abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63419327
Belangrijke veiligheidsmededeling over de Nefit SmartLine, neem contact op met Nefit!

Zeker voor mensen die laks zijn met het onderhoud van het toestel is dit belangrijk.

Nefit is per 1 november 2008 een preventieve actie gestart om bij reeds geplaatste Nefit SmartLine en Nefit SmartLine Basic toestellen die zijn geproduceerd tot en met december 2007 te voorzien van een nieuwe branderkop.

Sinds juni heeft Nefit gevraagd om bij SmartLine toestellen geproduceerd tot maart 2007 een branderthermostaat te plaatsen. Deze voorzorgsmaatregel is genomen om oververhitting van de branderkop tegen te gaan en om daarmee mogelijke onveilige situaties te voorkomen.

Uit onderzoek blijkt dat een dergelijk probleem zich kan voordoen indien het toestel gedurende lange tijd niet afdoende wordt onderhouden.
Hierbij kan bij een combinatie van factoren in zeer uitzonderlijke gevallen brandgevaar niet worden uitgesloten.

In eerste instantie heeft Nefit achteraf een extra branderthermostaat op toestellen tot maart 2007 laten plaatsen.
Door nadere inspecties heeft Nefit nu besloten de branderthermostaatactiete stoppen en per direct over te gaan naar volledige vervanging van de branderkop door een aangepast exemplaar.
Hierover is uitvoerig overleg plaatsgevonden met de Voedsel en Waren Autoriteit.

Nefit SmartLine en Nefit SmartLine Basic toestellen geproduceerd tot en met december 2007 moeten worden voorzien van een nieuwe branderkop, ook indien er reeds een branderthermostaat is geplaatst.

De standaardbrief van NEFIT:

Geachte heer, mevrouw,
Nefit is met ingang van november 2008 een actie gestart om bij alle geplaatste SmartLine en
SmartLine Basic toestellen die zijn geproduceerd t/m 31 december 2007 de branderkop te
vervangen.
Aanleiding voor deze preventieve actie is de kans op oververhitting van de branderkop. Dit
probleem zou zich kunnen voordoen indien het toestel gedurende lange tijd niet of niet
afdoende wordt onderhouden, in combinatie met een aantal andere factoren. Mogelijk gevolg
van de oververhitting is dat de branderkop krom trekt, waardoor smeltschade aan het toestel
kan ontstaan en in zeer uitzonderlijke gevallen is daarbij zelfs brand niet uitgesloten. Uit
analyses blijkt dat naarmate de toestellen ouder worden, de kans op dit probleem groter wordt.
Dit is voor Nefit aanleiding om preventief bij alle toestellen uit de genoemde serie de
branderkop te vervangen door een aangepast exemplaar. Bovengenoemde actie is afgestemd
met de Voedsel en Waren Autoriteit.
Nefit heeft contact gezocht met installateurs, gasonderhoudsbedrijven en andere partners in de
markt om bij de vervangingsactie te ondersteunen. De kosten van de uitwisseling van de
branderkop worden verrekend tussen Nefit en deze partners, voor consumenten zijn geen
kosten verbonden aan deze actie. Heeft u vragen, neem dan in eerste instantie contact op met
uw installateur of gasonderhoudsbedrijf. U kunt ook telefonisch contact opnemen met Nefit
Consumenten Service (0570 – 678500), of via e-mail (consument@nefit.nl).
Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor het ongemak, kwaliteit en veiligheid staan bij
Nefit echter voorop.
Met vriendelijke groet,
Nefit BV,
Jos Stroot,
Service Manager.

De link naar de nefitsite:
http://www.nefit.nl/consu(...)tLinetoestellen.aspx

[ Bericht 1% gewijzigd door klipper op 21-11-2008 23:30:24 ]
pi_63420357
Bij mijn buren is dat ding dus helemaal uitgefikt van binnen, en dat met regulier onderhoud

Alles van Nefit vergoed gekregen, en ws is zijn ketel de reden voor deze waarschuwing
pi_63420805
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:07 schreef Marsepein het volgende:
Bij mijn buren is dat ding dus helemaal uitgefikt van binnen, en dat met regulier onderhoud

Alles van Nefit vergoed gekregen, en ws is zijn ketel de reden voor deze waarschuwing
Tja eigenlijk moet er staan met geen of slecht onderhoud, maar normaal gesproken zullen de mensen zonder onderhoud er het eerste last van hebben.
Daarbij ga ik ervanuit dat bij mensen wie regulier onderhoud laten uitvoeren dit onderdeel standaard vervangen wordt, vandaar dat het vooral voor mensen zonder onderhoudscontract extra onder de aandacht gebracht moet worden.

[ Bericht 22% gewijzigd door klipper op 22-11-2008 00:37:46 ]
  zondag 23 november 2008 @ 02:07:52 #4
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63441962
net ff gekeken, maar helaas, ik heb geen mazzel

Wel een Nefit maar een HR21 ipv een smartline oid. Naja, hij moet het nog 2 jaar uithouden en dan ga ik voro een cw5 daalderop. Beetje overkill kan geen kwaad
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 11:01:54 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_63445617
en hier een Ecomline Excellent ...

Eerst kijken AnneX voordat je de installateur een mailtje stuurt !
pi_63445824
hier een
Nefit Smartline HRC 24/cw3 ; bingo dus dacht ik zo...
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_63447693
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:23 schreef zwemmer431 het volgende:
hier een
Nefit Smartline HRC 24/cw3 ; bingo dus dacht ik zo...
Als hij van voor januari 2008 wel ja.
pi_63450687
Hier ook Bingo. Donderdag wordt de branderkop vervangen.
pi_63450761
Overigens Klipper...

het blijft fantastisch dat je de individuele users en dus alle lurkers op de hoogte houdt !
pi_63451133
Mijn loodgieter stuurde overigens netjes een verzoek om contact op te nemen en een afspraak te maken.
pi_63453750
van mijn leverancier nog niets gehoord..
neem zelf contact op
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_63465561
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:07 schreef AnneX het volgende:
Overigens Klipper...

het blijft fantastisch dat je de individuele users en dus alle lurkers op de hoogte houdt !
De meeste mensen zullen bekend zijn via nefit en/of hun installateur, alleen zijn er natuurlijk genoeg mensen die hem zelf plaatsen, of helemaal geen onderhouds contract hebben.
Veel bedrijven bewaren die gegevens wettelijk wel, maar zullen deze niet gaan door spitten, omdat dat gewoon veel te veel tijd kost, die mensen zijn dan aangewezen op landelijke dagbladen, teletekst of internet.
En een forum zoals deze is daar natuurlijk ook prima geschikt voor met zijn vele bezoekers, waarvan sommigen het ook weer tegen familie of vrienden zullen doorvertellen, zeker als ze weten welke ketel of merk er daar hangt.

Verleden jaar had vaillant en agpo trouwens ook een recall actie, welke dit jaar toch wel geheel afgerond moeten zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door klipper op 23-11-2008 23:58:39 ]
  zondag 28 december 2008 @ 08:59:11 #14
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_64422444
Leuk, hier hangt dus al 2 jaar zo'n ding en ik heb niets gehoord van mijn installateur (onderhoudscontract sinds een jaar btw)

Maandag maar eens bellen.

Mooi dat er mensen zijn die dit onder de aandacht brengen
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_64422550
had agpo ook een terugroepactie?
werden ze zeker allemaal terug gestuurd naar de fabriek om daar vernietigd te worden
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_64423012
@Jajoah: Veel installateurs zijn er waarschijnlijk nog mee bezig, het is natuurlijk niet zomaar gedaan. Plus dat het nu heel druk is natuurlijk.

De dag dat Agpo stopt met ketels maken gaat bij mij de vlag uit. Helaas zie ik dat niet gebeuren (gierige Nederlanders ).
pi_64423143
Hoort de Smartline HR hier nou wel of niet bij?
  zondag 28 december 2008 @ 10:44:35 #18
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_64423400
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:26 schreef veldmuis het volgende:
Hoort de Smartline HR hier nou wel of niet bij?
Als de produktiedatum December 2007 of eerder is wel;
Alle smartline ketels hebben de toevoeging HR

[ Bericht 4% gewijzigd door Nint op 28-12-2008 10:52:28 ]
pi_64423429
Morgen maar even bellen dan
  zondag 28 december 2008 @ 11:01:03 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64423649
Pfew... Nefit Ecomline HR hier.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 28 december 2008 @ 22:38:45 #21
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_64446990
Ik heb een Smartline Basic geloof ik...
Maar waar kan ik de productiedatum vinden?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 23:07:08 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64448401
De website van Nefit vermeld het volgende.

Nefit SmartLine toestellen zijn duidelijk te herkennen aan de vermelding SmartLine of SmartLine Basic op het zwarte klepje aan de voorzijde van het toestel. De productiedatum is af te leiden van het serienummer, dat echter aan de binnenzijde van het toestel is aangebracht. Voor alle duidelijkheid: bij alle andere HR-toestellen van Nefit doet het probleem zich niet voor.
  zondag 28 december 2008 @ 23:57:50 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_64450521
Ik kan het er niet uit afleiden..., of ik kan het serienummer niet vinden, dat kan ook
  maandag 29 december 2008 @ 14:28:14 #24
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_64464444
Zo, mijn branderkop is zojuist vervangen
pi_64469697
Netjes. 'Uw installateur' is in mijn geval op vakantie. De storingsdienst hiervoor bellen lijkt me niet de bedoeling :")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')