abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74016436
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:57 schreef Lavenderr het volgende:
Dit kan alleen hier in Nederland , het inbrekersgilde -nu met eigen belangenvereniging- lacht zich een slag in de rondte
Want iedere wetsovertreder is een inbreker?
pleased to meet you
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:57:12 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74016500
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Vrouwen....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74016815
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Zullen we dan ook maar warme melk en koekjes klaarzetten elke avond Paddy?
Nou, heb een inbraak meegemaakt. Ik verstop niets meer Dus wanneer dat zorgt voor betere beelden?

Zelfs zoonlief hebben ze mee gesproken (was 4 toen)

Pakken en wegwezen. Veel van waarde heb ik sinds die tijd niet meer in huis

Denk trouwens wel dat ik ze met mijn zware kandelaar te lijf ging mocht ik wakker geworden zijn, maar of dat zo verstandig zou zijn?

Ik vind zo'n bordje met de tekst
quote:
camerabeveiliging. bij binnenkomst gaat u akkoord met verspreiding van beelden indien u binnen strafbare feiten begaat "
Nog niet eens zo gek dus

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 24-10-2009 16:11:52 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_74017045
Ik ben tegen spionage van de overheid, bijvoorbeeld al die ''beveiligingscamera's'' maar ik vind dat particulieren gewoon hun beelden moeten kunnen publiceren. In Nederland hebben we de rare situatie dat criminelen wel privacy hebben en gewone burgers niet.
pi_74017625
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:58 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Dit hebben wij meegemaakt, maar dan met een pakje shag! Politieagent wist niet hoe hij het moest brengen. Hij zei; Heeft u een vreemd pakje shag in huis gevonden(noemt merk)? Een verdachte zei nl dat hij vannacht hier ingebroken had en zijn pakje shag had vergeten . Ik kende FOK! nog niet, anders had ik het wel in NWS gepost

Het pakje shag bleek een paar deuren verder te liggen

Eigenlijk dom dat ik toen niet zo mondig was om de politieagent een paar vragen te stellen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:45:02 #146
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74017853
Als je ze in een schavot voor je huis zet, is het dan ook schending van de privacy trouwens?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:00:54 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_74018221
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij toch eenvoudig, Ledenlijst van die bond op het internet zetten.
Idd, maar het is toch belagelijk dat dit als schending van de privacy wordt gekwalificeerd.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:02:54 #148
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_74018272
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar het is toch belagelijk dat dit als schending van de privacy wordt gekwalificeerd.
Wie zegt dat? De bond vindt dat, ze hebben nog geen gelijk gekregen...
pi_74018577
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Elke inbreker is een wetsovertreder, zo goed?
pi_74018611
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Dit hebben wij meegemaakt, maar dan met een pakje shag! Politieagent wist niet hoe hij het moest brengen. Hij zei; Heeft u een vreemd pakje shag in huis gevonden(noemt merk)? Een verdachte zei nl dat hij vannacht hier ingebroken had en zijn pakje shag had vergeten . Ik kende FOK! nog niet, anders had ik het wel in NWS gepost

Het pakje shag bleek een paar deuren verder te liggen

Eigenlijk dom dat ik toen niet zo mondig was om de politieagent een paar vragen te stellen
En dan komt de politie die shag halen?? Krankzinnig
pi_74018630
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan komt de politie die shag halen?? Krankzinnig
Ze hebben tijd over zeker..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_74018862
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:15 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ze hebben tijd over zeker..
Ik kan het gewoon niet geloven, het is dat Paddy het zelf heeft meegemaakt, anders dacht ik dat het een 'grap' was.
Maar het is écht zo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:27:25 #153
3542 Gia
User under construction
pi_74018944
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al gezegd, maar hoe zit het dan met mobieltjes?

Als ik op straat een overval zie, of een winkeldiefstal en ik maak snel een fotootje van de dader(s) en overhandig deze aan de politie, dan is dat okay, maar als de politie ze vervolgens, met toestemming van justitie bij 'opsporing verzocht' laat zien, zou dat niet mogen?

Indien dat dan weer wel mag, dan mag dat dus met foto's, die je in huis maakt van een dief of overvaller, ook openbaar gemaakt worden....

Ik denk overigens dat het prima is om dit te toetsen, maar dat de OvJ toch in het gelijk gesteld gaat worden. Het gaat niet om privébeelden van een orgie of zo, maar om iemand die op dat moment bezig is met een onwettige actie, namelijk inbreken. In mijn ogen geldt er voor hem dan geen privacy voor beelden die op die plaats gemaakt zijn.

Dat je niet zomaar beelden van een verjaardagsfeestje op internet mag zetten, zonder de toestemming van de betrokkenen, is uiteraard begrijpelijk. Hierover zijn al eerder berichten geweest mbt scholen, die foto's op hun website hadden staan van kinderen die zich voor de zwemles aan het omkleden waren.
pi_74019268
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:27 schreef Gia het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al gezegd, maar hoe zit het dan met mobieltjes?

Als ik op straat een overval zie, of een winkeldiefstal en ik maak snel een fotootje van de dader(s) en overhandig deze aan de politie, dan is dat okay, maar als de politie ze vervolgens, met toestemming van justitie bij 'opsporing verzocht' laat zien, zou dat niet mogen?

Indien dat dan weer wel mag, dan mag dat dus met foto's, die je in huis maakt van een dief of overvaller, ook openbaar gemaakt worden....

Ik denk overigens dat het prima is om dit te toetsen, maar dat de OvJ toch in het gelijk gesteld gaat worden. Het gaat niet om privébeelden van een orgie of zo, maar om iemand die op dat moment bezig is met een onwettige actie, namelijk inbreken. In mijn ogen geldt er voor hem dan geen privacy voor beelden die op die plaats gemaakt zijn.

Dat je niet zomaar beelden van een verjaardagsfeestje op internet mag zetten, zonder de toestemming van de betrokkenen, is uiteraard begrijpelijk. Hierover zijn al eerder berichten geweest mbt scholen, die foto's op hun website hadden staan van kinderen die zich voor de zwemles aan het omkleden waren.
Dat dus.
Verder zou ik willen dat er zo zorgvuldig en empatisch zou worden omgesprongen met slachtoffers, en dat regelmatig getoetst werd of de hulp aan hen nog wel naar de letter van de wet is. De crimineel is belangrijker lijkt wel.
pi_74020159
Een inbreker geeft met zijn gedrag aan geen waarde te hechten aan privacy, hij kan er dan ook niet redelijkerwijs een beroep op doen.
Hij schendt de privacy van anderen en doet er tegelijkertijd een beroep op
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_74020474
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:10 schreef Digi2 het volgende:
Een inbreker geeft met zijn gedrag aan geen waarde te hechten aan privacy, hij kan er dan ook niet redelijkerwijs een beroep op doen.
Precies!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:23:01 #157
3542 Gia
User under construction
pi_74020532
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:10 schreef Digi2 het volgende:
Helemaal mee eens. Maar dit mag dan als zodanig wel in de wet worden opgenomen. Voorkomt rare aanklachten als deze.
pi_74022343
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Elke inbreker is een wetsovertreder, zo goed?
Dat is idd beter. Die bond is dan ook geen inbrekersgilde maar een bond voor alle wetsovertreders en verdachten .. en we hebben meer dan een wet die overtreden kan worden.
pleased to meet you
pi_74022612
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:30 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Maar apparatuur in woonhuizen gaat te ver'', aldus een woordvoerder.
De oplossing is simpel voor de leden: stelen die apparatuur.
pi_74022851
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mag opnames uit je eigen huis niet publiceren, hoe ziek is dit.
Dan draai je het toch gewoon om?

In plaats van heel veel inspanning te steken in op te zoeken wat je in je eigen huis allemaal niet mag, en dan gepaste zelfkastijding toe te passen, kun je natuurlijk ook gewoon doen wat je wilt en wachten tot de insluiper een klacht indient.
Als hij zo ontzettend in zijn recht staat kan hij toch gewoon naar het politiebureau komen om zijn rechten te verdedigen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')