Yep, daar heb je gelijk in, zie ik..quote:
Het blijft NL hè.... als ze in een bejaardentehuis woont krijgt ze waarschijnlijk ook minder vaak een biefstukje dan een inbreker die in de gevangenis zitquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:24 schreef Lavenderr het volgende:
Eigenlijk komt het er dus op neer dat er naar mazen in de wet gezocht gaat worden om deze insluiper te beschermen.
En die vrouw van 88, wie maakt zich daar zorgen om? Is daar ook een gesubsidieerde bond voor?
Ja, ben bang dat je gelijk hebt. Eigenlijk onverdragelijk he?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het blijft NL hè.... als ze in een bejaardentehuis woont krijgt ze waarschijnlijk ook minder vaak een biefstukje dan een inbreker die in de gevangenis zit
Een 88-jarige kan gaan en staan waar ze wilt, een gevangene niet. Willen we alsjeblieft een keer ophouden met doen alsof gevangenen het zo luxe hebben?quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ben bang dat je gelijk hebt. Eigenlijk onverdragelijk he?
Een 88jarige in een verzorgings of bejaardentehuis is meestal erg beperkt in haar bewegingsvrijheid, en aan een gevangene wordt meer geld uitgegeven begrijp ik uit kamerdebatten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een 88-jarige kan gaan en staan waar ze wilt, een gevangene niet. Willen we alsjeblieft een keer ophouden met doen alsof gevangenen het zo luxe hebben?
Natuurlijk wordt aan een gevangene meer uitgegeven. Een gevangene mag immers geen steun van de familie of vrienden ontvangen (dat zou wat zijn zeg). Een 88-jarige mag uiteraard wel steun ontvangen van familie of vrienden, of zelf betalen om het haarzelf wat luxer te maken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een 88jarige in een verzorgings of bejaardentehuis is meestal erg beperkt in haar bewegingsvrijheid, en aan een gevangene wordt meer geld uitgegeven begrijp ik uit kamerdebatten.
Gevangenissen gewoon lekker privatiseren en uitbesteden aan Polen ofzo, is stukken goedkoper
Boehoe krijg bijna medelijden met die arme criminelen, niemand die naar ze omkijkt zogenaamd. Wat een flauwekul zeg, ze hebben bezoektijden en mogen zelfs kindjes maken in de bak.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt aan een gevangene meer uitgegeven. Een gevangene mag immers geen steun van de familie of vrienden ontvangen (dat zou wat zijn zeg). Een 88-jarige mag uiteraard wel steun ontvangen van familie of vrienden, of zelf betalen om het haarzelf wat luxer te maken.
Dat de meeste mensen, gezien de situatie van de ouderen over het algemeen, geen donder blijken te geven om hun ouders is niet de schuld van de overheid. Mensen die dat wel vinden zijn vuige commies.
Zeg het even als je argumenten hebt, dan zal ik misschien reageren. Dat zal ik niet doen op dit emotionele gedoe.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Boehoe krijg bijna medelijden met die arme criminelen, niemand die naar ze omkijkt zogenaamd. Wat een flauwekul zeg, ze hebben bezoektijden en mogen zelfs kindjes maken in de bak.
Dus ze hebben meer dan de gemiddelde bewoner van een verpleeghuis. En dat zou precies andersom moeten zijn.
Nee, dat dacht ik al.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zeg het even als je argumenten hebt, dan zal ik misschien reageren. Dat zal ik niet doen op dit emotionele gedoe.
Wie zit er nou emotioneel te doen? Pink nog even een traantje weg voor die arme criminelen zou ik zeggen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zeg het even als je argumenten hebt, dan zal ik misschien reageren. Dat zal ik niet doen op dit emotionele gedoe.
Dus je argument van bewegingsvrijheid laat je vallen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt aan een gevangene meer uitgegeven. Een gevangene mag immers geen steun van de familie of vrienden ontvangen (dat zou wat zijn zeg). Een 88-jarige mag uiteraard wel steun ontvangen van familie of vrienden, of zelf betalen om het haarzelf wat luxer te maken.
Dat de meeste mensen, gezien de situatie van de ouderen over het algemeen, geen donder blijken te geven om hun ouders is niet de schuld van de overheid. Mensen die dat wel vinden zijn vuige commies.
Als je mensen vastzet en hun geldstroom afsnijdt impliceert dat een verzorgingsplicht. Als mensen ouder worden niet. Oudere mensen mogen met hun geld doen wat ze willen. En hun kinderen ook.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wie zit er nou emotioneel te doen? Pink nog even een traantje weg voor die arme criminelen zou ik zeggen.
Ik zeg ook niet dat ze het luxe moeten hebben, maar het is nogal logisch dat een crimineel meer kost. Een oudere zal namelijk vast wel wat geld opgespaard hebben via de één of andere regeling, AOW, pensioen of weet ik veel wat. Een oudere kan haar eigen middelen inzetten voor eigen verzorging. Een crimineel niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je argument van bewegingsvrijheid laat je vallen.
En dan zie ik nog niet in waarom de overheid meer moet besteden aan een gevangene, die hoeven geen luxe, het is namelijk straf.
Ga je nu helemaal voorbij aan het feit dat die mensen niet zomaar vastgezet worden? Het wordt geacht een straf te zijn weet je nog? Voor criminele activiteiten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als je mensen vastzet en hun geldstroom afsnijdt impliceert dat een verzorgingsplicht. Als mensen ouder worden niet. Oudere mensen mogen met hun geld doen wat ze willen. En hun kinderen ook.
Criminelen en ouderen vergelijken omdat ze allebei toevallig lange tijd in een gebouw zitten, kom nou.
Lees je wel wat ik schrijf? Een overheid heeft alleen maar voor criminelen te zorgen. De rest idealiter voor zichzelf. Een overheid die voor álle mensen zorgt, van jong tot oud, van braaf tot crimineel; dat is een communisme. Iets wat ik niet wil.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga je nu helemaal voorbij aan het feit dat die mensen niet zomaar vastgezet worden? Het wordt geacht een straf te zijn weet je nog? Voor criminele activiteiten.
Oude mensen hebben niets misdaan, dus waarom zou een crimineel het beter moeten hebben?
Van mij mag het gevangenisbeleid flink versoberd worden, ten faveure van mensen in verzorgingstehuizen, waar mensonterende omstandigheden min of meer regelmatig voorkomen.. Die NB. nog aan de wederopbouw hebben meegewerkt ook.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:03 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat een crimineel het beter moet hebben (dat heb ik gelukkig pas 2x gezegd dat ik dat niet vind, maar, goed) maar ik zeg dat het logisch is dat een crimineel de overheid meer kost dan een oudere.
Triest maar waar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van mij mag het gevangenisbeleid flink versoberd worden, ten faveure van mensen in verzorgingstehuizen, waar mensonterende omstandigheden min of meer regelmatig voorkomen.. Die NB. nog aan de wederopbouw hebben meegewerkt ook.
Je moet bijna bang zijn om oud te worden in dit 'beschaafde' land..
Ik denk dat ik op mijn 75ste nog even iemand doodschiet, word ik iig. nog een aantal jaren goed verzorgd..
quote:
Trieste gefrustreerde en verongelijkte nazi's beweerden ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van mij mag het gevangenisbeleid flink versoberd worden, ten faveure van mensen in verzorgingstehuizen, waar mensonterende omstandigheden min of meer regelmatig voorkomen.. Die NB. nog aan de wederopbouw hebben meegewerkt ook.
Ik denk dat ik op mijn 75ste nog even iemand doodschiet, word ik iig. nog een aantal jaren goed verzorgd..
Bottom line is dat je in de gevangenis beter verzorgd word dan in een verzorgingstehuis. En dat alles op kosten van de staat.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef kitao het volgende:
[..]
Trieste gefrustreerde en verongelijkte nazi's beweerden ongeveer hetzelfde.
Wie wil je neerknallen halve zool , omdat jij doodgaat mag een ander ook maar verrekken ?
Bottom line is dat de staat voor gevangenen dient te zorgen en ouderen voor zichzelf. Als je dat niet zint open je maar een boekje van Karl Marx.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bottom line is dat je in de gevangenis beter verzorgd word dan in een verzorgingstehuis. En dat alles op kosten van de staat.
Ik denk dat je dat zwaar tegen zal vallen, zo luxe is het namelijk niet in de gevangenis, de 'luxe' die je soms ziet op foto's zijn privileges die je eerst moet verdienen en dan ook nog eens zelf betalen .. de hoge kosten komen dan ook niet voort uit het pamperen van gevangenen, dat zijn personeelskosten. Zover ik weet is daar de laatste jaren al flink op bezuinigd, tot het punt dat de overgebleven cipiers beginnen te klagen dat hun werk te gevaarlijk wordt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is de opvatting en ik kan best de wrevel begrijpen soms, maar de werkelijkheid is toch anders.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bottom line is dat je in de gevangenis beter verzorgd wordt dan in een verzorgingstehuis. En dat alles op kosten van de staat.
Dat heb je al een paar keer eerder gezegd, maar dat is toch BS met hoofdletters?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bottom line is dat de staat voor gevangenen dient te zorgen en ouderen voor zichzelf. Als je dat niet zint open je maar een boekje van Karl Marx.
Ja, dat bedoel ik dus ook .quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:03 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat heb je al een paar keer eerder gezegd, maar dat is toch BS met hoofdletters?
Oke zorg dragen voor gevangen is tot daaraan toe, maar een sobere cel met water en brood is toch meer dan genoeg? Dan kunnen ze de rest van de centen besteden om ouderen meer dan 1 keer per week te wassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |