Verschil is ook niet erg. De mate van verschillen is bepalend. Het klopt gewoon niet meer DS4. De verhoudingen zijn echt zoek.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, de BVO's die in de problemen komen zijn niet de BVO's die zo enorm veel betalen. Daarnaast is er de EIS dat niet-EU voetballers minimaal 250K moeten verdienen. Dus als ze die regel gewoon eens zouden wijzigen...
[..]
In plaats van dat je jezelf verbetert wil je dat anderen verslechteren. Zo destructief.
Niets daarvan! Gewoon tot z'n 67ste doorballen.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef DS4 het volgende:
Maar goed, een voetballer moet het in korte tijd verdienen.
Onzin. Kunnen ze later dan echt niet meer werken?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar goed, een voetballer moet het in korte tijd verdienen.
Zo is het maar net. DS4 maakt wel een bedenkelijk onderscheid. Waarom zou een voetballer al met z'n 30 met pensioen mogen?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niets daarvan! Gewoon tot z'n 67ste doorballen.
Toon aan, of hou er over op.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
De verhoudingen zijn echt zoek.
Jouw wijze van.quote:Wat is destructief aan normalisatie?
Dat zou de gemiddelde voetballer best willen.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Niets daarvan! Gewoon tot z'n 67ste doorballen.
Sommigen wel, sommigen worden postbode, of zakken in een zwart gat.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Onzin. Kunnen ze later dan echt niet meer werken?
Eindelijk een branche waar je terecht zou stellen dat werkgevers je na je 40e niet meer willen en je kiest deze weg...? Wat ben je toch heerlijk doorzichtig!quote:Op woensdag 30 december 2009 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo is het maar net. DS4 maakt wel een bedenkelijk onderscheid. Waarom zou een voetballer al met z'n 30 met pensioen mogen?
Ouwe lullen voetbal? Geloof niet dat ze dat echt willen hoor.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zou de gemiddelde voetballer best willen.
Ik geloof werkelijk niet dat er een oud voetballer bestaat die na een periode van mijloenensalarissen postbode is geworden. Of heb je een voorbeeld?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sommigen wel, sommigen worden postbode, of zakken in een zwart gat.
Het enige antwoord dat DS4 zou kunnen geven is....: de elite (en daar hoort DS4 zeker bij) wil dat zo graag. De onderkant mag creperen, de elite met niets/weinig doen miljoen incasseren.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
Het is allemaal van de gekke, ook omdat allemaal sociale bescherming wordt afgebroken.
DS4 mag nog steeds uit leggen vind ik waarom sinds medio jaren 80 de beloningen zijn geexplodeerd. Daarvoor was de loonstijging van topmannen niet zo enorm. Leg het eens uit DS4?
Goh, mondialisering wellicht. M&A.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
DS4 mag nog steeds uit leggen vind ik waarom sinds medio jaren 80 de beloningen zijn geexplodeerd. Daarvoor was de loonstijging van topmannen niet zo enorm. Leg het eens uit DS4?
Ik vind leeftijdsdiscriminatie nooit terecht. Dus wat is je punt?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eindelijk een branche waar je terecht zou stellen dat werkgevers je na je 40e niet meer willen en je kiest deze weg...? Wat ben je toch heerlijk doorzichtig!
Dat de verhoudingen zoek zijn.quote:
Welke hypocretie? Het is toch genoegzaam bekend dat je op je 40e echt niet meer mee kan met voetbal in de top. Een enkele uitzondering (meestal doelman) daargelaten.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:57 schreef Klopkoek het volgende:
Je draait het om DS4. EchtGaaf kaart terecht JOUW hypocrisie aan.
Nee, doorgaan in de eredivisie. Overigens zal het je verbazen, maar op de velden zijn de helden van weleer vaak wekelijks te bewonderen. Het blijft een leuk spelletje. Ik vind het ook jammer dat ik het niet meer kan, anders zou ik nog steeds voetballen.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ouwe lullen voetbal? Geloof niet dat ze dat echt willen hoor.
Berry van Aerle. Hoewel hij geen miljoenensalaris had, maar dat was in die tijd (pre-Bosman) niet gebruikelijk. Hij verdiende gewoon goed, te vergelijken met zeg 5 ton nu.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof werkelijk niet dat er een oud voetballer bestaat die na een periode van mijloenensalarissen postbode is geworden. Of heb je een voorbeeld?
O jee... het is de elite weer!quote:Op woensdag 30 december 2009 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het enige antwoord dat DS4 zou kunnen geven is....: de elite (en daar hoort DS4 zeker bij) wil dat zo graag.
Ja, want topman zijn is weinig tot niets doen. Droom rustig verder.quote:De onderkant mag creperen, de elite met niets/weinig doen miljoen incasseren.
Mondialisering is geen argument. De beloningen zijn overal sky high gegaan. In de VS verdiende een gemiddelde topman in de jaren 70 ook niet meer dan 5 ton in dollars. Mondialisering kan natuurlijk net zo goed de andere kant opwerken: meer aanbod en meer competitie, dus lagere beloningen en hogere bovenaardse eisen aan 'top'mensen.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, mondialisering wellicht. M&A.
Het is wel eens berekend dat per euro omzet de bedrijven helemaal niet meer zijn gaan betalen. Ik weet alleen niet meer met welke jaren er toen exact vergeleken is.
Jou sympathie ligt bij het grote geld zoveel is weer duidelijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke hypocretie? Het is toch genoegzaam bekend dat je op je 40e echt niet meer mee kan met voetbal in de top. Een enkele uitzondering (meestal doelman) daargelaten.
Jij denkt niet dat de mondialisering de baan wat uitdagender heeft gemaakt?quote:Op woensdag 30 december 2009 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
Mondialisering is geen argument. De beloningen zijn overal sky high gegaan.
Alles kan, maar de praktijk was anders. Waarom denk jij dat bedrijven willens en wetens veel te veel betalen?quote:In de VS verdiende een gemiddelde topman in de jaren 70 ook niet meer dan 5 ton in dollars. Mondialisering kan natuurlijk net zo goed de andere kant opwerken: meer aanbod en meer competitie, dus lagere beloningen en hogere bovenaardse eisen aan 'top'mensen.
Kom eens met een aansprekend voorbeeld.quote:En fusies zijn natuurlijk van alle tijden geweest. Het klopt wel dat de fusiegolf een argument was om in de jaren 80 de beloningen te laten exploderen maar toen veel bedrijven later weer moesten inkrimpen gingen de beloningen niet omlaag oid, integendeel.
Misschien maakt dat hun positie juist lastiger?quote:Ik snap er gewoon niet heel veel van. Te meer omdat de moderne topman tegenwoordig niet meer een absolute dictator is. Topmannen zijn nog steeds wel formeel verantwoordelijk maar ze zijn steeds meer gaan delegeren en organisaties zijn steeds platter geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |