Toen ik in de export werkte koste het niks om wat die kant uit te sturen. Er was altijd ruimte, altijd goede aanbiedingen e.d. Dit allemaal omdat het land volgens mij 100 x meer exporteert dan importeert... Het is dus niet zo gek. Daarnaast is China zelf ook een grote afzetmarkt en die chinezen kopen de gekste dingen... Vandaar dat het aantal miljonairs daar zo snel oploopt..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:15 schreef Apache4U het volgende:
Ik hoor de hele dag al op RTLZ dat de economie van China weer verder en zelfs harder gegroeid is dan het vorige kwartaal. Nu vraag ik me af, hoe kan dit? Waar zetten die lui de zooi af die ze produceren? Ik dacht dat de rest van de wereld namelijk minder aan het consumeren was dankzij de crisis. Mis ik ergens een station of is China de grootste afzetmarkt voor China? Of zijn deze groeicijfers vakkundig bij elkaar verzonnen/creatief berekende cijfers?
Zoals iemand anders ook al aangaf: de welvaart in dat land neemt ontzettend toe, ze maken daar echt ieder jaar weer reuzensprongen qua nieuwe steden en woongebieden etc, er zijn steeds meer mensen die hun diploma's halen en een goed-betaalde baan weten te scoren, etc etc.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:30 schreef Apache4U het volgende:
Ik snap dat ze heel veel exporteren, maar wat ik niet snap is dat er blijkbaar groei in zit. Dit terwijl het mij lijkt dat de landen waar naartoe geexporteerd wordt juist minder afnemen dan voorheen.
mod: bedankt voor aanpassen etc.
Daarnaast hebben ze ook heel veel dollars in de economieën van de buren gepompt om ook daar meer afzetmarkt te hebben en van hun dollars af te komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:43 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ze hebben volgens mij onlangs nog 400 miljard in de eigen economie gepompt om de groei nog wat te bevorderen. In dat land kan de regering gewoon bepalen hoe sterk de economie groeit.
Waar universiteiten in Nederland over het algemeen allemaal bovengemiddeld zijn, ligt de spreiding qua kwaliteit in China anders. Met waardeloze regionale universiteiten tot de betere in Beijing of andere vooraanstaande plaatsen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:22 schreef Yi-Long het volgende:
Daar hebben ze geen wanbeleid zoals hier, maar zorgen ze er al jaren voor dat er goed onderwijs is, en de koopkracht en welvaart van de bevolking snel en sterk stijgt.
Volgens mij gaan er de laatste jaren anders geregeld zeer veel NL studenten voor een tijdje naar Shanghai, Cheng Du, Beijing etc, om daar bij een universiteit mee te lopen. Niveau ligt er momenteel erg hoog, geloof ik. Natuurlijk verschilt het niveau per universiteit, en ook per regio, gebied, school, etc etc. Dat is logisch. Dat is overal zo.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:02 schreef waht het volgende:
[..]
Waar universiteiten in Nederland over het algemeen allemaal bovengemiddeld zijn, ligt de spreiding qua kwaliteit in China anders. Met waardeloze regionale universiteiten tot de betere in Beijing of andere vooraanstaande plaatsen.
De Chinese munt wordt kunstmatig laag gehouden door de Chinese centrale bank. De waarde schommelt binnen een marge van 0,3 procent van de US dollar die iedere dag wordt vastgesteld door de Chinese centrale bank. De waarde van de munt wordt niet bepaald door vraag en aanbod.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:33 schreef beantherio het volgende:
China heeft een binnenmarkt van 1,3 miljard mensen die steeds meer ondernemen, steeds rijker worden en steeds meer consumeren. Daarnaast is hun munt zwaar ondergewaardeerd waardoor ze als geen ander op prijs kunnen concurreren met andere landen. Met die omstandigheden is het voor China juist lastig om geen economische groei te bereiken: zelfs in tijden waarin bijna alle andere landen kampen met recessie.
De groei komt uit de interne markt, stimulous dusquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:15 schreef Apache4U het volgende:
Ik hoor de hele dag al op RTLZ dat de economie van China weer verder en zelfs harder gegroeid is dan het vorige kwartaal. Nu vraag ik me af, hoe kan dit? Waar zetten die lui de zooi af die ze produceren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |