abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73936769
Ik heb vandaag mijn beoordeling gezien en er staat dat ik teveel werk doe en te klantgericht ben.
Dat werkte negatief op mijn beoordeling :|

Voorbeeldje: we krijgen een klant uit de USA aan de telefoon die een bepaald item wil hebben.
Is een erg grote en erg belangrijke klant van ons, en ik zit op de aftersales afdeling.
Normaal is mijn werk dat ik dan iemand naar het magazijn stuur om dat artikel te pakken. Die persoon moet het dan afgeven aan de inpakafdeling, en de inpakafdeling moet het dan afgeven aan de postjuffrouw.
Het is nu 14.00h, en dat pakketje MOET voor 17.00h de deur uit zijn.

Nu hebben we nogal een ballebedrijf in die zin dat je niet 100% kunt vertrouwen op de orderpickers, niet 100% kunt vertrouwen op de inpakafdeling, en niet 100% kunt vertrouwen op de postjuffrouw.
Bij deze (miljoenen!)klant loop ik dus zelf het magazijn in, pak het zelf fatsoenlijk in, en geef het zelf bij de TNT af. Dat kost mij ongeveer 15 minuten.
Daar heb ik voor op mijn falie gehad.

Zelfs na uitleg dat mijn andere werk er niet onder lijdt, dat wij als bedrijf zijnde in mijn ogen het niet kunnen veroorloven om dit soort klanten te verliezen, en na het aantonen dat bijd ie 3 andere afdelingen er 10 op de 100 pakjes fout/te laat verstuurd worden: nope, slechte beoordeling.

Godverdd godver! Stelletje idioten!
pi_73936802
Een brief sturen met het begrip, en uitleg vanaf jou kant.

Je blijft een mens

en ik ben wel trots op je heur
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:12:41 #3
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_73936809
Naja zeg, ze moeten blij zijn met medewerkers zoals jouw!
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:14:07 #4
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_73936834
Ik moest lachen.
pi_73936856
Handelen met Amerikanen
Feyenoord Rotterdam
pi_73936858
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Demon_Hunter het volgende:
Naja zeg, ze moeten blij zijn met medewerkers zoals jouw!
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Een brief sturen met het begrip, en uitleg vanaf jou kant.

Je blijft een mens

en ik ben wel trots op je heur
Miauw
Das lief van jullie
pi_73936962
Prima werkinstelling
pi_73937056
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:19 schreef elfzesendertig het volgende:
Prima werkinstelling
lijkt mij ook
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73937149
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:24 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

lijkt mij ook
Jamaar.. het wordt niet zo beoordeeld. Het is echt een leuk berdijf waar ik werk, ik verdien er goed (zeker voor de diploma's die ik heb (eehh.. niet heb)) maar dan flikken ze me zoiets. Ik baal er van.
pi_73937180
Het is vast een kleine voorbereiding op de ontslagen komende maanden.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73937211
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het is vast een kleine voorbereiding op de ontslagen komende maanden.
Nope, daar was mijn score te hoog voor dus zo makkelijk krijg je me niet op de kast. Maar was wel een goeie poging hoor
pi_73937227
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Noin het volgende:

[..]

Jamaar.. het wordt niet zo beoordeeld. Het is echt een leuk berdijf waar ik werk, ik verdien er goed (zeker voor de diploma's die ik heb (eehh.. niet heb)) maar dan flikken ze me zoiets. Ik baal er van.
Je manager heeft waarschijnlijk het idee dat zijn beeld het enige beeld is dat klopt. Dat krijg jij denk ik ook niet uit zijn/haar hoofd. Die heeft weer een hoger persoon nodig die hem daar op wijst.

Ik doe een gokje.
pi_73937254
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Noin het volgende:

[..]

Wees niet zo naïef dat scores veel betekenis hebben. Het was nergens een poging toe, maar echt een realistische beschouwing.

Men houdt niet van arbeiders die zelf dergelijke initiatieven nemen. Het is treurig, maar waar.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:35:46 #14
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_73937266
Het is echt verdomd moeilijk om het niet met je eens te zijn TS
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:36:36 #15
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73937281
Erg zuur dat iemand dat serieus durft te beweren.
It's fun to lose.
And to pretend.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:36:48 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_73937287
Gevalletje broodroof. Zo moet je ook een elektricien bellen als er een gloeilamp vervangen moet worden
pi_73937500
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:36 schreef Brainfish het volgende:
Erg zuur dat iemand dat serieus durft te beweren.
Schijnt redelijk normaal te zijn binnen ons bedrijf. Heb het tegen een paar collega's verteld en die waren nou niet echt verrast. Meer in de trant van: het ging dit jaar niet echt geweldig met de omzet en dus willen ze niemand loonsverhoging geven. Vandaar de k*tbeoordelingen allemaal waar echt belachelijke smoezen in staan.
Daar lijkt het iig wel op....
pi_73937516
Je moet gewoon jouw werkzaamheden verrichten en niet werkzaamheden van andere mensen op je gaan nemen. Dat is er wat bedoeld wordt met het commentaar. OK het is natuurlijk negatief, maar je kunt niet zelf alles gaan doen.
pi_73937554
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef ivanhoe1984 het volgende:
Je moet gewoon jouw werkzaamheden verrichten en niet werkzaamheden van andere mensen op je gaan nemen. Dat is er wat bedoeld wordt met het commentaar. OK het is natuurlijk negatief, maar je kunt niet zelf alles gaan doen.
Maar TS heeft uitgelegd dat dit niet ten koste gaat van haar eigen werk. Dan zou het bedrijf zo'n pro-actieve instelling juist moeten belonen.
pi_73937588
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:58 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Maar TS heeft uitgelegd dat dit niet ten koste gaat van haar eigen werk. Dan zou het bedrijf zo'n pro-actieve instelling juist moeten belonen.
Uhm daar heb je een punt. Maar ik denk niet dat daar rekening meegehouden is in haar beoordeling. Ik bekeek het even van "de baas" zijn/haar point-of-view.
pi_73937591
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef ivanhoe1984 het volgende:
True, dus als ze hadden gezegd: 'je bent teveel tijd kwijt met dingen die niet bij je werk horen' had ik gezegd: ok ik zal er op letten. Maar dit gaat nergens over, ze hebben daadwerkelijk punten in mindering gebracht en hebben net gedaan alsof ik uuuuren met andermans werk bezig ben per dag.
Ik durf te stellen dat ik juist tijd oplever omdat ik niet elke 5 minuten naar de orderpickers hoef te bellen of het pakje al gepicked is, dat ik niet elke 5 minuten hoef te bellen naar de inpakafdeling, en niet elke 5 minuten naar de postjuf. Maar goed. Beoordeling is er al door.
pi_73937623
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:01 schreef Noin het volgende:

[..]

True, dus als ze hadden gezegd: 'je bent teveel tijd kwijt met dingen die niet bij je werk horen' had ik gezegd: ok ik zal er op letten. Maar dit gaat nergens over, ze hebben daadwerkelijk punten in mindering gebracht en hebben net gedaan alsof ik uuuuren met andermans werk bezig ben per dag.
Ik durf te stellen dat ik juist tijd oplever omdat ik niet elke 5 minuten naar de orderpickers hoef te bellen of het pakje al gepicked is, dat ik niet elke 5 minuten hoef te bellen naar de inpakafdeling, en niet elke 5 minuten naar de postjuf. Maar goed. Beoordeling is er al door.
Je moet dergelijke beoordelingen ook weer niet al te serieus nemen. Sommige bedrijven zoeken altijd wel wat puntjes om de mensen een beetje scherp te houden (denken ze dan; vaak werkt het demotiverend en averechts). In dat kader zou je ook kunnen denken dat je het behoorlijk goed doet, als ze enkel dit soort 'kritiek' hebben.
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2009 @ 02:14:00 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_73937700
Dat is nu precies het probleem; werkgevers willen geen werknemers die zelf nadenken en daarnaar handelen, zelfs al is het nog zo duidelijk in hun eigen voordeel...

In het vervolg gewoon het spelletje meespelen en het risico laten bestaan dat ze dergelijke klanten ooit verliezen en als dat dan eens een keer gebeurt, kun je mooi tegen je baas "I told you so" zeggen
Tevens -purist.
pi_73937733
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:04 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Je moet dergelijke beoordelingen ook weer niet al te serieus nemen. Sommige bedrijven zoeken altijd wel wat puntjes om de mensen een beetje scherp te houden (denken ze dan; vaak werkt het demotiverend en averechts). In dat kader zou je ook kunnen denken dat je het behoorlijk goed doet, als ze enkel dit soort 'kritiek' hebben.
Ja das leuk zeg. Denken dat ik een goede beoordeling heb gehad, maar intussen krijg ik geen loon bij omdat ze dit soort onzin in de beoordeling zetten. En inderdaad het werkt enorm demotiverend op mij. Ik bedoel.. waarom zou ik de volgende keer nog iets doen? Volgende keer leg ik gewoon de order in en als de klant dan niks krijgt zal het me worst wezen, ik heb mijn werk gedaan. (ik doe het niet hoor want dat krijg ik echt niet over mijn hart)
pi_73937823
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:17 schreef Noin het volgende:

[..]

Ja das leuk zeg. Denken dat ik een goede beoordeling heb gehad, maar intussen krijg ik geen loon bij omdat ze dit soort onzin in de beoordeling zetten. En inderdaad het werkt enorm demotiverend op mij. Ik bedoel.. waarom zou ik de volgende keer nog iets doen? Volgende keer leg ik gewoon de order in en als de klant dan niks krijgt zal het me worst wezen, ik heb mijn werk gedaan. (ik doe het niet hoor want dat krijg ik echt niet over mijn hart)
Ik ben bang dat het vaak wel de realiteit is. Je moet niet denken dat ze jou oprecht als slecht beoordeeld hebben. Ze vergroten dit soort punten o.a. uit, zodat ze daar op terug kunnen vallen wanneer ze geen salaris verhogen en dergelijke.

Ik zou persoonlijk blij zijn met een werknemer als jij, maar treurig genoeg houden mensen van hogere hand vaak niet van mensen die zelf initiatief nemen. Dat komt vaak deels voort uit bekrompenheid en dat ze niet meer overzien hoe bepaalde processen dan verlopen en ook zien ze het als een bedreiging ("Wij bepalen hier wie wat voor zijn of haar rekening neemt! Wat denkt zij wel niet?").

Je zou het eens helder kunnen uitleggen waarom je zo hebt gehandeld en als ze er weinig mee doen, adviseer ik je dan het omslachtige spelletje maar een beetje mee te spelen.
pi_73937894
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:30 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het vaak wel de realiteit is. Je moet niet denken dat ze jou oprecht als slecht beoordeeld hebben. Ze vergroten dit soort punten o.a. uit, zodat ze daar op terug kunnen vallen wanneer ze geen salaris verhogen en dergelijke.

Ik zou persoonlijk blij zijn met een werknemer als jij, maar treurig genoeg houden mensen van hogere hand vaak niet van mensen die zelf initiatief nemen. Dat komt vaak deels voort uit bekrompenheid en dat ze niet meer overzien hoe bepaalde processen dan verlopen en ook zien ze het als een bedreiging ("Wij bepalen hier wie wat voor zijn of haar rekening neemt! Wat denkt zij wel niet?").

Je zou het eens helder kunnen uitleggen waarom je zo hebt gehandeld en als ze er weinig mee doen, adviseer ik je dan het omslachtige spelletje maar een beetje mee te spelen.
Ik heb liever een eerlijke en rechtstreekse beoordeling. Geen gedraal ergens omheen. Als ik mijn werk slecht heb gedaan moeten ze dat zeggen. Als ze willen dat ik niet meer van mijn stoel af kom, moeten ze dat zeggen. Maar tegen dit soort smoesjes of verhaaltjes of politiek geleuter kan ik niet tegen.
Ik heb liever dat ze zeggen van: luister je hebt goed werk verricht maar vanwege de financiele situatie van het bedrijf krijg je geen opslag, dan dat ze dit soort kwatsch proberen. Ik heb echt geen zin meer om nou nog wat extra's te gaan doen. Slecht ingeschatte situatie van de leidinggevende vind ik.
pi_73937941
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:37 schreef Noin het volgende:

[..]

Ik heb liever een eerlijke en rechtstreekse beoordeling. Geen gedraal ergens omheen. Als ik mijn werk slecht heb gedaan moeten ze dat zeggen. Als ze willen dat ik niet meer van mijn stoel af kom, moeten ze dat zeggen. Maar tegen dit soort smoesjes of verhaaltjes of politiek geleuter kan ik niet tegen.
Ik heb liever dat ze zeggen van: luister je hebt goed werk verricht maar vanwege de financiele situatie van het bedrijf krijg je geen opslag, dan dat ze dit soort kwatsch proberen. Ik heb echt geen zin meer om nou nog wat extra's te gaan doen. Slecht ingeschatte situatie van de leidinggevende vind ik.
Ik snap de frustratie wel en ik heb ook een gruwelijke hekel aan dit soort kortzichtige spelletjes, maar het is wel de realiteit denk ik waar jij mee te maken hebt?

Zoals we bijvoorbeeld bij jou zien (en dat geldt voor veel mensen), werkt dit demotiverend. Dat maakt deze manier van werken van hun ook zo kortzichtig.

Het probleem is vaak dat veel werknemers dit soort spelletjes helemaal niet doorzien en zich zelfs schuldig gaan voelen of denken "het zal dan wel zo zijn". Zo kunnen deze mensen in lengte van jaren ongestoord afdelingen en hele bedrijven een beetje manipuleren. Vaak overzien ze vaak niet welke gevolgen dit op de lange termijn kan hebben.
pi_73937979
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:43 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik snap de frustratie wel en ik heb ook een gruwelijke hekel aan dit soort kortzichtige spelletjes, maar het is wel de realiteit denk ik waar jij mee te maken hebt?

Zoals we bijvoorbeeld bij jou zien (en dat geldt voor veel mensen), werkt dit demotiverend. Dat maakt deze manier van werken van hun ook zo kortzichtig.

Het probleem is vaak dat veel werknemers dit soort spelletjes helemaal niet doorzien en zich zelfs schuldig gaan voelen of denken "het zal dan wel zo zijn". Zo kunnen deze mensen in lengte van jaren ongestoord afdelingen en hele bedrijven een beetje manipuleren. Vaak overzien ze vaak niet welke gevolgen dit op de lange termijn kan hebben.
Ik zou het zoooo fijn vinden om een keer te horen: hee wauw! Omdat jij wel van je stoel af komt (unlike je collega's die alleen op hun luie reet zitten) heb je ons 100.000 euro bespaard. We vinden je zo'n fijne werkneemster dat jij dit jaar de fles wijn krijgt en het bedankje!
pi_73938131
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:48 schreef Noin het volgende:

[..]

Ik zou het zoooo fijn vinden om een keer te horen: hee wauw! Omdat jij wel van je stoel af komt (unlike je collega's die alleen op hun luie reet zitten) heb je ons 100.000 euro bespaard. We vinden je zo'n fijne werkneemster dat jij dit jaar de fles wijn krijgt en het bedankje!
Eigenlijk zou je ze eens moeten voorleggen wat ze van jou verwachten in de toekomst bij een soortgelijk geval (zorg dan wel dat je kunt aantonen dat het hun geld bespaart). In het gunstigste geval dachten ze bekrompen en geven ze nu toe dat het toch wel wenselijk was wat je deed, in het ongunstigste geval gaan ze jou zien als iemand die teveel initiatief toont en niet meer keurig meeloopt in de kudde (zo zien ze het veelal graag!).

Om dit soort onbenulligheden zijn er al vaak mensen her en der uitgewerkt, dus bedenk goed wat eventueel wijsheid zal zijn.
pi_73938169
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:48 schreef Noin het volgende:

[..]

Tja, dat kan je bij de meeste bedrijven wel vergeten. Als je kijkt naar de Nederlandse temperament in het bedrijfleven dan zie je gewoon dat complimentjes geven vaak niet gedaan word of gewoon gezien word als iets normaals als je je best probeert te doen. Verder is het zo dat de leidinggevende beinvloend is door de relatie die je met elkaar hebt. Is ie zeer goed heb je een streepje voor is ie middelmatig heb je geen streepje is ie slecht heb je een kruisje. Dus ook alle dingen die niets met werk te maken hebben zijn van invloed op je beoordeeling. Als er een fiancieel belang is bij een beoordeling blijft dat altijd heel erg lastig want je weet nooit wat de achterliggende gedachten zijn, om zulke acties uit te halen. Het kan van alles zijn. Het bedrijf dat op deze manier meer winst probeert te halen of misschien dat de leidingevende er fiancieel beter op word of ze menen het oprecht maar dat is niet zo makkelijk te controleren. Ik denk dat je het er gewoon bij moet laten omdat als je echt wilt dat de onderste steen boven komt dat dat flink wat problemen kan veroorzaken en dat ze je bij volgende beoordeling al automatisch een slechte beoordeling geven.
Ik denk dat je dan ook moet kijken naar de plus punten. Je vind het een leuke baan je wilt er in princiepe graag blijven en het betaald goed dus. Dat is niet iets wat voor iedereen geld en die mensen zouden maar al te graag jou baan overnemen.
pi_73938204
Tsja maar ik moest er gewoon even over mopperen
Ik denk dat het het beste is dat ik me op de vlakte hou en gewoon wat minder ga doen. Heb geen zin om mijn kont tegen de crib te gooien en op straat te komen staan 'omdat ik niet in de groep pas' of zoiets treurigs.
Ach ja, pas over 364 dagen krijg ik weer een tegenvallende beoordeling dus kan er wel weer effe tegenaan.
pi_73938217
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:21 schreef Noin het volgende:
Tsja maar ik moest er gewoon even over mopperen
Ik denk dat het het beste is dat ik me op de vlakte hou en gewoon wat minder ga doen. Heb geen zin om mijn kont tegen de crib te gooien en op straat te komen staan 'omdat ik niet in de groep pas' of zoiets treurigs.
Ach ja, pas over 364 dagen krijg ik weer een tegenvallende beoordeling dus kan er wel weer effe tegenaan.
Treurig dat het zo moet gaan, maar ik denk dat het voorlopig niet onverstandig is je zo op te stellen.

Overigens werkt het niet in alle bedrijven zo, dus als je het er echt mee hebt gehad, kun je altijd nog op zoek gaan eventueel naar wat anders.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 04:09:13 #33
274576 piepschuimblok
Voor optimale isolatie.
pi_73938457
Is jouw leidinggevende de persoon die uiteindelijk het geld opstrijkt? Of is het ook maar een mannetje die totaal ongemotiveerd zijn werk doet, wat bestaat uit 'toezicht houden'. Indien dit laatste het geval is zou ik eens naar de hoogste verantwoordelijke (directeur bijv.) stappen en dit aan het licht stellen, die er misschien anders tegenover staat omdat hij waarschijnlijk gevoeliger is voor het bedrag wat hiermee gemoeid is.
pi_73947450
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:09 schreef piepschuimblok het volgende:
Is jouw leidinggevende de persoon die uiteindelijk het geld opstrijkt? Of is het ook maar een mannetje die totaal ongemotiveerd zijn werk doet, wat bestaat uit 'toezicht houden'. Indien dit laatste het geval is zou ik eens naar de hoogste verantwoordelijke (directeur bijv.) stappen en dit aan het licht stellen, die er misschien anders tegenover staat omdat hij waarschijnlijk gevoeliger is voor het bedrag wat hiermee gemoeid is.
Tis een totaal overspannen mannetje wat zelf nooit op kantoor komt kijken hoe wij werken. Ik heb hem geloof ik 2 keer gezien vanaf mijn zomervakantie. Maar idd daar zitten dan nog 4 bazen boven dus hij zal er zelf niet beter van worden als ie mij geld inhoudt.
Maar de bazen daarboven maken mijn beoordeling niet, en die mensen heb ik mijn hele leven nog nooit gezien dus die zullen ziets hebben van: wie de hell is Katinka nou weer? En waarom komt ze bij mij zeuren?

Daarnaast is het natuurlijk heel simpel voor mijn baas om me dan in 2010 allerlei rotwerkjes te geven en alles aan te kaarten wat ik ooit fout heb gedaan. Dan vind ik mijn werk niet meer leuk, en krijg ik in 2010 misschien wel zo'n slechte beoordeling dat ze me eruit kunnen gooien.

Nee ik heb besloten lekker oppervlakkig te blijven en bij de echt belangrijke klanten gewoon wat extra service te verlenen, want de grap is dat die klanten me wel een complimentje sturen als ze een pakketje binnen 3 dagen in de VS hebben terwijl het 9 dagen duurt als een collega van me het pakje opstuurt
Dan haal ik daar mijn genoegdoening wel uit.
pi_73947626
Terechte klacht
pi_73947710
Do you also shitp to the Netherlands?
pi_73948141
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:39 schreef CasB het volgende:
Do you also shitp to the Netherlands?
I shit everywhere I want to. If you pay me enough I'll even shit where you want me to shit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')