Tamme en wilde kastanjes zijn de bekendste kastanjes. Van een afstandje lijken ze veel op elkaar, toch zijn er een paar belangrijke verschillen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:11 schreef Greys het volgende:
Kastanjes kan je poffen in de (hete as van je) open haard toch?
Tamme kastanjes. Zijn kastanjes die hier van de bomen vallen ook tamme kastanjes?
zaten ze in prikkel omhulsel en hebben ze een punt? dan zijn t tamme en kun je ze etenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:12 schreef nieslief het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze niet tam..... Denk ik. Ze zijn echt enorm......
Oh en dan moet ik eerst een openhaard fiksen hiero.
Tja, dat is hoe wij hebben gehandeld toen. Het was er wel meer dan één trouwens.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
EchtMoet dat meteen?
Bink heeft ooit ook wel eens 'een vlo' gehad, maar die behandelde ik dan meteen met zo'n tubetje in haar nek (ze is allergisch voor vlooien) en verder niets. Maar ook nooit meer eentje teruggezien, ook niet op Boris.
Is dat wat jij zegt allemaal niet pas nodig als er een vlooienplaag is?
Nee dit zijn dus wilde kastanjes.....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
zaten ze in prikkel omhulsel en hebben ze een punt? dan zijn t tamme en kun je ze eten
Maar niet die gewone die je meestal op straat of in het bos vindt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:18 schreef oh-oh het volgende:
Kastanjes pleur ik altijd in de oven, je kan ze zelfs in de magnetron poffen hoor
jaaaaaaaaaa die was leukquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar niet die gewone die je meestal op straat of in het bos vindt.
Zie hier, even naar onder scrollen voor het verschil tam en wild. (Dit doet me denken aan een scene uit Sesamstraat waar ze dichtbij en ver weg uitleggen. Dichtbij! *tappetappetappetap, rent naar achter*. Ver weg!Nou ja, je moet er bij geweest zijn denk ik... )
Verschil met foto's, tam en wild:
http://www.eleveldsteenwijk.nl/index.php?menu_id=366
Burning down the housequote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
![]()
Dit deuntje op de achtergrond
Ja maar dat je tamme kastanjes moet hebben en niet wilde dat leer je toch als kind van 2 jaar al?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar niet die gewone die je meestal op straat of in het bos vindt.
Zie hier, even naar onder scrollen voor het verschil tam en wild. (Dit doet me denken aan een scene uit Sesamstraat waar ze dichtbij en ver weg uitleggen. Dichtbij! *tappetappetappetap, rent naar achter*. Ver weg!Nou ja, je moet er bij geweest zijn denk ik... )
Verschil met foto's, tam en wild:
http://www.eleveldsteenwijk.nl/index.php?menu_id=366
We hebben hier kilo's liggen. Kastanje bosje om de hoek.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:19 schreef Ynske het volgende:
gepofte kastanjes,krijg er echt zin in
jullie wonen ietwat ver, ga binnenkort wel ff bij de turksegroenteboer langs die had ze ook al liggenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:32 schreef Pagan het volgende:
[..]
We hebben hier kilo's liggen. Kastanje bosje om de hoek.
Ik heb al een lading in de vriezer en van het weekend
lekker de buitenkachel aan, kastanjes in de kastanjepoffer, wij op de veranda.
Heerlijk! Kastanje soep en taart is ook errug lekker! Strega
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:33 schreef oh-oh het volgende:
Arme Qwea smst net:
Mooi kut, ik moet laxeerzooi zuipen, tell you, snot funny.
Groetjes en likjes aan de SC.
Dus bij deze
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:32 schreef Pagan het volgende:
[..]
We hebben hier kilo's liggen. Kastanje bosje om de hoek.
Ik heb al een lading in de vriezer en van het weekend
lekker de buitenkachel aan, kastanjes in de kastanjepoffer, wij op de veranda.
Heerlijk! Kastanje soep en taart is ook errug lekker! Strega
Beukenootjes, waar vind je DIE nou weerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:35 schreef Barbaaf het volgende:
zat net op vorige pagina bij te lezen, maar goed dat ondertussen het verschil tussen tamme en wilde kastanjes uitgelegd is, anders had Q. binnenkort nog gezelschap gehadDie site is trouwens ook niet duidelijk, alleen de laatste foto van wilde geeft wat info, maar wilde kunnen net zo goed met meer dan één in hun (eveneens stekelige) bolster zitten.
Wat in dit jaargetijde ook van de boom valt en wel eetbaar is, zijn beukenootjes
Ja, nu wil ik ook een kastanjepoffertquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kunnen die in de vriezer?????
Gewoon zo hupsa in de vriezer?
Ik moet dit weekend dringend op zoek naar kastanjes![]()
Ik wil ook een echte kastanjepoffert voor op mn balkon
Wat dacht je van onder een beuk?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Beukenootjes, waar vind je DIE nou weer
Ja, we hebben een hele zooi gelijk vers gedopt en geblancheerd(10 minuten)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kunnen die in de vriezer?????
Gewoon zo hupsa in de vriezer?
Ik moet dit weekend dringend op zoek naar kastanjes![]()
Ik wil ook een echte kastanjepoffert voor op mn balkon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |