quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:33 schreef Disana het volgende:
Ik vind het als eerste aanzet tot begrip van Wilders' aanhang niet onaardig. Het is geen vakjesdenken zoals sommigen beweren, maar juist specificatie, dus niet het op één hoop gooien van Wilders stemmers: er is onderscheid.
Wel vind ik net als Yi-Long dat er een categorie ontbreekt, namelijk xenofobie. De afkeer van en angst voor alles dat vreemd is.
Precies. Dat klinkt ze niet welgevallig in de oren, want stel je voor dat ze Wilders gelijk moeten geven en het met hem eens zijn dat onze bejaarden beter verzorgd moeten worden. Dat kan toch niet?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:11 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Daarom zegt Geert Wilders ook dat iedereen die mee wil doen die integreert in de samenleving van harte welkom is... De media daarentegen wil graag de PVV afschilderen als een extreme racistische partij die het liefst alle buitenlanders er morgen uit zet.. Daarom worden uitspraken van Wilders gefilterd op die punten want als de PVV zich hard maken voor onze ouderen die wegrotten in bejaarden tehuizen is er geen krant die er over wil schrijven...
Nou nee, want daar blijft het niet bij. Er worden ook omschrijvingen en beweegredenen gegeven. Dat is voor echt onderzoek ook vrij normaal en alleen dat kan tot begrip leiden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]![]()
Onderscheid? Je bedoelt "Haha we noemen ze lekker nog steeds ALLEMAAL racisten maar nu verdelen we dat in subcategorien"
Kom op zeg. Dan ben je net zo fout bezig als datgene dat je alle PVV'ers verwijt.
Dus alle PVV'ers zijn racistisch? Dat is tenminste jouw conclusie?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou nee, want daar blijft het niet bij. Er worden ook omschrijvingen en beweegredenen gegeven. Dat is voor echt onderzoek ook vrij normaal en alleen dat kan tot begrip leiden.
Het gaat over racisme in het algemeen en groepen Wilders stemmers in het bijzonder. Nee ik vind daar niets mis mee aangezien deze mensen immers stemmen op een man die hele bevolkingsgroepen wil deporteren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus alle PVV'ers zijn racistisch? Dat is tenminste jouw conclusie?
Dat is hetzelfde als zeggen dat "alle moslims slecht zijn"
Het gaat heel specifiek over PVV-stemmers. Jij onderschrijft het feit en noemt het zelfs het begin van "begrip". Dat doet suggereren dat het een dusdanig significante groep is dat er "begrip" voor gekweekt moet worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat over racisme in het algemeen en groepen Wilders stemmers in het bijzonder. Nee ik vind daar niets mis mee aangezien deze mensen immers stemmen op een man die hele bevolkingsgroepen wil deporteren.
quote:De recente interviews met PVV-stemmers door de NRC, bieden daartoe bruikbaar materiaal. Er zijn minstens vijf soorten racisme te vinden onder de twintig geïnterviewden.
Haatimams zijn verwerpelijke wezens in mijn ogen, en achterlijk. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het gaat heel specifiek over PVV-stemmers. Jij onderschrijft het feit en noemt het zelfs het begin van "begrip". Dat doet suggereren dat het een dusdanig significante groep is dat er "begrip" voor gekweekt moet worden.
Wat vind je van haatimams die homo's dood willen zien? Zijn dat geen racisten of discriminanten?
Ik zou zeggen, vraag het ze eens in plaats van zo'n populistisch stukje te gelovenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Haatimams zijn verwerpelijke wezens in mijn ogen, en achterlijk. Laat dat duidelijk zijn.
Ja begrip. Mij is het een raadsel waarom de meeste Wilders stemmers kiezen voor een man die mensen wil deporteren uit Europa, een man die duidelijk een grote haat koestert tegen deze groep.
Oh, ik ken Wilders stemmers hoor. Maar de ene is de andere niet, de redenen zijn verschillend en wat mij betreft niet allemaal even valide.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, vraag het ze eens in plaats van zo'n populistisch stukje te geloven
Omdat de meeste PVV stemmers, geen "eendracht" willen met relmarokkaantjes in de buurt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, ik ken Wilders stemmers hoor. Maar de ene is de andere niet, de redenen zijn verschillend en wat mij betreft niet allemaal even valide.
Maar voor mij als niet-Wilders stemmer blijft het een raadsel waarom je zelfs met valide redenen (bijvoorbeeld relmarokkaantjes in je buurt) op zo'n populist en veroorzaker van tweedracht zou stemmen.
Hun definitie van de samenleving beperkt zich tot "de buurt"? Een beetje een niet verder kijken dan de eigen neus lang is verhaal dus?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat de meeste PVV stemmers, geen "eendracht" willen met relmarokkaantjes in de buurt.
Jij stemt op een partij enkel voor het belang van "het land" of stem je omdat je zelf iets wil?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Hun definitie van de samenleving beperkt zich tot "de buurt"? Een beetje een niet verder kijken dan de eigen neus lang is verhaal dus?
Nee, lees Disana's post nog maar een keer.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Hun definitie van de samenleving beperkt zich tot "de buurt"? Een beetje een niet verder kijken dan de eigen neus lang is verhaal dus?
Ik dacht dat Wilders (vooralsnog) alleen de criminele moslims (criminele marokkanen noemt hij erg vaak) wil uitzetten. Noem je dat een bevolkingsgroep? Wat is dan de 2e groep? Aangezien je het over 'groepen' hebt?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat over racisme in het algemeen en groepen Wilders stemmers in het bijzonder. Nee ik vind daar niets mis mee aangezien deze mensen immers stemmen op een man die hele bevolkingsgroepen wil deporteren.
Belang van het land natuurlijk. Zeker bij landelijke verkiezingen. Als ik iets voor mijzelf wil koop ik het wel, of probeer ik het op een andere manier te verwezenlijken. Verkiezingen lijken me daarvoor niet het meest geschikte middel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij stemt op een partij enkel voor het belang van "het land" of stem je omdat je zelf iets wil?
We kunnen allemaal wel heel "lief" doen maar iedereen stemt altijd voor zichzelf.
Dat bedoel ik, vind het altijd zo'n (sorry voor de term) schijnheilig geleuter dat je doet alsof men stemt in het belang van het land. Nee, iedereen zal altijd voor zichzelf stemmen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus stel dat de PVV als enige partij, ik noem maar wat, gehandicaptenzorg gratis wil maken. Dan stemt een gehandicapte op de PVV. Maar ja, dan ben je wel racist, want de collateral damage is dat Wilders crimineel tuig uit wil zetten. Tja, dan moet je maar niet op de pvv stemmen idd
ja, ik neem aan dat zij met veroorzaker van tweedracht doelt op het veroorzaken van tweedracht [in de samenleving].quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, lees Disana's post nog maar een keer.
Natuurlijk, maar ik haak in op haar voorbeeld. Evengoed zie ik criminele moslims of anderen niet als mijn medeburgers. Dus die tweedracht is er voor mij al, als ik de zoveelste Marokkaan zie die naar vrouwen scheld dan denk ik niet "goh wat een onaardige medeburger", nee dan denk ik "oprotten, allochtoon".quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:59 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
ja, ik neem aan dat zij met veroorzaker van tweedracht doelt op het veroorzaken van tweedracht [in de samenleving].
Wilders roept heel Europa op tot het uitzetten van criminele (inderdaad, vooralsnog zoals je zegt) moslims. Dan hebben we het echt wel over bevolkingsgroepen (Marokkanen bovenal), want hij rept niet over bijvoorbeeld criminele Denen, Nederlanders, putjesscheppers, Surinamers, noem maar op. Dat kun je dus opvatten als racisme.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dat Wilders (vooralsnog) alleen de criminele moslims (criminele marokkanen noemt hij erg vaak) wil uitzetten. Noem je dat een bevolkingsgroep? Wat is dan de 2e groep? Aangezien je het over 'groepen' hebt?
Dus stel dat de PVV als enige partij, ik noem maar wat, gehandicaptenzorg gratis wil maken. Dan stemt een gehandicapte op de PVV. Maar ja, dan ben je wel racist, want de collateral damage is dat Wilders crimineel tuig uit wil zetten. Tja, dan moet je maar niet op de pvv stemmen idd
Ik stem voor mezelf én voor mijn land. Die belangen komen namelijk aardig overeen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, vind het altijd zo'n (sorry voor de term) schijnheilig geleuter dat je doet alsof men stemt in het belang van het land. Nee, iedereen zal altijd voor zichzelf stemmen.
Inderdaad, in de samenleving. Het verdacht maken van mensen, het in de hoek zetten van delen van die maatschappij, het zaaien van onrust en tweedracht.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:59 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
ja, ik neem aan dat zij met veroorzaker van tweedracht doelt op het veroorzaken van tweedracht [in de samenleving].
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |