abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 21:45:51 #226
21636 Feestkabouter
pi_74166355
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:47 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zou ik dan meteen mijn jeugd over mogen doen met andere ouders? Zo ja waar kan ik tekenen.
laat wat ruimte voor mijn handtekening
pi_74166463
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:45 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

laat wat ruimte voor mijn handtekening
Nu nog iemand zoeken om me te wisselen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:48:03 #228
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_74166471
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:36 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Van een autismeforum heb ik wel begrepen dat het vaak voorkomt, dat beide partners ASS hebben.
Je zegt het ook met tijdelijke vrienden te hebben. Mompelt iets van zelfde golflengte. Ik heb verschillende vrienden, maar toen ik een keer zelf het initiatief nam voor contact, trof ik iemand met autisme.

Leuk dat je in 5 minuten al iemand kan ‘betrappen’ op Asperger. Denk je dat het met de manier van praten te maken heeft?
Nee niet de manier van praten ik moet zeggen dat ik die manier van praten bij mijzelf echt goed weggestopt heb.
Dit kwam ook omdat ik vroeg veel stotterde en dan kan je moeilijk worden niet gebruiken.
Ik begon zelfs zo simpel mogelijk te praten om maar woorden te ontwijken.

Een soort Jerommeke taal zeg maar.
Als ik me beter in me vel voel zo als nu.
Praat ik wel weer gewoon correct en duidelijk nederlands.
Soms voor de grappige noot ook nog eens met verschillende accenten .
Ik vind dat vooral zelf heel grappig om te doen.

Maar ik herken andere autisten vaak aan de houding.
Aan de manier hoe ze iets niet durven te vragen.,
Hoe ze nerveus maar dat heel goed weten te verbergen waardoor een Normalo dat niet zou zien...
Tenzij ze een groot ik prik daar doorheen eigenschap of beroep hebben.
Ook de houding zegt heel veel. Een aangenomen houding kan hoe goed dan ook nog altijd heel duidelijk herkent worden door de onnatuurlijk vorm die het hele lijf zich dan geeft.

Ik denk dat ik dat heel goed uitkan beelden met een filmpje er bij .
En dat ik er dan als een soort van leeraar over vertel want met typen kom ik er niet meer helemaal uit.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 21:51:17 #229
21636 Feestkabouter
pi_74166626
je moet wel een steekje los hebben om in mijn vriendenkring te passen.
er moet aardig wat tekst en/of energie uit komen.
een beetje rustiger mag ook wel, als er dan maar af en toe wat echt raars uit komt rollen.

en mijn partners waren allemaal wel bovengemiddeld intelligent.

huidige vriendin loopt over van de ADHD (ik heb ADHD + Asperger), dat is wel een noemenswaardig deel van de klik tussen ons.
een saai wijf waar niks mee is past niet bij mij.
we ergeren ons allebei te pletter aan alle leeftijdsgenoten/vrienden die kids krijgen en saaie duffe gezinnen worden, wij zijn nog 2 pubers.
pi_74166727
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:51 schreef Feestkabouter het volgende:
je moet wel een steekje los hebben om in mijn vriendenkring te passen.
er moet aardig wat tekst en/of energie uit komen.
een beetje rustiger mag ook wel, als er dan maar af en toe wat echt raars uit komt rollen.

en mijn partners waren allemaal wel bovengemiddeld intelligent.

huidige vriendin loopt over van de ADHD (ik heb ADHD + Asperger), dat is wel een noemenswaardig deel van de klik tussen ons.
een saai wijf waar niks mee is past niet bij mij.
we ergeren ons allebei te pletter aan alle leeftijdsgenoten/vrienden die kids krijgen en saaie duffe gezinnen worden, wij zijn nog 2 pubers.
Hoe jong ben jij dan dat je nog puber bent?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 21:56:18 #231
21636 Feestkabouter
pi_74166872
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hoe jong ben jij dan dat je nog puber bent?
richting de 40, ADHDrukkevriendin al een jaartje dichterbij de 40 zelfs
pi_74166969
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:47 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zou ik dan meteen mijn jeugd over mogen doen met andere ouders? Zo ja waar kan ik tekenen.
Idem, en mijn boxspring is er!!!!!!!!!!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:58:35 #233
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74166987
Ik had die test gedaan van Asperger en daar kwam het getal 17 uit, zijn er nog meer van dat soort testen die voor mij het e.e.a kan bevestigen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 21:59:17 #234
21636 Feestkabouter
pi_74167025
ik herken autisten ook wel vaak.
hier op FOK al een paar keer mensen een PM gestuurd met de uitnodiging om eens in de autisme-topics te komen kijken omdat me wat opviel aan hun teksten, en dan kreeg ik later bericht dat het bleek te kloppen (na onderzoek, of dat ze het al wisten).
en dan heb ik het over mensen die nog nooit in deze topics gepost hebben.

en in mijn omgeving herken ik het ook altijd heel snel, heb ik echt geen 5 minuten voor nodig (vraag is alleen welke gevallen je dan niet herkent he).
ik heb er echt een radar voor (mijn vriendin ook trouwens)
pi_74167085
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:56 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

richting de 40, ADHDrukkevriendin al een jaartje dichterbij de 40 zelfs
Oke Sommige mensen worden nooit volwassen
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:58 schreef Logician het volgende:

[..]

Idem, en mijn boxspring is er!!!!!!!!!!
Al iemand in gedachten waarmee je wilt ruilen?

Slaap lekker op je nieuwe bed
14 SHADES OF GREY
pi_74167116
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:59 schreef Feestkabouter het volgende:
ik herken autisten ook wel vaak.
hier op FOK al een paar keer mensen een PM gestuurd met de uitnodiging om eens in de autisme-topics te komen kijken omdat me wat opviel aan hun teksten, en dan kreeg ik later bericht dat het bleek te kloppen (na onderzoek, of dat ze het al wisten).
en dan heb ik het over mensen die nog nooit in deze topics gepost hebben.

en in mijn omgeving herken ik het ook altijd heel snel, heb ik echt geen 5 minuten voor nodig (vraag is alleen welke gevallen je dan niet herkent he).
ik heb er echt een radar voor (mijn vriendin ook trouwens)
Net zoiets als Gaydar dus
14 SHADES OF GREY
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 22:26:59 #237
21636 Feestkabouter
pi_74168195
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:01 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Net zoiets als Gaydar dus
ik schijn wel echt een radar voor potten te hebben, veel vrouwen waar ik op val/viel blijken lepsies te zijn (nee geen tuinbroektypes).......... of zouden ze dat spontaan zijn geworden toen ik iets teveel in hun richting bleef kijken?
anyway: altijd fijn om een mooie vrouw met andere vrouwen te zien zoenen
pi_74168387
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:26 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik schijn wel echt een radar voor potten te hebben, veel vrouwen waar ik op val/viel blijken lepsies te zijn (nee geen tuinbroektypes).......... of zouden ze dat spontaan zijn geworden toen ik iets teveel in hun richting bleef kijken?
anyway: altijd fijn om een mooie vrouw met andere vrouwen te zien zoenen
Waarschijnlijk is dat het wel ja
Zoende vrouwen zijn leuk Alleen zo jammer dat je nooit mag meedoen
14 SHADES OF GREY
pi_74168938
koekoek!

3 jaar relatie en samenwoonplannen!

ww en stichting daar!, binnenkort wajong aanvragen

mag ik weer meedoen?

[ Bericht 22% gewijzigd door blessed19 op 28-10-2009 22:50:52 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:21:09 #240
104367 Thrackan
new and improved
pi_74170757
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:42 schreef blessed19 het volgende:
koekoek!

3 jaar relatie en samenwoonplannen!

ww en stichting daar!, binnenkort wajong aanvragen

mag ik weer meedoen?

Meedoen mag altijd!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_74172735
Ok as promised, zal wat uitgebreider reageren.
De kick off is van Waylon, zijn eerste clubtour avond. Die mis ik dus.

Autidude, leer mij gemeentelijke instellingen kennen.. 95% heeft de instelling, nog een half uur en dan is het pauze, nog een kwartier en dan kan ik mijn pc afsluiten. Heel jammer en ik irriteer mij er mateloos aan.
Maar mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het netjes vind dat ze uberhaupt iets heeft laten horen, of ze je kon helpen of niet? Voor hetzelfde geld had je niets meer gehoord. Maar verder kan ik me je frustratie goed voorstellen, het is dat je niet in dezelfde gemeente woont (?) anders had ik even kunnen checken voor je.

Maar ik herken het wel heel erg. Ik sla er in door hoor, ik geef klanten mijn directe nummer en loop te vliegen voor mijn klanten, en ik stuur ze liever niet naar een volgend kastje maar bel iedereen persoonlijk terug nadat ík dingen heb uitgezocht. Misschien dat k daarom uren te kort kom op mn werk..

Over labeltjes en de behandeling. autisme en asperger en welk labeltje dan ook is onbekend! Bij autisme denkt men 9 van de 10 keer aan wiegende personen die continu met hun handen fladderen. Over gebrek aan inlevingsvermogen gesproken..
Afwijking vind ik overigens een verkeerd woord. Maar ik houd tevens niet van beperking of normaal. Het maakt iemand uniek dat is het..

Tijn waarom heb jij niets waarin je uitblinkt? Heeft iedereen toch? Je moet alleen voldoende gemotiveerd en ondersteund worden om te ontdekken wat het is!

Uitblinken in sex is geen straf Totaal niet. Haha

Over relaties gesproken, ik zag het ergens terug komen, ik ervaar nu zelf dat acceptatie en respecteren niet het enige struikelblok is.. Wat het dan wel is ben ik nog niet achter..
Hoe ervaren jullie verliefdheid trouwens, even kort door de bocht gevraagd. 24 uur per dag kriebels en de wens om bij elkaar te zijn?
Ik heb dat dus niet, nooit gehad ook, ja toen ik 10 was ofzo. Desondanks ben ik graag bij iemand en voel ik af en toe kriebeltjes maar loop ik ook tegen een blokkade aan waarvan ik er nog niet achter ben wat deze blokkade is. Ik ervaar alleen dat ik 100% mijzelf ben en kan zijn maar tevens ook totaal niet mijzelf ben omdat ik andermans gevoelens over neem. Om het allemaal ingewikkelder te maken. Step by step..
(En dan moet ik echt toegeven dat ik de tijd mét hem veeel leuker vind dan zonder of voordat ik diegene leerde kennen. Dus wat er ook gebeurd, ik kan echt oprecht zeggen dat hij de mooiste en -hopelijk- blijvende verrijking is in mn leven die ik ben tegen gekomen)

Bah tijn nog maar 2 dagen werk Ik ga duimen voor je dat je snel een nieuwe baan vind!!

Het leven van een NT-er gaat niet over rozen hoor.

Dr.Mikey, 'komt wel goed schatje' *knuffel*
Ik denk maar zo.. Liever alleen dan iemand die je niet helemaal accepteerd voor wie je bent..

Tijn je huidige vriendin is dat ook een nt-er?
Ik vraag me af of het met relaties iets is als - en - is plus. Ik denk het niet. Ik denk dat je je als ASS-er eerder geaccepteerd voelt door iemand met ook een beperking.
Maar dat is niet altijd zo, ik zie een beperking als NT-er zijnde niet als belemmering bijv.

Even een geheel andere wending: Logician wat zul jij lekker slapen! Op je nieuwe boxspring

Hai Blessed

Overigens heb ik genoeg shit met mijn ouders mee gemaakt, ik zou never willen ruilen..
Het heeft me echt heel sterk en liefhebbend gemaakt.
'Cause if it wasn't for all
That you tried to do
I wouldn't know just how capable I am to pull through
So I wanna say thank you

'Cause it
Makes me that much stronger
Makes me work a little bit harder
Makes me that much wiser
So thanks for making me a fighter

Made me learn a little bit faster
Made my skin a little bit thicker
Makes me that much smarter
So thanks for making me a fighter

Nouuu.. Ik ga nog even tv kijken ofzo, iedereen zal wel slapen. Even mijn gedachte ordenen. Aan de ene kant ben ik echt flink in de war, wat moet ik nou, wat wil ik nou. Aan de andere kant beleef ik gewoon echt de leukste tijden met iemand en ben ik zo intens gelukkig dat ik diegene heb mogen leren kennen Luv sucks..
pi_74181045
hmz ja, over relaties..

nummer 1 (jaja, ik vind dr niet zo aardig meer zeg maar ) was NT, maar die wou gewoon een vriend, een volgzame welteverstaan dat duurde niet zo lang.

de 2e had idd wel "bagage" (automutilatie en beetje depressiviteit) maar die was wel tof heb ik nog steeds contact mee tho

en nu, tja, heb/had een beetje gezeik met haar. dan ben je er weer een paar weken vanaf, rust in den hoofd, en dan komt het opeens weer helder voor de geest hoe ik t weer vernaggelt heb en nee, ik wil dr niet terug, heb geen behoefte aan een kinderachtig kutwijf
ik heb een apart geval ja

enne, pas nog, dr is zo'n meisje, die ken ik al een tijdje, maar eigenlijk is ze best leuk:) ik een beetje flirten zo, komt ze opeens naar me toe met de vraag of haar mascara nog goed zit ik kon dr wel schieten
magoed, robbie trekt een glimlach op uit de diepste krochten, en zegt dat t goed zit ja.. wat moet ik hier nou mee?
vrienden maken? eitje! relaties? huh, wat?

[ Bericht 15% gewijzigd door robuust89 op 29-10-2009 12:08:00 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_74182071
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Helaas heb ik niets waarin ik uitblink
Abseilen kan je toch goed.
pi_74188020
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:47 schreef robuust89 het volgende:

enne, pas nog, dr is zo'n meisje, die ken ik al een tijdje, maar eigenlijk is ze best leuk:) ik een beetje flirten zo, komt ze opeens naar me toe met de vraag of haar mascara nog goed zit ik kon dr wel schieten
magoed, robbie trekt een glimlach op uit de diepste krochten, en zegt dat t goed zit ja.. wat moet ik hier nou mee?
vrienden maken? eitje! relaties? huh, wat?
Misschien is zij écht slecht in het interpreteren van signalen! Dat ze jou indringend zag kijken op een manier waarop ze afvroeg of er iets mis was. Misschien dacht ze terug aan de ochtend en de moeite die ze toen had had haar mascara aan te brengen en dat ze in jou de ideale persoon zag eerlijk te vertellen of het er nog wel goed op zat. .
pi_74188662
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het netjes vind dat ze uberhaupt iets heeft laten horen, of ze je kon helpen of niet? Voor hetzelfde geld had je niets meer gehoord. Maar verder kan ik me je frustratie goed voorstellen, het is dat je niet in dezelfde gemeente woont (?) anders had ik even kunnen checken voor je.
Tuurlijk mag je dat zeggen, ik ben het er alleen niet mee eens
Want wat heeft het voor waarde om mij te vertellen dat je niets weet en ook niets kan? In dit geval zou ik dus juist teruggebeld worden zodat het mij duidelijker gemaakt kan worden, en ze weten dat ik een ASS heb en ze hebben mij ook al eerder gelijk gegeven in mijn klacht en excuses aangeboden en mijn aanvraag voorrang gegeven. En dan nog krijgen ze het voor elkaar om mij te frustreren of in de war te brengen.

Na wekenlang te zijn voor gelogen en echt zwaar asociaal behandeld te zijn, krijg ik nog steeds verschillende verhalen te horen en was gister weer even een toppunt omdat er zo asociaal werd gereageerd. Maar ja, het is niet anders.. alleen beetje jammer dat ik er helemaal door naar de klote ga.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_74195603
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:51 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Misschien is zij écht slecht in het interpreteren van signalen! Dat ze jou indringend zag kijken op een manier waarop ze afvroeg of er iets mis was. Misschien dacht ze terug aan de ochtend en de moeite die ze toen had had haar mascara aan te brengen en dat ze in jou de ideale persoon zag eerlijk te vertellen of het er nog wel goed op zat. .
Zo denken wij vrouwen totaaal niet hoor.
Sterker nog, soms vrágen wij meningen (bijv. welke kleur trui staat mij het best) en kopen we vervolgens wat we toch zelf mooi vinden dus in dat geval is het meer een soort van contact zoeken.

Een volgzame vriend willen is niet iets typisch nt's overigens, geef mij maar een vent die zichzelf durft te zijn en voor zijn eigen mening durft uit te komen.

Relaties zijn gewoon enorm moeilijk. Ik ben zelf nooit tegenstrijdig en erg straight forward maar wat dat betreft? Het is juist zo moeilijk omdat normaal gesproken de grens tussen gevoel en verstand goed afgescheiden is en als je verliefd bent en de hormonen door je lijf heen gieren lopen verstand en gevoel in elkaar over. Als kers op t ijsje heb je óók nog eens te maken met de gevoelens van een ander en dat is nog moeilijker in te schatten.
Dus ja, voor mij voorlopig geen relatie meer Laat mij eerst mijzelf maar ontdekken. (Is mijn verstand dus. Mijn gevoel.. die denkt wat anders)
pi_74195638
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:09 schreef Autidude het volgende:

[..]

Want wat heeft het voor waarde om mij te vertellen dat je niets weet en ook niets kan? In dit geval zou ik dus juist teruggebeld worden zodat het mij duidelijker gemaakt kan worden, en ze weten dat ik een ASS heb en ze hebben mij ook al eerder gelijk gegeven in mijn klacht en excuses aangeboden en mijn aanvraag voorrang gegeven. En dan nog krijgen ze het voor elkaar om mij te frustreren of in de war te brengen.

Na wekenlang te zijn voor gelogen en echt zwaar asociaal behandeld te zijn, krijg ik nog steeds verschillende verhalen te horen en was gister weer even een toppunt omdat er zo asociaal werd gereageerd. Maar ja, het is niet anders.. alleen beetje jammer dat ik er helemaal door naar de klote ga.
Autidude ik kan het mij helemaal voorstellen hoor, dat allereerst! Maar ik ken beide kanten van de balie. Mijn pauze is om, probeer straks wel mijn visie uit te leggen.
pi_74196616
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:09 schreef Autidude het volgende:

[..]

Laat me raden... vestiging Leeuwarden. Mensen met ASS zijn dubbel in het nadeel, omdat ze meer behoefte aan duidelijkheid hebben dan andere groepen Wajong’ers.
pi_74197387
Ok ik heb gewoon geen zin meer Ben de hele dag aan t doorstomen en de koek is een beetje op dus toch maar even zo.

Autidude, over het algemeen is het netjes als je teruggebeld wordt met de stand van zaken. Je wordt niet aan een lijntje gehouden (geloof mij, mensen gaan echt niet bellen als ze je dossier in de kast hebben liggen en er niet naar omkijken ) Trouwens in wezen deed ik net t zelfde, even berichten dat ik niet over je heen lees maar er zo op terug kom
Voor jou is het heel vervelend en lastig en dat begrijp ik goed. Ik hoop voor je dat je er toch snel uit komt (wat heet..)
Je bent er al zo lang mee bezig, netjes is anders. En ik werk al sinds mijn 15e bij de overheid, ik moet helaas zeggen dat 90% van de gevallen alles over de schutting wordt gedumpt, als je er maar van af bent.
Komt de andere kant van het verhaal: Ik wíl meer doen, ik doe alles voor de klanten die bij mij aan de balie komen, maar ik krijg dus gigantisch op mijn flikker als ik ze niet afwimpel met een terug bel notitie. Zo kan het dus helaas ook
pi_74197743
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Ok ik heb gewoon geen zin meer Ben de hele dag aan t doorstomen en de koek is een beetje op dus toch maar even zo.

Autidude, over het algemeen is het netjes als je teruggebeld wordt met de stand van zaken. Je wordt niet aan een lijntje gehouden (geloof mij, mensen gaan echt niet bellen als ze je dossier in de kast hebben liggen en er niet naar omkijken ) Trouwens in wezen deed ik net t zelfde, even berichten dat ik niet over je heen lees maar er zo op terug kom
Voor jou is het heel vervelend en lastig en dat begrijp ik goed. Ik hoop voor je dat je er toch snel uit komt (wat heet..)
Je bent er al zo lang mee bezig, netjes is anders. En ik werk al sinds mijn 15e bij de overheid, ik moet helaas zeggen dat 90% van de gevallen alles over de schutting wordt gedumpt, als je er maar van af bent.
Komt de andere kant van het verhaal: Ik wíl meer doen, ik doe alles voor de klanten die bij mij aan de balie komen, maar ik krijg dus gigantisch op mijn flikker als ik ze niet afwimpel met een terug bel notitie. Zo kan het dus helaas ook
Zorg je wel dat je niet teveel doet en op je 35e met een burn-out komt te zitten
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')