quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:46 schreef mane het volgende:
Met een kleine uitzondering voor sommige afleveringen van Star Trek vind SF over het algemeen genomen niks. Ook de films die jullie noemen, heb ik meestal wel gezien maar ze hebben zo weinig indruk gemaakt. En nu voel ik me buitengesloten.
Je had me gepassioneerd kunnen vertellen over de kracht en de schoonheid & de troost die zit in een goede SF film. Dat had ik nou leuk gevonden. Ondertussen had ik op passievolle wijze mijn kookkunsten aan je kunnen tonen. Toch jammer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:59 schreef MeneerTim het volgende:
Nu kom ik niet meer bij je eten, Mane, ook niet als ik naar Den Haag verhuis.
Ik had vandaag ongeveer de hele dag overleg, en zat de hele tijd te kijken naar een zwangere vrouw aan tafel. Ze wreef de hele tijd over haar buik. Toen ik besefte dat er gewoon een fokkin' parasiet inzat werd ik bijna onpasselijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wilde mijn gedachten afleiden van de bevalling en dus heb ik Civilization weer eens geïnstalleerd. Nu denk ik alleen nog maar aan oorlog voeren.
[mtmode]quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:49 schreef Gellius het volgende:
Ik vond eXistenZ ook leuk, [..] De Matrix vond ik tamelijk oninteressant.
Ik weet niet hoe dat bij jou werkt maar als ik me gepassioneerd voel over een bezigheid en echt iets moois/goeds wil maken, zoals bij koken, dan word ik juist heel geconcentreerd, dan kan ik ineens wel multitasken. Dan is de keuken weliswaar een slagveld maar een geordend slagveld. En het aantal doden op dat slagveld probeer ik echt zoveel mogelijk te beperken. Al kan ik er wel slecht tegen als iemand zich ermee gaat bemoeien.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:36 schreef Gellius het volgende:
Ik weet 't niet, ik maak zelf altijd al een enorm slagveld van mijn keuken wanneer ik ingetogen en beheerst kook. Hoe moet ik me die passievolle kookkunsten van jou voorstellen, RG? Moeten we MeneerTim in een verstandige bergsportoutfit hijsen?
Die was ik nog vergeten. Goede satire,quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb een zwak voor Starship Troopers.
Datquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:21 schreef mane het volgende:
[..]
Dat was een goede tip geweest voor MeneerTim. Bemoei je niet met de zaken der kookkunsten. Ga gewoon nonchalant in de deuropening van de keuken hangen met een glas wijn in je hand en praat over SF films.
Ik ben ook wel benieuwd naar Moon. District 9 vond ik trouwens ook best vermakelijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:33 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vond V for Vendetta wel erg tof, maar ik ben als politicoloog in hart en nieren natuurlijk makkelijk te bekoren met bombastische maatschappij-kritiek. Binnenkort komt de zoon van David Bowie met een traditionele science fiction film, zo las ik vorige week in NRC: Next. Misschien dan de eerste sf-film uit dit millenium die jullie kan bekoren.
Dat is een heerlijk primitieve film, met als technologisch hoogstandje die "futuristische" snelwegscene in Tokyo.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:34 schreef zodiakk het volgende:
Trouwens, nog even een keiharde klassieker uit het genre (en uit de jaren zeuventig): Soljaris!
Tarkovsky.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:44 schreef beeer het volgende:
[..]
Dat is een heerlijk primitieve film, met als technologisch hoogstandje die "futuristische" snelwegscene in Tokyo.
Dat herinnert mij dat ik Stalker (zelfde regisseur) nog op mijn hardeschijf heb staan en binnenkort eens zal gaan kijken. Onder het genot van een vodka natuurlijk
Raad eens wat aan dan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:40 schreef sigme het volgende:
Ik liep gewoon de bieb door en viste alles van het SF-label van Meulenhoff eruit. Jaren zoet mee geweest.
Dat label doet Science Fiction en Fantasy.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |