De meeste cellen zijn inderdaad sober ja. De cellen die dat niet zijn halen de voorpagina van de Telegraaf.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:03 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat heb je al een paar keer eerder gezegd, maar dat is toch BS met hoofdletters?
Oke zorg dragen voor gevangen is tot daaraan toe, maar een sobere cel met water en brood is toch meer dan genoeg? Dan kunnen ze de rest van de centen besteden om ouderen meer dan 1 keer per week te wassen.
Maar voor criminelen betaal je graag belasting? Ik begrijp je niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:11 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De meeste cellen zijn inderdaad sober ja. De cellen die dat niet zijn halen de voorpagina van de Telegraaf.
En nu?
Ik zie niet in waarom de overheid eigenlijk geld zou moeten geven om ouderen te verzorgen. Iedereen weet dat hij oud wordt, dat komt dus echt niet als een verrassing. Daarom heb je ook iets als pensioen. Waarom zou de overheid daarvoor moeten betalen?
Dat hele emotionele 'ja maar de ouderen hebben niks misdaan en hebben ons land opgebouwd!' vind ik maar irrelevant. Als men tijdens het pensioen geen geld heeft had men maar meer geld apart moeten leggen. Daar ga ik niet voor opdraaien.
Overtreders martelen en de sleutel weggooien.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:03 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat heb je al een paar keer eerder gezegd, maar dat is toch BS met hoofdletters?
Oke zorg dragen voor gevangen is tot daaraan toe, maar een sobere cel met water en brood is toch meer dan genoeg? Dan kunnen ze de rest van de centen besteden om ouderen meer dan 1 keer per week te wassen.
Natuurlijk betaal ik voor criminelen belasting. Wat is daar vreemd aan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar voor criminelen betaal je graag belasting? Ik begrijp je niet.
Dat zegt hij toch niet?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Overtreders martelen en de sleutel weggooien.
Waarom niet gelijk een spuitje, heeft de NWO gelijk meer ruimte.
Ik niet, vind het een heel legitieme vergelijking.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:16 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk betaal ik voor criminelen belasting. Wat is daar vreemd aan?
Als een overheid mensen opsluit dient het die mensen ook te verzorgen. Lijkt me nogal logisch. Het is niet de overheid die mensen in een verzorgingstehuis douwt.
Ik vind het erg belachelijk om deze 2 groepen keer op keer vergeleken te zien worden..
Ik zie niet in waarom gevangenen niet met tien man op één cel gezet kunnen worden inclusief Bubba's, daarentegen heb ik wel moeite met ouderen die met vier man op een kamer in hun eigen zeik liggen te draaien omdat er geen geld is om die mensen fatsoenlijk te wassen. Maar het zal wel een kwestie van perceptie zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:11 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De meeste cellen zijn inderdaad sober ja. De cellen die dat niet zijn halen de voorpagina van de Telegraaf.
En nu?
Ik zie niet in waarom de overheid eigenlijk geld zou moeten geven om ouderen te verzorgen. Iedereen weet dat hij oud wordt, dat komt dus echt niet als een verrassing. Daarom heb je ook iets als pensioen. Waarom zou de overheid daarvoor moeten betalen?
Dat hele emotionele 'ja maar de ouderen hebben niks misdaan en hebben ons land opgebouwd!' vind ik maar irrelevant. Als men tijdens het pensioen geen geld heeft had men maar meer geld apart moeten leggen. Daar ga ik niet voor opdraaien.
Lekker offtopic weer, maar goed.
WAT HEEFT HET MET ELKAAR TE MAKEN!?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik niet, vind het een heel legitieme vergelijking.
Criminelen worden beter verzorgd dan bejaarden.
Dat is gewoon de realiteit.
Waarom? Ik ben toch geen crimineel?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef kitao het volgende:
[..]
Laat ik jou dan in een kelder opsluiten voor zeven jaar op water en brood.
Dat is duurder en niet goed voor de revalidatie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom gevangenen niet met tien man op één cel gezet kunnen worden
Het staat je volledig vrij om wat extra geld in een pensioenfonds te stoppen.quote:inclusief Bubba's, daarentegen heb ik wel moeite met ouderen die met vier man op een kamer in hun eigen zeik liggen te draaien omdat er geen geld is om die mensen fatsoenlijk te wassen. Maar het zal wel een kwestie van perceptie zijn.
Revalidatie?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:20 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat is duurder en niet goed voor de revalidatie.
[..]
Het staat je volledig vrij om wat extra geld in een pensioenfonds te stoppen.
Ook belachelijke onzin , zonder geld geen pensioen , of denk je dat LLoyds jouw scheepscasco verzekert ?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:16 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk betaal ik voor criminelen belasting. Wat is daar vreemd aan?
Als een overheid mensen opsluit dient het die mensen ook te verzorgen. Lijkt me nogal logisch. Het is niet de overheid die mensen in een verzorgingstehuis douwt. Die dienen zichzelf te verzorgen. En gezien iedereen weet dat mensen ouder worden, had iedereen een financiering daarvoor op kunnen zetten. En dat bestaat. Dat heet pensioen.
Ik vind het erg belachelijk om deze 2 groepen keer op keer vergeleken te zien worden..
Ja, het herstel van de crimineel tot een goed gedragende burger. Zodat het recidive omlaag gaat. Gevangenissen waar meerderen op 1 cel zitten staan over het algemeen bekend als scholen voor criminelen. Lijkt me erg onwenselijk.quote:
Nope, maar zoals eerder gesteld werd kun je op respectabele leeftijd beter iemand doodschieten en in de gevangenis je oude dag slijten dan in een verzorgingstehuis.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef Bowlingbal het volgende:
Want zo kun je wel doorgaan.
'Oh, als je voor criminelen belasting betaald, dan kun je vast ook wel wat betalen voor:
- de ouderen die ons land opgebouwd hebben!
- de boeren die voor ons eten zorgen!
- de autobouwers die voor de auto's zorgen!
- henk de slager die altijd het vlees snijdt!
- de verzorging van de kat van de buren!
- hallo communisme!
Nee. Het verzorgen van ouderen en het verzorgen van criminelen heeft echt niets met elkaar te maken.
Die mensen die dat serieus beweren zijn dan ook achterlijk en hebben geen enkel idee waar ze het over hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nope, maar zoals eerder gesteld werd kun je op respectabele leeftijd beter iemand doodschieten en in de gevangenis terecht komen dan in een verzorgingstehuis.
Alle machthebbers zijn fucking criminelen , diegenen die zogenaamd geen crimineel zijn worden verblind door de suromentaliteit of sluiten zich erbij aan onder het excuus aan de juiste zijde te staan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben toch geen crimineel?
Vanuit het oogpunt van de bejaarde lijkt me dat toch niet echt verkeerd hoor.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Die mensen die dat serieus beweren zijn dan ook achterlijk en hebben geen enkel idee waar ze het over hebben.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, het herstel van de crimineel tot een goed gedragende burger. Zodat het recidive omlaag gaat. Gevangenissen waar meerderen op 1 cel zitten staan over het algemeen bekend als scholen voor criminelen. Lijkt me erg onwenselijk.
MAAR!
Wat hebben criminelen te maken met ouderen? Buiten dat het erg populair klinkt dat de overheid ook maar even de verzorging van de ouderen op zich moet nemen?
Is er een onderzoek geweest waaruit blijkt hoeveel kinderen en kleinkinderen die "slecht" verzorgde bejaarden hebben ?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de bejaarde lijkt me dat toch niet echt verkeerd hoor.
Je spreekt over rationeel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gevangenen worden gepamperd, bejaarden moeten pampers om omdat er niet genoeg tijd is om ze naar het toilet te brengen.
Douchen als ze geluk hebben 1 keer in de week.
Gevangenen kunnen douchen zoveel als ze willen.
Bejaarden kunnen hun eigen koekje bij de thee betalen.
En zo zijn er legio voorbeelden.
Raakvlakken genoeg, en allemaal in het voordeel van de criminelen. En dat steekt mensen.
En nee, dit is niet emotioneel, maar rationeel.
Geen idee, lijkt me ook niet relevant.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:33 schreef kitao het volgende:
[..]
Is er een onderzoek geweest waaruit blijkt hoeveel kinderen en kleinkinderen die "slecht" verzorgde bejaarden hebben ?
Nee, maar heb wel een familielid gehad die in een verzorgingstehuis lag met nog 4 anderen op de kamer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Je spreekt over rationeel.
Laat me jou dan vragen :
ben je bewaarder of verzorger (geweest) dat je deze dingen zo stellig kunt beweren ?
Ja, dus stoppen maar hiermee.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:38 schreef Hukkie het volgende:
We zijn trouwens wel heel erg off topic bezig nu.
Prima!quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
ik ga binnenkort verhuizen, en er komen dus echt wel camera's te hangen. in de gang, in de kamers en op de voordeur.
leuk dat ze vinden dat hun privacy geschend word, maar dan moet je niet een huis binnen komen zonder toestemming.
en de wapens worden ook verborgen, maar wel binnen handbereik.
Jij vindt dus niet dat het nageslacht van de voorouders een bepaalde verantwoording hebben ?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:36 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me ook niet relevant.
Verzorging is voor zieke mensen , dat zijn meestal bejaarden , maar heeft verder weinig met ouderen te maken. Toen ik gewond was moest ik ook de kamer delen in het ziekenhuis.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, maar heb wel een familielid gehad die in een verzorgingstehuis lag met nog 4 anderen op de kamer.
Geen enkele privacy dus.
Zeker wel, maar ik vind vooral dat mensen de veranwoording hebben om niet in de gevangenis te belanden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:42 schreef kitao het volgende:
[..]
Jij vindt dus niet dat het nageslacht van de voorouders een bepaalde verantwoording hebben ?
Ja, hooguit een week. Deze mensen liggen jaren zo.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:46 schreef kitao het volgende:
[..]
Verzorging is voor zieke mensen , dat zijn meestal bejaarden , maar heeft verder weinig met ouderen te maken. Toen ik gewond was moest ik ook de kamer delen in het ziekenhuis.
Ik ben ingehaakt vanaf P10 , vanaf een 75 jaar ouwe lul die iemand wil neerknallen , omdat hij z'n vla niet op tijd krijgt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:47 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker wel, maar ik vind vooral dat mensen de veranwoording hebben om niet in de gevangenis te belanden.
Verder einde discussie en weer on topic.
Vergelijkingen met Amerika slaan in deze natuurlijk als een tiet op een drumstel. MIsdaadcijfers zijn totaal niet relevant.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:55 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ben ingehaakt vanaf P10 , vanaf een 75 jaar ouwe lul die iemand wil neerknallen , omdat hij z'n vla niet op tijd krijgt.
Als jij dan afhaakt en teruggaat naar welke ongelezen OT dan ook ; dat verandert niets aan de vergelijking tussen kreupelen en opgeslotenen.
Hoe denk je eigenlijk dit soort problemen met water en brood op te lossen ; de familie van deze mensen ook maar meteen opsluiten?
The United States has the highest documented incarceration rate,[3][4] and total documented prison population in the world.[3][5][6] As of year-end 2007, a record 7.2 million people were behind bars, on probation or on parole. Of the total, 2.3 million were incarcerated.[7] More than 1 in 100 American adults were incarcerated at the start of 2008. The People's Republic of China ranks second with 1.5 million, while having four times the population, thus having only about 18% of the US incarceration rate.[8][9]
Misschien kon ik beter de OP lezen , let maar niet op mij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef Hukkie het volgende:
In fact, deze hele discussie is niet relevant meer, open er een topic over.
In jouw wereld misschien niet, maar in onze beschaafde, na-oorlogse samenleving is bepaald dat er een sociaal vangnet is voor mensen die niet in hun eigen inkomsten kunnen voozien.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef Bowlingbal het volgende:
Nee. Het verzorgen van ouderen en het verzorgen van criminelen heeft echt niets met elkaar te maken.
Het is ook veel stoerder om een plaatje van een stel criminelen als avatar te nemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Misschien kon ik beter de OP lezen , let maar niet op mij.
Privacy van de insluiper.
Wat voor Story-onzin bericht moet dat nu weer voorstellen ?
Beweerden nazi's dat bejaarden goed verzorgd moeten worden? Zou kunnen hoor, maar ik heb het nog nooit gehoordquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef kitao het volgende:
[..]
Trieste gefrustreerde en verongelijkte nazi's beweerden ongeveer hetzelfde.
Wie wil je neerknallen halve zool , omdat jij doodgaat mag een ander ook maar verrekken ?
Dus mensen die oud zijn en niet voor zichzelf kunnen zorgen en niet hebben geplanned moet je harder aanpakken dan criminelen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bottom line is dat de staat voor gevangenen dient te zorgen en ouderen voor zichzelf. Als je dat niet zint open je maar een boekje van Karl Marx.
Ik ben behoorlijk aan het schelden de laatste paar dagen , maar jouw opmerking dat het beter is om iemand neer te knallen teneinde er zelf beter van te worden , ook al is het sarcastisch bedoeld , gaf mij daar ook een aanleiding toe.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Beweerden nazi's dat bejaarden goed verzorgd moeten worden? Zou kunnen hoor, maar ik heb het nog nooit gehoord
En tja, moet ik moreler zijn dan de moraal van het land? Of is het minder immoreel omdat het zelfbescherming is? Tevens bespaar ik een ander een dergelijke moeilijke keuze..
Weleens van sarcasme gehoord, eigenlijk?
Waarom begin je trouwens met schelden? Omdat ik iets zeg wat je niet bevalt? Ik geloof dat dat niet helemaal volgens de policy is.
Ik zou nu een sneer terug kunnen maken. Maar ja, dat is helemaal tegen de policy, als je begrijpt wat ik bedoel
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ben behoorlijk aan het schelden de laatste paar dagen , maar jouw opmerking dat het beter is om iemand neer te knallen teneinde er zelf beter van te worden , ook al is het sarcastisch bedoeld , gaf mij daar ook een aanleiding toe.
Maar blijkbaar vind je dit soort uitspraken wel gerechtvaardigd terwijl je mensen die een fout hebben gemaakt en in de gevangenis terechtkomen in dit an sich ongelijk verdeelde sociale systeem geen tweede kans gunt en hen zelfs wil laten creperen omdat het juist door dit ongelijk verdeelde systeem ook zo slecht gaat met die ouwe zeikerds die hun vla niet op tijd krijgen.
Dat komt bij mij een beetje krom over.
En dat zegt iemand met het logo van de RAF in zijn avatar, de RAF die mensen neer schoot om er zelf het recht in handen te nemen zoals zij het zagen met hun verwrongen wereldvisiequote:Op maandag 26 oktober 2009 23:55 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ben ingehaakt vanaf P10 , vanaf een 75 jaar ouwe lul die iemand wil neerknallen , omdat hij z'n vla niet op tijd krijgt.
Als jij dan afhaakt en teruggaat naar welke ongelezen OT dan ook ; dat verandert niets aan de vergelijking tussen kreupelen en opgeslotenen.
Hoe denk je eigenlijk dit soort problemen met water en brood op te lossen ; de familie van deze mensen ook maar meteen opsluiten?
Wat respectloos praat jij over ouderen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ben behoorlijk aan het schelden de laatste paar dagen , maar jouw opmerking dat het beter is om iemand neer te knallen teneinde er zelf beter van te worden , ook al is het sarcastisch bedoeld , gaf mij daar ook een aanleiding toe.
Maar blijkbaar vind je dit soort uitspraken wel gerechtvaardigd terwijl je mensen die een fout hebben gemaakt en in de gevangenis terechtkomen in dit an sich ongelijk verdeelde sociale systeem geen tweede kans gunt en hen zelfs wil laten creperen omdat het juist door dit ongelijk verdeelde systeem ook zo slecht gaat met die ouwe zeikerds die hun vla niet op tijd krijgen.
Royal Air Force heb je het over?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
En dat zegt iemand met het logo van de RAF in zijn avatar, de RAF die mensen neer schoot om er zelf het recht in handen te nemen zoals zij het zagen met hun verwrongen wereldvisie
Ja, de Britse luchtmacht stond erom bekend dat ze een niet-kapitalistische wereld nastreefden en dit met geweld wilde bereiken....quote:
Het zit je nogal dwars he , duitse pieter ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat zegt iemand met het logo van de RAF in zijn avatar, de RAF die mensen neer schoot om er zelf het recht in handen te nemen zoals zij het zagen met hun verwrongen wereldvisie
Ik heb het niet over geen tweede kans gunnen en ook niet over laten creperen.. Je moet natuurlijk wel goed lezen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Je bewijst weer eens hoe dom je bentquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:57 schreef kitao het volgende:
[..]
Het zit je nogal dwars he , duitse pieter ?
Ik weet niet veel van de raf , wel dat ze een aantal topcriminelen van banken en bedrijfsleven te grazen hebben genomen en in opstand kwamen tegen de uitbuiting door het fascistische kapitalisme.
Voor de rest is het niet meer als een plaatje.
Nee , niet dus , dat zijn die lieden die ouderen tot hun 67 willen laten werken ook al zijn die ouderen al met 16 begonnen en die dus niet op de warme schoolbankjes hebben gezeten tot hun 27.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb het niet over geen tweede kans gunnen en ook niet over laten creperen.. Je moet natuurlijk wel goed lezen.
Ik heb het wel over dat je als crimineel beter af bent dan als bejaarde, kennelijk.
Overigens geeft het te denken dat je gaat schelden als iemand iets zegt dat je niet wilt horen. En je het daarom nog gerechtvaardigd vindt ook.
Het is wel schrijnend dat je voor criminelen opkomt en mensen die niks fout hebben gedaan, behalve oud worden, ze 'ouwe zeikerds' noemt en misstanden bagatelliseert door te doen alsof het om een bordje vla gaat.
Ik hoop voor jou, dat de samenleving weer beschaafder is tegen de tijd dat je oud, hulpeloos en immobiel bent, en afhankelijk van de goede zorgen van anderen.
Als je werkelijk van mening bent dat ouderen zich maar moeten zien te redden, en dat criminelen verzorgd moeten worden, dan zou je mij sympathiek moeten vinden. Ik ben immers liever crimineel dan een 'ouwe zeikerd die zijn pap niet op tijd krijgt'.
Je houding is dus niet erg consequent, je loopt niet over van respect voor andermans mening en je hebt niet erg veel respect voor andere bevolkingssgroepen. Althans niet voor één die na een arbeidzaam leven, en dus belastingbetalend leven, zorgeloos van het uiteinde van zijn leven wil genieten.
Als je mijn idee niet veroordeeld had, had ik gedacht dat je misschien zelf wat op je kerfstok had. Nu denk ik dat je gewoon aan het rellen bent en her en der maar wat rondscheldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |