abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73938300
Situatieschets: Jongen 22 jaar, gewoon normaal uiterlijk, genoeg vrienden, opleiding gaat prima, redelijk sportief, op de meeste gebieden redelijk zeker mezelf. Een vlak waarop m'n leven compleet faalt is de liefde. Nooit een vriendin gehad, nog maagd, zelfs nooit gezoend. Af en toe vraag ik me af of ik niet totaal ongeschikt ben voor liefde en of het er ooit nog wel van zal komen.

Waar gaat het fout? Eigenlijk op alle punten, te beginnen bij het begin:

- Allereerst kom ik in m'n huidige leven vrij weinig situaties tegen waar ik eventueel een vriendin(of evt scharrel) aan zou kunnen overhouden. Studie zijn weinig vrouwen, op m'n werk kom ik ook al niet echt vrouwen tegen en buiten studie en werk kom ik ook al niet echt in situaties waar ik iemand zou kunnen ontmoeten. Ik ga weleens uit, maar ik ben niet de player die in een discotheek of kroeg op een vrouw afstapt.

Misschien nog wel te overkomen, misschien moet ik een keer geluk hebben.

- Alleen heb ik dan een tweede probleem. Mocht ik al een keer iemand tegen gekomen, dan heb ik al heel veel moeite met de eerste minuten. Ik ben niet zo goed in zulke gesprekken, ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen, waardoor ik een beetje zenuwachtig word en ik al helemaal slecht overkom. Ik heb het enkele keren geprobeerd, maar het is een spiraal naar beneden. Ik kan het gewoon niet en dan word ik er nog onzekerder over. Ik heb ook nooit een nummer weten te regelen, dit is het verst dat ik gekomen ben.

- Stel dat het toch een keer goed loopt en ik weet een afspraakje te regelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik me dan op m'n gemak ga voelen en dat zo'n date een succes wordt. Ik ben waarschijnlijk heel zenuwachtig en vind het moeilijk om het gesprek opgang te houden. Dit is alleen gebaseerd op beoordeling van mezelf, want hier heb ik geen ervaring mee.

- Een stapje verder.. de eerste kus? Ook dat zal problemen opleveren. Op deze leeftijd nog geen ervaring daar mee hebben is een beetje een uitzondering, dat maakt me onzeker. Ik zou niet weten op welk moment, hoe een aanstalte te maken bijvoorbeeld and for that matter hoe eigenlijk te kussen.

Nou kan ik hier heel lang mee doorgaan. Hetzelfde geldt voor seks uiteraard. Op je 16e zijn dat soort dingen niet zo erg, maar m'n leeftijd maakt het toch wel genanter en moeilijker. Het gaat ook allemaal zo hard, ik word snel ouder en verlies toch wel een beetje vertrouwen dat het ooit nog goed komt. Maar ik wil helemaal niet alleen blijven. Het is af en toe best moeilijk om te zien hoe het bij anderen wel relatief makkelijk gaat. verder word ik ook moe van het steeds moeten uitleggen aan iedereen waar ik geen vriendin heb of nooit een meisje regel. De standaard vraag is altijd: 'Je ziet er goed uit, je moet makkelijk iets kunnen regelen, maar waarom doe je dat nooit?' Ik heb mezelf altijd redelijk succesvol gevonden, zonder heel arrogant te worden. Maar af en toe zie ik mensen die op het eerste gezicht door veel mensen als gefaalt worden bestempeld.. alleen hebben ze wel een vriendin/vriend. Ze hebben dan meer bereikt dan ik, dan kan ik me heel ongelukkig voelen.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet hoe het moet in theorie, ik weet ongeveer wat meisjes willen, ik heb ook wel pogingen gedaan om me daaraan te houden. Het lukt alleen gewoon niet, waardoor ik me onzekerder ga voelen en het allemaal nog een stapje erger maak. Ik heb het ook een paar jaar lang compleet proberen te negeren, zoals in dit soort topics ook wel eens wordt aangeraden. 'Gewoon verder gaan met je leven en je loopt er vanzelf wel een keer tegenaan.' Niet dus. Zou ik dan toch echt altijd alleen blijven, ben ik zoveel minder dan je op het eerste gezicht zou zeggen?
pi_73938317
Gewoon arrogant worden!

Je moet in je hoofd houden dat jij de target bent van de vrouwen en niet andersom.
pi_73938375
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:41 schreef Wilders-Jan het volgende:
Gewoon arrogant worden!

Je moet in je hoofd houden dat jij de target bent van de vrouwen en niet andersom.
Tja dat verandert puntje 1 niet en gaat ook niet echt werken na zoveel jaren failure. Als ik dat probeer is het alleen maar mezelf voor de gek houden, de realiteit blijft toch in m'n achterhoofd zitten.

Ergens vind ik het ook raar dat het bij zoveel mensen wel lukt. Ik heb me nooit apart gevoelt, maar bij dit probleem voelt het alsof ik één van de weinigen ben.
pi_73938426
www.lexa.nl . Gewoon proberen en wie weet . Zijn genoeg gasten die weinig met vrouwen in contact komen door werk , school etc .

Of elke andere datingsite natuurlijk Lexa is wel vrij groot qua aanbod.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73938430
TVP..

Kan me namelijk wel identificeren met TS.
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 04:07:17 #6
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_73938447
Verdiep je dan wat in de PUA wereld.
Conditioneer jezelf.
What can change the nature of a man?
pi_73938470
Een verzoek indienen voor een nerd-zoekt-vrouw programma.
Even aannemende dat je in de technische hoek zit.

Maar even serieus.
Ik denk dat je een vrijetijdsbesteding moet zoeken waarbij je vrouwen tegenkomt.
Dan ga je wat minder nadrukkelijk versiergericht met vrouwen om dan in de kroeg en heb je meer tijd om terloops een vriendschap op te bouwen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_73938537
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:11 schreef svann het volgende:
Een verzoek indienen voor een nerd-zoekt-vrouw programma.
Even aannemende dat je in de technische hoek zit.
Idd technisch, maar ik zie mezelf zeker niet als typische nerd. Het is iig niet iets met computers, want dat vind ik maar verschrikkelijk saai.
quote:
Maar even serieus.
Ik denk dat je een vrijetijdsbesteding moet zoeken waarbij je vrouwen tegenkomt.
Dan ga je wat minder nadrukkelijk versiergericht met vrouwen om dan in de kroeg en heb je meer tijd om terloops een vriendschap op te bouwen.
Ik denk dat dat voor mij het beste zou zijn, gewoon een wat natuurlijkere (of in ieder geval in mijn ogen natuurlijkere) manier van vrouwen ontmoeten. In een kroeg voelt het inderdaad te gedwongen. Ik heb hier serieus veel over nagedacht, maar ik ben nooit op iets gekomen wat uit te voeren is. Het moet goed binnen m'n huidige leven passen, ik kan bijvoorbeeld niet even ergens anders gaan wonen en erbij werken zal ook nog steeds moeten. Verder moet ik er uiteraard ook wat plezier in hebben, anders krijg je hetzelfde verhaal als naar een kroeg gaan, dan wordt het weer te gedwongen. Ik heb alleen nog niets kunnen bedenken wat aan deze eisen voldoet.
pi_73938550
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:03 schreef Winner_Taco het volgende:
www.lexa.nl . Gewoon proberen en wie weet . Zijn genoeg gasten die weinig met vrouwen in contact komen door werk , school etc .

Of elke andere datingsite natuurlijk Lexa is wel vrij groot qua aanbod.
Ooit een keer aangemeld bij een soortgelijke site, maar daar is helemaal niets uitgekomen. Ik vind het eerlijk niet een normale manier om iemand te ontmoeten. Ik denk niet dat het voor mij gaat werken. Misschien voor sommigen een goed concept maar het is niets voor mij.
pi_73938572
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:07 schreef Coco98 het volgende:
Verdiep je dan wat in de PUA wereld.
Conditioneer jezelf.
Even opgezocht wat het betekent. Het komt eigenlijk gewoon weer neer op al diezelfde verhalen, logisch ook. Ik weet ook inmiddels wel wat vrouwen willen, waar ze door aangetrokken worden. Punt is, ik kan het niet in praktijk brengen. Het is gewoon totaal niet zoals ik ben, ik kan me wel iets veranderen, maar niet compleet. En mocht er ooit iets uitvloeien dan moet ik ook gewoon mezelf kunnen zijn. Die theorien zijn wel leuk allemaal, maar voor iemand zoals ik werkt het niet. En er moeten toch wel mensen zijn met een vergelijkbaar karakter, die wel een vriendin kunnen krijgen.
pi_73938626
Wat bij mij goed heeft gewerkt destijds was een vriend die wél babbels had en op meisjes afstapte . Ik stond er dan bij en zo was de stap een stuk minder eng.
En anders in het sport/verenigings wereldje eens kijken . De meeste relaties komen ( naast werk) uit zulk doort dingen voort .

En zoals terecht opgemerkt werd moet je het allemaal niet te zwaar laten meewegen .

Als je je écht een untermensch voelt omdat je nog nooit geneukt hebt kun je ook eens overwegen naar een club te gaan. Niet zo'n snoezilig karaoke cafe waar de condooms aan het plafond plakken maar een nette stijlvolle zaak.

Dan ben je een paar 100 euro lichter maar misschien voel je je dan wel een completer mens en kun je omdat de druk er af is meer ontspannen op zoek naar een chickie voor jou.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73938664
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:32 schreef Winner_Taco het volgende:
Wat bij mij goed heeft gewerkt destijds was een vriend die wél babbels had en op meisjes afstapte . Ik stond er dan bij en zo was de stap een stuk minder eng.
En anders in het sport/verenigings wereldje eens kijken . De meeste relaties komen ( naast werk) uit zulk doort dingen voort .

En zoals terecht opgemerkt werd moet je het allemaal niet te zwaar laten meewegen .

Als je je écht een untermensch voelt omdat je nog nooit geneukt hebt kun je ook eens overwegen naar een club te gaan. Niet zo'n snoezilig karaoke cafe waar de condooms aan het plafond plakken maar een nette stijlvolle zaak.

Dan ben je een paar 100 euro lichter maar misschien voel je je dan wel een completer mens en kun je omdat de druk er af is meer ontspannen op zoek naar een chickie voor jou.
geef is een adres van een karaoke cafe!
pi_73938681
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:32 schreef Winner_Taco het volgende:
Zelfs dan vind ik het nog moeilijk, misschien toch vaker proberen. Meestal gaan we uit met een groep, dus dan is het sowieso al weer een hogere drempel, plus dat er ook nog iets van groepsdruk (niet echt, maar zo voelt het voor mij wel) bij komt kijken. Dan zou ik echt één vriend er specifiek om moeten vragen denk ik, ik weet niet of ik dat wel durf. Heb me tot nu toe altijd 'groot' gehouden. (ook een van de redenen waarom die vragen komen, niemand weet het echt)
quote:
Ik heb best spijt dat ik nooit bij een studentenvereniging ben gegaan, had er vast en zeker mee geholpen. Inmiddels schiet m'n studie al erg op dus een studentenvereniging gaat niet echt meer lukken. Nu voetbal en fitness ik als sport, ook niet echt een manier om met vrouwen in contact te komen. Wat zou een goede sport zijn om bij een vereniging te doen? En zou het de moeite waard zijn om nog mee te beginnen?
quote:

Mja is weleens door m'n hoofd geschoten, het is alleen niet echt hoe ik het in gedachte had. Misschien dat het iets van spanning wegneemt voor seks, maar ik vraag me af of het echt helpt bij het in contact komen en spreken met vrouwen.
pi_73938701
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:37 schreef Bulletslut het volgende:

[..]

geef is een adres van een karaoke cafe!
Op de Wallen zul je ze vast vinden als je goed zoekt Van die Darkrooms met aparte kamertjes . Op de Kloveniersburgwal zat er vroeger eentje. Allemaal van die Asian gasten daar zingen en zuipen en daar tussen dikke negerinnen en Hollandse moekes . Het leek die Fishermans reclame wel . Geloof dat die zaak nu ook dicht is
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 04:45:13 #15
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_73938711
Je verandert ook niet compleet, je verandert een gedeelte.
Jij bent 1 van de 100000en die zo denkt en hetzelfde probleem heeft.
Karakter wordt gemaakt, het is er niet.

Je hoeft en gaat ook niet totaal veranderen, je zegt dat je iets kan veranderen. Nou is dat al een mooie instelling. Begin daar eens mee.

Pak het -niet weten wat te zeggen de eerste minuten- aan.
Doe het gewoon praktisch : stel jezelf doel voor om op 1 avond 10 meisjes aan te spreken voor 1 minuut.
Desnoods een voorgebakken algemeen verhaaltje van de PUA wereld. (Kijk ook eens in de PUA thread hier)
Dat doe je dan 3 avonden per week of zo.
Zie het als een spel. Je bent niet bezig met versieren.
De eerste keren zal je nog steeds dat onzekere en zenuwachtige voelen, maar dat ram je er vanzelf uit omdat je jezelf conditioneert. -gewenning-.
What can change the nature of a man?
pi_73938762
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:39 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Probeer je eerst aan je eigen onzekerheid te werken kerel want anders kom je nergens. Maandag was er op de NOS dacht ik een programma over soortgelijke gasten . Ook niet lelijk , goede baan leuke vrienden maar met vrouwen totaal niets. Gingen ze allemaal tips geven enz misschien kun je dat ergens terug kijken voor wat praktische tips ?

En qua sport en vereniging tja . Wat vind je zelf leuk dan? Sowieso moet je niet lid worden ergens omdat je een chick wilt scoren maar omdat je het leuk vind . Ik heb tot mijn 18e op korfbal (fail) gezeten maar die gemengde kampen waren echt een paradijs . Er waren ook superveel stelletjes binnen die vereniging toen.

Verder neem ik aan dat je toch ook wel vrienden en familie hebt die op verjaardagen weer vrouwelijk schoon mee brengen ? Zoals het nichtje van een goede vriend van jou die op de verjaardag van die vriend komt . Vaak is dat een ongedwongen omgeving en kom je vaak snel te horen of iemand vrijgezel is of niet.
En anders kun je nog op reis gaan naar het buiteland om te werken . Druiven plukken (seizoen is helaas net voorbij) of horeca en de vrouwen zijn op die vakanties ook een stul relaxter en makkelijker als het om sex etc gaat.

Heel verhaal maar de essentie van je probleem ligt hem (als ik zo vrij mag zijn )in A het feit dat je door je werk/school/omgeving niet of nauwelijks met vrouwen in contact komt en B ben je erg onzeker en teveen bezig met de vraag "Wanneer gaat het eindelijk gebeuren ?"

Just relax kerel en geniet van de andere dingen . Ik kan je uit ervaring vertellen dat een relatie leuk is maar soms is alleen ook heeeeeerlijk als je single bent
pi_73938772
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:45 schreef Coco98 het volgende:
Je verandert ook niet compleet, je verandert een gedeelte.
Jij bent 1 van de 100000en die zo denkt en hetzelfde probleem heeft.
Karakter wordt gemaakt, het is er niet.

Je hoeft en gaat ook niet totaal veranderen, je zegt dat je iets kan veranderen. Nou is dat al een mooie instelling. Begin daar eens mee.

Pak het -niet weten wat te zeggen de eerste minuten- aan.
Doe het gewoon praktisch : stel jezelf doel voor om op 1 avond 10 meisjes aan te spreken voor 1 minuut.
Desnoods een voorgebakken algemeen verhaaltje van de PUA wereld. (Kijk ook eens in de PUA thread hier)
Dat doe je dan 3 avonden per week of zo.
Zie het als een spel. Je bent niet bezig met versieren.
De eerste keren zal je nog steeds dat onzekere en zenuwachtige voelen, maar dat ram je er vanzelf uit omdat je jezelf conditioneert. -gewenning-.
Zal het eens doorlezen. Ik vind de aantallen en de 3x per week die je noemt wel heel veel. Eén keer een meisje aanspreken vind ik al een best grote stap. Maar goed dit soort dingen zijn wel vaker genoemd in vergelijkbare topics. Ik heb het dan ook wel een enkele keer geprobeerd, maar het kost zoveel moeite en het gaat zo slecht op dat soort momenten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit heb doorgezet, gewoon vanwege de energie die het kost.
pi_73938792
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:59 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Probeer je eerst aan je eigen onzekerheid te werken kerel want anders kom je nergens. Maandag was er op de NOS dacht ik een programma over soortgelijke gasten . Ook niet lelijk , goede baan leuke vrienden maar met vrouwen totaal niets. Gingen ze allemaal tips geven enz misschien kun je dat ergens terug kijken voor wat praktische tips ?
Thanks, weet je toevallig ook de titel van het programma?
quote:
En qua sport en vereniging tja . Wat vind je zelf leuk dan? Sowieso moet je niet lid worden ergens omdat je een chick wilt scoren maar omdat je het leuk vind . Ik heb tot mijn 18e op korfbal (fail) gezeten maar die gemengde kampen waren echt een paradijs . Er waren ook superveel stelletjes binnen die vereniging toen.
Ik had ook niet alleen vanwege vrouwen bij een vereniging gewild, ook bijv toffe feesten e.d. Wat ik zelf leuk vind behalve de dingen die ik nu doe weet ik eigenlijk niet echt. Ik weet ook niet zo goed hoe ik daar achter kom, behalve dan proberen, maar dat is in de praktijk weer een grote stap.
quote:
Verder neem ik aan dat je toch ook wel vrienden en familie hebt die op verjaardagen weer vrouwelijk schoon mee brengen ? Zoals het nichtje van een goede vriend van jou die op de verjaardag van die vriend komt . Vaak is dat een ongedwongen omgeving en kom je vaak snel te horen of iemand vrijgezel is of niet.
Dat zijn inderdaad de situaties waar ik m'n hoop een beetje op gevestigd had. Helaas valt het in de praktijk erg tegen. Via familie is het helemaal niets iig. Op verjaardagen van vrienden zijn heel af en toe wel eens vrijgezelle vrouwen, maar ook daar is het me nooit echt gelukt om fatsoenlijk mee te praten. De reden weet ik eigenlijk niet eens precies.
quote:
En anders kun je nog op reis gaan naar het buiteland om te werken . Druiven plukken (seizoen is helaas net voorbij) of horeca en de vrouwen zijn op die vakanties ook een stul relaxter en makkelijker als het om sex etc gaat.
Ik heb wel plannen voor een langere tijd in het buitenland. als het goed is over minder dan een jaar. Ik kan niet echt beoordelen of het makkelijker gaat dan.
quote:
Heel verhaal maar de essentie van je probleem ligt hem (als ik zo vrij mag zijn )in A het feit dat je door je werk/school/omgeving niet of nauwelijks met vrouwen in contact komt en B ben je erg onzeker en teveen bezig met de vraag "Wanneer gaat het eindelijk gebeuren ?"
Grotendeels ja. Of ik te veel bezig ben met die laatste vraag? Misschien in m'n achterhoofd, niet heel bewust over het algemeen. Natuurlijk zijn er zo momenten, maar in het normale leven valt het heel erg mee denk ik.
quote:
Just relax kerel en geniet van de andere dingen . Ik kan je uit ervaring vertellen dat een relatie leuk is maar soms is alleen ook heeeeeerlijk als je single bent
Vast en zeker, maar na zoveel jaar single wil ik ook wel eens weten hoe een relatie is. Ik geniet ook zeker van andere dingen. Ik heb best een actief leven. Ik weet zeker dat er veel mensen een veel saaier leven hebben. In een topic als dit wordt het natuurlijk heel erg uitvergroot, maar ik het dagelijks leven ben ik er vrij weinig mee bezig. Mensen die mij goed kennen, maar niet heel erg goed, weten er ook niet eens echt van. Ik denk niet dat het te merken is voor buitenstaanders. De onzekerheid waarschijnlijk wel, daar wil ik ook echt aan werken.
pi_73938803
Zoek eens op Paul Janka, mijn geheim
pi_73938817
Heb je dan ook problemen met nieuwe bekenden op te doen van het eigen geslacht? Zo niet, misschien moet je de vrouwen die je ziet etc ook niet zien als potentiele kandidaat, benieuwd of het dan nog zo moeilijk gaat. Sowieso meer vrouwen in je vriendenkring kan geen kwaad, via hen kun je ook weer anderen leren kennen.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_73938972
Ik vind best veel 'ik' in je stukje.
Jij vindt het eng, raar, weet niet hoe het moet, wat je moet doen etc etc...
Misschien vinden die vrouwen dat ook wel??

Misschien moet je er gewoon niet zoveel over nadenken, en gewoon doen (ja, dat is veel gemakkelijker gezegd dan gedaan).
pi_73939041
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 05:30 schreef Joy_Division het volgende:
Heb je dan ook problemen met nieuwe bekenden op te doen van het eigen geslacht? Zo niet, misschien moet je de vrouwen die je ziet etc ook niet zien als potentiele kandidaat, benieuwd of het dan nog zo moeilijk gaat. Sowieso meer vrouwen in je vriendenkring kan geen kwaad, via hen kun je ook weer anderen leren kennen.
Sluit ik me bij aan, ben zelf ook geen held om op vrouwen af te stappen, maar zie ze niet meteen als potentiële kandidaat, maar gewoon als iemand waarmee je een gezellig praatje maakt.. Als er echt een klik is of gaat komen, merk je dat vanzelf wel.. Stel jezelf er voor open en ga zeker niks forceren.. Vrouwen in je vriendengroep is altijd goed, je kunt veel van ze leren en je zult merken dat je dan ook veel sneller en makkelijker in contact komt met andere vrouwen. Als je er dan nog steeds moeite mee hebt, drink een goeie borrel, dit werkt vaak ook goed op je zelfvertrouwen en het houdt je zeker wel aan de praat. Succes ermee!
pi_73939623
tvp
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_73940489
TS: je bent een laatbloeier. En hoewel sommige mensen denken dat dat fout is: nee, dat is dus niet zo. Dat het frustraties oplevert: ja, dat klopt. Ik ben/was zelf ook een laatbloeier en had op mijn 23e ook pas mijn eerste vriendin. Daarvoor ook absolutely zero. Ik denk dat jouw situatie aardig overeenkomt met de mijne van destijds (technische opleiding, weinig vrouwen tegenko-men mede omdat ik ook niet uitging vanwege mijn astma). Nu, 7 jaar later en een paar vrouwen verder denk ik echt "waar heb ik me destijds druk om gemaakt??"

Wat je op dit moment doet is jezelf te veel druk opleggen. Zodra je in gesprek komt met een vrouw denk je “ik moet goed overkomen” e.d. en daarvan ga je stressen. Wat je nu eerst moet proberen is gewoon normaal met vrouwen te gaan praten/omgaan. Dan ga je hun denkwijze een beetje snappen en dan weet je ook beter hoe je je moet gedragen in het geval je een echte leuke vrouw tegenkomt. En niet bang zijn om op je bek te gaan, dat gaat iedereen (maar da’s makkelijk gezegd uiteraard).

En daarnaast: dat je al 22 bent: boeien. Je hoeft niet bang te zijn dat vrouwen je daar op afwijzen. En sowieso hoeven vrouwen in het begin niet te weten dat je nog geen relatie hebt gehad En wat betreft de eerste kus: gewoon haar bewegingen nadoen, waarschijnlijk heeft ze het dan niet eens echt door...

En over het ontmoeten van vrouwen: sportclubs, jongerenvakanties, dat soort dingen. Ik ben nog steeds van mening dat een vrouw tegenkomen tijdens het uitgaan niet echt werkt. Tenminste, bij mij niet. En zoals je zelf ook al aangaf: je bent geen player. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je daarom geen vrouwen moet aanspreken tjidens het uitgaan...

Volgens mij komt jouw tijd nog wel
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:38:59 #25
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73940598
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:33 schreef AlmightyArjen het volgende:
TS: je bent een laatbloeier. En hoewel sommige mensen denken dat dat fout is: nee, dat is dus niet zo. Dat het frustraties oplevert: ja, dat klopt. Ik ben/was zelf ook een laatbloeier en had op mijn 23e ook pas mijn eerste vriendin. Daarvoor ook absolutely zero. Ik denk dat jouw situatie aardig overeenkomt met de mijne van destijds (technische opleiding, weinig vrouwen tegenko-men mede omdat ik ook niet uitging vanwege mijn astma). Nu, 7 jaar later en een paar vrouwen verder denk ik echt "waar heb ik me destijds druk om gemaakt??"

Wat je op dit moment doet is jezelf te veel druk opleggen. Zodra je in gesprek komt met een vrouw denk je “ik moet goed overkomen” e.d. en daarvan ga je stressen. Wat je nu eerst moet proberen is gewoon normaal met vrouwen te gaan praten/omgaan. Dan ga je hun denkwijze een beetje snappen en dan weet je ook beter hoe je je moet gedragen in het geval je een echte leuke vrouw tegenkomt. En niet bang zijn om op je bek te gaan, dat gaat iedereen (maar da’s makkelijk gezegd uiteraard).

En daarnaast: dat je al 22 bent: boeien. Je hoeft niet bang te zijn dat vrouwen je daar op afwijzen. En sowieso hoeven vrouwen in het begin niet te weten dat je nog geen relatie hebt gehad En wat betreft de eerste kus: gewoon haar bewegingen nadoen, waarschijnlijk heeft ze het dan niet eens echt door...

En over het ontmoeten van vrouwen: sportclubs, jongerenvakanties, dat soort dingen. Ik ben nog steeds van mening dat een vrouw tegenkomen tijdens het uitgaan niet echt werkt. Tenminste, bij mij niet. En zoals je zelf ook al aangaf: je bent geen player. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je daarom geen vrouwen moet aanspreken tjidens het uitgaan...

Dit
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:41:05 #26
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73940635
De OP en je overige posts zijn een 'feest' van herkenning voor mij, als ik terugdenk aan hoe ik was en dacht toen ik jouw leeftijd had. Jézus, wat heb ik een tijd en energie verspild aan diezelfde angst-gemotiveerde, fatalistische en neerslachtige retoriek als jij hier laat lezen.

Het begint al in je OP, waarin je puntsgewijs de beren op je weg opstapelt:
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:38 schreef OngeschiktX het volgende:
- Allereerst kom ik in m'n huidige leven vrij weinig situaties tegen waar ik eventueel een vriendin(of evt scharrel) aan zou kunnen overhouden.
...
- Alleen heb ik dan een tweede probleem.
...
- Stel dat het toch een keer goed loopt en ik weet een afspraakje te regelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik me dan op m'n gemak ga voelen en dat zo'n date een succes wordt.
...
- Een stapje verder.. de eerste kus? Ook dat zal problemen opleveren.
Je lijkt alleen maar in problemen te denken; iedere kans om het positiever aan te pakken druk je de kop in. Je bent bij voorbaat al zodanig verlamd om iets spontaans te proberen dat er natuurlijk weinig kán veranderen aan je situatie.

Ik kan hier heel lang over uitweiden, maar waar het op neer gaat komen is dat je hóógnodig moet afleren te denken in problemen. Je ziet al die dingen bij elkaar als één groot gewicht dat als een donderwolk boven je hangt, en dat ga je niet kunnen oplossen.
Het bestaat allemaal voor 99% alléén in jouw hoofd, dat kun je gerust van me aannemen.

En by-the-by:
quote:
Op je 16e zijn dat soort dingen niet zo erg, maar m'n leeftijd maakt het toch wel genanter en moeilijker. Het gaat ook allemaal zo hard, ik word snel ouder
Je bent 22 man. Doe eens normáál.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_73940651
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 05:15 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Thanks, weet je toevallig ook de titel van het programma?
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10196053&md5=80fcc040fb51c08f5d2ae1dd6949cff1

Leuk om te zien
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73942549
Hoewel makkelijker gezegd dan gedaan: je moet minder wanhopig worden en meer zelfverzekerd. Toch jammer dat je in het dagelijks leven niet veel contact hebt met meisjes, omdat die er niet zoveel zijn. Want juist in dat soort situaties ontstaan er vaak relaties. Met 22 jaar ben je echt nog niet verloren, hoor. Des noods ga je doen aan internetdating om in contact te komen met meisjes. Hebben je vrienden zelf ook geen meiden waarmee ze omgaan? Zij hebben al wel vriendinnetjes gehad enzo dus? Kunnen ze dan niemand voor je regelen? Een keer een paar meiden uitnodigen en afwachten of er een match bij zit.

Probeer je niet zenuwachtig te maken, als je geen gesprek met iemand kunt voeren dan was het sowieso al niet meant to be. Je moet iemand vinden met wie het klikt en waar je je op je gemak bij voelt. En wat betreft die eerste zoen....tja, ik denk dat je zoiets wel aanvoelt. En zo niet, dan is er nog het meisje die initiatief kan nemen. Mocht je erg slecht zijn, dan kan ze altijd denken dat het door de zenuwen komt. Zo'n ramp is het ook niet, zij stuurt je wel aan denk ik en dan is het slechts een kwestie van op je gevoel afgaan. Misschien ben je wel een natural talent.

En bij het uitgaan, drink je dan ook alcohol? Word je daar niet losser van?
pi_73942778
Genoeg meisjes die je waarschijnlijk wel leuk vonden, maar die ondernemen vaak zelf geen actie.
Dat moet de jongen dan doen, enzo. Anders zal ie wel niet geinteresseerd zijn.
quote:

Vooral positief blijven denken, je bent zeker niet de enige in deze situatie.
pi_73943540
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:18 schreef Kekaa het volgende:
Misschien moet je er gewoon niet zoveel over nadenken, en gewoon doen (ja, dat is veel gemakkelijker gezegd dan gedaan).
Iedereen die dit zegt denkt er zelf niet bij na, daar kom je gewoon niet vanaf.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 11:37:57 #31
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_73943713
Interessant verhaal..... Herkenbaar ook wel. Ik dacht ook in veel opzichten zoals TS,
(en stiekem heb ik nog steeds soms zulke gedachten)

Iedereen is onzeker over zichzelf op bepaalde punten, de een wat meer dan de ander.

Soms moet je gewoon schijt hebben aan dingen en gewoon ervoor gaan. Ja dat klinkt lekker makkelijk, en irl gaan die dingen nou eenmaal niet altijd zo makkelijk....weet ik ook wel. Maar ik probeer mezelf nu wel gewoon aan te leren om die contacten juist wel aan te gaan. Ook al ben ik soms erg onzeker over dingen.

Heb genoeg situaties waar ik achteraf op terug kijk, dat ik denk van...sukkel... had je nou maar iets gedaan dan had je het in ieder geval geweten.
Daarom dat ik probeer om er van te leren...

Hoop dat je wat hebt aan de reacties hier man... good luck!
pi_73943989
Je moet het gewoon leren accepteren! Sommige mensen zijn nu eenmaal niet in de wieg gelegd voor een relatie. Geniet gewoon van het leven als vrijgezel, lekker doen wat je zelf wilt zonder rekening te moeten houden met iemand anders
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:48:57 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73944088
Het is helemaal niet gezegd dat TS niet geschikt is voor een relatie. Vooralsnog ziet hij vooral een heleboel praktische bezwaren die als een huizenhoge drempel staan tussen hem en een relatie.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:50:26 #34
94676 Garisson72
pi_73944142
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:46 schreef Sicstus het volgende:
Je moet het gewoon leren accepteren! Sommige mensen zijn nu eenmaal niet in de wieg gelegd voor een relatie. Geniet gewoon van het leven als vrijgezel, lekker doen wat je zelf wilt zonder rekening te moeten houden met iemand anders
Met 22 jaar is het echt te vroeg voor deze conclusie.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:48 schreef Lienekien het volgende:
Vooralsnog ziet hij vooral een heleboel praktische bezwaren die als een huizenhoge drempel staan tussen hem en een relatie.
Idd, de nadruk ligt erop dat hij dat zo ziet.
pi_73944211
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:50 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Met 22 jaar is het echt te vroeg voor deze conclusie.
[..]

Idd, de nadruk ligt erop dat hij dat zo ziet.
Idd. Zoiets kan je pas rond je 40e ofzo concluderen. En dan nog...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:53:34 #36
94676 Garisson72
pi_73944247
Ik zag het licht pas toen ik voorbij de 30 was.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:03:11 #37
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_73944570
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:46 schreef Sicstus het volgende:
Het enige dat hij moet accepteren, is dat hij de ware nog niet is tegengekomen.
Maar dat kan binnen een uur veranderd zijn.
TS, maak je er niet zo druk over. Leef inderdaad gewoon je leven zoals het nu is. Ik weet 100% zeker dat er vandaag of morgen ineens contact is met die ene speciale.
En dan zul je lachen om al de twijfels die je nu hebt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_73945005
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:53 schreef Garisson72 het volgende:
Ik zag het licht pas toen ik voorbij de 30 was.
wat voor licht? Dat je single wil blijven?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:26:03 #39
94676 Garisson72
pi_73945227
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
wat voor licht? Dat je single wil blijven?
Nee, dat ik mezelf niet moet verlammen met angst-gemotiveerde gedachten.
pi_73945398
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:03 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het enige dat hij moet accepteren, is dat hij de ware nog niet is tegengekomen.
Maar dat kan binnen een uur veranderd zijn.
TS, maak je er niet zo druk over. Leef inderdaad gewoon je leven zoals het nu is. Ik weet 100% zeker dat er vandaag of morgen ineens contact is met die ene speciale.
En dan zul je lachen om al de twijfels die je nu hebt.

Ik denk juist dat het belangrijk is te begrijpen dat er helemaal geen ware is. Dat er een praktisch oneindige hoeveelheid vrouwen is waarmee je met allemaal een verschillende relatie kunt hebben. Je moet jezelf alleen de gelegenheid geven met ze in contact te komen. Maar goed, dat zeg ik als 'laatbloeier' wiens probleem vaak was: 'Zij is het helemaal, maar ze ziet het niet in me''.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:46:17 #41
94676 Garisson72
pi_73945876
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:32 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik denk juist dat het belangrijk is te begrijpen dat er helemaal geen ware is. Dat er een praktisch oneindige hoeveelheid vrouwen is waarmee je met allemaal een verschillende relatie kunt hebben. Je moet jezelf alleen de gelegenheid geven met ze in contact te komen. Maar goed, dat zeg ik als 'laatbloeier' wiens probleem vaak was: 'Zij is het helemaal, maar ze ziet het niet in me''.
Helemaal waar.

Wat er vooral uit spreekt, is dat vrouwen op een voetstuk worden geplaatst: het hele beeld van Deze Perfecte Vrouw wordt zo groot en allesverzengend gemaakt dat het verkrampend werkt. Je moet je ervan overtuigen dat er niets bijzonders aan is, dan leer je om alle situaties aangaande vrouwen veel ontspannener tegenmoet te treden. En dat is een verschil van dag en nacht.
pi_73945927
topic nr. 324983209472384902790.

re: kan er geen centraal topic hiervoor komen?
pi_73945965
bijvoorbeeld dat pick-up meiden topic nummertje 6 alweer!

zelfde onderwerp, zelfde wanhoop, zelfde tips.
pi_73946167
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:49 schreef dawg het volgende:
bijvoorbeeld dat pick-up meiden topic nummertje 6 alweer!

zelfde onderwerp, zelfde wanhoop, zelfde tips.
Ik heb toch het idee dat dat andere topic meer over "goedkopere en simpelere" vrouwen gaat...
pi_73946263
ook dat topic gaat over gasten die niks klaar krijgen bij vrouwen, en dan specifiek over de pua-bijbel.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:54:14 #46
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_73952790
Wanneer je probleem nr1 kan overkomen (zoals je zelf stelt) dan lost probleem nr 2 zichzelf op.
Ik heb de indruk dat je mikt op een one lucky shot (ok de woordkeuze is wellicht verkeerd in deze context) als het op vrouwen aankomt. Je wil 1 vrouw tegenkomen die je toevallig ergens ontmoet, waar je toevallig ook nog mee aan de praat geraakt, waar je toevallig niet dichtklapt, waar je toevallig zonder problemen een nr van krijgt, toevallig in slaagt om zonder problemen mee te zoenen, toevallig... uiteindelijk de vrouw wordt waar je de rest van je leven bij blijft.

Dat bestaat niet.

Er is niets mis mee om ergens in dat hele traject de mist in te gaan waardoor het op niets uitloopt. Er zijn genoeg andere vrouwen, waar je weer van voor af aan kan proberen. Hoe vaker je probeert om contact te leggen, hoe makkelijker het telkens zal gaan, en zo kan je elke "fase" in dat traject verbeteren.

Stap af van het idee dat je 1 keer het geluk moet hebben dat alles meezit, want dan zit je op je 40ste nog alleen. En niet iedereen is op z'n 16de al een ervaren kusser, laat staan een droom in bed. Van al diegenen die er wat later bij waren, en dat zijn er genoeg, hoor je gewoon niets waardoor het lijkt alsof je gigantisch achterloopt op de rest. Vergeet ook niet dat veel mannen hun ervaringen overdrijven...

Als het face to face niet lukt, of de drempel te hoog is, ga dan idd een keer kijken op dating sites. Dan kan je iig aftasten hoe je een gesprek kan opbouwen. Wat betreft kussen, er is niks mis met een vrouw kussen en dan nadien ontdekken dat het toch niets zal worden, je hebt ze dan niet verkracht ofzo...
En voor de seks: genoeg vrouwen op datingsites die niet op zoek zijn naar een relatie maar gewoon van bil willen gaan zonder verplichtingen. Dat jij dan onervaren bent, so be it, je ziet ze nadien wellicht toch niet meer terug.

Klinkt allemaal misschien wat bot, maar samengevat moet je proberen om af te stappen van je doemdenken dat het toch allemaal niet zal lukken, dat je moet zitten wachten tot je een keer geluk hebt enz. Probeer gewoon, je kon ook niet van de eerste keer zonder zijwieltjes fietsen als het ware. Het is niet gemakkelijk (ervaringsdeskundige hier), maar blijven zitten in het denkpatroon waar je nu in zit leidt nergens naar.
En verder wat Garrison eerder aanhaalden, niet in problemen denken.
pi_73953918
Ach, ik was ook 23 toen ik voor het eerst de interesse van een meid had weten te trekken. Nog altijd geen idee hoe ik het gedaan heb, is sindsdien ook niet meer vaker gelukt, maar toch. En ik was ook bang niet te weten hoe, wanneer, etc. Nouja, een lang verhaal kort: iemand tegengekomen, afgesproken in de kroeg, 's nachts toen we naar huis zouden had ze het koud, ik gaf haar een warme knuffel, en toen stak ze zomaar haar tong in mijn smoel. In eerste instantie schrok ik en had ik zoiets van omg help what do I do now? Dat duurde maar een fractie van een seconde, gewoon nadoen wat zij doet en dan gaat het vanzelf En blijkbaar deed ik het heel zo verkeerd niet, want we hebben er zeker een half uur gestaan zo, midden op straat en vol in de belangstelling van zowel haar als mijn social life

Kortom: niet druk om maken, dat kun je. Echt. We're programmed to be able to do that
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_73956066
Ik heb de reacties niet gelezen, maar afgaande op je eigen post denk ik dat een groot deel van het probleem is dat je te weinig met vrouwen omgaat. En daarmee bedoel ik niet dat je dan minder kans hebt om er één tegen te komen waarbij een wederzijdse klik aanwezig is, maar gewoon platonische omgang. Hoe meer je gewend bent om vrouwen gewoon als vrienden/kennissen te zien, hoe makkelijk je met ze gaat communiceren (met mannen heb je er toch ook geen moeite mee?) zonder dat je in je hoofd allerlei gedachtenkronkels creëert die de zaak moeilijk maken. Probeer dus daar aan te werken, op wat voor manier ook.

Verder is zelfvertrouwen erg belangrijk. Één simpele manier om dit te vergroten is door zoiets als fitness, je wordt er fitter van, zelfverzekerder m.b.t. je uiterlijk, maar het maakt ook hormonen aan die je helpen bij dit soort zekerheid. Je geeft verder ook aan dat je gebrek aan ervaring je onzeker maakt, gezien je leeftijd. Sowieso is je leeftijd nog niet zo uitzonderlijk (je hoort gewoon niet vaak dat mensen van jouw leeftijd of ouder geen ervaring hebben, omdat ze er niet mee te koop lopen), en je schat dingen als zoenen/seks misschien moeilijker in dan ze zijn vooral zoenen gaat vrij automatisch, en is ook erg divers afhankelijk van je zoenpartner. Niet te druk om maken dus. Een beetje stunteligheid en onervarenheid kan voor veel mensen ook juist goed vallen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:18:17 #49
248328 Mi_Mang
Pass me die wirie dan...
pi_73957512
Ik herken mijzelf tot bepaalde hoogte in jouw posts. Ik zit best in een grappige situatie eigenlijk, omdat sommige vrienden en de meeste mede-studenten denken dat ik heel goed ben op het gebied van vrouwen. Het tegendeel is helaas waar. De keren dat meiden interesse toonden, was ik te blind om het te zien en kreeg ik het achteraf te horen van vrienden of collega's.

Aan mijn persoonlijkheid ligt het niet volgens mijn vrienden en collega's. Ik ben makkelijk in de omgang, een goede luisteraar, heb integriteit hoog in het vaandel staan en probeer mensen om mij heen gelukkig te maken. Het is wel zo dat ik behoorlijk passief ben op liefdes gebied. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een meisje uit gevraagd.

Net als jij maak ik mij er af en toe druk om. Dan vraag ik mij af waarom ik zo van de norm afwijk. Ik denk dat ik gewoon niet aantrekkelijk genoeg ben voor de Nederlandse vrouw. Ik ben gemiddeld qua uiterlijk, maar klein van postuur ( Aziaat). Voor de meeste vrouwen houdt het dan op. Ik neem het ze ook zeker niet kwalijk.

Ik doe mijn ding gewoon. In de zin van: ik wil mijn studie afronden, naar het buitenland gaan en leven volgens mijn idealen. Misschien ontmoet ik ooit een leuk meisje waarbij de interesse wederzijds is, misschien niet. Ik ben geliefd bij mensen, dat voel ik gewoon en dat is voor mij nu veel belangrijker.

EDIT:

Ik ben trouwens ook 22.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:21:11 #50
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73957610
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:39 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik heb best spijt dat ik nooit bij een studentenvereniging ben gegaan, had er vast en zeker mee geholpen. Inmiddels schiet m'n studie al erg op dus een studentenvereniging gaat niet echt meer lukken. Nu voetbal en fitness ik als sport, ook niet echt een manier om met vrouwen in contact te komen. Wat zou een goede sport zijn om bij een vereniging te doen? En zou het de moeite waard zijn om nog mee te beginnen?
Ik hockey en heb salsales. Kom dus meer vrouwen dan mannen tegen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73957946
die reacties die sommige geven, zo grappig,,.. alsof het een taboe is dat hij nog
geen vriendin heeft gehad! Het ergste is dat je er zelf ook zo mee om gaat!
Het is toch helemaal niet erg?

Ik zou eerder voor een man gaan die over weinig meiden is geweest,
dan iemand die als het ware zijn teller al op 10 heeft staan als hij inmiddels de leeftijd 22 heeft bereikt..
& that's my point of view
pi_73961216
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:33 schreef cutegirly het volgende:
die reacties die sommige geven, zo grappig,,.. alsof het een taboe is dat hij nog
geen vriendin heeft gehad! Het ergste is dat je er zelf ook zo mee om gaat!
Het is toch helemaal niet erg?

Ik zou eerder voor een man gaan die over weinig meiden is geweest,
dan iemand die als het ware zijn teller al op 10 heeft staan als hij inmiddels de leeftijd 22 heeft bereikt..
& that's my point of view
TS: dit soort vrouwen zoek je. De vrouwen die er op afknappen dat je met 22 jaar nog geen vriendin hebt gehad zijn het niet waard...
pi_73961678
TS, het maakt inderdaad niks uit dat je 'al' 22 bent.
Ik sluit me aan met de post hierboven, de meeste (leuke) meiden hebben liever een onervaren jongen dan een player! players zijn vreselijk!

Ik snap de 'druk' die je ervaart, maar die is onterecht. Alleen zodra je je er zelf naar gaat gedragen, wordt het een probleem. Maar als jij zelf lekker in je vel zit, en er geen problemen mee hebt dat je op je 22ste nog geen relatie hebt gehad, vind je omgeving het ook niet vreemd
Bovendien ben je niet de enige, er zitten meer mensen in jouw positie dan je denkt, alleen laten niet veel mensen het merken.

Tip: probeer is wat meer met meiden om te gaan. En dan bij voorkeur geen meiden die je perse aantrekkelijk vindt, maar gewoon voor de gezelligheid. Maak gewoon is een praatje, plaats ze niet op een voetstuk, kom erachter wat ze leuk vinden. Wij zijn ook maar mensen hoor! En net zo bang voor een blauwtje als jij.
En doe dit trouwens bij voorkeur niet in een discotheek, want daar hangt de verkeerde sfeer. Te gedwongen.
Socialise gewoon is bij je in de buurt, of op school, op bij een vereniging, sportclub, feestjes, verjaardagen, noem maar op.
Je zult merken, het wordt vanzelf makkelijker, echt. Dan denk je, waar ben ik in godsnaam zo bang voor geweest? Dan is de stap naar een meisje versieren makkelijker gemaakt.

En tot slot: Op ieder potje past een dekseltje.

donderdag 22 oktober 2009 @ 20:55:20 #54
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_73962427
Ik was, toen ik rond de 18 was, ook bang dat ik nooit een vriendin zou krijgen / seks zou hebben / etc.

Ik ben nu 28 en heb genoeg seks gehad, behoorlijk vaak gezoend en ook veel ander fijn contact met vrouwen gehad. In de ogen van mijn 18-jarige zelf zou ik nu een held geweest zijn

Toen ik 19 was, begon ik met het lezen van een boek, "Leer te leven" van Dr. Phil (Phillip McGraw). Dat boek heeft mij geholpen bij het opbouwen van zelfvertrouwen, en was het begin van een lange reis op zoek naar mezelf en om mezelf te ontwikkelen.

En dit is volgens mij de voornaamste reden geweest dat ik nu redelijk succesvol geworden ben op het gebied van vrouwen. Een aantal dingen die ik geleerd heb:

- Als je vrouwen als het ware als 'vreemde wezens' beschouwt, heb je al meteen een enorme belemmering. Je kunt dan niet op een lijn komen met vrouwen, waardoor je geen vriendschap met een vrouw kunt opbouwen. Vrouwen zijn mensen, behandel ze zo en niet (uitsluitend) als 'potentiele partners'.

- Hoe meer waarde je hecht aan het krijgen van seks, een vriendin of wat dan ook, hoe groter het probleem voor je wordt. Vroeger dacht ik dat het hebben van een relatie alles was en daarom was het dus ook een groot probleem dat ik het niet had. Naarmate ik meer ervaring kreeg, kwam ik erachter dat seks en een relatie ook niet alles zijn, en daarom kan ik me nu minder afhankelijk opstellen.

- Probeer 'heel' te worden van jezelf. Lees zelfhulpboeken, ga naar cursussen of wat dan ook. Als je denkt dat je iemand anders nodig hebt om je 'heel' te kunnen voelen, zal dit zich tonen als afhankelijkheid in een relatie en zelfs al eerder. Vrouwen kunnen het goed aanvoelen als jij ze als het ware smeekt om jouw partner te worden (of met je naar bed te gaan), en dat werkt niet in je voordeel.
of niet
pi_73964985
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:38 schreef OngeschiktX het volgende:
....
Close to my story

Overigens zag ik ergens in dit topic een interessante post over 'vrouwen als vreemde wezens' en ik denk dat daar wel iets in zit. Alleen is het niet zo zeer (bij mij iig) dat ik ze als een potential target zie, maar misschien meer dat ik bang ben dat zij denken dat ik dat denk (right ) en daarom maar een beetje afstand houd om de schijn te vermijden... Denk dat dit voor de ts het zelfde is?
pi_73972447
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 05:30 schreef Joy_Division het volgende:
Nee met eigen geslacht het ik geen probleem, al spreek ik dan ook niet zo snel onbekenden aan, dat gaat meestal via via, iets wat ik met vrouwen ook zou moeten hebben. Vrienden hebben ook niet veel vrouwen in hun vriendenkring eigenlijk. Wel een paar keer op vakantie gehad dat we een groepje vrouwen tegen kwamen en de vrijgezelle vrouwen worden dan vaak vrij snel geregeld door m'n vrienden. Ik ken vrij weinig jongens die meisjes in hun vriendenkring hebben.
quote:
Zou kunnen, ik maak me alleen ook zorgen over de toekomst, want ik zie m'n situatie niet zo heel snel veranderen vanzelf, ik moet er echt actief iets aan doen. Waarschijnlijk rol ik normaal gesproken in een baan waar ook geen vrouwen werken en dan zit ik in een gelijksoorte situatie en dan wil ik wel graag voorkomen. Daarbij las ik pas een artikel waarin stond dat jongens die als maagd van de TU afkomen, 50% kans hebben om maagd te blijven, was een onderzoek onder een redelijk aantal TU studenten.
quote:

Ik ben niet heel bang dat vrouwen me afwijzen omdat ik nog nooit iets gehad/gedaan heb, wel dat ik het gewoon niet kan en dat het gewoon nooit meer gaat gebeuren.
quote:

Ik hoop het.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:41 schreef Garisson72 het volgende:
Je lijkt alleen maar in problemen te denken; iedere kans om het positiever aan te pakken druk je de kop in. Je bent bij voorbaat al zodanig verlamd om iets spontaans te proberen dat er natuurlijk weinig kán veranderen aan je situatie.
Klopt een beetje, het zijn periodes die ik heb. Ik kan ook periodes hebben waar ik het redelijk positief inzie en niet heel veel bezig ben met het liefdes gebeuren. De laatste dagen werd ik er weer een aantal keer mee geconfronteerd en dan zie het af en toe wel eens heel negatief in.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoewel makkelijker gezegd dan gedaan: je moet minder wanhopig worden en meer zelfverzekerd. Toch jammer dat je in het dagelijks leven niet veel contact hebt met meisjes, omdat die er niet zoveel zijn. Want juist in dat soort situaties ontstaan er vaak relaties. Met 22 jaar ben je echt nog niet verloren, hoor. Des noods ga je doen aan internetdating om in contact te komen met meisjes. Hebben je vrienden zelf ook geen meiden waarmee ze omgaan? Zij hebben al wel vriendinnetjes gehad enzo dus? Kunnen ze dan niemand voor je regelen? Een keer een paar meiden uitnodigen en afwachten of er een match bij zit.
Soms wel eens een verjaardag van een vriend waar dan enkele vriendinnen van de vriendin van een vriend bij is, ik ben nooit echt in gesprek gekomen. Ook niet echt zelf een poging gedaan, het is alleen bij overwegen gebleven.
quote:
Probeer je niet zenuwachtig te maken, als je geen gesprek met iemand kunt voeren dan was het sowieso al niet meant to be. Je moet iemand vinden met wie het klikt en waar je je op je gemak bij voelt. En wat betreft die eerste zoen....tja, ik denk dat je zoiets wel aanvoelt. En zo niet, dan is er nog het meisje die initiatief kan nemen. Mocht je erg slecht zijn, dan kan ze altijd denken dat het door de zenuwen komt. Zo'n ramp is het ook niet, zij stuurt je wel aan denk ik en dan is het slechts een kwestie van op je gevoel afgaan. Misschien ben je wel een natural talent.

En bij het uitgaan, drink je dan ook alcohol? Word je daar niet losser van?
Ik drink wel alcohol, maar het heeft weinig invloed op m'n gedrag, ik word er nauwelijks losser van om de een of andere reden. Ook niet als ik heel veel drink, ik val eerder om dan dat het daar veel in verandert.
pi_73972490
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Heb genoeg situaties waar ik achteraf op terug kijk, dat ik denk van...sukkel... had je nou maar iets gedaan dan had je het in ieder geval geweten.
Yup, herkenbaar. Ik blij dat ik niet de enige ben, al lijkt dat soms in het dagelijks leven wel zo.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:54 schreef Jack. het volgende:
Wanneer je probleem nr1 kan overkomen (zoals je zelf stelt) dan lost probleem nr 2 zichzelf op.
Ik heb de indruk dat je mikt op een one lucky shot (ok de woordkeuze is wellicht verkeerd in deze context) als het op vrouwen aankomt. Je wil 1 vrouw tegenkomen die je toevallig ergens ontmoet, waar je toevallig ook nog mee aan de praat geraakt, waar je toevallig niet dichtklapt, waar je toevallig zonder problemen een nr van krijgt, toevallig in slaagt om zonder problemen mee te zoenen, toevallig... uiteindelijk de vrouw wordt waar je de rest van je leven bij blijft.

Dat bestaat niet.

Er is niets mis mee om ergens in dat hele traject de mist in te gaan waardoor het op niets uitloopt. Er zijn genoeg andere vrouwen, waar je weer van voor af aan kan proberen. Hoe vaker je probeert om contact te leggen, hoe makkelijker het telkens zal gaan, en zo kan je elke "fase" in dat traject verbeteren.
Hmm klopt wel, hoewel ik niet bewust op 1 gelukkig moment hoop, maar door de situatie komt het er wel op neer. Ik weet inderdaad dat ik meer contact moet maken, maar ik vind het zo lastig om m'n leven zo te veranderen dat dat het lukt.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:27 schreef Sandoval het volgende:
Verder is zelfvertrouwen erg belangrijk. Één simpele manier om dit te vergroten is door zoiets als fitness, je wordt er fitter van, zelfverzekerder m.b.t. je uiterlijk, maar het maakt ook hormonen aan die je helpen bij dit soort zekerheid. Je geeft verder ook aan dat je gebrek aan ervaring je onzeker maakt, gezien je leeftijd. Sowieso is je leeftijd nog niet zo uitzonderlijk (je hoort gewoon niet vaak dat mensen van jouw leeftijd of ouder geen ervaring hebben, omdat ze er niet mee te koop lopen), en je schat dingen als zoenen/seks misschien moeilijker in dan ze zijn vooral zoenen gaat vrij automatisch, en is ook erg divers afhankelijk van je zoenpartner. Niet te druk om maken dus. Een beetje stunteligheid en onervarenheid kan voor veel mensen ook juist goed vallen.
Fitnessen doe ik al een paar jaar, ik ben ook wel tevreden over m'n lichaam. Ik ben ook lang niet op elk vlak onzeker.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik was, toen ik rond de 18 was, ook bang dat ik nooit een vriendin zou krijgen / seks zou hebben / etc.

Ik ben nu 28 en heb genoeg seks gehad, behoorlijk vaak gezoend en ook veel ander fijn contact met vrouwen gehad. In de ogen van mijn 18-jarige zelf zou ik nu een held geweest zijn

Toen ik 19 was, begon ik met het lezen van een boek, "Leer te leven" van Dr. Phil (Phillip McGraw). Dat boek heeft mij geholpen bij het opbouwen van zelfvertrouwen, en was het begin van een lange reis op zoek naar mezelf en om mezelf te ontwikkelen.

En dit is volgens mij de voornaamste reden geweest dat ik nu redelijk succesvol geworden ben op het gebied van vrouwen. Een aantal dingen die ik geleerd heb:

- Als je vrouwen als het ware als 'vreemde wezens' beschouwt, heb je al meteen een enorme belemmering. Je kunt dan niet op een lijn komen met vrouwen, waardoor je geen vriendschap met een vrouw kunt opbouwen. Vrouwen zijn mensen, behandel ze zo en niet (uitsluitend) als 'potentiele partners'.
Vreemde wezens is een wat overdreven benaming, maar vrouwen zijn toch wel wat anders dan mannen. Ik heb tijdens m'n middelbare schooltijd best veel meisjes in m'n vriendengroep gehad, toen had ik totaal geen moeite met de omgang, maar 5 jaar TU en weinig contact met vrouwen heeft er voor gezorgd dat ik het volkomen verleerd ben.
quote:
- Hoe meer waarde je hecht aan het krijgen van seks, een vriendin of wat dan ook, hoe groter het probleem voor je wordt. Vroeger dacht ik dat het hebben van een relatie alles was en daarom was het dus ook een groot probleem dat ik het niet had. Naarmate ik meer ervaring kreeg, kwam ik erachter dat seks en een relatie ook niet alles zijn, en daarom kan ik me nu minder afhankelijk opstellen.
Alles zal het niet zijn, maar toch wel iets waar ik wel behoefte aan heb. Aan seks, maar ook gewoon een keer echte liefde ontvangen, gewoon samen met iemand kunnen zijn, dat mis ik toch wel echt.
quote:
- Probeer 'heel' te worden van jezelf. Lees zelfhulpboeken, ga naar cursussen of wat dan ook. Als je denkt dat je iemand anders nodig hebt om je 'heel' te kunnen voelen, zal dit zich tonen als afhankelijkheid in een relatie en zelfs al eerder. Vrouwen kunnen het goed aanvoelen als jij ze als het ware smeekt om jouw partner te worden (of met je naar bed te gaan), en dat werkt niet in je voordeel.
Ik heb niet het idee alsof ik overkom zoals je beschrijft. Eerder alleen enorm onzeker, maar ik denk niet wanhopig, ik kan niet echt uitleggen waarom, maar dat gevoel heb ik. Ik ga ook nooit een gesprek ik met een meisje met als doel om haar te regelen of wat dan ook, maar zelfs dan blijf ik onzeker.
pi_73972659
quote:
Gekeken. Op zich wel grappig als ik zoiets kijk en er over nadenk, switched m'n gedachte continu tussen 'eigenlijk is het heel makkelijk, dat kan ik ook allemaal wel, niets speciaals' en 'ik ben hier nog heel ver vandaag en moet nog enorm veel leren.' Terwijl het enige wat die gasten doen is vrouwen aanspreken. Ik vind die gasten, die op die training gaan trouwens enorme nerds, voel me ergens veel beter, maar aan de andere kant spreken ze op een gegeven moment wel allerlei vrouwen aan, iets wat ik dan weer niet doe.

Zo gaat het trouwens vaak, dat m'n zelfvertrouwen enorm switched van het een naar het ander op dit gebied.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:30:08 #59
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_73981808
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:49 schreef OngeschiktX het volgende:

Ik heb niet het idee alsof ik overkom zoals je beschrijft. Eerder alleen enorm onzeker, maar ik denk niet wanhopig, ik kan niet echt uitleggen waarom, maar dat gevoel heb ik. Ik ga ook nooit een gesprek ik met een meisje met als doel om haar te regelen of wat dan ook, maar zelfs dan blijf ik onzeker.
Dat bedoelde ik met 'vrouwen als andere wezens beschouwen'. Of ben je ook onzeker als je met mannen praat? Als er duidelijk een verschil is, dan komt dat omdat je niet 'vertrouwd' bent met vrouwen. Als man zul je dat nooit 100% zijn, maar je kunt beginnen met vrouwen gewoon als mensen te behandelen. Raar idee misschien, maar beeld je eens in dat het een man is waarmee je praat, misschien helpt dat.

Als er geen (of weinig) verschil is, dan ben je gewoon onzeker in het algemeen... en is mijn beste advies om daar vooral eerst aan te werken.
of niet
pi_77080694
Even een kickje, inmiddels een paar maanden verder. Ik had eigenlijk weer de behoefte om hier iets over te schrijven, maar net het hele topic weer even doorgelezen en nu is dat al weer minder.

Toch even een soort van update hoe het ervoor staat, misschien hebben jullie verder nog tips voor me.

Op zich is er niet veel veranderd. Ik heb wel een paar keer met vrouwen gepraat en dat ging een beetje wisselend. Twee voorbeeldjes, één met een meisje dat er wel leuk uit zag, maar haar persoonlijkheid vond ik helemaal niets. Dat liep voor geen meter, toen had ik echt weer het gevoel dat het nooit iets zou worden e.d. en alles wat in de OP staat.

Een ander voorbeeld van dat het goed ging, was een aardig meisje, qua uiterlijk vond ik er minder leuk, maar daar kon ik wel weer goed meepraten. Ben daar ook thuis geweest en heb een paar uur met haar gepraat. Verder niets gebeurd, want ondanks dat ze aardig was voelde ik me niet echt aangetrokken en had ik die avond totaal geen intentie om iets te proberen.

Misschien dat puntje 2 en 3 dat van niet kunnen praten dan op zich wel mee valt, al is het wel heel erg wisselend. Moet niet van die bitchie vrouwen hebben, daar word ik bang van.

Puntje 1 blijft nog wel. Ik kom nog steeds vrijwel geen vrouwen tegen en het is echt heel lastig om dat te veranderen. Werk en studie verander ik niet zomaar en ik woon ook in een stad met veel technische studenten, dus hier in de buurt kom ik ook vrijwel geen vrouwen tegen. Via-via eigenlijk ook niet. Nog steeds is uitgaan de enige manier om vrouwen tegen te komen en dat werkt niet voor mij. Ik heb ook niet echt de behoefte om dat wel te laten werken, want ik denk niet dat dat lukt. Een player word ik nooit.

Aan de ene kant ben ik iets opgeschoten de laatste maanden, misschien iets zelfverzekerder. Aan de andere kant nog steeds nooit gekust en verder en qua situatie is het ook niet veranderd.
pi_77082517
Ga op Salsadansen
Waarom? Lees hier!
Beneath the gold, bitter steel
  donderdag 21 januari 2010 @ 01:43:03 #62
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_77082879
Waar de hel woon je als je vrijwel geen vrouwen tegenkomt

Ben je niet gewoon iets te kieskeurig?
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_77082965
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:43 schreef N-E-R-D het volgende:
Waar de hel woon je als je vrijwel geen vrouwen tegenkomt

Ben je niet gewoon iets te kieskeurig?
Delft? (Oke mijn vooroordeel spreekt hier)
pi_77083463
Maak je in ieder geval maar geen zorgen voor je eerste zoen en eerste seks, want dat gaat toch allemaal wel vanzelf. Ze zal het hoogstwaarschijnlijk niet doorhebben. En zo wel, dan vindt ze het toch niet erg.

Verder.. tjsa.. het zuigt om een man te zijn omdat er dan verwacht wordt dat je de eerste stappen maakt.

Je moet toch lef proberen te krijgen. Ik ben zelf ook geen held in het versieren, dus concrete tips kan ik je niet geven. Die zijn er ook niet echt denk ik. Het ligt allemaal van de situatie af.

Ik zit eraan te denken om tegen de eerstvolgende leuke dame die ik tijdens het uitgaan tegenkom te zeggen: Je ziet er leuk uit, wil je wat te drinken van me? Of iets anders wat heel direct is. Doe je mee? Het kan alleen maar falen, maar het is wel een drempel die genomen moet worden volgens mij.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_77084346
Je hebt er niks aan TS, want als je geen zelfvertrouwen hebt kun je het ook niet makkelijk krijgen, maar mijn beste vriend is bijna 26 en heeft welgeteld 1x getongzoend. Natuurlijk was ik wel nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan maar ik heb nooit gedacht ´wat vreemd´ of het minderwaardig gevonden, omdat hij van begin af aan een hele open houding had met veel zelfvertrouwen. En het blijkt dat hij dat ook in bed heeft haha. Ik heb met menig man mogen seksen met veel meer ervaring die véél onzekerder waren.
zelfde als diginoob
pi_77084638
TS, ikzelf ben ook een "laatbloeier" geweest. Zoals EgoTrippin ook al meemaakte, "pas" op mn 18e voor het eerst gezoend. Nooit problemen mee gehad, aangezien ik de instelling "het komt vanzelf wel" had. Was alleen wel rete-irritant als ik hevig verliefd was .

Maar goed, hetgeen dat mijn leven volledig omver gooide qua dit soort activiteiten, was domweg uitgaan. Veel concerten, festivals en kroegen in andere steden. Op een gegeven moment, kreeg ik de sociale skills om mensen daadwerkelijk aan te spreken. En van het 1 kwam het ander.

Mijn advies zou dus ook zijn, ga wat vaker alleen naar vreemde (sociale) omgevingen. Misschien dat het voor jou net zo goed werkt als het voor mij deed.
pi_77084666
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 07:52 schreef diginoob2 het volgende:
Je hebt er niks aan TS, want als je geen zelfvertrouwen hebt kun je het ook niet makkelijk krijgen, maar mijn beste vriend is bijna 26 en heeft welgeteld 1x getongzoend. Natuurlijk was ik wel nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan maar ik heb nooit gedacht ´wat vreemd´ of het minderwaardig gevonden, omdat hij van begin af aan een hele open houding had met veel zelfvertrouwen. En het blijkt dat hij dat ook in bed heeft haha. Ik heb met menig man mogen seksen met veel meer ervaring die véél onzekerder waren.
Friends with benifits? Lucky guy

Anyway, zelfvertrouwen is maar een gedeelte van de oplossing. Hoeft niet eens als eerste te komen. Mijn zelfbeeld is nog altijd niet goed en mn zelfvetrouwen ook nog niet wat ik wil dat het zou moeten zijn. Toch heb ik een , een redelijke baan, een eigen bedrijfje, een sociaal leven waar ik tevreden mee ben en genoeg geld om de dingen te doen die ik wil doen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 09:47:46 #68
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77086406
Ik zou bijna denken dat je een goede maat van me bent, alleen het stukje met de technische studie klopt niet. Derhalve een plichtmatige tvp om hem ook aan de vrouw te krijgen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77086529
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:51 schreef Fingon het volgende:

[..]

Delft? (Oke mijn vooroordeel spreekt hier)
Ja, kut stad.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 07:52 schreef diginoob2 het volgende:
Had ik ook maar zo'n beste vriendin om een keer te oefenen.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:20 schreef RvLaak het volgende:
TS, ikzelf ben ook een "laatbloeier" geweest. Zoals EgoTrippin ook al meemaakte, "pas" op mn 18e voor het eerst gezoend. Nooit problemen mee gehad, aangezien ik de instelling "het komt vanzelf wel" had. Was alleen wel rete-irritant als ik hevig verliefd was .

Maar goed, hetgeen dat mijn leven volledig omver gooide qua dit soort activiteiten, was domweg uitgaan. Veel concerten, festivals en kroegen in andere steden. Op een gegeven moment, kreeg ik de sociale skills om mensen daadwerkelijk aan te spreken. En van het 1 kwam het ander.

Mijn advies zou dus ook zijn, ga wat vaker alleen naar vreemde (sociale) omgevingen. Misschien dat het voor jou net zo goed werkt als het voor mij deed.
Ik ben inmiddels 23, dat is toch wel een heel stuk later. Als je het goed bekijkt al twee keer zo laat, je wordt immers rond je 12-13 beetje actief in liefde en dat soort dingen.

Tja weer alleen dat uitgaan. Ik denk niet dat ik dat ooit zou leren. Op vrouwen in een discotheek afstappen werkt niet echt voor mij. Festivals e.d. ben ik nooit geweest, zou niet weten met wie ik daarheen moet gaan. Ik denk dat als ik in het dagelijks leven gewoon vrouwen tegen kom en er mee om kan (leren) gaan, dat het vanzelf wel een keer lukt. Alleen gebeurt dat niet en het zit er komende jaren ook niet in.

Salsadansen zie ik mezelf nooit doen. Ben nou niet echt heel soepel.
  donderdag 21 januari 2010 @ 09:54:55 #70
157922 fathank
pi_77086602
Hoezo denk je dat je het nooit zal leren om iemand aan te spreken met uitgaan? Je moet ook niet gelijk met de intentie van "wat zou ik graag willen dat zij mijn vriendin is" aanspreken. Gewoon lukraak een beetje lullen, korte gesprekjes voeren. Je moet er niet teveel bij nadenken maar gewoon doen. En op een gegeven moment gaat het gewoon vanzelf..
pi_77086648
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:52 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels 23, dat is toch wel een heel stuk later. Als je het goed bekijkt al twee keer zo laat, je wordt immers rond je 12-13 beetje actief in liefde en dat soort dingen.

Tja weer alleen dat uitgaan. Ik denk niet dat ik dat ooit zou leren. Op vrouwen in een discotheek afstappen werkt niet echt voor mij. Festivals e.d. ben ik nooit geweest, zou niet weten met wie ik daarheen moet gaan. Ik denk dat als ik in het dagelijks leven gewoon vrouwen tegen kom en er mee om kan (leren) gaan, dat het vanzelf wel een keer lukt. Alleen gebeurt dat niet en het zit er komende jaren ook niet in.

Salsadansen zie ik mezelf nooit doen. Ben nou niet echt heel soepel.
Een vriend van mij is 28 & zit in (min of meer) dezelfde situatie .

Daarbij is mijn punt meer, dat je solo naar een concert/festival gaat. Dan wordt je, ik toen iig, gedwongen om mensen aan te spreken. Een aangezien vrouwen net echte mensen zijn...

Maar het zal zeker niet spontaan beginnen. Je moet het een paar keer doen en gewoon volhouden. Je krijgt vanzelf de skills wel.

Bij mij gebeurde het in een dronken bui. Nog steeds geen idee hoe ik haar toen zo ver heb kunnen krijgen, maar op een gegeven moment lagen we op een bankje buiten te zoenen
pi_77087422
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:54 schreef fathank het volgende:
Hoezo denk je dat je het nooit zal leren om iemand aan te spreken met uitgaan? Je moet ook niet gelijk met de intentie van "wat zou ik graag willen dat zij mijn vriendin is" aanspreken. Gewoon lukraak een beetje lullen, korte gesprekjes voeren. Je moet er niet teveel bij nadenken maar gewoon doen. En op een gegeven moment gaat het gewoon vanzelf..
Mja ik weet het eigenlijk niet. Ben nooit echt zo geweest dat ik iedereen maar aanspreek en tijdens uitgaan met harde muziek e.d. vind ik dat extra lastig. Ik vind het dan al lastig om met vrienden te communiceren, laat staan een leuk gesprek met een onbekende te hebben.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Daarbij is mijn punt meer, dat je solo naar een concert/festival gaat. Dan wordt je, ik toen iig, gedwongen om mensen aan te spreken. Een aangezien vrouwen net echte mensen zijn...

Maar het zal zeker niet spontaan beginnen. Je moet het een paar keer doen en gewoon volhouden. Je krijgt vanzelf de skills wel.

Bij mij gebeurde het in een dronken bui. Nog steeds geen idee hoe ik haar toen zo ver heb kunnen krijgen, maar op een gegeven moment lagen we op een bankje buiten te zoenen
Alleen is wel vaker genoemd op dit forum, maar dat is best eng. Ik denk dat ik me heel erg ongemakkelijk en bekeken ga voelen en daardoor nog veel onzekerder word dan ik normaal al ben. Ik zou het een keer kunnen proberen op zich, neem ik in overweging.
pi_77087711
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:21 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Mja ik weet het eigenlijk niet. Ben nooit echt zo geweest dat ik iedereen maar aanspreek en tijdens uitgaan met harde muziek e.d. vind ik dat extra lastig. Ik vind het dan al lastig om met vrienden te communiceren, laat staan een leuk gesprek met een onbekende te hebben.
[..]

Alleen is wel vaker genoemd op dit forum, maar dat is best eng. Ik denk dat ik me heel erg ongemakkelijk en bekeken ga voelen en daardoor nog veel onzekerder word dan ik normaal al ben. Ik zou het een keer kunnen proberen op zich, neem ik in overweging.
Je gaat je nu al van tevoren bedenken hoe andere mensen naar je kijken als je alleen op bv een concert bent. Dat heeft toch geen zin?
En je zult vast niet de enige zijn die alleen op een concert is, denk ook dat de kans op een goed gesprek alleen maar groter is omdat je allemaal van dezelfde band/muziek houdt.
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:39:59 #74
157922 fathank
pi_77088008
quote:

[..]

Het hoeft ook geen heel gesprek te zijn. Begin eens met het meisje dat bijv. naast je staat bij de bar als je wat besteld. Maak een grapje over die sukkel van een barman, of dat ze harder moeten werken achter de bar of weet ik veel wat.. zoek gewoon een aanleiding om een opmerking te maken. Gebruik de situatie. Als er iets raars gebeurt spring daar dan op in..

Improviseren is het toverwoord. Niemand houdt van uitgekookte openingszinnen die je ergens van internet hebt geplukt.
quote:
[..]

pi_77089608
Ik moest meteen aan mijn vader denken toen ik de TT las en in de OP herken ik ook veel. Heel erg onzeker, de ballen verstand van vrouwen en ook geen zin om er iets aan te doen, denkend in problemen en altijd beren op de weg zien... Zwaar vermoeiend voor de omgeving

Wat mezelf betreft: ik ben 29 en heb ook nog nooit een relatie gehad. Wel een beetje seksuele ervaring maar niet in een fijne context . Ik ben dus een echte "laatbloeier", maar dat maakt mij weinig uit. Niet iedereen is geschikt om vroeg aan een relatie te beginnen.
Al begint de behoefte aan een relatie hebben wel toe te nemen, maar (mede) daarvoor ben ik ook aan mezelf gaan werken.
pi_77090148
quote:

[..]

Is anders een Fok meeting niet een idee? Daar "ken" je tenminste een paar mensen
pi_77090200
dronken worden en in de kroeg gaan zitten, geheid dat je iemand aan de haak slaat
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_77091436
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:38 schreef FlinkeNaam het volgende:
dronken worden en in de kroeg gaan zitten, geheid dat je iemand aan de haak slaat
Alleen, da's best kansloos toch eigenlijk. Met anderen erbij wel vaak genoeg gedaan, maar dan maak ik nooit contact. Komt er wel vaak op neer dat die vrienden wel met een meisje staan te praten en dat ik een beetja alleen overblijf.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is anders een Fok meeting niet een idee? Daar "ken" je tenminste een paar mensen
Geen idee, weet niet wanneer dat soort dingen zijn. Ik heb er wel nog steeds een voorstelling van dat het grootste deel nerd is e.d.
pi_77091521
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:10 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Alleen, da's best kansloos toch eigenlijk. Met anderen erbij wel vaak genoeg gedaan, maar dan maak ik nooit contact. Komt er wel vaak op neer dat die vrienden wel met een meisje staan te praten en dat ik een beetja alleen overblijf.
Alleen zat worden is idd behoorlijk kansloos, imo. Maar goed, als het werkt .
quote:
[..]

Geen idee, weet niet wanneer dat soort dingen zijn. Ik heb er wel nog steeds een voorstelling van dat het grootste deel nerd is e.d.
Nou... Het AEX crisis-diner was ernstig gezellig en geen nerds aanwezig. Meer meets heb ik (nog) niet meegemaakt.
pi_77091690
Nerds zitten op tweakers.net, Fok! is heel normaal hoor
pi_77093838
TS: Opvallend is dat je heel veel zegt: "Ik kan dit niet, of dat niet", "Dat is niks voor mij" of "Dat past niet bij mij". Daarmee houdt je jezelf ook in een negatieve spiraal. Zonder dingen te proberen kom je er ook niet achter of je iets niet wilt, kunt of dat het bij je past. Verder worden er een hoop voorstellen, al dan niet serieus, gedaan om hier uit te komen. Wat ik in veel antwoorden van je vervolgens terug zie komen is dat je het wegwuifd met eerder genoemde redenen. Wil je wel geholpen worden? Wil je het écht? Dan zou ik mezelf namelijk afvragen waarom je de hulp die je hier geboden wordt, hoe laagdrempelig het ook is, afslaat. Sta je er echt wel open voor?

Mijn ervaring heeft me geleerd dat als je over een drempel stapt, datgene veel makkelijker wordt. Spreek een keer een meisje aan je zult zien dat je dat een enorme boost geeft en dat je het vaker wilt en gaat doen --> drempel overwonnen. Volgende: .... etc, etc. Ik weet best dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, ik heb hetzelfde gehad. (Bijna) Iederen jongen heeft hetzelfde gehad. Punt is echter dat zij wel die drempel over gingen.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:16 schreef Fingon het volgende:
True. Er is niet voor niets een speciaal computertopic op Fok! waarin staat vermeld dat je daar terecht kunt als je met je vraag niet op tweakers aan durft te komen
pi_77094040
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:12 schreef rencove het volgende:
TS: Opvallend is dat je heel veel zegt: "Ik kan dit niet, of dat niet", "Dat is niks voor mij" of "Dat past niet bij mij". Daarmee houdt je jezelf ook in een negatieve spiraal. Zonder dingen te proberen kom je er ook niet achter of je iets niet wilt, kunt of dat het bij je past. Verder worden er een hoop voorstellen, al dan niet serieus, gedaan om hier uit te komen. Wat ik in veel antwoorden van je vervolgens terug zie komen is dat je het wegwuifd met eerder genoemde redenen. Wil je wel geholpen worden? Wil je het écht? Dan zou ik mezelf namelijk afvragen waarom je de hulp die je hier geboden wordt, hoe laagdrempelig het ook is, afslaat. Sta je er echt wel open voor?

Mijn ervaring heeft me geleerd dat als je over een drempel stapt, datgene veel makkelijker wordt. Spreek een keer een meisje aan je zult zien dat je dat een enorme boost geeft en dat je het vaker wilt en gaat doen --> drempel overwonnen. Volgende: .... etc, etc. Ik weet best dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, ik heb hetzelfde gehad. (Bijna) Iederen jongen heeft hetzelfde gehad. Punt is echter dat zij wel die drempel over gingen.
[..]

True. Er is niet voor niets een speciaal computertopic op Fok! waarin staat vermeld dat je daar terecht kunt als je met je vraag niet op tweakers aan durft te komen
Inderdaad. Misschien moet TS eerst iets doen aan z'n negatieve houding en uitzoeken waar dat vandaan komt. Waarom is ie bang om bepaalde situaties op te zoeken? Is hij van zichzelf zo negatief, is het een teken van onzekerheid?
Misschien helpt het eens met een psycholoog te gaan praten, het topic zo door te hebben gelezen lijkt het inderdaad dat je heeeel moeilijk contact maakt met mensen en het is toch zaak uit te zoeken hoe dit komt.
'Zo ben ik nu eenmaal' is natuurlijk geen reden.
pi_77094551
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Inderdaad. Misschien moet TS eerst iets doen aan z'n negatieve houding en uitzoeken waar dat vandaan komt. Waarom is ie bang om bepaalde situaties op te zoeken? Is hij van zichzelf zo negatief, is het een teken van onzekerheid?
Misschien helpt het eens met een psycholoog te gaan praten, het topic zo door te hebben gelezen lijkt het inderdaad dat je heeeel moeilijk contact maakt met mensen en het is toch zaak uit te zoeken hoe dit komt.
Dat valt opzich wel mee, als ik zijn bericht lees. Hij zegt genoeg vrienden te hebben, heeft contact (met mannen dat wel) op school en werk, en zit ook nog op voetbal en fitness. Het probleem betreft contact met vrouwen.
pi_77094877
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:30 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat valt opzich wel mee, als ik zijn bericht lees. Hij zegt genoeg vrienden te hebben, heeft contact (met mannen dat wel) op school en werk, en zit ook nog op voetbal en fitness. Het probleem betreft contact met vrouwen.
Alleen hoe zitten díe relaties in elkaar? Het is beter om daar eerst achter te komen voordat je stelt: het probleem betreft ... Misschien kom je dan dus wel op een ander probleem uit dat meer met hemzelf te maken heeft dan met vrouwen.
pi_77095251
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:38 schreef rencove het volgende:

[..]

Alleen hoe zitten díe relaties in elkaar? Het is beter om daar eerst achter te komen voordat je stelt: het probleem betreft ... Misschien kom je dan dus wel op een ander probleem uit dat meer met hemzelf te maken heeft dan met vrouwen.
Dat is zeker waar. Het is duidelijk dat TS wat aan zichzelf moet veranderen wilt hij de huidige situatie veranderen en het liefst verbeteren. Het valt aan te raden om de adviezen die in dit topic worden gegeven in grote mate uit te proberen.
En dat kan zeker een enge ervaring zijn, aangezien het huidige leventje dan zal veranderen waardoor TS uit de veilige comfortzone moet stappen en daar is wel lef voor nodig. Maar waar een wil is, is een weg.
pi_77095728
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:47 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Het is duidelijk dat TS wat aan zichzelf moet veranderen wilt hij de huidige situatie veranderen en het liefst verbeteren. Het valt aan te raden om de adviezen die in dit topic worden gegeven in grote mate uit te proberen.
En dat kan zeker een enge ervaring zijn, aangezien het huidige leventje dan zal veranderen waardoor TS uit de veilige comfortzone moet stappen en daar is wel lef voor nodig. Maar waar een wil is, is een weg.
Maar die adviezen staan al maanden in dit topic en er is niks mee gedaan.
Ik denk dat hij er dus wel wat professionele hulp bij kan gebruiken.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:15:06 #87
157922 fathank
pi_77096412
TS moet gewoon eens ballen tonen en op een meisje afstappen. Het probleem is dat je teveel nadenkt. Je moet er niet over nadenken, maar gewoon doen. Als je eenmaal over die drempel heen bent zal het een stuk makkelijker worden. Oftewel je moet gewoon een beetje kloten tonen en jezelf niet als een apatisch hertje naar de slachtbank laten leiden.

"Zo zit ik niet in elkaar, zo ben ik niet" zijn gewoon slappe excuses waar je je achter verschuilt. Who cares dat je op je bek gaat als je een meisje aanspreekt. Volgende keer beter, oefening baart kunst.
pi_77097202
Kijk, ongeschikt, het is allemaal niet zo moeilijk. Als jij een leuke toffe jongen bent dan zien vrouwen dat gelijk en ben je aantrekkelijk voor hun. Als je dat niet bent dan zien ze je niet staan.

Over wat voor persoonlijkheid beschik je? Do you have a life?

Als het puur gaat om het praten met meisjes dan het volgende. Praten met meisjes verschilt weinig met hoe je met je vrienden praat. Als je gewoon praat over leuke dingen met zelfverzekerdheid en humor dan ben je er eigenlijk al. Om van je nervositeit af te komen zul je gewoon zoveel mogelijk met mensen om moeten gaan en vooral met meisjes. Dan kan je op een comfortabele wijze een leuk gesprek voeren met een meisje en een relatie krijgen.

Kan je ze niet vinden? Ga dan naar plekken waar je ze wél tegenkomt. It's as simple as that.
pi_77102805
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:15 schreef fathank het volgende:
TS moet gewoon eens ballen tonen en op een meisje afstappen. Het probleem is dat je teveel nadenkt. Je moet er niet over nadenken, maar gewoon doen. Als je eenmaal over die drempel heen bent zal het een stuk makkelijker worden. Oftewel je moet gewoon een beetje kloten tonen en jezelf niet als een apatisch hertje naar de slachtbank laten leiden.

"Zo zit ik niet in elkaar, zo ben ik niet" zijn gewoon slappe excuses waar je je achter verschuilt. Who cares dat je op je bek gaat als je een meisje aanspreekt. Volgende keer beter, oefening baart kunst.
Kijk, dat hebben wij hier vlak voor dus ook al gezegd, alleen iets genuanceerder
Maar wel mooi dat je het even tot ABC-taal terugbrengt

Het komt er idd op neer dat als je niks doet, er niks verandert. Dus. Gaan met die banaan. Aufmachen. etc.
pi_77108756
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:16 schreef Fingon het volgende:
Ok, ok, sorry.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:12 schreef rencove het volgende:
Ik sta er zeker wel open voor. Ik heb ook gezegd dat ik alleen uitgaan wel een keer ga proberen. Kan het ook niet alle minuut doen. Sommige dingen lijken me echt niets, salsadansen bijv, kan niet alles leuk vinden. Alles wat gezegd wordt neem ik serieus in overweging en ik ga ook zeker dingen proberen.
quote:
Yep, zoals ik in m'n kick ook aangaf ging dat aanspreken ook wel makkelijker dan gedacht, zeker de laatste paar keer.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik ben af en toe wel negatief over mezelf, verder niet echt heel negatief op zich. Ik maak zeker niet heel moeilijk contact. Ik heb hier in de stad een zeer uitgebreid netwerk, wel alleen binnen deze stad, daar buiten niet echt. Ik ken hier heel veel mensen, waar ik prima mee kan uitgaan e.d. Heb nooit problemen met omgang in groepen e.d.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:47 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Yep. Ik probeer zeker te veranderen, maar makkelijk is het niet. Ik ga zoals ik al zei ook dingen proberen, maar vaak kan dat niet alle minuut, ik ben redelijk druk, ook sociaal, dus ik kan niet zomaar even een hele week nieuwe dingen proberen.
pi_77108825
Ja, maar allerhande tips staan al maaaaanden in dit topic.
pi_77109067
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:33 schreef addictivebeat het volgende:
Kijk, ongeschikt, het is allemaal niet zo moeilijk. Als jij een leuke toffe jongen bent dan zien vrouwen dat gelijk en ben je aantrekkelijk voor hun. Als je dat niet bent dan zien ze je niet staan.
Ik denk niet dat ik heel aantrekkelijk ben, maar ook niet heel onaantrekkelijk en voornamelijk door uitstraling. Uiterlijk is wel ok, kleding verzorging e.d. ook wel, alleen heb ik de uitstraling niet, grotendeels door onzekerheid.
quote:
Over wat voor persoonlijkheid beschik je? Do you have a life?
Tja persoonlijkheid zo even omschrijven vind ik vrij lastig.Ik heb zeker wel een leven, ben vaak weg met vrienden, sport regelmatig, doe veel verschillende dingen e.d.
quote:
Als het puur gaat om het praten met meisjes dan het volgende. Praten met meisjes verschilt weinig met hoe je met je vrienden praat. Als je gewoon praat over leuke dingen met zelfverzekerdheid en humor dan ben je er eigenlijk al. Om van je nervositeit af te komen zul je gewoon zoveel mogelijk met mensen om moeten gaan en vooral met meisjes. Dan kan je op een comfortabele wijze een leuk gesprek voeren met een meisje en een relatie krijgen.

Kan je ze niet vinden? Ga dan naar plekken waar je ze wél tegenkomt. It's as simple as that.
Op zich eens, behalve het in theorie makkelijk is om vrouwen te vinden dan in praktijk. Ik moet wel een beetje natuurlijk aanspreekmogelijkheid hebben.
pi_77109399
Wat maakt jou onzeker?
pi_77109555
TVP.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_77109659
Ik denk niet dat iedereen geschikt is voor een relatie. Op zich is er ook niets mis met alleen blijven, gewoon accepteren. Niet iedereen kan een relatie krijgen, dat is niet anders. Je kan beter zorgen dat je leven leuk is zonder relatie. Ik verwacht zelf ook niet echt een relatie te krijgen, waarom weet ik niet, maar ik denk niet dat het er ooit van komt.

[ Bericht 98% gewijzigd door Schuifpui op 21-01-2010 19:53:44 ]
pi_77109716
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:26 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat maakt jou onzeker?
Oa:
Gebrek aan ervaringen met vrouwen
Door me druk te maken over hoe anderen over mij denken
Niet iets hebben waar ik heel goed in ben
pi_77110238
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:34 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Oa:
Hoe denken anderen dan momenteel over jou? Persoonlijk is dat het laatste waar ik mij mee bezig zou houden.
Als het nodig is om ergens heel goed in te zijn moet je iets zoeken waar je heel goed in kunt worden. Waar liggen je interesses en heb je enigszins affiniteit mee?
pi_77120071
Komt goed, jongen. Niemand sterft alleen.
pi_77120359
Daten? Hier vrijwel de zelfde problemen. (':
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:50:19 #100
288479 Laygirl
Give me a hug +
pi_77120969
Heb ook nog geen vriendje gehad, ben best wel op zoek maar k houd gewoon vertrouwen dat de ware nog komt!
pi_77121778
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:50 schreef Laygirl het volgende:
Heb ook nog geen vriendje gehad, ben best wel op zoek maar k houd gewoon vertrouwen dat de ware nog komt!
Wie heeft de ware nodig als je zo jong bent?
pi_77121996
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:32 schreef Schuifpui het volgende:
Ik denk niet dat iedereen geschikt is voor een relatie. Op zich is er ook niets mis met alleen blijven, gewoon accepteren. Niet iedereen kan een relatie krijgen, dat is niet anders. Je kan beter zorgen dat je leven leuk is zonder relatie. Ik verwacht zelf ook niet echt een relatie te krijgen, waarom weet ik niet, maar ik denk niet dat het er ooit van komt.
Die houding moet TS sowieso aannemen. Je moet doen dingen doen waar je een passie voor hebt, waar je plezier uithaalt. Die tevredenheid met je eigen leven ga je dan ook uitstralen, en dat trekt sowieso al vrouwen aan.
pi_77122925
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:46 schreef Garisson72 het volgende:

Wat er vooral uit spreekt, is dat vrouwen op een voetstuk worden geplaatst: het hele beeld van Deze Perfecte Vrouw wordt zo groot en allesverzengend gemaakt dat het verkrampend werkt. Je moet je ervan overtuigen dat er niets bijzonders aan is, dan leer je om alle situaties aangaande vrouwen veel ontspannener tegenmoet te treden. En dat is een verschil van dag en nacht.
Dit is zo waar hè. Overigens draait de emancipatieindustrie ook op volle toeren om dit voetstuk te bevestigen en aan te moedigen.

Maar TS, het moet toch een geruststelling zijn dat dit topic nu al vijf pagina's lang is en bijna helemaal gevuld met reacties als "herkenbaar" en "ik ben/ was ook een laatbloeier"? Neemt dat geen stuk onzekerheid weg?

Ik heb mijn vriendin versierd door te doen alsof ik mezelf een hele pik vond. Natuurlijk prikte ze daar doorheen (vrouwen... ) maar dat is dan weer "schattig" en zo kom je er alsnog.

Als ik jou was zou ik dat voetstuk waar je vrouwen op plaatst even laten voor wat het is en vrouwen niet benaderen als "potentieeltjes" maar gewoon, in het begin, zoals je nieuwe jongens ook benadert: babbeltje, tgeintje, klaar. Dan gaat het balletje vanzelf rollen.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_77123060
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:26 schreef Domensino het volgende:

[..]

Dit is zo waar hè. Overigens draait de emancipatieindustrie ook op volle toeren om dit voetstuk te bevestigen en aan te moedigen.

Maar TS, het moet toch een geruststelling zijn dat dit topic nu al vijf pagina's lang is en bijna helemaal gevuld met reacties als "herkenbaar" en "ik ben/ was ook een laatbloeier"? Neemt dat geen stuk onzekerheid weg?

Ik heb mijn vriendin versierd door te doen alsof ik mezelf een hele pik vond. Natuurlijk prikte ze daar doorheen (vrouwen... ) maar dat is dan weer "schattig" en zo kom je er alsnog.

Als ik jou was zou ik dat voetstuk waar je vrouwen op plaatst even laten voor wat het is en vrouwen niet benaderen als "potentieeltjes" maar gewoon, in het begin, zoals je nieuwe jongens ook benadert: babbeltje, tgeintje, klaar. Dan gaat het balletje vanzelf rollen.
Hoe liet jij dat merken dan?
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:31:49 #105
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_77123255
Het topic lees ik nog wel een keer door

Ik wou alleen ff iets kwiijt aan TS: Iemand die bij mij op de middelbare school had gezeten is schijtlelijk, maar windt bij wijze van spreken elke vrouw om zijn vinger. Het gaat allemaal om zelfvertrouwen. En als het een keer niet wil lukken bij een vrouw, lekker boeiend, er zijn nog zat anderen.
pi_77125183
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:28 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Hoe liet jij dat merken dan?
Haha ik moet zeggen dat ik haar al kende van vroeger (basisschool), maar kwam haar weer tegen in een studentenhuis waar ik toen introk - zij woonde daar al. Toen ik twaalf was (groep acht) had ik al een crush op haar gehad ('t is ook zo'n gruwelijk mooie en spontane meid ) en zij wist hiervan. Ik heb tegen haar gezegd dat om de cirkel rond te maken we wel een keer móesten zoenen - al was het maar zodat ik wist dat ik toen gelijk had gehad. Dit heb ik toen een beetje volgehouden en uiteindelijk dacht ze "ach what the hell" en zoenden we.
In tegenstelling tot haar verwachting op dat moment ging dat van 1 keer zoenen naar een miljoen keer zoenen, naar seks, naar een relatie.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_77128643
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:34 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Oa:
Moet je iets hebben waar je heel goed in bent? Ik ben ook nergens uitmuntend in, maar voel me daardoor niet minder dan een ander. De meeste mensen zijn nergens bijzonder goed in.
Je zit toch op de universiteit, dan ben je in ieder geval iemand die goed leert. De technische kant, daar schreeuwen ze om mensen, dus een baan, en waarschijnlijk een goeie, zul je altijd al hebben. Dat zijn toch ook dingen om trots op te zijn?
pi_77129124
Wil niet vervelend zijn maar het is met "de liefde" net zoals met een rijbewijs.

De meeste mensen in nederland zijn getalenteerd genoeg om een rijbewijs te halen. Zelfs ik. Echter, 1% van de bevolking zal door gebrek aan kunde nooit een rijbewijs halen, hoevaak ze ook lesnemen of afrijden. Zo is het ook met de liefde, de meeste mensen zullen wel een geschikte partner vinden, maar enkele ongelukkigen niet.

Sowiezo is liefde erg overschat.
pi_77135566
Het gras is altijd groener is aan de andere kant: als je 5 jaar een relatie hebt, zou je graag weer willen weten hoe het is om vrijgezel te zijn en als je 5 jaar vrijgezel bent wil je graag weer weten hoe het is om een relatie te hebben.

Maar waarom zou je als je op je 22e nog nooit gezoend hebt of een vriendin hebt gehad, per direct niet geschikt zijn voor de liefde? Het is er gewoon nog niet van gekomen. En wat is daar mis mee? Voel je je 'anders' omdat tegenwoordig een snotaap van 13 al een 'chickie' scoort?

Probeer jezelf zo min mogelijk te vergelijken met een ander en situaties zo min mogelijk te overanalyseren. Daar doe je jezelf uiteindelijk te kort mee. Daarnaast heb jij misschien geen relatie gehad, maar je hebt vast weer dingen wat een gemiddelde 22-jarige weer niet heeft.

En als je een leuke dame ontmoet in wat voor situatie ook, er gewoon voor gaan. Dan maar klungelig, dan maar zenuwachtig, etc. Gewoon dingen uitproberen... als een droge opmerking, in hoop dat er interactie onstaat. Of een vraag stellen waar je het antwoord eigenlijk al op weet. Even lachen, oogcontact maken... als is het bijvoorbeeld op het station, in de kroeg, in de supermarkt, etc. Hoe meer je probeert en ziet hoe meisjes erop reageren, hoe losser je uiteindelijk wordt. En dan gaat alles automatisch.
pi_77137788
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:04 schreef Unbreakable72 het volgende:
Wil niet vervelend zijn maar het is met "de liefde" net zoals met een rijbewijs.

De meeste mensen in nederland zijn getalenteerd genoeg om een rijbewijs te halen. Zelfs ik. Echter, 1% van de bevolking zal door gebrek aan kunde nooit een rijbewijs halen, hoevaak ze ook lesnemen of afrijden. Zo is het ook met de liefde, de meeste mensen zullen wel een geschikte partner vinden, maar enkele ongelukkigen niet.

Sowiezo is liefde erg overschat.
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat liefde een onderdeel is wat het leven de moeite waard maakt. Niet voor niets hoor je altijd iedereen schreeuwen om liefde en een wederhelft. Ik snap echter ook dat je wel gelukkig kunt zijn zonder, al zou ik het denk ik niet kunnen.

Anyway, TS ik zag dat je ook ergens zei dat je niet a la minute iets in de praktijk kunt brengen of veranderen. Dat begrijp ik best, maar pas wel op dat je niet gaat denken: Ik kan dit niet veranderen want ik heb het zo druk etc. etc. Als je iets wilt veranderen kan dat, daar moet je echter wel risico's voor durven nemen.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:31 schreef Ypmaha het volgende:
Het topic lees ik nog wel een keer door

Ik wou alleen ff iets kwiijt aan TS: Iemand die bij mij op de middelbare school had gezeten is schijtlelijk, maar windt bij wijze van spreken elke vrouw om zijn vinger. Het gaat allemaal om zelfvertrouwen. En als het een keer niet wil lukken bij een vrouw, lekker boeiend, er zijn nog zat anderen.
Vaak heeft zoiets ook te maken met iets goed kunnen of niet. Dat kan zoveel invloed hebben. Ik vind mezelf ook niet zo'n hunk ( ) maar ben wel ergens heel goed in. Dat heeft ontzettend veel invloed op mijn zelfvertrouwen
pi_77137969
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:26 schreef rencove het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat liefde een onderdeel is wat het leven de moeite waard maakt. Niet voor niets hoor je altijd iedereen schreeuwen om liefde en een wederhelft. Ik snap echter ook dat je wel gelukkig kunt zijn zonder, al zou ik het denk ik niet kunnen.

Anyway, TS ik zag dat je ook ergens zei dat je niet a la minute iets in de praktijk kunt brengen of veranderen. Dat begrijp ik best, maar pas wel op dat je niet gaat denken: Ik kan dit niet veranderen want ik heb het zo druk etc. etc. Als je iets wilt veranderen kan dat, daar moet je echter wel risico's voor durven nemen.
Ik zou het nog iets meer nuanceren. Liefde maakt het leven nog meer de moeite waard.
pi_77138364
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou het nog iets meer nuanceren. Liefde maakt het leven nog meer de moeite waard.
Al is het leven niet altijd even mooi
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:29:18 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_77140394
Ik denk dat het vooral een kwestie is van meer vertrouwd raken met vrouwen en er meer tegenkomen (en het ene versterkt het andere).

Probeer in je vrije tijd eens meer vrouwen tegen te komen. Ontwikkel hobbies op gebieden die geen mannenbolwerk zijn.
pi_77141779
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Hoe denken anderen dan momenteel over jou?
Weet ik niet, maar ik ben altijd bang dat ze slecht over mij denken.
quote:
Persoonlijk is dat het laatste waar ik mij mee bezig zou houden.
Dat zou ik ook moeten doen, alleen is dat best lastig
quote:
Als het nodig is om ergens heel goed in te zijn moet je iets zoeken waar je heel goed in kunt worden. Waar liggen je interesses en heb je enigszins affiniteit mee?
Weet ik niet. Ik heb wel veel geprobeerd, sporten, muziek e.d, maar nooit iets gevonden waar ik echt goed in ben. Op zich is het ook niet echt nodig, er zijn zoveel mensen die niet ergens heel goed in zijn, maar voor mezelf voelt het toch als een gemis.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:26 schreef Domensino het volgende:

[..]

Mwah eigenlijk niet. Ik zie natuurlijk veel mensen om me heen en degene die nooit een vriendin hebben gehad en die ik nooit met een meisje zie, zijn toch duidelijk in de minderheid.
quote:

Dat laatste is inderdaad wat ik moet leren te doen. Ik denk door de punten die in de OP staan, dat ik voor mezelf elke keer als ik een vrouw tegenkom dat als laatste kans zie. Natuurlijk helemaal fout en daar moet ik ook vanaf.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 06:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Moet je iets hebben waar je heel goed in bent? Ik ben ook nergens uitmuntend in, maar voel me daardoor niet minder dan een ander. De meeste mensen zijn nergens bijzonder goed in.
Je zit toch op de universiteit, dan ben je in ieder geval iemand die goed leert. De technische kant, daar schreeuwen ze om mensen, dus een baan, en waarschijnlijk een goeie, zul je altijd al hebben. Dat zijn toch ook dingen om trots op te zijn?
Op zich wel, maar om de een of andere reden ben ik niet echt trots op mezelf, zelfs niet na het cum laude halen van m'n Bachelor.
pi_77143134
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:04 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar ik ben altijd bang dat ze slecht over mij denken.
[..]

Dat zou ik ook moeten doen, alleen is dat best lastig
[..]

Weet ik niet. Ik heb wel veel geprobeerd, sporten, muziek e.d, maar nooit iets gevonden waar ik echt goed in ben. Op zich is het ook niet echt nodig, er zijn zoveel mensen die niet ergens heel goed in zijn, maar voor mezelf voelt het toch als een gemis.
[..]

Mwah eigenlijk niet. Ik zie natuurlijk veel mensen om me heen en degene die nooit een vriendin hebben gehad en die ik nooit met een meisje zie, zijn toch duidelijk in de minderheid.
[..]

Dat laatste is inderdaad wat ik moet leren te doen. Ik denk door de punten die in de OP staan, dat ik voor mezelf elke keer als ik een vrouw tegenkom dat als laatste kans zie. Natuurlijk helemaal fout en daar moet ik ook vanaf.
[..]

Op zich wel, maar om de een of andere reden ben ik niet echt trots op mezelf, zelfs niet na het cum laude halen van m'n Bachelor.
Zou je pas trots op jezelf zijn als je zou voldoen aan het ideaalbeeld wat jij hebt van jezelf?
Hmmm, gare zin.

Je hebt m.i. een beeld van jezelf hoe je zou willen zijn (gevormd door allerlei dingen), zou je pas trots op jezelf zijn als je dat beeld hebt "gehaald"?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:41:02 #116
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_77143310
Ik herken mezelf in TS, alleen ik ben 21 en heb genoeg vriendinnen in mijn omgeving. Bij eentje kom ik zelfs om de week langs. Maar een relatie zit er dus echt niet in.

Ik ben alleen maar goed voor vriendschap
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_77143784
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:36 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Zou je pas trots op jezelf zijn als je zou voldoen aan het ideaalbeeld wat jij hebt van jezelf?
Hmmm, gare zin.

Je hebt m.i. een beeld van jezelf hoe je zou willen zijn (gevormd door allerlei dingen), zou je pas trots op jezelf zijn als je dat beeld hebt "gehaald"?
Uhm mja, dat is misschien wel een goede samenvatting ja.
pi_77150655
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:26 schreef rencove het volgende:

[..]

[..]

Vaak heeft zoiets ook te maken met iets goed kunnen of niet. Dat kan zoveel invloed hebben. Ik vind mezelf ook niet zo'n hunk ( ) maar ben wel ergens heel goed in. Dat heeft ontzettend veel invloed op mijn zelfvertrouwen
Ik had die opmerking ietwat moeten nuanceren. Kijk, er zijn zeker meerdere wegen naar het geluk, maar de liefde is van al die wegen toch wel de snelweg. Echter, net zoals dat ongelukken op de snelweg vaak ernstiger zijn, geldt ook voor de liefde dat er naast geluk, ook een hoop ellende van kan komen.

Wat ik vooral bedoelde met het "overschat" zijn van liefde is dat "de liefde" in de maatschappij veelal zo wordt opgehemeld terwijl dat mijns inziens helemaal niet terecht is. In werkelijkheid is liefde lang niet altijd leuk. Simpel voorbeeld: Als ik verliefd ben op een vrouw die dat niet op mij is, is dat allesbehalve leuk. Vooral als ze dan ook nog eens een vriend krijgt. Ik durf best een biertje te verwedden op de stelling dat verliefd zijn in de meeste gevallen uiteindelijk helemaal niet leuk is.

Overigens spreek ik steevast van de romantische versie van de liefde voor alle duidelijkheid.
pi_77150847
Ik heb 2 relaties gehad...2x gedumpt na ongeveer 2,5 jaar omdat het gevoel weg was Echte liefde lijkt voor mij dus ook niet weggelegd...

Maar goed...ik blijf toch hopeloos romantisch denken dat er ergens een meisje rondloopt die wel bij mij past

Zou jij ook blijven moeten doen en niet zo negatief zijn

[ Bericht 13% gewijzigd door SuperFokker op 22-01-2010 19:21:20 ]
pi_77151487
TS, kweek zelfvertrouwen! Ga lol maken in je leven en leg de druk op het vinden van een relatie niet zo hoog. Je bent nog niet gewezen op een vrijgezellig en seksloos bestaan, je bent nog harstikke jong man! Al die onzekerheid over dit niet kunnen enzovoorts, is natuurlijk niet zo aantrekkelijk. Je hoeft geen vrouwverslindende macho te zijn, maar wees blij met jezelf en met je leven met of zonder vriendin. Mocht je er echt niet mee kunnen leven, kun je altijd nog inschrijven op internetdating websites of chatsites en doe je zodoende contacten op.
  maandag 25 januari 2010 @ 22:35:44 #121
288479 Laygirl
Give me a hug +
pi_77271360
Had een droom dat ik de ware eindelijk had gevonden, maar was dus slechts een droom..
pi_77274765
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Echt een prachtig verhaal.

Op dit moment ben ik ook in gesprek met een dame en zaterdag wordt mijn eerste ontmoeting met haar. Bij mij was het makkelijk, ze stelde zelf voor om bij een restaurantje te gaan eten. Ze heeft Italiaanse roots en het is ook een zeer gezellig Italiaans restaurantje. Heerlijk.

Zenuwachtig is iedereen voor een eerste gesprek, maar het is vooral ook uit uitkijken naar die dame.

TS, ik begrijp bepaalde gevoelens heel goed hoor en ze zijn zo verdomd menselijk.
Van de mensen van wie jij misschien verwacht dat ze zo zeker zijn ( omdat ze er zo uitzien ) is echt iedereen van die personen onzeker. De één laat het niet zo merken, de ander probeert een andere houding aan te nemen en weer een ander speelt puur toneel en is zichzelf/haarzelf niet. ( wat eigenlijk ook mijn tweede puntje wel is )
Je moet de eerste stap durven zetten. Je zal er geen spijt van krijgen, want dan weet je dat je die stap kan zetten ( want geloof me, ook jij kan dat, waarom niet ) en dat is belangrijk voor jou.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_77286964
Ga een assertiviteitstraining doen. Krijg je wat hulpmiddelen
pi_77291898
Joh, iedereen is een beetje onzeker tijdens een date. Dat geldt voor de tegenpartij net zo hard.

Het komt nogal over alsof je onzeker bent, dit is iets wat ik in mezelf ook wel herkende en waar ik me overheen heb gezet. Denk gewoon zo, je leeft maar 1x, vergeet de faalmomenten en koester je successen .
pi_77292064
Ik ben nog voor de helft gestopt met lezen.. no disrespect, maar als ik je 1 advies mag geven en dit kun je op alles toepassen waarin je wilt veranderen in je leven/persoon...

Verander je mindset

Ga daar maar 's over nadenken
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:08:40 #126
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_77292190
Protip voor TS; onderneem actie en stel niet te hoge eisen. Je moet een beetje onderop beginnen he.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_77292318
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:08 schreef Tyler..Durden het volgende:
Protip voor TS; onderneem actie en stel niet te hoge eisen. Je moet een beetje onderop beginnen he.
bovenop, onderaan... meer heb ik niet te melden
pi_77292339
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:06 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik ben nog voor de helft gestopt met lezen.. no disrespect, maar als ik je 1 advies mag geven en dit kun je op alles toepassen waarin je wilt veranderen in je leven/persoon...

Verander je mindset

Ga daar maar 's over nadenken
En als iedereen nou eens kon relativeren zoals ik, dan zou alles allemaal goedkomen

Ik hou wel van ongenuanceerde uitspraken, daar niet van, Maar zo simpel werkt het helaas niet voor iedereen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:13:45 #129
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_77292401
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:11 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

bovenop, onderaan... meer heb ik niet te melden
Bedankt voor je correctie. We willen natuurlijk niet dat er grammaticale fouten gemaakt gaan worden, dan is het einde zoek.
pi_77292434
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:12 schreef ReflectieveReflector het volgende:

[..]

En als iedereen nou eens kon relativeren zoals ik, dan zou alles allemaal goedkomen

Ik hou wel van ongenuanceerde uitspraken, daar niet van, Maar zo simpel werkt het helaas niet voor iedereen.
Hoezo niet? Daar begint 't toch mee.. zolang je je manier van omgang niet verandert, verandert er ook niks in je leven, als je verandering wilt in je leven moet je zelf veranderen en dat begint altijd tussen de oren... hoe graag je dat ook wilt ontkennen.
pi_77292474
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:13 schreef Tyler..Durden het volgende:

[..]

Bedankt voor je correctie. We willen natuurlijk niet dat er grammaticale fouten gemaakt gaan worden, dan is het einde zoek.
Was niet lullig bedoeld hoor.. ben me nogal aant vervelen op 't werk, maar jullie zijn binnen 15 min. van me af dus heb nog ff geduld
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:18:07 #132
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_77292581
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:14 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Hoezo niet? Daar begint 't toch mee.. zolang je je manier van omgang niet verandert, verandert er ook niks in je leven, als je verandering wilt in je leven moet je zelf veranderen en dat begint altijd tussen de oren... hoe graag je dat ook wilt ontkennen.
Dat klopt. Ook met een dosis zelfvertrouwen wat vanzelf komt als je het gewoon probeert en het een keer lukt. En gewoon schijt hebben.

Dat liefde jou wel eventjes opzoekt gebeurd maar zeer zelden.
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:15 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Was niet lullig bedoeld hoor.. ben me nogal aant vervelen op 't werk, maar jullie zijn binnen 15 min. van me af dus heb nog ff geduld
Ik zat me al helemaal op te vreten achter mijn beeldscherm hier.
pi_77292800
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:18 schreef Tyler..Durden het volgende:

[..]

Dat klopt. Ook met een dosis zelfvertrouwen wat vanzelf komt als je het gewoon probeert en het een keer lukt. En gewoon schijt hebben.

Dat liefde jou wel eventjes opzoekt gebeurd maar zeer zelden.
[..]

Ik zat me al helemaal op te vreten achter mijn beeldscherm hier.
blij dat ik dat ff rechtgezet heb dan

Dit soort topics zijn altijd zo lastig.. mensen stellen vragen waar iedereen wel een antwoord op heeft en allemaal zijn ze wel goed eigenlijk, alleen het verschil tussen praktiseren en weten is nogal groot..

Wat je nodig hebt zijn cojones
pi_77293183
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:14 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Hoezo niet? Daar begint 't toch mee.. zolang je je manier van omgang niet verandert, verandert er ook niks in je leven, als je verandering wilt in je leven moet je zelf veranderen en dat begint altijd tussen de oren...
Omdat je imo eerst moet uitvinden waar het vandaan komt. Dan kun je het begrijpen en heeft het meer zin. Als je niet weet waar je gedrag vandaan komt is er te weinig fundament om je mindset en gedrag te veranderen. Het is te gemakkelijk om in oude gewoontes te vervallen.
Je gedrag kun je van de ene op de andere dag veranderen, je denkwijze niet.
quote:
hoe graag je dat ook wilt ontkennen.
Nergens valt uit op te maken dat ik dit wil. In tegendeel. Ik vind het gewoon te ongenuanceerd.
pi_77299979
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:32 schreef ReflectieveReflector het volgende:

[..]

Omdat je imo eerst moet uitvinden waar het vandaan komt. Dan kun je het begrijpen en heeft het meer zin. Als je niet weet waar je gedrag vandaan komt is er te weinig fundament om je mindset en gedrag te veranderen. Het is te gemakkelijk om in oude gewoontes te vervallen.
Je gedrag kun je van de ene op de andere dag veranderen, je denkwijze niet.
[..]

Nergens valt uit op te maken dat ik dit wil. In tegendeel. Ik vind het gewoon te ongenuanceerd.
pi_77301042
Ik herken dit maar al te goed, ik was altijd de "shy guy"
Wat je moet doen is je verstand op nul zetten, verander je denkwijze en denk niet teveel na in zulke situatie's.
Als jij een leuk meisje in de kroeg bijvoorbeeld ziet, en je gaat van te voren al bedenken wat je gaat zeggen, dan gaat dat niet goed.
Dat is al een grote fout die je maakt, verander zulk gedrag als je WEL wilt scoren.
Beetje cliché maar " No guts No glory".
Relativeren, wat heb je te verliezen? Niks, noppes, nada. Of schaad het je ego?
Het is eigenlijk zo simpel. (of je moet echt hondslelijk zijn )
pi_77494924
Meh, weer een weekje verder, maar veranderen is zo moeilijk. Ik ben heel eerlijk ik heb niet veel ondernomen.

Waarom? Tja, aan de ene kant druk en aan de andere kant weet ik ook niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik had afgelopen donderdag graag uit gewild, maar ik kon niemand vinden die mee wilde. Ik had het voornemen om dan mistens één keer iemand aan te spreken.

Hoe kan ik de veranderen eens forceren? Dit probleem speelt al heel lang eigenlijk, al jaren geleden heb ik een topic geopend onder een kloonaccount waarvan ik de naam en het wachtwoord niet eens meer weet. Ik ben af en toe zo boos op mezelf, waarom blijf ik gewoon in hetzelfde hangen?

Eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die me een beetje helpt. Ik heb alleen niet echt iemand die close genoeg is om het er over te hebben. Die persoon moet het dan ook nog maar eens willen en ik denk niet dat ik op dit moment iemand ken die wil helpen.
pi_77515548
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:40 schreef OngeschiktX het volgende:
Meh, weer een weekje verder, maar veranderen is zo moeilijk. Ik ben heel eerlijk ik heb niet veel ondernomen.

Waarom? Tja, aan de ene kant druk en aan de andere kant weet ik ook niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik had afgelopen donderdag graag uit gewild, maar ik kon niemand vinden die mee wilde. Ik had het voornemen om dan mistens één keer iemand aan te spreken.

Hoe kan ik de veranderen eens forceren? Dit probleem speelt al heel lang eigenlijk, al jaren geleden heb ik een topic geopend onder een kloonaccount waarvan ik de naam en het wachtwoord niet eens meer weet. Ik ben af en toe zo boos op mezelf, waarom blijf ik gewoon in hetzelfde hangen?

Eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die me een beetje helpt. Ik heb alleen niet echt iemand die close genoeg is om het er over te hebben. Die persoon moet het dan ook nog maar eens willen en ik denk niet dat ik op dit moment iemand ken die wil helpen.
Ik las laatst een topic over alleen uitgaan.
Misschien moet je dat eens proberen, daarmee forceer je jezelf ook om andere aan te spreken aangezien de hele avond alleen staan behoorlijk kansloos is.
Het betreffende topic: In Je Eentje Uitgaan
pi_77515614
Ik ben geschikt om geliefd te worden
  maandag 1 februari 2010 @ 16:11:41 #140
289064 Stingofthescorpion
You have the power
pi_77516122
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:57 schreef TwyLight het volgende:
Ik ben geschikt om geliefd te worden
hier nog 1
Hates to love , and loves to hate
pi_77519087
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:35 schreef Laygirl het volgende:
Had een droom dat ik de ware eindelijk had gevonden, maar was dus slechts een droom..
De Ware.. Heel lief en schattig dat je dat zo zegt, je bent ook een meisje en nog jong dus je mag het nog zeggen

En TS, zoals veel hier kan ik ook uit ervaring meepraten. Ik leer ook nog steeds, en iedereen mist nog wel eens kansen. Eis niet van jezelf dat je zaken die tot meer vrouwelijk contact moeten leiden perfect doet. Het enige slechte wat je kunt doen, is niks doen en alles maar zo laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')