quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Demon_Hunter het volgende:
Naja zeg, ze moeten blij zijn met medewerkers zoals jouw!
Miauwquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Een brief sturen met het begrip, en uitleg vanaf jou kant.
Je blijft een mens
en ik ben wel trots op je heur
lijkt mij ookquote:
Jamaar.. het wordt niet zo beoordeeld. Het is echt een leuk berdijf waar ik werk, ik verdien er goed (zeker voor de diploma's die ik heb (eehh.. niet heb)) maar dan flikken ze me zoiets. Ik baal er van.quote:
Nope, daar was mijn score te hoog voor dus zo makkelijk krijg je me niet op de kast. Maar was wel een goeie poging hoorquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het is vast een kleine voorbereiding op de ontslagen komende maanden.
Je manager heeft waarschijnlijk het idee dat zijn beeld het enige beeld is dat klopt. Dat krijg jij denk ik ook niet uit zijn/haar hoofd. Die heeft weer een hoger persoon nodig die hem daar op wijst.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Noin het volgende:
[..]
Jamaar.. het wordt niet zo beoordeeld. Het is echt een leuk berdijf waar ik werk, ik verdien er goed (zeker voor de diploma's die ik heb (eehh.. niet heb)) maar dan flikken ze me zoiets. Ik baal er van.
Wees niet zo naïef dat scores veel betekenis hebben. Het was nergens een poging toe, maar echt een realistische beschouwing.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Noin het volgende:
[..]
Jamaar.. het wordt niet zo beoordeeld. Het is echt een leuk berdijf waar ik werk, ik verdien er goed (zeker voor de diploma's die ik heb (eehh.. niet heb)) maar dan flikken ze me zoiets. Ik baal er van.
Schijnt redelijk normaal te zijn binnen ons bedrijf. Heb het tegen een paar collega's verteld en die waren nou niet echt verrast. Meer in de trant van: het ging dit jaar niet echt geweldig met de omzet en dus willen ze niemand loonsverhoging geven. Vandaar de k*tbeoordelingen allemaal waar echt belachelijke smoezen in staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:36 schreef Brainfish het volgende:
Erg zuur dat iemand dat serieus durft te beweren.
Maar TS heeft uitgelegd dat dit niet ten koste gaat van haar eigen werk. Dan zou het bedrijf zo'n pro-actieve instelling juist moeten belonen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef ivanhoe1984 het volgende:
Je moet gewoon jouw werkzaamheden verrichten en niet werkzaamheden van andere mensen op je gaan nemen. Dat is er wat bedoeld wordt met het commentaar. OK het is natuurlijk negatief, maar je kunt niet zelf alles gaan doen.
Uhm daar heb je een punt. Maar ik denk niet dat daar rekening meegehouden is in haar beoordeling. Ik bekeek het even van "de baas" zijn/haar point-of-view.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:58 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Maar TS heeft uitgelegd dat dit niet ten koste gaat van haar eigen werk. Dan zou het bedrijf zo'n pro-actieve instelling juist moeten belonen.
True, dus als ze hadden gezegd: 'je bent teveel tijd kwijt met dingen die niet bij je werk horen' had ik gezegd: ok ik zal er op letten. Maar dit gaat nergens over, ze hebben daadwerkelijk punten in mindering gebracht en hebben net gedaan alsof ik uuuuren met andermans werk bezig ben per dag.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef ivanhoe1984 het volgende:
Je moet gewoon jouw werkzaamheden verrichten en niet werkzaamheden van andere mensen op je gaan nemen. Dat is er wat bedoeld wordt met het commentaar. OK het is natuurlijk negatief, maar je kunt niet zelf alles gaan doen.
Je moet dergelijke beoordelingen ook weer niet al te serieus nemen. Sommige bedrijven zoeken altijd wel wat puntjes om de mensen een beetje scherp te houden (denken ze dan; vaak werkt het demotiverend en averechts). In dat kader zou je ook kunnen denken dat je het behoorlijk goed doet, als ze enkel dit soort 'kritiek' hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:01 schreef Noin het volgende:
[..]
True, dus als ze hadden gezegd: 'je bent teveel tijd kwijt met dingen die niet bij je werk horen' had ik gezegd: ok ik zal er op letten. Maar dit gaat nergens over, ze hebben daadwerkelijk punten in mindering gebracht en hebben net gedaan alsof ik uuuuren met andermans werk bezig ben per dag.
Ik durf te stellen dat ik juist tijd oplever omdat ik niet elke 5 minuten naar de orderpickers hoef te bellen of het pakje al gepicked is, dat ik niet elke 5 minuten hoef te bellen naar de inpakafdeling, en niet elke 5 minuten naar de postjuf. Maar goed. Beoordeling is er al door.
Ja das leuk zeg. Denken dat ik een goede beoordeling heb gehad, maar intussen krijg ik geen loon bij omdat ze dit soort onzin in de beoordeling zetten. En inderdaad het werkt enorm demotiverend op mij. Ik bedoel.. waarom zou ik de volgende keer nog iets doen? Volgende keer leg ik gewoon de order in en als de klant dan niks krijgt zal het me worst wezen, ik heb mijn werk gedaan. (ik doe het niet hoor want dat krijg ik echt niet over mijn hart)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:04 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Je moet dergelijke beoordelingen ook weer niet al te serieus nemen. Sommige bedrijven zoeken altijd wel wat puntjes om de mensen een beetje scherp te houden (denken ze dan; vaak werkt het demotiverend en averechts). In dat kader zou je ook kunnen denken dat je het behoorlijk goed doet, als ze enkel dit soort 'kritiek' hebben.
Ik ben bang dat het vaak wel de realiteit is. Je moet niet denken dat ze jou oprecht als slecht beoordeeld hebben. Ze vergroten dit soort punten o.a. uit, zodat ze daar op terug kunnen vallen wanneer ze geen salaris verhogen en dergelijke.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:17 schreef Noin het volgende:
[..]
Ja das leuk zeg. Denken dat ik een goede beoordeling heb gehad, maar intussen krijg ik geen loon bij omdat ze dit soort onzin in de beoordeling zetten. En inderdaad het werkt enorm demotiverend op mij. Ik bedoel.. waarom zou ik de volgende keer nog iets doen? Volgende keer leg ik gewoon de order in en als de klant dan niks krijgt zal het me worst wezen, ik heb mijn werk gedaan. (ik doe het niet hoor want dat krijg ik echt niet over mijn hart)
Ik heb liever een eerlijke en rechtstreekse beoordeling. Geen gedraal ergens omheen. Als ik mijn werk slecht heb gedaan moeten ze dat zeggen. Als ze willen dat ik niet meer van mijn stoel af kom, moeten ze dat zeggen. Maar tegen dit soort smoesjes of verhaaltjes of politiek geleuter kan ik niet tegen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:30 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het vaak wel de realiteit is. Je moet niet denken dat ze jou oprecht als slecht beoordeeld hebben. Ze vergroten dit soort punten o.a. uit, zodat ze daar op terug kunnen vallen wanneer ze geen salaris verhogen en dergelijke.
Ik zou persoonlijk blij zijn met een werknemer als jij, maar treurig genoeg houden mensen van hogere hand vaak niet van mensen die zelf initiatief nemen. Dat komt vaak deels voort uit bekrompenheid en dat ze niet meer overzien hoe bepaalde processen dan verlopen en ook zien ze het als een bedreiging ("Wij bepalen hier wie wat voor zijn of haar rekening neemt! Wat denkt zij wel niet?").
Je zou het eens helder kunnen uitleggen waarom je zo hebt gehandeld en als ze er weinig mee doen, adviseer ik je dan het omslachtige spelletje maar een beetje mee te spelen.
Ik snap de frustratie wel en ik heb ook een gruwelijke hekel aan dit soort kortzichtige spelletjes, maar het is wel de realiteit denk ik waar jij mee te maken hebt?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:37 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik heb liever een eerlijke en rechtstreekse beoordeling. Geen gedraal ergens omheen. Als ik mijn werk slecht heb gedaan moeten ze dat zeggen. Als ze willen dat ik niet meer van mijn stoel af kom, moeten ze dat zeggen. Maar tegen dit soort smoesjes of verhaaltjes of politiek geleuter kan ik niet tegen.
Ik heb liever dat ze zeggen van: luister je hebt goed werk verricht maar vanwege de financiele situatie van het bedrijf krijg je geen opslag, dan dat ze dit soort kwatsch proberen. Ik heb echt geen zin meer om nou nog wat extra's te gaan doen. Slecht ingeschatte situatie van de leidinggevende vind ik.
Ik zou het zoooo fijn vinden om een keer te horen: hee wauw! Omdat jij wel van je stoel af komt (unlike je collega's die alleen op hun luie reet zitten) heb je ons 100.000 euro bespaard. We vinden je zo'n fijne werkneemster dat jij dit jaar de fles wijn krijgt en het bedankje!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:43 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik snap de frustratie wel en ik heb ook een gruwelijke hekel aan dit soort kortzichtige spelletjes, maar het is wel de realiteit denk ik waar jij mee te maken hebt?
Zoals we bijvoorbeeld bij jou zien (en dat geldt voor veel mensen), werkt dit demotiverend. Dat maakt deze manier van werken van hun ook zo kortzichtig.
Het probleem is vaak dat veel werknemers dit soort spelletjes helemaal niet doorzien en zich zelfs schuldig gaan voelen of denken "het zal dan wel zo zijn". Zo kunnen deze mensen in lengte van jaren ongestoord afdelingen en hele bedrijven een beetje manipuleren. Vaak overzien ze vaak niet welke gevolgen dit op de lange termijn kan hebben.
Eigenlijk zou je ze eens moeten voorleggen wat ze van jou verwachten in de toekomst bij een soortgelijk geval (zorg dan wel dat je kunt aantonen dat het hun geld bespaart). In het gunstigste geval dachten ze bekrompen en geven ze nu toe dat het toch wel wenselijk was wat je deed, in het ongunstigste geval gaan ze jou zien als iemand die teveel initiatief toont en niet meer keurig meeloopt in de kudde (zo zien ze het veelal graag!).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:48 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik zou het zoooo fijn vinden om een keer te horen: hee wauw! Omdat jij wel van je stoel af komt (unlike je collega's die alleen op hun luie reet zitten) heb je ons 100.000 euro bespaard. We vinden je zo'n fijne werkneemster dat jij dit jaar de fles wijn krijgt en het bedankje!
Tja, dat kan je bij de meeste bedrijven wel vergeten. Als je kijkt naar de Nederlandse temperament in het bedrijfleven dan zie je gewoon dat complimentjes geven vaak niet gedaan word of gewoon gezien word als iets normaals als je je best probeert te doen. Verder is het zo dat de leidinggevende beinvloend is door de relatie die je met elkaar hebt. Is ie zeer goed heb je een streepje voor is ie middelmatig heb je geen streepje is ie slecht heb je een kruisje. Dus ook alle dingen die niets met werk te maken hebben zijn van invloed op je beoordeeling. Als er een fiancieel belang is bij een beoordeling blijft dat altijd heel erg lastig want je weet nooit wat de achterliggende gedachten zijn, om zulke acties uit te halen. Het kan van alles zijn. Het bedrijf dat op deze manier meer winst probeert te halen of misschien dat de leidingevende er fiancieel beter op word of ze menen het oprecht maar dat is niet zo makkelijk te controleren. Ik denk dat je het er gewoon bij moet laten omdat als je echt wilt dat de onderste steen boven komt dat dat flink wat problemen kan veroorzaken en dat ze je bij volgende beoordeling al automatisch een slechte beoordeling geven.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:48 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik zou het zoooo fijn vinden om een keer te horen: hee wauw! Omdat jij wel van je stoel af komt (unlike je collega's die alleen op hun luie reet zitten) heb je ons 100.000 euro bespaard. We vinden je zo'n fijne werkneemster dat jij dit jaar de fles wijn krijgt en het bedankje!
Treurig dat het zo moet gaan, maar ik denk dat het voorlopig niet onverstandig is je zo op te stellen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:21 schreef Noin het volgende:
Tsja maar ik moest er gewoon even over mopperen
Ik denk dat het het beste is dat ik me op de vlakte hou en gewoon wat minder ga doen. Heb geen zin om mijn kont tegen de crib te gooien en op straat te komen staan 'omdat ik niet in de groep pas' of zoiets treurigs.
Ach ja, pas over 364 dagen krijg ik weer een tegenvallende beoordeling dus kan er wel weer effe tegenaan.
Tis een totaal overspannen mannetje wat zelf nooit op kantoor komt kijken hoe wij werken. Ik heb hem geloof ik 2 keer gezien vanaf mijn zomervakantie. Maar idd daar zitten dan nog 4 bazen boven dus hij zal er zelf niet beter van worden als ie mij geld inhoudt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 04:09 schreef piepschuimblok het volgende:
Is jouw leidinggevende de persoon die uiteindelijk het geld opstrijkt? Of is het ook maar een mannetje die totaal ongemotiveerd zijn werk doet, wat bestaat uit 'toezicht houden'. Indien dit laatste het geval is zou ik eens naar de hoogste verantwoordelijke (directeur bijv.) stappen en dit aan het licht stellen, die er misschien anders tegenover staat omdat hij waarschijnlijk gevoeliger is voor het bedrag wat hiermee gemoeid is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |