abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73978303
Sinds deze week probeer ik af te kicken van geraffineerde suikers. Ik ben namelijk de laatste tijd last van mijn maag/darmen en kan me ook slecht concentreren. En (geraffineerde!) suiker blijkt erg slecht voor je te zijn. Dus het kan geen kwaad om dat te minderen. Dat vervang ik door natuurlijke suikers als in fruit, of honing.

Nu ben ik dus op zoek naar suikervrije producten, maar ik verbaas me erover dat ik zo weinig kan vinden (en dat suiker bijna overal in zit! ). Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar suikervrije ranja, want de hele dag thee drinken, heb ik ook wel een keer gezien. Maar alle producten die zeggen "suikervrij" te zijn, bevatten ongelooflijk veel zoetstoffen. En als er iets schadelijker is dan suiker, dan zijn het wel kankerverwekkende zoetstoffen als aspartaam en sacharine. Het kan zijn dat jullie daar anders over denken, maar ik wil die troep niet.

Mijn vraag: waar vind ik suikervrije producten die zowel vrij zijn van geraffineerde suikers als van zoetstoffen. Ik hoef niet perse suikervervangers. Ik zoek in feite ranja die helemaal niet zoet is. En koekjes, bestaan die ook? Hopelijk hebben jullie tips voor mij.

Charlottu
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:45:55 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978338
Diksap ipv ranja... koekjes zonder suiker lijkt me vrij onmogelijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73978376
diksap zonder suiker/zoetstoffen heb ik nog niet kunnen vinden...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:47:12 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73978382
Je kunt er ook voor kiezen om rietsuiker te gebruiken. Dat is minder geraffineerd.
pi_73978395
Reformafdeling van de supermarkt of bij een reformwinkel.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:49:43 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978451
Je bedoelt zonder toegevoegde suiker? Wat de suikers in diksap zijn natuurlijke suikers...
quote:
De soorten suikers in diksap
Diksap bestaat voor 100% uit fruit en is in feite dus sterk geconcentreerd vruchtensap met nog alle mineralen en fruitsuikers uit vers fruit. In tegenstelling tot de (goedkopere) limonadesiropen bevat diksap geen toegevoegde suikers, water of kunstmatige stoffen zoals conserveermiddelen, kleur- en geurstoffen. De hoeveelheid suikers is dus puur afkomstig uit de vruchten zelf. Diksap bestaat, net als fruit, uit drie soorten suikers: fructose (50%), sacharose (25%) en glucose (25%).
Bron
pi_73978531
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:49 schreef Sjeen het volgende:
Je bedoelt zonder toegevoegde suiker? Wat de suikers in diksap zijn natuurlijke suikers...
[..]

Bron
Hmm, daar zal ik dan toch nog eens naar zoeken. Thanx.
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:47 schreef Ericr het volgende:
Reformafdeling van de supermarkt of bij een reformwinkel.
Tja, ik woon op het platteland, dus ik ben bang dat ik inderdaad maar eens een dagje stad moet inplannen. Reformwinkels zijn hier namelijk niet in de buurt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:52:30 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73978533
Volgens mij is het ook weer niet goed om veel producten met fructose te gebruiken. Schijnt je lichaam minder gevoelig te maken voor insuline, waardoor suikerziekte kan ontstaan.
The love you take is equal to the love you make.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:54:30 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978603
Gewoon alles met mate, nog altijd het beste volgens mij...
pi_73978619
In de tuin groeit gras
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:55:04 #11
274991 charlottu
just being me
pi_73978625
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:52 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij is het ook weer niet goed om veel producten met fructose te gebruiken. Schijnt je lichaam minder gevoelig te maken voor insuline, waardoor suikerziekte kan ontstaan.
Hoezo? Explain. Fruitsuikers zijn toch juist gezonde suikers? Daar reageert je insulinelevel toch juist goed op. Zodat suikerziekte wordt voorkomen? Fruit geeft namelijk geleidelijker de suiker af aan je lichaam, waardoor je bloedsuiker niet meer zo erg schommelt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:56:03 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73978659
Geen suiker, en geen suikervervangers, en toch ranja en koekjes willen
Je kan je smaakvoorkeur beter wat ombuigen naar minder zoet.
Dus fles water/bronwater in de ijskast ipv. Appelsientje.

Natuurlijke suikers in fruit zijn geen haar beter dan suikers uit de fabriek. honing/rietsuiker is ook geneuzel in de marge; 95-100% identiek aan geraffineerde suiker.Alles met mate; dan wordt je echt niet hyper van een appel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:56:16 #13
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_73978671
Vreet gewoon wat er nu te halen valt, ik zie nog steeds mensen 90 worden die het ook gewoon hun hele leven gegeten hebben dus zeik niet.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:01 #14
274991 charlottu
just being me
pi_73978690
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:54 schreef Sjeen het volgende:
Gewoon alles met mate, nog altijd het beste volgens mij...
Inderdaad. Maar ik probeer dus momenteel echt af te kicken van de suiker. Dus tijdelijk, een maand ofzo, helemaal geen geraffineerde suikers. Blijkt best heftig te worden. Met afkickverschijnselen enzo. Maar daarna kom je weer in balans en kun je weer suiker toelaten.
pi_73978704
De biologische reformwinkelzooi. Bereid je echter voor op kotsen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73978718
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijke suikers in fruit zijn geen haar beter dan suikers uit de fabriek.
Jawel hoor, je lichaam reageert er minder heftig op wat betreft insuline en daarbij zorgen de vezels e.d. uit het fruit ervoor dat er minder suiker wordt opgenomen
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:58:36 #17
70532 loveli
N
pi_73978747
Verse producten kopen, geen prefab. En fructose is niet gezond, alleen als je het met mate gebruikt! Google even op frictose en insulineresistentie. Als ze voor een proef ratten met diabetes II nodig hebben, overvoeren ze die beesten twee weken met fructose. En voila, diabetes.
crap in = crap out
pi_73978749
Misschien een variant van roos vice of heb je daar al naar gekeken anders misschien een natuur/reform winkel proberen..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:59:23 #19
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_73978774
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:57 schreef charlottu het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik probeer dus momenteel echt af te kicken van de suiker. Dus tijdelijk, een maand ofzo, helemaal geen geraffineerde suikers. Blijkt best heftig te worden. Met afkickverschijnselen enzo. Maar daarna kom je weer in balans en kun je weer suiker toelaten.
Ben je niet gewoon ongesteld? Kan ook he
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:15 #20
274991 charlottu
just being me
pi_73978798
Met 'ranja' bedoel ik niets zoets hoor. Ik bedoel gewoon water met een smaakje. 'kaal' water wordt ik niet warm of koud van.
En onder 'koekje' versta ik: iets te knabbelen bij de thee als de rest een suikerkoekje neemt.

Ik heb geen hoge verwachtingen hoor. Dat jullie met iets heerlijks komen ofzo. Maar zoek wel naar een beetje afwisseling. Want de hele dagen alle boterhammen met kaas...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:16 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73978799
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:55 schreef charlottu het volgende:

[..]

Hoezo? Explain. Fruitsuikers zijn toch juist gezonde suikers? Daar reageert je insulinelevel toch juist goed op. Zodat suikerziekte wordt voorkomen? Fruit geeft namelijk geleidelijker de suiker af aan je lichaam, waardoor je bloedsuiker niet meer zo erg schommelt.
Dus niet. Fructose wordt anders in je lichaam opgenomen dan glucose.

Google anders eens op fructose en insuline of fructose en insulin resistance.
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:28 #22
70532 loveli
N
pi_73978815
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:57 schreef Trusten het volgende:

[..]

Jawel hoor, je lichaam reageert er minder heftig op wat betreft insuline en daarbij zorgen de vezels e.d. uit het fruit ervoor dat er minder suiker wordt opgenomen
Insuline blijft inderdaad vrij laag, maar de lever moet het zien te verwerken. En dat is een stevige klus met de hoeveelheden fructose die we vandaag de dag binnenkrijgen.
crap in = crap out
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:44 #23
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73978832
Ranja zonder suiker? Dan is het toch geen ranja meer. De siroop bestaat namelijk voor een groot deen aan suiker en slechts een klein gedeelte is fruit (aroma). Wellicht is flink verdunnen een oplossing?

Daarnaast kun je eens gaan kijken naar alternatieven zoals Stevia (natuurlijke zoetstof met ongeveer nul calorieën) of Agavesiroop (soort honing gemaakt van de Agaveplant, heeft een lage GI-index, waardoor het ook geschikt is voor diabetici)

Ik raad je aan om eens de refromwinkel eens binnen te stappen óf gewoon flink te matigen met tussendoortjes (en suikers). Er zijn genoeg alternatieven! ( Gezonde Snack )

Succes in ieder geval.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:01:10 #24
70532 loveli
N
pi_73978845
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

crap in = crap out
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:05:09 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978991
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef charlottu het volgende:
Met 'ranja' bedoel ik niets zoets hoor. Ik bedoel gewoon water met een smaakje. 'kaal' water wordt ik niet warm of koud van.
En onder 'koekje' versta ik: iets te knabbelen bij de thee als de rest een suikerkoekje neemt.

Ik heb geen hoge verwachtingen hoor. Dat jullie met iets heerlijks komen ofzo. Maar zoek wel naar een beetje afwisseling. Want de hele dagen alle boterhammen met kaas...
Ben je niet veel beter af als je juist geen vervangers gaat zoeken? Ik zie bijvoorbeeld niet in waarom een koekje bij de thee nodig zou zijn, behalve dan vanwege 'gezellig'.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:07:18 #26
274991 charlottu
just being me
pi_73979052
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ben je niet veel beter af als je juist geen vervangers gaat zoeken? Ik zie bijvoorbeeld niet in waarom een koekje bij de thee nodig zou zijn, behalve dan vanwege 'gezellig'.
Misschien heb je wel gelijk. Ik denk dat ik een beetje vastzit in mijn eigen patroon.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:11:13 #27
274991 charlottu
just being me
pi_73979168
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef Twizu het volgende:

Er zijn genoeg alternatieven! ( Gezonde Snack )

Succes in ieder geval.
Bedankt voor je reactie en je tips.
Ik wil er nog even bij zeggen dat ik niet perse wil afvallen ofzo. Het hoeft dus niet vetvrij te zijn. Tosti's zijn bijvoorbeeld prima te eten. (maar dan zonder ketchup )
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:11:53 #28
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_73979189
Ik heb zeker een half jaar zonder geraffineerde suikers en substitutes geleefd... Het is even zoeken, maar op een gegeven moment weet je gewoon wat waar in zit...

Je zal ook veel zelf moeten gaan maken, wat opzich helemaal niet verkeerd is... Ook zal je merken
dat vanzelf alles zoeter en sterker gaat smaken... Dit zal je ws al na een paar weken merken...

Als je dit een half jaar tot een jaar volhoud zal je ook daarna die zoete troep niet meer willen... De
enige zoetmaker die ik gebruik is honing...

Succes met deze verstandige beslissing!
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:16:46 #29
274991 charlottu
just being me
pi_73979342
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:11 schreef B-FliP het volgende:
Ik heb zeker een half jaar zonder geraffineerde suikers en substitutes geleefd... Het is even zoeken, maar op een gegeven moment weet je gewoon wat waar in zit...

Je zal ook veel zelf moeten gaan maken, wat opzich helemaal niet verkeerd is... Ook zal je merken
dat vanzelf alles zoeter en sterker gaat smaken... Dit zal je ws al na een paar weken merken...

Als je dit een half jaar tot een jaar volhoud zal je ook daarna die zoete troep niet meer willen... De
enige zoetmaker die ik gebruik is honing...

Succes met deze verstandige beslissing!
Bedankt voor je support!

Gelukkig kook ik al voornamelijk puur eten. Alles zelf bereiden. Niet uit pot of blik of voorverpakt. Alleen af en toe als ik geen zin heb om te koken.
En het is gelukkig ook niet zo dat ik suikerziekte heb ofzo. Dus ik mag best wat suiker. Zo ga ik bijvoorbeeld ook niet op zoek naar (duur!) suikervrij brood. 'Gewoon' volkoren vind ik prima. Doorslaan is allerminst de bedoeling.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:17:48 #30
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73979378
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:11 schreef charlottu het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en je tips.
Ik wil er nog even bij zeggen dat ik niet perse wil afvallen ofzo. Het hoeft dus niet vetvrij te zijn. Tosti's zijn bijvoorbeeld prima te eten. (maar dan zonder ketchup )
Ketchup kun je ook vervangen door tomatenpuree / gepelde tomaten met wat kruiden (basilicum oid).
Bijkomend voordeel (naast dat het supergezond is) aan 'niet geraffineerd' eten is dat je er onwijs creatief van wordt.

Nadeel is dat je op een gegeven moment alle pakjes- en ingrediëntenlijsten van buiten kent en een soort lopende wikipedia wordt. Mijn advies: Gezond eten is goed, maar doe het alsjeblieft niet obsessief!
6 eien
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:18:38 #31
274991 charlottu
just being me
pi_73979406
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:17 schreef Twizu het volgende:

[..]

Ketchup kun je ook vervangen door tomatenpuree / gepelde tomaten met wat kruiden (basilicum oid).
Bijkomend voordeel (naast dat het supergezond is) aan 'niet geraffineerd' eten is dat je er onwijs creatief van wordt.

Nadeel is dat je op een gegeven moment alle pakjes- en ingrediëntenlijsten van buiten kent en een soort lopende wikipedia wordt. Mijn advies: Gezond eten is goed, maar doe het alsjeblieft niet obsessief!
Thanks!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:19:46 #32
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73979441
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:16 schreef charlottu het volgende:

[..]

Bedankt voor je support!

Gelukkig kook ik al voornamelijk puur eten. Alles zelf bereiden. Niet uit pot of blik of voorverpakt. Alleen af en toe als ik geen zin heb om te koken.
En het is gelukkig ook niet zo dat ik suikerziekte heb ofzo. Dus ik mag best wat suiker. Zo ga ik bijvoorbeeld ook niet op zoek naar (duur!) suikervrij brood. 'Gewoon' volkoren vind ik prima. Doorslaan is allerminst de bedoeling.
Ah, je was mijn reactie al voor
6 eien
pi_73979528
Er zijn een bepaalde soort winkels waar je alleen maar spullen kan kopen zonder toegevoegde suikers,zoals de producten van zonnatura. Ik heb vroeger zelf kandida gehad en had die spullen ook nodig.
Maar bepaalde winkels.
new album te pitcher. SMACK IN YOUR FACE.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:28:23 #34
274991 charlottu
just being me
pi_73979708
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:23 schreef Daphne-147 het volgende:
Er zijn een bepaalde soort winkels waar je alleen maar spullen kan kopen zonder toegevoegde suikers,zoals de producten van zonnatura. Ik heb vroeger zelf kandida gehad en had die spullen ook nodig.
Maar bepaalde winkels.
Ik zal er eens naar zoeken.

Ik heb 'candida' even gegoogled. Ben blij voor je dat je eraf bent.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:31:09 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73979809
Het beste kun je zoveel mogelijk gebruik maken van natuurlijke grondstoffen en zelf alles bereiden. Zelf vruchtensap maken van vers fruit, etc.
pi_73982158
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, dus moeten we maar geen fruit meer eten? Je lever kan 150 g glycogeen opslaan. Zelfs al zou je fruit eten met een hoog % fructose (wat niet voor alle fruitsoorten geldt) moet je iets van anderhalve kilo per dag eten om daaraan te komen.

Wat een nodeloze bangmakerij voor een prima voedingsbron.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:43:50 #37
274991 charlottu
just being me
pi_73982277
Gelukkig maar, 1,5 kg fruit red ik niet ...
pi_73982336
Reformzaken

Ik heb een tijdlang geen suiker genomen, het is ongezond om zo te leven geloof me, ik was toen mega eng broodmager, ik had donkere kringen onder mijn ogen, heb ik nooit last van, maar toen wel. Ik was altijd moe, had lage bloeddruk en bloedarmoede..want inderdaad er bestaan weinig producten zonder suiker en vooral zonder zoetstoffen!
Maar iedereen zei me dat ik er slecht uit zag in die dagen.
Toen ik weer gewoon ging eten, inclu suikers, gewoon normaal eten hé! Knapte ik binnen 2 weken op..en was weer de oude, dus het is echt geen aanrader!
Plus die reform ''zooi'' kost je ook nog eens handen vol geld.
Ik raad het je af...als je iets voor je darmen wilt doen.
Begin met veel gewone yoghurt te nemen, niks yacult oid. Maar gewoon yoghurt elke dag.
Voor je maag, neem ipv een rennie eens een anijsblokje...werkt perfecto!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:45:51 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73982354
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:40 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Oh, dus moeten we maar geen fruit meer eten? Je lever kan 150 g glycogeen opslaan. Zelfs al zou je fruit eten met een hoog % fructose (wat niet voor alle fruitsoorten geldt) moet je iets van anderhalve kilo per dag eten om daaraan te komen.

Je conclusie is onjuist. Ik zeg nergens dat je geen fruit meer moet eten of zelfs maar iets in die richting. Ik waarschuw alleen voor het vervangen van producten met geraffineerde suiker door producten met fructose als suikervervanger. Omdat het dan wél snel oploopt.
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:51:17 #40
70532 loveli
N
pi_73982585
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:40 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Je vergeet even dat in het gros van de zoete bakkerijproducten glucose-fructosestroop als bulkmiddel wordt gebruikt. Zo'n 20 tot 50 gram is een prima hoeveelheid voor het lichaam, maar dankzij veel producten (frisdrank, onrbijtkoek, sultana's, noem maar op) ligt de dagelijkse intake van de gemiddelde mens hoger. Daarbij komt ook dat het TS gaat om een goede darmwerking, dan kan te veel fruit eten nog steeds leiden tot problemen.

Als je gewoon maat houdt en dingen mijdt waar glucose-fructosestroop op de verpakking staat, komt dat de gezondheid ten goede.
crap in = crap out
pi_73982735
Dan moet je dus die zoete bakkerijproducten laten staan en niet het fruit.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:02:10 #42
274991 charlottu
just being me
pi_73982996
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:55 schreef Ciske- het volgende:
Dan moet je dus die zoete bakkerijproducten laten staan en niet het fruit.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:03:01 #43
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_73983029
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:43 schreef charlottu het volgende:
Gelukkig maar, 1,5 kg fruit red ik niet ...
Fruit zowieso alleen in de ochtend nemen... Fruit en fruitdranken kan namelijk gaan gisten als je
het niet goed verteerd zoals in de avond en nacht waardoor je buik kan gaan opzetten en de
werking van je darmstelsel kan ontregeld raken... En nee je hebt echt geen 1,5 kilo nodig... In
groenten zitten zelfs vaak meer vitamine C dan in fruit en dit is veel beter te verteren... Laat
tropische vruchten het liefst staan... Ook zit er in groenten veel meer dan veel mensen weten,
zo haal je genoeg calcium op uit groenten en heb je daarvoor geen melk nodig... Genoeg
groenten eten is dan wel noodzaak...

Zorg wel dat je genoeg glucose en brandstof binnen krijgt omdat je anders snel moe wordt
(je hersenen werken op glucose) en de vitamine en mineralen opnemen kost ook brandstof...
Als je merkt dat je ineens heel veel afvalt is dit meestal een teken dat je te weinig brandstof
binnen krijgt...

[ Bericht 8% gewijzigd door B-FliP op 23-10-2009 14:11:33 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_73983326
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je conclusie is onjuist. Ik zeg nergens dat je geen fruit meer moet eten of zelfs maar iets in die richting. Ik waarschuw alleen voor het vervangen van producten met geraffineerde suiker door producten met fructose als suikervervanger. Omdat het dan wél snel oploopt.
Je reageerde in de post die ik quotte anders wel op een post waarin charlottu het over het gebruik van fruit had. Als je dan reageert met "dus niet, want fructose wordt anders opgenomen dan glucose, etc", komt het nogal over alsof je het gebruik van fruit afwijst.

Edit: Okay, die post was ook weer een reactie op jou waarin je het over producten met fructose had. My mistake
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:14:28 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73983446
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:11 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Je reageerde in de post die ik quotte anders wel op een post waarin charlottu het over het gebruik van fruit had. Als je dan reageert met "dus niet, want fructose wordt anders opgenomen dan glucose, etc", komt het nogal over alsof je het gebruik van fruit afwijst.
Ze had het over fruitsuikers, ergo fructose en beweerde dat het gezonde suiker was. Dus niet.

Maar dat lijkt me nu wel opgehelderd.
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:15:03 #46
70532 loveli
N
pi_73983471
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Fruit zowieso alleen in de ochtend nemen... Fruit en fruitdranken kan namelijk gaan gisten als je
het niet goed verteerd zoals in de avond en nacht waardoor je buik kan gaan opzetten en de
werking van je darmstelsel kan ontregeld raken... En nee je hebt echt geen 1,5 kilo nodig... In
groenten zitten zelfs vaak meer vitamine C dan in fruit en dit is veel beter te verteren... Laat
tropische vruchten het liefst staan... Ook zit er in groenten veel meer dan veel mensen weten,
zo haal je genoeg calcium op uit groenten en heb je daarvoor geen melk nodig... Genoeg
groenten eten is dan wel noodzaak...

Zorg wel dat je genoeg glucose en brandstof binnen krijgt omdat je anders snel moe wordt
(je hersenen werken op glucose) en de vitamine en mineralen opnemen kost ook brandstof...
Als je merkt dat je ineens heel veel afvalt is dit meestal een teken dat je te weinig brandstof
binnen krijgt...

En broccoli!
crap in = crap out
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:05:13 #47
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73991837
tvp
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_74011310
Mijn tip; ga naar een natuurvoedingswinkel!
Daar vind je genoeg producten zonder toegevoegde geraffineerde suikers.

Ik ben verslaaaaaaafd aan Chocoreale pasta voor op brood. Natuurlijk gezoet, één met honing en de ander met maisstroop. Echt, overheerlijk!!! Duo Penotti kan er jaloers op worden hahaha

En bijvoorbeelde de Tahin sesampasta
en zo zijn er nog veel meer overheerlijke dingen, alleen al voor op brood.

Maar ook gewoon snacks voor tussendoor, die natuurlijk gezoet zijn.
Je kunt het leven zonder geraffineerde suikers en kunstmatige zoetstoffen echt prima volhouden hoor als je maar weet wat er te krijgen is zonder

[ Bericht 1% gewijzigd door Starr_003 op 24-10-2009 12:16:24 ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:19:50 #49
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74011489
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:11 schreef Starr_003 het volgende:
Mijn tip; ga naar een natuurvoedingswinkel!
Daar vind je genoeg producten zonder toegevoegde geraffineerde suikers.

Ik ben verslaaaaaaafd aan Chocoreale pasta voor op brood. Natuurlijk gezoet, één met honing en de ander met maisstroop. Echt, overheerlijk!!! Duo Penotti kan er jaloers op worden hahaha

En bijvoorbeelde de Tahin sesampasta [ afbeelding ]
en zo zijn er nog veel meer overheerlijke dingen, alleen al voor op brood.

Maar ook gewoon snacks voor tussendoor, die natuurlijk gezoet zijn.
Je kunt het leven zonder geraffineerde suikers en kunstmatige zoetstoffen echt prima volhouden hoor als je maar weet wat er te krijgen is zonder
Tahin is inderdaad écht goed.
6 eien
pi_74011728
Oh, en dit is wel goede info site: Natudis
Zie 'Molenaartje' Zoals ze zelf schrijven 'Molenaartje is vooral bekend vanwege het gebruik van graanstropen als zoetmiddel (geen riet -en bietsuiker).' Wordt ook verkocht in natuurvoedingswinkels, Ikzelf ben erg enthousiast over Molenaartje omdat inderdaad alles natuurlijk gezoet is en hun producten vind ik echt zooo lekker! . Misschien kun je er wat mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')