abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74111823
Uit het lijstje van zodiakk zou ik alleen 12 Monkeys overnemen. Ik vond eXistenZ ook leuk, maar misschien niet zo heel erg Sci-Fi. De Matrix vond ik tamelijk oninteressant.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:33:55 #227
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_74113522
Ik vond V for Vendetta wel erg tof, maar ik ben als politicoloog in hart en nieren natuurlijk makkelijk te bekoren met bombastische maatschappij-kritiek. Binnenkort komt de zoon van David Bowie met een traditionele science fiction film, zo las ik vorige week in NRC: Next. Misschien dan de eerste sf-film uit dit millenium die jullie kan bekoren.
pi_74113934
Met een kleine uitzondering voor sommige afleveringen van Star Trek vind SF over het algemeen genomen niks. Ook de films die jullie noemen, heb ik meestal wel gezien maar ze hebben zo weinig indruk gemaakt. En nu voel ik me buitengesloten.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_74114011
Zal ik je even doorverbinden met de teerbeminde? Die vind het ook niks.
pi_74114124
Ik voel me nu al met haar verbonden. .
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:59:01 #231
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_74114297
Nu kom ik niet meer bij je eten, Mane, ook niet als ik naar Den Haag verhuis.
pi_74114328
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:46 schreef mane het volgende:
Met een kleine uitzondering voor sommige afleveringen van Star Trek vind SF over het algemeen genomen niks. Ook de films die jullie noemen, heb ik meestal wel gezien maar ze hebben zo weinig indruk gemaakt. En nu voel ik me buitengesloten.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 16:00:12 ]
pi_74115643
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:59 schreef MeneerTim het volgende:
Nu kom ik niet meer bij je eten, Mane, ook niet als ik naar Den Haag verhuis.
Je had me gepassioneerd kunnen vertellen over de kracht en de schoonheid & de troost die zit in een goede SF film. Dat had ik nou leuk gevonden. Ondertussen had ik op passievolle wijze mijn kookkunsten aan je kunnen tonen. Toch jammer.
pi_74115732
Ik weet 't niet, ik maak zelf altijd al een enorm slagveld van mijn keuken wanneer ik ingetogen en beheerst kook. Hoe moet ik me die passievolle kookkunsten van jou voorstellen, RG? Moeten we MeneerTim in een verstandige bergsportoutfit hijsen?
pi_74115979
Die "traditionele SF-film" waar MeneerTim het over heeft heb ik al gezien, ik vond hem erg goed en ik hou niet van SF. Is het dus geen traditionele SF-film, of hou ik toch van SF, of hou ik wel van SF maar dan alleen van traditionele? Vragen, vragen.
pi_74116040
12 Monkeys vond ik trouwens ook tof en eXistenZ was best te pruimen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:55:56 #237
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74116448
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wilde mijn gedachten afleiden van de bevalling en dus heb ik Civilization weer eens geïnstalleerd. Nu denk ik alleen nog maar aan oorlog voeren.
Ik had vandaag ongeveer de hele dag overleg, en zat de hele tijd te kijken naar een zwangere vrouw aan tafel. Ze wreef de hele tijd over haar buik. Toen ik besefte dat er gewoon een fokkin' parasiet inzat werd ik bijna onpasselijk.

Toen bedacht ik me dat ik waarschijnlijk gewoon weer een vrouw nodig heb.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:58:11 #238
11923 I.R.Baboon
pi_74116559
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:49 schreef Gellius het volgende:
Ik vond eXistenZ ook leuk, [..] De Matrix vond ik tamelijk oninteressant.
[mtmode], . [/mtmode]
pi_74117318
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:36 schreef Gellius het volgende:
Ik weet 't niet, ik maak zelf altijd al een enorm slagveld van mijn keuken wanneer ik ingetogen en beheerst kook. Hoe moet ik me die passievolle kookkunsten van jou voorstellen, RG? Moeten we MeneerTim in een verstandige bergsportoutfit hijsen?
Ik weet niet hoe dat bij jou werkt maar als ik me gepassioneerd voel over een bezigheid en echt iets moois/goeds wil maken, zoals bij koken, dan word ik juist heel geconcentreerd, dan kan ik ineens wel multitasken. Dan is de keuken weliswaar een slagveld maar een geordend slagveld. En het aantal doden op dat slagveld probeer ik echt zoveel mogelijk te beperken. Al kan ik er wel slecht tegen als iemand zich ermee gaat bemoeien.

Dat was een goede tip geweest voor MeneerTim. Bemoei je niet met de zaken der kookkunsten. Ga gewoon nonchalant in de deuropening van de keuken hangen met een glas wijn in je hand en praat over SF films.
pi_74117557
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:42 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik heb een zwak voor Starship Troopers.
Die was ik nog vergeten. Goede satire, .
pi_74117737
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:21 schreef mane het volgende:

[..]

Dat was een goede tip geweest voor MeneerTim. Bemoei je niet met de zaken der kookkunsten. Ga gewoon nonchalant in de deuropening van de keuken hangen met een glas wijn in je hand en praat over SF films.
Dat doen mensen altijd bij mij! Héél ergerlijk. Goed, als ik nog aan het prepareren ben, okay. Maar zodra de vlam d'r onder staat moet iederen uit-mijn-keuken!
pi_74117751
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:33 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vond V for Vendetta wel erg tof, maar ik ben als politicoloog in hart en nieren natuurlijk makkelijk te bekoren met bombastische maatschappij-kritiek. Binnenkort komt de zoon van David Bowie met een traditionele science fiction film, zo las ik vorige week in NRC: Next. Misschien dan de eerste sf-film uit dit millenium die jullie kan bekoren.
Ik ben ook wel benieuwd naar Moon. District 9 vond ik trouwens ook best vermakelijk.

Trouwens, nog even een keiharde klassieker uit het genre (en uit de jaren zeuventig): Soljaris!
pi_74117790
Ik schijn overigens een kleine minderheid te zijn, maar ik vond Code 46 wèl een goede film.
pi_74118061
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:34 schreef zodiakk het volgende:
Trouwens, nog even een keiharde klassieker uit het genre (en uit de jaren zeuventig): Soljaris!
Dat is een heerlijk primitieve film, met als technologisch hoogstandje die "futuristische" snelwegscene in Tokyo.

Dat herinnert mij dat ik Stalker (zelfde regisseur) nog op mijn hardeschijf heb staan en binnenkort eens zal gaan kijken. Onder het genot van een vodka natuurlijk
pi_74118276
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:44 schreef beeer het volgende:

[..]

Dat is een heerlijk primitieve film, met als technologisch hoogstandje die "futuristische" snelwegscene in Tokyo.

Dat herinnert mij dat ik Stalker (zelfde regisseur) nog op mijn hardeschijf heb staan en binnenkort eens zal gaan kijken. Onder het genot van een vodka natuurlijk
Tarkovsky.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_74120079
Ik liep gewoon de bieb door en viste alles van het SF-label van Meulenhoff eruit. Jaren zoet mee geweest.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:51:47 #247
11923 I.R.Baboon
pi_74120612
pi_74121436
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:40 schreef sigme het volgende:
Ik liep gewoon de bieb door en viste alles van het SF-label van Meulenhoff eruit. Jaren zoet mee geweest.
Raad eens wat aan dan.
pi_74122275
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:04 schreef beeer het volgende:

[..]

Raad eens wat aan dan.
Dat label doet Science Fiction en Fantasy.
Aan de echte SF heb ik weinig herinnering overgehouden.
Asimov is goed.
Het getal van het beest (van Robert Heinlein) is aardig omdat er veel verwijzingen naar andere literatuur in zit.
Ik ben helaas titels / schrijvers van een aantal boeken vergeten waarvan ik de verhaallijn wel onthouden heb.

Meer in de fantasy-hoek was ik wel liefhebber van Tanith Lee en Orson Scott Gard. Waarbij de eerste wel wat meer inhoud heeft dan de tweede.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74123308
Bleh fantasy. Dat is het genre voor schrijvers die geen verhaal aan elkaar vast kunnen knopen en dan maar naar willekeur toverspreuken erbij verzinnen zodat het toch nog klopt. En origineel dat ze allemaal zijn met hun elfjes en dwergen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')