Dat wordt dus toch de monteur bellen ben ik bang?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:59 schreef rekenwonder het volgende:
Ik ken die melding van mijn Nefit. Volgens mij is toen de ontsteker vervangen en sindsdien is het niet meer voorgekomen.
Same herequote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:59 schreef rekenwonder het volgende:
Ik ken die melding van mijn Nefit. Volgens mij is toen de ontsteker vervangen en sindsdien is het niet meer voorgekomen.
Vannacht uitgezet en vanmorgen weer aan. Konden we in ieder geval warm douchen. Monteur ga ik zo bellen, dan kan hij morgen langskomenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:14 schreef nexcro het volgende:
Is waarschijnlijk de gloeiplug of de ionisatiepen. Als je een abbonement hebt gewoon bellen, storingsmonteur word ervoor betaald en jij betaald er ook voor. Anders gewoon morgenochtend bellen.
Het lijkt er op dat de monteur gokverslaafd isquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:32 schreef sanger het volgende:
Monteur is inmiddels geweest en kind aan huis
Vrijdag heeft hij een pakking vervangen die volgens hem niet goed was. Deze zou voor een verstoorde werking zorgen.
Zaterdag heeft hij de ionisatiepen vervangen omdat deze geheel wit was uitgeslagen en volgens hem niet goed was.
Zondag heeft hij de UBA vervangen omdat hij het vermoeden had dat de elektronica ontregelt was.
Maandag heeft hij een onderdeel besteld omdat het probleem nog niet opgelost was. Welk onderdeel is mijn vrouw vergeten te vragen
Kort gezegd, als ze een beetje pech hebben met de gokjes die ze nemen dan was het goedkoper geweest ons direct een nieuwe ketel te gevenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:33 schreef klipper het volgende:
Altijd leuk die nefit ketels, je krijgt 1 code en het kan van alles zijn.
Pakking kan ik nog inkomen, hoewel iets discutabel, zoiets verwacht je eerder gelijk of vlak na onderhoud.
Ionisatiepen is een logische stap, maar aan het uiterlijk ervan kan je weinig zien, de nieuwe pen ziet er na een maand ook al niet meer uit.
Hier geld meten is weten.
UBA is discutabel, mede doordat deze totaal niet voorkomt als basis storing voor 6A.
Vervuiling, beschadiging of een onjuiste montage van de volgende onderdelen kan het mede veroorzaken:
sifon, luchtaanzuigbuis, afdichting tussen venturi en brander, gasinspuiter, venturi, ventilator, afdichting tussen ventilator en brander.
brander, warmtewisselaar, rookgasafvoer en luchttoevoersysteem, aardekabel ionisatie.
Verder natuurlijk de stekkerverbinding tussen ionisatiepen en kabelboom.
De kabelboom zelf.
De gas/luchtverhouding is niet goed afgesteld, dit kan dus ook na langere tijd aan het licht komen door wederom vervuiling.
Ook kan het in het gasregelblok zitten, of in de elektrische weerstand van de kabel van de gloeiplug.
Misschien kan je de monteur de tip geven om eens een cursus bij nefit te volgen.
Tja het is meer dommigheid dan logisch nadenken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Kort gezegd, als ze een beetje pech hebben met de gokjes die ze nemen dan was het goedkoper geweest ons direct een nieuwe ketel te geven
Staat standaard klaarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja het is meer dommigheid dan logisch nadenken.
Als hij gewoon het juiste stappenplan had gevolgd, dan had hij niet zoveel dingen hoeven te vervangen.
Het is meer een kwestie van de juiste volgorde en meten is weten, moet je natuurlijk wel begrijpen dat wat je meet goed of fout is.
Maar op de manier waarop het nu gaat, kun je misschien beter nadenken om het logeerbed alvast in orde te maken.
Dat klinkt als dezelfde monteur die zich op mijn Smartline heeft uitgeleefdquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:32 schreef sanger het volgende:
Monteur is inmiddels geweest en kind aan huis
Vrijdag heeft hij een pakking vervangen die volgens hem niet goed was. Deze zou voor een verstoorde werking zorgen.
Zaterdag heeft hij de ionisatiepen vervangen omdat deze geheel wit was uitgeslagen en volgens hem niet goed was.
Zondag heeft hij de UBA vervangen omdat hij het vermoeden had dat de elektronica ontregelt was.
Maandag heeft hij een onderdeel besteld omdat het probleem nog niet opgelost was. Welk onderdeel is mijn vrouw vergeten te vragen
De venturi is vanmiddag vervangen en vanavond weer storingquote:Op maandag 2 november 2009 18:30 schreef klipper het volgende:
Je zou zo'n jandoedel voor je hebben werken zeg.
1 defect onderdeel ok, 2 defecte onderdelen ook nog ok, 3 zou kunnen maar dan heeft de klant er vaak al een soepzooitje van gemaakt en vaak zelf al aardig zitten rotzooien, maar dit is gewoon pure onkunde van die man.
Nefit heeft voor al zijn ketels een keurige stappenplan om bij storingen naar het juiste onderdeel of onderdelen geleid wordt, maar dit is gewoon lukraak vervangen zonder het stappenplan te doorlopen laat staan te begrijpen.
En dat stappenplan moet iedereen met een beetje technisch inzicht makkelijk kunnen doorlopen.
Geef die monteur maar het servicenummer van nefit, want dit slaat nergens meer op.
En misschien kun je beter het bedrijf opbellen en vragen om iemand met verstand van zaken want zo'n iemand zou ik niet binnen willen hebben en zeer zeker niet laten sleutelen aan apparaten die toch echt wel wat meer verstand vergen dan zo'n leek in huis heeft.
Betreft het nu nog steeds dezelfde storingscode welke je in het begin ook had?quote:Op maandag 2 november 2009 19:40 schreef sanger het volgende:
[..]
De venturi is vanmiddag vervangen en vanavond weer storing![]()
Ze komen vanavond weer![]()
Maar goed dat we destijds het all-in abbo hebben afgesloten. Anders was het een duur grapje geweest
En welk type ketel heb je exact?quote:Op maandag 2 november 2009 21:05 schreef sanger het volgende:
Jep, nog altijd 6A.
De monteur is een uurtje geleden geweest en heeft een nieuwe brander en de hoofdmonteur besteld
Dus dan komt het al op:Nieuwe ventilator Nieuwe ionisatiepen Nieuwe venturi Nieuwe UBA Nieuwe brander Nieuwe pakking ergens
Voor vrijwel ieder onderdeel waren twee bezoekjes nodig; 1 om te checken en te bestellen en de 2de om te monteren. We mogen onderhand de gegeven koffie/bier wel in rekening gaan brengen bij ze
Maar is dit de Smartline HR, of de Smartline basic HR?quote:Op maandag 2 november 2009 21:14 schreef sanger het volgende:
Nefit Smartline HR
Zat al in het huis toen we het kochten en was pas 1,5 - 2 jaar oud toen. Ketel is nu dus ongeveer 6 jaar oud.
Laat maar, voor de storingsafhandeling maakt het verder niet uit.quote:Op maandag 2 november 2009 21:46 schreef sanger het volgende:
Poeh, dat weet ik niet uit het hoofd (zit nog op werk). Ik zal zo thuis eens koekeloeren voor je
quote:Op maandag 2 november 2009 21:05 schreef sanger het volgende:
Jep, nog altijd 6A.
De monteur is een uurtje geleden geweest en heeft een nieuwe brander en de hoofdmonteur besteld
Dus dan komt het al op:Nieuwe ventilator Nieuwe ionisatiepen Nieuwe venturi Nieuwe UBA Nieuwe brander Nieuwe pakking ergens
Voor vrijwel ieder onderdeel waren twee bezoekjes nodig; 1 om te checken en te bestellen en de 2de om te monteren. We mogen onderhand de gegeven koffie/bier wel in rekening gaan brengen bij ze
Als je bovenstaand rijtje vergelijkt met de storingswijzer, dan is een pakking, ionisatiepen en uba de enige onderdelen volgens die lijst en vervolgstappen en is de rest gewoon wat gekloot.quote:Op maandag 2 november 2009 21:05 schreef sanger het volgende:
Jep, nog altijd 6A.
De monteur is een uurtje geleden geweest en heeft een nieuwe brander en de hoofdmonteur besteld
Dus dan komt het al op:Nieuwe ventilator Nieuwe ionisatiepen Nieuwe venturi Nieuwe UBA Nieuwe brander Nieuwe pakking ergens
Voor vrijwel ieder onderdeel waren twee bezoekjes nodig; 1 om te checken en te bestellen en de 2de om te monteren. We mogen onderhand de gegeven koffie/bier wel in rekening gaan brengen bij ze
En dan te bedenken dat ik het eigenlijk onzin vond zo een duur abbo af te sluitenquote:Op maandag 2 november 2009 23:02 schreef nexcro het volgende:
[..]
![]()
Je hebt je abonnement er in elk geval al uit.
We zullen zien wat de hoofdmonteur zegt. Ik zorg iig dat ik er deze keer wel bij benquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Als je bovenstaand rijtje vergelijkt met de storingswijzer, dan is een pakking, ionisatiepen en uba de enige onderdelen volgens die lijst en vervolgstappen en is de rest gewoon wat gekloot.
Volg je de storingswijzer, dan kom je eerst bij de gloeiplug uit, vervolgens het gasblok, dan de kabelboom, de huisdrukregelaar, een verkeerde afstelling (kan ook door vervuiling komen), wederom kabelboom, ionisatiepen en dan de luchttoevoer en rookgasafvoer kanalen.
De mogelijkheid dat het de uba betreft, is na stap 24, 40 en na 64.
Blijft de storing dan nog terug komen, dan dient de KIM (Ketel Identificatie Module) te worden vervangen.
Geen idee eerlijk gezegd. Ik heb ook nog geen bon voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:27 schreef nexcro het volgende:
Lach me dood als het gewoon de gloeiplug blijkt te zijn. Die nieuwe brander, bedoeld hij daar een branderkop mee? Zoja daar zit een nieuwe gloeiplug en ionisatiepen in.
Er was eind 2008 een terugroepactie van Nefit over die branderkop van de Smartline.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:27 schreef nexcro het volgende:
Lach me dood als het gewoon de gloeiplug blijkt te zijn. Die nieuwe brander, bedoeld hij daar een branderkop mee? Zoja daar zit een nieuwe gloeiplug en ionisatiepen in.
Toen is ie niet vervangen. Wat voor problemen gaf de branderkop destijds?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:32 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Er was eind 2008 een terugroepactie van Nefit over die branderkop van de Smartline.
Als die toen ook al vervangen was heb je ieder jaar een nieuwe branderkop
Brandgevaarquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Toen is ie niet vervangen. Wat voor problemen gaf de branderkop destijds?
Dit had ie gelijk al moeten doen toen hij er de 1e keer bij kwamquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Toen is ie niet vervangen. Wat voor problemen gaf de branderkop destijds?
Volgens mij niet, maar ik zal van maart eens terugkijken voor de zekerheid. Toen zijn er enkele dingen gedaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:06 schreef Panic_A het volgende:
Je gaat toch niet vertellen dat de branderkop nog niet vervangen is?
Ik heb er pas nog een vervangen bij iemand die zijn ketel al een paar jaar niet had laten controleren, daar was het al uitgelopen op een levensgevaarlijke situatie door een heftige lekkage van rookgassen.
Inderdaad daar hoort hij te zitten en 1 onderop, echter niet iedereen plakt ze daar is mijn ervaring.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:15 schreef Panic_A het volgende:
De sticker hoort rechtsonder het typeplaatje te zitten. Deze zie je als je de kap en de luchtkast demonteert.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:48 schreef gateway het volgende:
en? al vorderingen in het vernieuwingsproces?
dat mag dan ook wel na al die onderdelen!quote:Op maandag 9 november 2009 08:53 schreef sanger het volgende:
[..]
De hoofdmonteur is inmiddels geweest en heeft de trafo verwisseld. En het probleem lijkt zelfs opgelost
( * sanger klopt even op wat hout..... )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |