voor kiezen om 't niet te doen.

Dit is wat mij verteld is, door de GGD.
Idd, bovendien met 90 euro per prik (x3) kan je ook nog besluiten om gewoon wat beter op te letten.
pi_84606086
Rabiesvaccinatie is bij het vaccinatiecentrum (vaccinatiecentrum.nl) in Wageningen of Nijmegen maar 27 euro. Als je echt de wildernis ingaat is het denk ik geen slecht idee, als je nl zonder vaccinatie gebeten wordt moet je binnen 24 uur antiserum en daarna nog 5 hervaccinaties krijgen uit een ziekenhuis, met vaccinatie heb je alleen hervaccinaties nodig (dacht slechts 3 stuks) en heb je 72 uur om je eerste te halen. Vergeet ook niet dat als je eenmaal rabies hebt je 100% zeker naar de hel of hemel gaat ;-)
pi_84606741
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:07 schreef Plopr het volgende:
Rabiesvaccinatie is bij het vaccinatiecentrum (vaccinatiecentrum.nl) in Wageningen of Nijmegen maar 27 euro. Als je echt de wildernis ingaat is het denk ik geen slecht idee, als je nl zonder vaccinatie gebeten wordt moet je binnen 24 uur antiserum en daarna nog 5 hervaccinaties krijgen uit een ziekenhuis, met vaccinatie heb je alleen hervaccinaties nodig (dacht slechts 3 stuks) en heb je 72 uur om je eerste te halen. Vergeet ook niet dat als je eenmaal rabies hebt je 100% zeker naar de hel of hemel gaat ;-)
Het gaat hier om GGD Nijmegen. Mij is dus verteld dat ik voor drie injecties 120 euro betaal?

En ik mag hopen dat ik met deze eventuele injecties voor- en achteraf ik toch niet voor 100% naar de hemel O-) ga?

Bedankt voor de reacties. Ik neig inmiddels toch weer naar wel aangezien ik vast wel ergens de jungle induik.
pi_84608124
De hel of de hemel is als je eenmaal ziekteverschijnselen hebt, met je vaccinaties vooraf en achteraf kun je die voorkomen. Punt was alleen dat je van veel ziektes waartegen je je niet laat vaccineren wel kunt genezen, van hondsdolheid niet. Van malaria wel trouwens en gezien de ervaringen van reizigers hierboven (dank daarvoor!) denk ik dat ik straks klamboeloos naar Zuid Amerika ga overigens :)

Vaccinatiecentrum in Nijmegen is een particuliere instantie dacht ik, niet de GGD dus, 32 euro per shot, dus bijna 100 euro voor een serie van 3, injectie is intracutaan (dus in de huid. dus als die GGD dame zei dat dat alleen goedkoop kon op 2 plekken in NL zal het wel het vaccinatiecentrum in Wageingen en Nijmegen zijn) zie ik net op hun website. Sowieso een aanrader om even alle waarheden van onwaarheden te scheiden.

http://www.vaccinatiecentrum.nl/nieuw/index2.php?categorie=rabies

Sowieso voor alle vaccinaties wat voordeliger dan de GGD en je betaalt er alleen voor je vaccinaties en recepten, geen vaste consultprijs zoals bij een GGD. Ik heb de serie in het filiaal in Wageningen gehaald.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:49:06 #273
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_84617413
Als je "gewoon" de jungle ingaat (laten we zeggen maximaal een week) dan hoef je niet persé rabies te nemen. De kans dat je door een jungledier wordt gebeten (afgezien van insecten :') ) is verwaarloosbaar. Rabies wordt over het algemeen aangeraden voor: mensen die direct contact hebben met dieren (als je bijvoorbeeld zou gaan vrijwilligen in een dierenopvang), voor fietsers (geen grap, die worden nogal vaak door honden gebeten) en voor mensen die bijvoorbeeld langer dan 6 maanden weggaan (dan is het gewoon kansberekening).

Overigens is er nog een reden om je bijtijds (!) te laten prikken: vaccinaties over het algemeen, maar rabies in het bijzonder, kunnen allergische reacties veroorzaken. Wel zo prettig als je daar in NL al achterkomt. Ik zwol bij mijn 3e rabiesprik op als een ballon en heb daarom nu het advies mee om me altijd op te laten nemen bij een beet (en dus additionele reacties). Fijn om dat nu al te weten.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:02:49 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84617730
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:49 schreef Hik het volgende:
Als je "gewoon" de jungle ingaat (laten we zeggen maximaal een week) dan hoef je niet persé rabies te nemen. De kans dat je door een jungledier wordt gebeten (afgezien van insecten :') ) is verwaarloosbaar. Rabies wordt over het algemeen aangeraden voor: mensen die direct contact hebben met dieren (als je bijvoorbeeld zou gaan vrijwilligen in een dierenopvang), voor fietsers (geen grap, die worden nogal vaak door honden gebeten) en voor mensen die bijvoorbeeld langer dan 6 maanden weggaan (dan is het gewoon kansberekening).

naar afgelegen gebied in risicolanden. Zes maanden in grote Zuid-Amerikaanse steden maakt de kans niet veel groter dan in NL. Hoewel, de meest recente rabiës epidemie (in Indonesië) is waarschijnlijk veroorzaakt door ratten...
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:37:50 #275
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_84620436
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

naar afgelegen gebied in risicolanden. Zes maanden in grote Zuid-Amerikaanse steden maakt de kans niet veel groter dan in NL.
True
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')